Gheron Sava – despre existența sau nonexistența Harului Sfântului Duh în Sfintele Taine ale Bisericilor Ortodoxe Locale care au acceptat pseudo-sinodul din Creta

harul-necreatCu multă dragoste  și respect pentru cei care se luptă și priveghează pentru Dreapta Credință, creștini ortodocși neadormiți luptători ai lui Hristos Dumnezeu, Cel pe care Îl slăvim și lăudăm în chip binecredincios, doresc să subliniez un lucru esențial pe care cu multă întrebare pe la marii bătrâni, ce nu se fac cunoscuți lumii, ci ne-au trimis pe noi, cu binecuvântata ascultare, ca să vă transmitem gândurile luminate prin rugăciune și multă sfătuire și smerenie și anume despre existența Harului Sfântului Duh în Sfintele Taine ale Bisericilor Ortodoxe Locale, dacă mai lucrează Dumnezeu în Tainele săvârșite de ei sau nu. Așa cum știm, până la condamnarea lui Nestorie, Patriarhul Constantinopolului, Sfinții și de Dumnezeu insuflații Părinți ai Sinodului al III-lea Ecumenic au primit ca fiind lucrătoare toate hirotoniile și slujbele săvârșite de Nestorie până în momentul condamnării lui și a ereziei lui de către Sfântul Sinod, chiar dacă acesta propovăduia erezia în public și o impunea prin forță și violență. De aceea și noi credem că în Sfânta Liturghie săvârșită în Bisericile unde s-a semnat la Creta, Duhul Sfânt vine și preface pâinea în Trupul  și vinul în Sângele lui Hristos.

Sfânta Împărtășanie, așa cum știți, se dă unora spre iertarea păcatelor și spre viața veșnică, iar altora se dă spre osândă. Hristos este foc care pe unii îi luminează, iar pe alții îi arde. Credincioșii care, cunoscând blasfemia semnată în Creta, se împărtășesc cu Preacuratele Taine din mâna celor care au semnat în Creta sau a preoților care pomenesc pe episcopii care au semnat în Creta, sau sunt de acord cu Creta (Sinodul BOR din 29 octombrie 2016 – nn), încurajând astfel pe episcopii care s-au lepădat de Hristos în Creta, ca și cum nimic nu s-a petrecut, aceia se împărtășesc cu Hristos spre osânda lor, arătând nepăsarea lor față de Adevărul lui Hristos, arătând prin împărtășirea din mâna lor, că au aceeași credință cu ecumeniștii și ajutând la răspândirea molimei ecumeniste.

Cei care datorită vârstei, a nepriceperii, cei care de abia acum descoperă Biserica lui Hristos, cei care sunt lipsiți de cunoștința asupra marii trădări petrecute, se împărtășesc cu evlavie și cu frică de Dumnezeu, nimic știind de lepădarea ierarhilor prin semnătura lor la Creta, aceia se împărtășesc spre iertarea păcatelor și spre viața de veci.

Este de dorit, ca cei credincioși mărturisitori, monahi și mireni, să stăm acasă pentru Hristos și să ne facem rânduiala cu lacrimi, sau să mergem sute de kilometri să ne împărtășim continuu cu Sfintele Taine din mâna celor care nu pomenesc pe ierarhii care acceptă pseudo-sinodul din Creta decât să dăm exemplu rău și să încurajăm pe cei care s-au lepădat de Hristos. Sunt Biserici Locale care nu au mers în Creta: Biserica Rusă, Biserica Bulgară, Biserica Antiohiană, Biserica Georgiană, sau Mitropolii (Arhiepiscopii – nn) din toată lumea ortodoxă  care resping public pseudo-sinodul din Creta și în același timp există părinți ce au întrerupt pomenirea ierarhilor care au mers în Creta sau au acceptat Sinodal pseudo-sinodul din Creta. Să găsim soluția cea mai bună pentru fiecare caz în parte și astfel, dacă avem Biserică ce nu accepta Creta, nu acceptă panerezia ecumenistă, să ne luăm merinde – Pâinea cea Cerească, adică să ne împărtășim, mirenii, măcar toate sâmbetele și dumincile, iar monahii de 3, 4 ori pe săptămână dacă este cu putință și nu suntem legați cu epitimii datorită păcatelor mari (avorturi, preacurvii, vrăjitorie, etc). Așa e rânduiala Sfinților Părinți Colivazi care au reînviat învățătura patristică și porunca de a ne cumineca, dacă avem Biserică.

Preoții care au oprit pomenirea să nu judece, să nu-i acuze pe cei care nu au oprit-o ci să-i primească cu multă dragoste la Sfintele Liturghii și să coslujească cu ei, cu condiția ca atunci când coslujesc, să nu pomenească pe ierarh. Părinții care nu pomenesc să nu stea retrași si ascunși, ci să iasă la mărturisire. Întreruperea pomenirii este doar începutul luptei și o forma a ei, nu finalul luptei. Datoria noastră este să mărturisim încontinuu. Preotul care a oprit pomenirea este dator să facă acest lucru public (oprirea pomenirii) și să își înștiințeze episcopul de care aparține canonic. Altfel, este ca și cum nu a oprit pomenirea, și nu are valoare de mărturisire. Preoții care nu pomenesc să nu facă selecții între credincioși, ci să-i primească pe toți cu dragoste.

Preoții care nu pomenesc să aibă dragoste și milă, și mult discernământ, răbdare și lumină. Așa cum Dumnezeu iconomisește cu dragoste și așteaptă pe toți să se întoarcă la Adevăr, așa și părinții nepomenitori să aștepte pe toți cu dragoste și să nu apară duh de ceartă, de ură, de răceală și alte patimi care dacă vor birui, arată că nu a fost bineplăcută lui Dumnezeu jertfa nepomenirii. Mărturisirea fără dragoste și milă și fără discernământ ucide, duce la schisme și dezbinări.

Dragostea toate le rabdă, toate le crede, toate le nădăjduiește așa cum spune Sf. Apostol Pavel. Nu toți pot opri pomenirea, nu toți credincioșii au aceeași credință și putere de mărturisire, nu toți au aceeași putere de înțelegere, de aceea noi să-i așteptăm pe toți și să fim în urma tuturor. Să fim noi anatema, să fim noi cei mai huliți, decât să pierdem un suflet, pentru care vom da răspuns în fața lui Dumnezeu.

Să ne gândim la scopul lucrării noastre (de întrerupere a pomenirii și mărturisire) anume de a se reveni la Adevăr, de a se înmuia episcopii și de a le trezi conștiința prin jertfa și fermitatea noastră și a poporului drept credincios.

Mă rog cu lacrimi lui Dumnezeu pentru care mă nevoiesc în pustia aceasta a Sfântului Munte și pentru care, din ascultare, mai ies în lume pentru a spune mesajul părinților, așa cum ei mi-au poruncit, ca iubitorul de oameni Hristos Domnul, Fiul Tatălui Cel mai înainte de veci, să vă țină uniți în credință și dragoste, căci altfel, litera moartă ucide, dar Duhul dă viață.

 

Gheron Sava Lavriotul

Sfânta Mănăstire Marea Lavră, Sfântul Munte

poate fi contactat în limba engleză la nr de telefon 00306947011111

– traducere din limba greacă preot Matei Vulcănescu

note:

Această poziție a părintelui Sava Lavriotul este dealtfel și a ierarhilor greci anti-Creta. Aceasta este atitudinea părinților mărturisitori din Sfântul Munte (Gheron Gavriil și Vlasie Vigliotul, etc), a Sinaxei de la Volos și a mitropoliților mărturisitori ai Bisericii Greciei (IPS Serafim al Pireului, IPS Serafim al Kithirelor, IPS Pavlos al Glifadei, etc).

Străjerii Ortodoxiei, Papadakis – pagina 102, Cuviosul Ipatie și mulți preoți au oprit pomenirea lui Nestorie înainte de a fi condamnat de Sinodul III-Ecumenic.

Sursa:

http://sinodultalharesc.tk/gheron-savva-mesaj-legat-de-existenta-sau-non-existenta-harului-sfantului-duh-bisericile-ortodoxe-locale-care-au-acceptat-creta/

Anunțuri

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

14 gânduri despre „Gheron Sava – despre existența sau nonexistența Harului Sfântului Duh în Sfintele Taine ale Bisericilor Ortodoxe Locale care au acceptat pseudo-sinodul din Creta”

  1. Patriarhul Neofit al Constantinopolului in talcuirea canonului 68 apostolic spune: „ cei de eretici botezati, sau hirotonositi, nici macar crestini nu pot fi cu acest ereticesc botez, sau mai bine a zice spurcare, nici ierei si clerici, cu aceasta ereticeasca hirotonie. Pentru aceasta fara primejdie unii ca acestia se si boteaza de ierei dreptslavitori , si se hirotonisesc de dreptslavitorii arhierei; drept acea prin urmare si marele Vasile scriind catre nicopoliteni, zice : „ Eu nu voi numara impreuna candva cu adevaratii preoti ai lui Hristos, pe acela ce s-a hirotonisit si a luat purtarea de grija a norodului din spurcatele maini ale ereticilor, spre spurcare dreptslavitoarei credinte”.

    Asa cum stim, in anul 375 episcopul Eustatiu de Sevasta, devenit intre timp capetenie a eresului pnevmatomah, il inscauneaza pe un oarecare apostat, numit Fronton, ca episcop al Nicopolei. Unii din preotii „hirotoniti” de Fronton s-au intors,se pare ca impreuna cu acesta, la ortodoxie dupa ce au vazut ca majoritatea credinciosilor din Nicopole au ramas statornici in dreapta-credinta. In aceste conditii unii ortodocsi erau nedumeriti in legatura cu autenticitatea arhieriei lui Fronton si a hirotoniilor savarsite de el.
    Sfantul Vasile cel Mare le raspunde acestor nehotarati, nerecunoscut ca fiind valida episcopia acestui Fronton si nici hirotoniile savarsite de el: „Nu recunosc pe un astfel de episcop al lor si n-as putea numara in randul preotilor lui Hristos pe cel care a fost pus pe prima trepta de niste maini necurate, spre surparea credintei.
    Asa judec eu lucrurile. Daca aveti vreo partasire cu mine, cugetati ca mine; dar daca nu primiti sfat decat de la voi insiva, atunci fiecare e stapan pe propriul lui cuget, iar eu sunt strain de acest sange.Daca va scriu aceste lucruri n-o fac pentru ca nu mai cred in voi, ci facandu-va cunoscuta parerea mea vreau sa spulber nehotararea multora, ca nu cumva sa fie atrasi la comuniunea cu ei, iar dupa ce au primit de la ei punerea mainilor sa nu ne sileasca – odata ce pacea va fi revenit dupa aceste triste evenimente – sa-i mai numaram in ceata sfintilor slujitori ”.
    Acestea s-au intamplat inaintea Sinodului 2 ecumenic care a condamnat erezia pnevmatomaha.

    Apreciat de 1 persoană

  2. in cartea „Lumina Adevarului” editura christiana Pr Mihai Andrei-Aldea pag.27 „ex opere operandum”-erezie catolica ce pretinde ca harul lucreaza obligatotiu,indiferent de vrednicia si nevrednicia credinciosilor si a CLERICILOR.In realitate desi Duhul Sfant acopera o multime de pacate si neputinte,exista totusi pacate ptr care HARUL ESTE RETRAS,TEMPORAR sau PERMANENT ; cele mai mari pacate de acest fel sunt EREZIA,BLASFEMIA sau HULA INTENTIONATA si/sau REPETATA,BATJOCORIREA CELOR SFINTE,SLUJIREA sau RUGACIUNEA IMPREUNA CU ERETICII s.a.m.d. E foarte imortant sa intelegem ca Dumnezeu NU POATE FI OBLIGAT DE NIMENI CU NIMIC ( deci HARUL NU LUCREAZA „obligatoriu”… trebuie spus ca „ex opere operandum” tine mai mult de o conceptie varajitoreasca,pagana,aplicata in mod gresit crestinismului.Aceasta gresita aplicare porneste de la lipsa de intelegere a diferentei dintre mila lui Dumnezeu fata de neputintele si alunecarile firesti ale omului(ptr care iubirea dumnezeiasca multe acopera) si mania lui Dumnezeu fata de „tot cel ce tine nedreptatea de(drept) adevar” (Romani 1,18)

    Apreciat de 1 persoană

  3. Prigoana asupra Părintelui Ciprian Staicu, si asupra Schitului Radeni respectiv Văratec, dar și în Grecia unde Bartolomeu are o listă cu cine trebuie caterisit, pintre care Pr Theodoros Zisis, Serafim de Pireu si Matei Vulcănescu

    Apreciază

  4. „Problema mi se pare destul de incurcata pt cei care au reinnoit juramintele prin semnatura. De ce? Nici nu era nevoie sa se specifice de adunarea de la Creta printre juraminte! S ar fi ridicat, poate, cativa preoti care sa refuze sa semneze! Problema este alta: ca aceste juraminte au fost reinnoite fata de ierarhi apostati (Buzau, Galati, Bucuresti, Oradea, ș.a.). Prin urmare, preotii care au semnat prin inselaciunea mai marilor, s au facut partasi tradarii de la Creta. Multi asteptau si inca mai asteapta tabele cu semnaturi pt acceptarea hotararilor din Creta! Asa ceva nu se va intampla! Tradarea s a facut in chipul acesta: prin semnatura pusa ca urmare a reinnoirii juramantului de ascultare fata de ierarh, preotii buzoieni si nu numai, s au facut partasi la tradarea acestora. Consecintele duhovnicesti nu vor intarzia sa apara! Iertare daca am produs neliniste fratilor preoti! Sper sa fie nelinistea cea buna! ”
    Pr Claudiu Buza
    Parinte stiti ceva sigur si de Galati,au semnat ceva sau au reinnoit juramintele ?
    Eu sunt din Galati si as vrea sa stiu daca cunoaste-ti un preot care nu pomeneste arhiepiscopul in Galati sau cat mai aproape de oras.Multumesc
    Dumnezeu sa va intareasca sa marturisiti dreapta credinta pana la capat.

    Apreciază

    1. Doamne ajuta! Asa am inteles, ca a fost o campanie de ,,lepadare” si la Galati. Oricum, este o ascultare la nivel de patriarhie!
      Nu cunosc la Galati preoti nepomenitori. Nu ca nu ar fi, dar nu au facut publica ingradirea de erezie.

      Apreciază

  5. Sfântul Andrei cel Nebun pentru Hristos spunea că ereticii fiecărei erezii vor fi judecaţi.

    Sfântul Apostol Iuda Tadeu Ruda Domnului spunea sa ne ferim de eretici, a căror pierzare o asemăna cu cea a sodomitenilor.

    Apreciază

  6. Parinte Claudiu,am o nelamurire : pe cei analfabeti care nu inteleg ce dracie s-a petrecut in Creta si au evlavie sau merg la slujbele ierarhilor apostati se vor osandi ,o vesnicie, cu eretici,in iad? acestia se impartasesc cu nevrednicie? iertati si va rugati si pt.mine…

    Apreciază

    1. Cum spunea Gheron Sava, dupa invatatura patristica, Dumnezeu le a dat oamenilor sanse egale de mantuire. Unii insa devin refuznici la mesajul Evangheliei, altii sunt nepasatori, iar altii n au intelegerea duhovniceasca. In cazul Creta sunt oameni care nu vor sa auda, nu vor sa cunoasca chemarea la Cina, la Nunta Fiului de Imparat! Dumnezeu n a facut iadul pt om, ci pt diavol! Omul insista sa ajunga acolo prin vointa proprie, prin nesocotirea poruncilor dumnezeiesti.
      In cazul celor care nu cunosc situatia din Biserica, Dumnezeu nu arunca anatema asupra lor, osandindu i la iad. Iadul este o stare a celor care primesc Harul ca foc. Raiul e pt cei care primesc Harul dumnezeiesc ca lumina!
      Dumnezeu va gasi o cale pt fiecare de a afla si de a cunoaste Adevarul!

      Apreciază

      1. Sfintii catacombelor Rusiei pag 221 Dar Tainele săvârşite de serghianiştii care sunt hirotoniţi corect şi nu sunt caterisiţi de la slujirea de preot sunt fără îndoială Taine mântuitoare pentru cei care le primesc cu credinţă, în simplitate, fără
        discuţii şi îndoieli privind eficienţa lor, şi nici nu suspectează măcar ceva incorect în ordinea serghianistă a Bisericii. Dar, în acelaşi timp, ele slujesc spre judecată şi spre condamnare pentru cei care le săvârşesc şi pentru cei care se apropie de ele înţelegând bine neadevărul care există
        în serghianism şi, prin lipsa lor de opoziţie faţă de aceasta, arată o indiferenţă criminală faţă de batjocorirea Bisericii.

        Apreciază

  7. Domnul si Dumnezeul nostru Iisus Hristos le spune Sfintilor sai Apostoli ca oricine se leapada de ei, adica de invatatura pe care o propovaduiesc ei, se leapada chiar de Hristos Domnul, si cine se leapada de Hristos Domnul se leapada si de Dumnezeu Tatal care l-a trimis pe Hristos.
    Si nu numai atat, ci si chiar praful din casele celor ce se leapada sa-l scuture Apostolii de pe sandalele lor, si ca mult mai rau le va fi la Judecata celor care au auzit invatatura cea buna dar s-au lepadat de ea.
    Deci oricine se leapada de Canoanele Apostolesti, acela se leapada de Hristos Domnul si de Dumnezeu Tatal, se leapada de Dumnezeu cel Viu si Adevarat, cel in Sfanta Treime inchinat.

    Sfanta Scriptura, editia 1914 – Sfanta Evanghelie de la Luca

    Cap. 10:
    1. Iar dupa acestea au aratat Domnul si pre alti saptezeci (Apostoli n.m.) si au trimis pre dansii cate doi inaintea fetei sale, intru tot orasul si locul unde vrea el sa mearga.
    2. Si zicea catre dansii: secerisul este mult, iar lucratorii putini; deci rugati pre Domnul secerisului, ca sa scoata lucratori la secerisul sau.
    3. Mergeti, iata eu va trimit pre voi ca mieii in mijlocul lupilor.
    4. Sa nu purtati punga, nici traista, nici incaltaminte; si pre nimenea sa nu intrebati de sanatate in cale.
    5. Si in orice casa veti intra intaiu ziceti: pace casei acesteia.
    6. Si de va fi acolo fiul pacei, se va odihni preste dansul pacea voastra; iar de nu, la voi se va intoarce.
    7. Si intru aceasta casa petreceti, mancand si band cele de la dansii; ca vrednic este lucratorul de plata sa. Sa nu va mutati din casa in casa.
    8. Si ori in care cetate veti intra si va vor primi pre voi, mancati cele ce se vor pune inaintea voastra.
    9. Si tamaduiti bolnavii cari vor fi intr’insa si graiti lor; s-a apropiat spre voi imparatia lui Dumnezeu.
    10. Iar ori in care cetate veti intra si nu va vor primi pre voi, iesind la ulitele ei cele late, ziceti:
    11. Si praful ce s-a lipit de noi din cetatea voastra, il scuturam voua. Insa acestea sa stiti, ca s-a apropiat spre voi imparatia lui Dumnezeu.
    12. Graiesc voua: ca mai usor va fi Sodomului in ziua aceia, decat cetatii aceea.
    13. Vai tie Horazinel, vai tie Vitsaido! Ca de s-ar fi facut in Tir si in Sidon puterile care s-au facut intre voi, de mult in sac si in cenusa sezand s-ar fi pocait.
    14. Insa Tirului si Sidonului mai usor le va fi la judecata, decat voua.
    15. Si tu Carpenaume, care pana la cer te-ai inaltat, pana la iad te vei cobora.
    16. Cela ce asculta pre voi, pre mine ma asculta, si cela ce se leapada de voi, de mine se leapada. Iar cela ce se leapada de mine, se leapada de cela ce m-a trimis pe mine.
    17. Si s-au intors cei saptezeci cu bucurie, zicand: Doamne si dracii se pleaca noua intru numele tau.
    18. Si le-a zis lor: vazut-am pre satana ca un fulger din cer cazand.
    19. Iata dau voua stapanire sa calcati preste serpi si preste scorpii si preste toata puterea vrajmasului si nimic pre voi nu va va vatama.

    Pidalion – Carma Bisericii Ortodoxe, dupa exemplarul original tiparit la Manastirea Neamt in anul 1844 – Canoane ale Sfintilor si intru tot laudatilor Apostoli

    Sfanta Scriptura ne invata ca Apostolii s-au adunat de mai multe ori intre anul 33 si anul 59 de la Hristos, si ne-au dat Canoane dupa care sa vietuiasca tot clerul si tot poporul binecredincios.
    Si toate aceste Apostolesti Canoane au fost intarite de sfintii nostri Parinti in toate cele 7 Sfinte Sinoade.
    Sfantul Meletie aducand spre marturie Apostolescul Canon cel pentru azime zice ca, Climent a scris Apostolestile Canoane cu porunca lui Petru si a lui Pavel. Inca si insusi Climent acesta in Canonul 85 apostolesc isi scrie numele sau.
    Iar Sfantul Climent a fost nu numai ucenic si urmator al Sfantului Apostol Petru, ci si ucenic al Sfantului Apostol Pavel, precum aceasta o arata epistola lui Pavel catre Filipeni, care zice: „Si impreuna cu Climent, si cu ceilalti impreuna lucratori ai mei.” ( Filipeni 4, 3 )

    Canonul 45 Apostolic

    „Episcopul, sau prezbiterul, sau diaconul, impreuna cu ereticii rugandu-se, sa se afuriseasca numai.
    Iar de au dat lor voie, ca unor clerici a lucra ceva, sa se cateriseasca.”

    Talcuire:
    „Canonul acesta randuieste, ca oricare Episcop, sau prezbiter, sau diacon daca numai impreuna s-ar ruga, dar nu si impreuna ar Liturghisi cu ereticii, sa se afuriseasca. Ca cel ce impreuna se roaga cu afurisitii (precum acest fel sunt ereticii) trebuie impreuna a se afurisi si el, dupa Canonul 10 al acestora-si Apostoli.
    Iar de au iertat ereticilor acestora sa lucreze vreo slujire ca clericii, sa se cateriseasca. Fiindca oricare cleric va si liturghisi (impreuna liturghisi) cu cel caterisit (precum unii ca acestia sunt si ereticii, dupa Canonul 2 si 4 al Soborului 3) impreuna se cateriseste si el, dupa al 11-lea Canon al Apostolilor.
    Ca se cuvine pe eretici sa-i uram si sa ne intoarcem fetele dinspre ei, dar nu candva si sa ne rugam impreuna cu ei, sau sa iertam lor a lucra vreo slujire Bisericeasca, ori ca niste clerici, ori ca niste ierei.”

    Canonul 65 Apostolic:

    „Daca vreun cleric sau mirean va intra in Sinagoga iudeilor, sau a ereticilor, spre a se ruga, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca.”
    [Apostolic 7, 45, 71; Sobor 6, 11; Antiohia 1; Laodiceea 6, 32, 33, 37, 38]

    Talcuire:
    „Mare pacat socoteste Canonul acesta a intra vreun crestin in Sinagoga iudeilor sau a ereticilor, pentru ca sa se roage. Ca ce parte este credinciosului cu cel necredincios (II Corinteni 6, 15) dupa dumnezeiscul Apostol? Caci, daca insusi iudeii intrand in sinagogile lor si jertfe facand, faradelege fac, fiind opriti afara de Ierusalim a aduce jertfa dupa lege (precum o marturiseste aceasta dumnezeiescul Iustin in dialogul cel catre Trifon, Sozomen in Bisericeasca istorie cartea 5, cap. 21, si Hrisostom in cuvantul al 2-lea impotriva iudeilor), cu cat mai vartos face faradelege crestinul acela ce se roaga impreuna cu rastignitorii lui Hristos.
    Dar si biserica si adunarea ereticilor, ca una ce impotriva de dreptslavitori cugeta, nu se cuvine a se cinsti, ci mai vartos a se lepada.
    Pentru aceasta si Canonul acesta randuieste, ca oricare cleric sau mirean, ar intra in sinagoga iudeilor sau a ereticilor pentru ruga, clericul, ca unul ce foarte a pacatuit, sa se cateriseasca si impreuna sa se si afuriseasca, iar mireanul numai sa se afuriseasca, fiindca, ca un mirean mai putin a pacatuit decat clericul, facand-o aceasta, ca a se caterisi fiind mirean nu se poate.
    Sau mai drept, precum altii talcuiesc, clericul cel ce ar intra in sinagoga sa se roage, sa se cateriseasca, iar mireanul sa se afuriseasca.”

    Oameni buni, treziti-va! Patriarhi, episcopi, preoti, monahi sau mireni, daca lepadati poruncile Apostolilor, va lepadati de Hristos Dumnezeul nostru. Erezia ecumenismului ne desparte de Hristos.
    Sfintii Apostolii le-au interzis ortodocsilor sa se roage cu ereticii, le-au interzis sa slujeasca cu ereticii, le-au interzis sa intre si sa se roage in sinagoga iudeilor sau a ereticilor.
    Cine se leapada de aceste porunci ale Apostolilor, de Sfanta Treime se leapada.

    Apreciază

  8. MARIRE VESNICA PREA SFANTEI TREIMI SI MAICUTEI DOMNULUI!
    Prea cucernice parinte,
    Sunt o pensionara care lucreaza benevol la pangarul unei biserici de mir ,unde inca se pomeneste arhiepiscopul locului care a semnat in Creta.Preotul paroh,care este si duhovnicul meu,sustine ca nu s-a intamplat nimic la aceasta adunare.Eu totusi prin intermediul unui frate intru HRISTOS,care are internet ,eu ne avand nici macar televizor,am aflat de tradarea ierarhilor romani pro-ecumenisti,si am o indoiala in ce priveste continuarea frecventarii acestei biserici.Mentionez ca in judetul nostru nu am aflat un preot care sa nu –l pomeneasca pe ierarh,dupa cele intamplate in Creta.Daca se poate ,as dori sa ma sfatuiti in aceasta problema :sa ma mai duc sau nu la biserica ,sau sa stau acasa si sa-mi fac canonul ,dar cum ramane cu spoveditul si impartasitul deoarece sunt la o distanta de aprox.100km de domnia voastra ,care sunteti cel mai aproape parinte care a intrerupt pomenirea ierarhului.Va rog frumos ,sa ma ajutati cu un sfat duhovnicesc si astfel sa–mi pot regasi linistea sufleteasca .Va multumesc, si va doresc sanatate si putere de lupta, in marturisirea domniei voastre .o pacatoasa care –si doreste sa vada LUMINA CEA ADEVARATA ,PE HRISTOS DOMNUL !
    HRISTOS IN MIJLOCUL NOSTRU PANA LA SFARSITUL VEACURILOR! AMIN !

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s