BUCURIA COMUNIUNII ȘI A MĂRTURISIRII la Mănăstirea Antim din București, cu ocazia recursului preotului Claudiu Buză. La finalul procesului, Președintele Consistoriului Mitropolitan a sărutat mâna martorului principal, Gabriela Naghi.

DSCF2671.JPGZiua de 13 iulie, a fost pentru credincioșii Bisericii lui Hristos din sudul țării care s-au îngrădit de panerezia ecumenismului prin nepomenirea ierarhilor apostați, nu doar o zi foarte fierbinte de vară, ci mai ales o zi a bucuriei și a comuniunii. Nu a contat distanța de unde aceștia au venit sau faptul că întâlnirea s-a petrecut în cursul săptămânii, în zi lucrătoare, și nu au avut însemnătate vârsta sau neputințele participanților. S-a prețuit comuniunea în Adevăr pentru mărturisirea credinței ortodoxe! Acest lucru le-a dat aripi iubitorilor de Adevăr spre Mănăstirea Antim unde a avut loc procesul recursului preotului Claudiu Buză, în cadrul Consistoriului Mitropolitan al Mitropoliei Munteniei și Dobrogei.

Fiind invitați în sala de judecată subsemnatul și cei cinci martori ai apărării, în urma îndemnului de a rosti rugăciunea „Împărate ceresc”, trei dintre martori au părăsit locul de judecată, refuzând rugăciunea în comun cu „ecumeniștii” și „ereticii”. A fost un „șoc” pentru membrii Consistoriului atitudinea celor trei martori, Președintele cerându-le acestora pe un ton imperativ să rămână la rugăciune. Ei nu au fost convinși de rugămințile stăruitoare ale Președintelui, care a hotărât, conform Regulamentului, să fie respinși ca martori ai apărării.

Acuzarea a respins toate motivele de forma și de fond invocate în recurs și mi-a cerut să numesc trei puncte prin care „Sinodul” din Creta este considerat eretic. Le-am prezentat trei dintre cele mai serioase probleme, care definesc „Sinodul” din Creta ca fiind eretic.

  1. Anularea Sinodalității și înlocuirea ei cu o structură papistă;
  2. Recunoașterea ereziilor ca fiind „biserici” prin ratificarea premiselor eclesiologice eretice ale Declarației de la Toronto (1950);
  3. Acceptarea căsătoriilor mixte;

Bineînțeles că nu au fost de acord cu motivele prezentate și am cerut cu această ocazie o expertiză teologică imparțială, a unei terțe persoane sau comisii teologice abilitate și obiective la nivel panortodox, neimplicate în proces, care să demonstreze că „Sinodul” din Creta este ortodox. Am cerut să se consemneze acest lucru pentru că este vital pentru înțelegerea necesității întreruperii pomenirii, conform Canonului I-II Constantinopol.

Primul martor, doamna dr. Gabriela Naghi  ( pe care l-am numit martor principal datorită memoriului adresat Patriarhului Daniel – rămas fără răspuns:

https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2017/06/28/memoriu-adresat-patriarhului-daniel-la-savarsirea-unui-an-de-la-gravul-atentat-asupra-ortodoxiei-de-la-kolymbari-creta/)

a copleșit la propriu întregul auditoriu prin mărturisirea pe care a dat-o, Președintele Consistoriului, ridicându-se la finalul discursului pentru a-i săruta mâna. Al doilea martor, doamna Gherghița, emoționată, dar hotărâtă, a răspuns întrebărilor puse, lămurind problematica comuniunii cu cei care au întrerupt pomenirea. Cei doi martori ai apărării, au negat faptul că suntem schismatici sau că ne situăm în afara Bisericii, întărind cele spuse de către mine membrilor Consistoriului, anume că ceea ce împlinim noi acum este efectul adevăraților schismatici care au trădat Ortodoxia, prin acceptarea unor hotărâri eretice la nivelul întregii Patriarhii.

La finalul întâlnirii, membrii Consistoriului au primit lămuriri și despre Sinaxa națională de la Botoșani, a preoților, monahilor și mirenilor care au întrerupt pomenirea. Le-am cerut, cu duh de pace și dragoste pentru Biserica lui Hristos, să ia în serios această problemă a întreruperii pomenirii, fiindcă nu s-a găsit doar un „nebun” din Urziceni să întrerupă pomenirea, ci este o problemă la nivel național, cu zeci de preoți și monahi și zeci de mii de credincioși care s-au îngrădit de erezie.

Preot Claudiu Buză

Urziceni, 13 iulie 2017

 

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

61 de gânduri despre „BUCURIA COMUNIUNII ȘI A MĂRTURISIRII la Mănăstirea Antim din București, cu ocazia recursului preotului Claudiu Buză. La finalul procesului, Președintele Consistoriului Mitropolitan a sărutat mâna martorului principal, Gabriela Naghi.”

  1. Multumim lui Dumnezeu pentru ajutorul dat părintelui Claudiu Buza și martorilor. A fost o zi înaltatoare, încărcată de emoții și de bucurii duhovnicești. Hristos învinge prin cei ce-L mărturisesc și I se roagă.

    Ajutorul lui Dumnezeu, fermitatea mărturisirii, tactul și argumentarea documentata și convingătoare au impus respectul adversarilor. Ce puteam sa obținem mai mult în astfel de vremuri?
    Slava Ție, Doamne, slava Ție!

    Apreciază

  2. Sa ne traiti parinte si va multumim pt lupta care o duceti si pt noi pacatosii. Imbratisari fratilor care au fost prezenti. Doamne miluieste.ne!

    Apreciază

  3. Un alt lucru foarte important, de care mi-am amintit și pe care vreau să-l menționez, este faptul că la sfârșitul procesului, acuzarea a recunoscut că papistașii nu sunt Biserică (bineînțeles fără a consemna). Deci, cu alte cuvinte, în mod indirect, a recunoscut că Documentul 6, este un document eretic, ce cuprinde o eclesiologie eretică.

    Apreciază

  4. Slava Domnului pt.necazuri,dar,iata,si pt. bucurii pe care le traim pt.numele Sau.Nu stiu daca trebuie sa ne facem mari iluzii,dar ,in sfarsit,vedem un consistoriu care da dovada de respect.Trebuie luptat,pas cu pas,pe toate caile,ca poate vor mai fi si roade,poate se vor mai smeri si vor intelege ca poporul si pastorii nu dorm pe-o ureche ,astfel incat sa ne puna in fata anumite hotarari luate doar de ei si pe care noi sa le urmam orbeste.

    Apreciază

    1. VEDEM CUM SPUNETI SI UN CONSISTORIU,DAR DECE DACA EU AS FI MARTOR MA OBLIGA LA RUGACIUNE,,SI EU NU POT IN ACEL MOMENT,IMPREJURARI NEGATIVE MA OPRESTE DE LA RUGACIUNE????REZULTATUL DE REFUZ DE CE SE TERMINA CU ANULAREA MEA CA MARTOR ? DE CE NU MAI SANT AUDIAT???NU CRED CA IN REGULAMENT EXISTA ASA CEVA,PRECUM CA DACA NU STAU LA RUGACIUNE ,TREBUIE SA PARASESC SALA.

      Apreciat de 2 persoane

      1. Eu n-aș fi consimțit împreună rugăciunea. Nu știu dacă aș fi apucat să ies din sală, dar de rugat împreună cu pomenitorii semnatarilor din Creta nu m-aș fi rugat. O astfel de rugăciune în comun o consider o cădere din dreapta credință mai ales acum când ne-am îngrădit de ecumeniști. Ori în căruță, ori în teleguță !

        Apreciat de 1 persoană

  5. Deoarece caterisirea făcută de eretici nu este valabilă, de ce ați mai făcut recurs la caterisire? Înseamnă ca i-ați recunoscut valabilitatea! Dacă v-ați îngrădit de erezie, cum puteți să vă rugați cu ecumenistii? Dacă tot va rugați cu ei, de ce nu ați rămas în biserică să slujiți împreună cu ei? De ce folosiți ghilimele la Împarte Ceresc, ecumenişti, eretici, şoc, sinodul? Punând ghilimele atât la ecumenişti și eretici precum și la sinodul înseamnă că, așa cum „sinodul” nu a fost cu adevărat un Sinod, înseamnă ca nici „ecumenişti” și „eretici” nu sunt cu adevărat ecumenişti și eretici. De ce a fost nevoie de acest recurs, care v-a dat „prilejul” să vă rugați în comun cu ecumeniştii, când exista deja o rezoluție oficială a nepomenitori lor la Botoșani?

    Apreciat de 2 persoane

    1. 1. Am facut recurs, nu pentru a mi se ridica pedeapsa de ,,caterisire” (stiu ca nu este valabila), ci pentru a marturisi dupa putere si a epuiza toate caile de atac de care dispunem pe linie administrativ-bisericeasca, nu HARICĂ, cum gresit intelegeti. Daca nu am trece prin toate treptele de judecata ale Consistoriilor, nu am putea apela la Contenciosul administrativ pentru a condamna viciile de procedura prin care fiecare ierarh isi judeca propria cauza. Ar fi fost foarte simplu, pt mine, sa raman linistit si sa slujesc Sf Liturghie, fara a tulbura apele, iar pe dvs v ar fi ajutat sa risipiti confuzia!

      Apreciază

    2. 2. Rugaciunea de la inceputul procesului nu este o impreuna-rugaciune cu ereticii. Cine i-a condamnat ca eretici pe membrii Consistoriului?! Aveti dvs aceasta calitate?! Inseamna ca toti cei care pomenesc ierarhii apostati sunt eretici! Sa nu exageram cu apelativele si judecatile lipsite de temei!
      Ierarhii semnatari sunt numiti eretici!
      Cei trei martori au refuzat rugaciunea in comun cu ei din motive de constiinta. Iar ceilalti doi au ramas alaturi de mine, tot din motive de constiinta. De aceea, am spus ca marturisirea a fost comuna!

      Apreciază

      1. Ce sunt cei care îi pomenesc și sunt în același cuget cu ierarhii care propovăduiesc panerezia ecumenismul cu capul descoperit?

        Apreciază

      2. Se fac partasi la erezie! Iar cei care vad eretici peste tot, cand nu este cazul, se numesc lipsiti de dragoste si se pun judecatori peste toti!

        Apreciază

      3. Impreuna-rugaciune (nu cu ereticii)! Faceti o mare confuzie. Verificati-va prin duhovnic, daca aveti!

        Apreciază

      4. Ați afirmat că ați menționat 3 puncte care definesc pseudosinodul din Creta ca eretic. Consistoriul nu a fost de acord cu demonstrația pe care ați facut-o. Dacă ei văd acest așa zis sinod ca ortodox iar dumneavoastră ca eretic, atunci ei ce sunt? Ortodocși, ecumenisti, eretici? Nu înțeleg de ce va deranjează că vă întreb. Cum pot să-mi văd de mântuire dacă nu îmi clarific esenta credinței? Recomandarea de a vorbi cu duhovnicul este bună, dar mai rămâne să și găsești un Duhovnic adevărat!

        Apreciază

      5. Consistoriul nu si-a exprimat punctul de vedere oficial, ci doar acuzarea care, in finalul intalnirii, a recunoscut ca papistasii sunt eretici! Asadar, va cam grabiti cu apelativele!
        Fiindca e atat de greu de gasit un duhovnic adevarat, unii s-au facut pe ei insisi duhovnici! Sfatul meu este, dupa cuvantul nemincinos al lui Hristos: cautati si veti afla!

        Apreciază

      6. Filocalia vol 11răspuns la întrebarea 453: Nu putem să nu judecăm ca necuvenită fapta însăși care e necuvenită. Căci altfel cum putem scăpa de vătămarea ce o aduce ea după cuvântul Domnului, care spune: „Paziti-vă de proorocii mincinoși, care vin la voi în piei de oI, dar pe dinăuntru sunt lupi răpitori. După roadele lor îi veți cunoaște pe ei” Matei 7, 15-16
        Aveți idee ce cruce este pe turlele ctitoriei din București a președintelui consistoriului? Eu am datoria să văd ce păstor am în fața apreciind faptele sale. De aceea cred ca nu e cazul să mă catalogați drept judecător peste alții. Iubirea de aproapele nu trebuie să mă impiedice să văd dacă este în credința adevărată.

        Apreciat de 1 persoană

    3. 3. Cat despre ghilimele, ce sa va raspund?! Intelege fiecare ce vrea! Eu mi-am facut cunoscut punctul de vedere, mi-am aratat adevarata identitatea si am risipit de mult confuzia!

      Apreciază

      1. Daca da este da si nu este nu, de ce sunteti un crestin confuz?
        Am zis ca intelege fiecare ce vrea, fiindca faceti parte din categoria celor care, indiferent de ceea ce li se spune, ei o tin pe a lor. Preocupati-va de propria mantuire! V-ar folosi mai mult decat sa aduceti dezbinare prin intrebari ispititoare!

        Apreciază

    4. FOARTE DREPTATE AVETI,OBSERVATIA DVS,FRATIA TA,,CRESTIN CONFUZ”,ESTE CAT SE POATE DE SIMTITOARE,,,ASTA SPUN SI EU,,,NU MAI REPET,,,DECAT ADAUG CA: STRAJERII ORTODOXIEI,,,AU STAT IN ADEVAR,,,IMPOTRIVA EREZIEI VADITE DEA LUNGUL TIMPURILOR SI NE INVATA ORTODOX CA: NU TREBUIE SA STAM IN COMUNIUNE CU CEI CE AU SEMNAT IN CRETA DOCUMENTELE EREZIEI EREZIIOR =ECUMENISM=RELIGIE MONDIALA=INSCAUNARE ANTIHRIST,NU PUTEM SA NE RUGAM IMPREUNA CU PREOTII CARE TACIT APROBA ACEASTA EREZIE,,,NU POT LUA BINECUVANTARE DE LA EI.oARE CEI TREI MARTORI DIN CEI CINI MARTORI,CARE AU REFUZAT RUGACIUNEA CU COSISTORIATII ,AU PROCEDAT CORECT??FARA DOAR SI POATE AU URMAT LINIA SFINTILOR PARINTI ,DE A NU SE RUGA CU CEI CE SANT DE ACORD CU EREZIA DIN CRETA,SA NU STEA IN COMUNIUNE CU EI,SA NU IA BINECUVANTARE.DE CE ATAC ASUPRA ACESTOR PERSOANE ??FRATIILE VOASTRE TREBUIE SA JUDECATI IN DUH ORTODOX,NU AU NICI O VINA ,DAR DACA SANT JUDECATE IN STIL ECUMENIST. ASA CA FELICITARI SOREI DOINA,FRATELUI CRISTIAN SI FRATELUI GABRIEL. STITI CE AU GRESIT EI???NU TREBUIAU SA ACCEPTE ACEASTA JUDECATA DE RECURS ,,CARE EU PERSONAL NU-I VAD ROSTUL.DOAMNA DOCTORA CARE A TINUT ACOLO MARTURIE ,,SI A REUSIT SA FACA UN POPA SA-I SARUTE MANA,CAM CE INSEAMNA???UN PREOT SA SARUTE MANA UNEI FEMEI ???SE POATE ADICA,DAR NUMAI DIN PUNCT DE VEDERE LUMESC ,NU DUHOVNICESC. DAR ACOLO SA VRUT SA SE CREADA CA ESTE O JUDECATA ORTODOXA DAR,PAREREA MEA ESTE O JUDECATA LUMEASCA DACA S-A LASAT CU SARUTARI DE MAINI DE LA PREOT LA FEMEIE,FIE EA DOCTOR,FIE EA ORICE RANG

      Apreciază

  6. Domnul sa va ajute in toate demersurile pe care le faceti, atat pe dvs. parinte, cat si pe mirenii ravnitori care au fost de fata ca sa va sustina, ca si pe ceilalti care din binecuvantate pricini nu au putut fi prezenti, ca si pe mirenii si pe ceilalti parinti si episcopi cu duh cu adevarat ortodox!

    Sa nu uitam insa ca si acest consistoriu primeste ordine pe cale ierahica, insa ceea ce este foarte important este ca membrii lui s-au confruntat direct cu argumentele clare, aduse si prin viu grai impotriva pseudo-sinodului, astfel incat trezirea constiintelor lor a fost facuta… Nu vor putea zice ca nu au stiut, iar daca vor asculta de ordine din afara ordinii celei adevarate, adica a celei ce vine din dreapta credinta curata, libera de erezie, vor trebui sa isi asume si faptul ca pot da socoteala pentru orice nedreptate si actiune facuta in spiritul acoperirii si invatarii ereziei, ca si al impunerii altei ordini, a panereziei…

    Apreciază

  7. Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii si pe toti cei care drept învata cuvântul adevărului Tău!

    Apreciază

  8. De ce aduc dezbinare dacă pun întrebări? Pe cine dezbin? Eu nu vreau sa ispitesc pe nimeni. Vreau să înțeleg care este adevărul. Oare nu este preotul cel care trebuie sa-l lămurească pe cel confuz? Oare nu de la un mărturisitor aș putea ințelege cum stau lucrurile? Oare nu aici aș putea găsi o picătură din apa cea curgatoare spre viața veșnică?

    Apreciat de 1 persoană

    1. Dupa felul in care adresati intrebarile si cautati raspunsurile! Eu am deschis sesiunea de comentarii pentru a raspunde cu drag tuturor framantarilor si nedumeririlor cititorilor blogului. Formulati intrebarile fara a sugera raspunsuri malitioase si provocatoare! E un duh caruia nu-i spunem bun venit pe acest blog!

      Apreciază

  9. IMPORTANT!
    Deoarece sunt mulți cititori ai blogului care m-au întrebat, scris și telefonic, de ce unii dintre martori au părăsit sala de judecată și pe membrii Consistoriului, iar alții au rămas împreună cu mine și cu aceștia la rugăciunea de dinaintea procesului la care am participat, mă simt dator să fac următoarele precizări:
    Martorii care au ieșit din sală, au refuzat din motiv de conștiință rugăciunea împreună cu membrii Consistoriului, numindu-i ecumeniști și părtași la erezia ecumenistă prin pomenirea ierarhilor eretici. Aceasta a fost mărturisirea lor. Cei care am rămas, am rostit rugăciunea „Împărate ceresc” împreună cu membrii Consistoriului pentru a parcurge toate etapele impuse de Regulamentul Consistoriului Bisericesc. Nu a fost o împreună rugăciune cu ereticii, condamnată de Canoanele Bisericii, ci o împreună-rugăciune (sau mai bine spus – rămânere la rugăciune) cu membrii Consistoriului Mitropolitan, care, da, se fac părtași la erezie prin pomenirea ierarhului eretic! Acest lucru nu trebuie văzut ca rugăciune în comun, părtășie cu preoții Consistoriului care pomenesc pe ierarhii lor, ci fiecare a rostit rugăciunea pentru a fi luminat de Dumnezeu. La Sfintele Sinoade ecumenice, Sfinții Părinți erau împreună cu ereticii (judecați pentru erezie) la ședințele desfășurate pentru a-i condamna, fără a considera că rugăciunea rostită crează comuniune și părtășie cu ei. Abia după condamnare ereticii erau văzuți ca niște „păgâni și vameși”. A fi în comuniune, înseamnă a fi în același duh de rugăciune!
    Atenție!!! Aceștia, nu sunt eretici, ci părtași la erezie! A fi eretic, înseamnă a promova/propovădui erezia sau a semna acte sau acorduri eretice. Ierarhii noștri sunt eretici, fiindcă au semnat documente eretice.
    Asta nu înseamnă că prin îngrădire îi numim pe cei care pomenesc – eretici! Să nu fie! Una este părtășia la erezie și alta este erezia. A-i considera eretici pe preoții pomenitori înseamnă că și monahii și mirenii rămași în comuniune cu aceștia sunt eretici! Iar că noi, care care am întrerupt pomenirea, suntem singurii ortodocși. Lucrul acesta înseamnă SCHISMĂ! Iar eu nu vreau să-mi conduc turma încredințată de Hristos spre schismă, prin acceptarea unei asemenea învățături! Atitudinea noastră este de a nu participa la slujbele unde sunt pomeniți ierarhii, de a ne îngrădi de erezia ecumenismului, nu de a fi „vânători de vrăjitoare”!

    Apreciază

    1. Toți preoții au fost chemați SA SEMNEZE că sunt de acord cu sinodul și cu tot ce propovăduiesc ierarhii. Așa cum și ierarhii neparticipanti au semnat ca sunt de acord cu sinodul. Toți AU SEMNAT. De unde rezultă atunci diferenta intre ei, unii sunt eretici și alții doar părtași la erezie?

      Apreciază

      1. Nu au semnat ca sunt de acord cu Creta, ci au refacut juramintele de la hirotonie fata de ierarhii eretici. Deci, tot o partasie la erezie!

        Apreciază

  10. Crestin confuz,

    Am observat ca aceia care s-au rugat în timpul procesului nu au astfel de ispite. În schimb, cei care au stat la bârfe au ispite. Cine crede ca necuratul doarme sau ca se sperie de simpla prezenta a sa în incinta mănăstirii se înșeală amarnic. Fiecare mărturisitor simte lupta cu forțele răului în felul sau. Toți creștinii trebuiau sa vina cu smerenie și cu rugăciune la proces. Și era necesara o stare de rugaciune, nu de bârfă.

    Unii se inversuneaza când nu e cazul și cred ca acestea sunt gândurile lor. Mândria nu-I lasa sa vadă lucrarea vrajmasului. Oare sinodul la care a participat și Arie nu a început cu o rugaciune? De ce Sfântul Nicolae n-a ieșit de la acea rugăciune? De ce a stat acolo și i-a dat o scatoalca ereticului? Dintre doua rele, se prefera raul cel mai mic.

    Unde le e mărturisirea martorilor care au ieșit de la rugăciunea începătoare? Cu ce scop s-au dus? Eu cred ca ar trebui sa-i ceara scuze părintelui Claudiu, căci nu sunt ei mai sfinți ca Sfântul Nicolae. Punct.

    Chiar de ar sta lângă cel mai sfânt, orice crestin trebuie sa lupte cu mândria și cu trufia care sunt lucrări ale vrajmasului! Ce fel de marturisitori suntem dacă ne doboară necuratul atât de ușor? Cine marturiseste trebuie sa aibă grija și de patimile proprii. Fiecare dintre noi am avut ispite intr-un anumit mod. Suntem încercați ca argintul. Sa mărturisim dreapta credință, dar cu multa smerenie. Când vedem la noi înșine trufie sau mândrie peste măsură, sa înțelegem ca vrăjmașul își bate joc de noi.

    Cred cu tărie ca intelepciunea va învinge și nu ne vom lasa dezbinati!

    Apreciază

    1. Doamne ajută!cred că ar trebui să dăm dovadă de mai multă înțelegere:și cei care au ieșit și cei rămași au acționat în acord cu conșțiința lor..nu avem nici un drept să’i judecăm pt că au dat mărturia lor de credință așa cum au înțeles la momentul respectiv şi poate au pus pe gânduri pe cei din sala…

      Apreciază

      1. Parintele a dat dovada de înțelegere și cred ca asta e suficient. Practic, i-a iertat pe cei cazuti in ispită. Însă se știa ca toate aceste procese încep cu o rugaciune. Scopul procesului era statornicirea adevărului. Parintele a luptat pentru crearea unui cadru legal corect în vederea caterisirile, nu a luptat doar pentru cauza proprie.

        Dacă unii creștini au primit sfaturi de la alți nepomenitori de a nu se ruga împreună cu membrii consistoriului, acest lucru trebuia discutat cu părintele Claudiu. Nu se știe prin cine poate veni ispita. De ce sa credem ca alți duhovnici au prioritate în astfel de cazuri. Acest proces nu era o întâlnire în vederea rugăciunii pentru a se pune problema dacă se roagă cu ei sau nu.

        Chemarea Duhului Sfânt era necesara pentru o dezbatere plăcută lui Dumnezeu. Crezi ca era normal sa se renunțe la rugăciune? Nu spun sa le dam în cap martorilor care au ieșit din sala, dar nici nu e cazul sa-I felicitam pentru asta. Dacă înțelegem ispită lor e suficient.

        Apreciază

    2. Sinodul în care Sf. Nicolae la „altoit” pe eretic nu a fost identic cu recursul preotului Claudiu. La acest proces „judecătorii” fac voia celor de care ascultă, adică a Patriarhiei, iar Patriarhia merge după legea Sinodului din Creta, căci a semnat acea lege. Nu sunt de acord să avem rugăciune împreună cu membrii Consistoriului pentru că acești membri au validat prin atitudinea lor Sinodul din Creta. Nu vreau să supăr pe cineva, dar aceasta este poziția mea. Compromisul făcut de a ne ruga împreună cu membrii Consistoriului îl găsesc drept cădere față de Hristos. Poate că trebuia amintit juriului că acuzații nu se pot ruga împreună cu acuzarea deoarece au altă vedere asupra dreptei credințe. Rugați-vă voi, membrii Consistoriului, apoi ne vom ruga și noi, partea acuzată, asta pentru a nu spune juriul că i se aduce ofensă. Se pare că prin rugăciunea în comun s-a adeverit formula: „Scopul scuză mijloacele”, care nu trebuie să fie valabilă în Ortodoxie. Schisma este lucrată, dar nu de noi care ne-am îngrădit de ecumeniști, ci de cei care s-au aliniat la duhul lor, iar din aceștia fac parte, așa cum și Apostolul Pavel a participat la uciderea Sf. Arhidiacon Ștefan, toți pomenitorii, adică și membrii Consistoriului. Sfântul Apostol Pavel și-a revenit după intervenția lui Dumnezeu, poate că și pomenitorii își vor reveni. Poate. Numai că acum condițiile sunt altele, acum este spre sfârșitul timpurilor când Însuși Hristos a îngăduit această mare și grozavă încercare pentru Biserica Ortodoxă. Delimitarea de rugăciunea comună ar fi fost, cred eu, în Duhul lui Hristos, deci mult mai benefică membrilor Consistoriului, deci a tuturora. Felicit pe cei care n-au participat la rugăciunea în comun, iar pe ceilalți îi invit la o mai adâncă reflecție a învățăturii hristice și a contextului actual. Nu de alta, dar să nu-l găsim vinovat cumva și pe Sfântul Ierarh Nicolae pentru faptul că nu a ieșit din sala unde se ținea Sinodul. La acel Sinod Domnul a făcut o minune, dar acum Domnul a îngăduit venirea acestei înșelări căreia nu vor putea să-i facă față decât doar cei care slujesc cu adevărat Adevărului și cărora le place dreptatea lui Dumnezeu. Tot erezie avem de înfruntat și acum, dar contextul este altul. Sfinții Părinți(Sf. Lavrentie al Cernigovului și alți Sfinți Părinți) ne pregătesc sufletește pentru venirea Antihristului. De aceea am zis că contextu este cu totul altul. Credința însă trebuie să rămână aceeași. Osebiți-vă !

      Apreciază

      1. Baltag66,

        Procesul începe cu o rugaciune. Face parte din procedura. Astea sunt regulile jocului. Dacă nu e spusa, nu se poate susține nimic.
        Problema este extrem de delicata. În viziunea ta, ar fi trebuit sa se renunțe la acest recurs?

        Sa avem grija cu ce cântar măsurăm. Una e sa spui ,,eretic” și ,,ecumenist” si alta e să-i aduci argumente omului, sa înțeleagă singur ca e așa. E un joc periculos, dar cineva trebuie sa-l joace. Argumentele expuse în timpul procesului au o valoare mult mai mare decât cele relatate pe bloguri ori prin broșuri pe care cei în cauza nu le citesc. Cineva trebuie sa meargă și pe muchia prăpastiei! Și trebuie apreciat pentru asta.

        În timp ce dai cu insecticid, exista sanse foarte mici sa fii pișcat de insecte!
        Cine crede ca părintele Claudiu s-a molipsit de ecumenism luptând împotriva acestuia sa se roage să-i arate Dumnezeu cine a cazut in ispită și cine nu.

        Cui i se pare ca sta drept sa ia seama sa nu cada. Asta e valabil pentru noi toți.

        Apreciază

  11. Cu ajutorul Bunului Dumnezeu și Preasfintei Stapane, Nascatoarei de Dumnezeu si pururea Fecioare Maria, am să las și eu câteva rânduri aici. În lupta cu un păcat, omul este de multe ori încercat și chiar de repetate rânduri ajunge să cadă, să piardă o bătalie în timpul războiului purtat cu respectiva ispită. Cu cât omul ajunge să câștige bătălie după bătălie, starea lui duhovnicească se îmbunătățește. Omul experimentat din punct de vedere duhovnicește poate să ducă și batalii mai grele. Însă una este să duci luptă împotriva unui păcat, și alta este să te expui într-o luptă cu o erezie. Și aceasta pentru că erezia în sine este uneltirea de vârf de peste veacuri a necuratului, în sens opus binelui venit de la Dumnezeu. Această uneltire sofisticată a vrăjmașului are scopul de a  îndepărta pe om de Dumnezeu folosind învățătura de credință ortodoxa modificată,  ciuntita, sau reformulata intenționat pentru ca omul să aibă impresia că totul ar fi perfect ortodox și înșelarea nu ar fi prezenta.

    Dacă omul de abia face față cu un păcat, cum ar putea să reușească a duce luptă împotriva unei erezii fără ajutorul lui Dumnezeu și fără mare atenție la mândrie și starea duhovnicească pe care o are atunci? Încercările și ispitele apărute în timpul luptei împotriva unei erezii sunt pe măsură, pentru că omul ajunge sa lupte împotriva cei mai iscusite uneltiri diavolești cu care necuratul vrea să îl influențeze pe om pentru alegerea căii spre osânda veșnică.

    Parintele nostru Claudiu se expune în această luptă cu erezia ultimă a omenirii, cu atenție și liciditate. Folosirea mijloacelor existente ce țin de dreptul bisericesc este metoda la care parintele are acces în mod firesc, și pe care o aplică în virtutea consumării tuturor cailor de conștientizare la modul cel mai serios a membrilor consistoriului, în acest caz, asupra gravitatii problemelor reale provocate de această panerezie, numită ecumenism. Orice persoană care este acum părtașa la erezia în cauză, în afară de ierarhia deja semnătură a documentelor cretane, poate să revină în Adevăr înțelegand în mod real actualitatea. Dacă Părintele nostru nu ar acționa cu pace și cu dragoste adevărată,  atunci s-ar pune în locul lui Hristos alegând să închidă accesul la corabia Bisericii cea Una pentru cei care încă nu s-au dumirit. Nu suntem noi cei care să socotim numărul oamenilor care se întorc și se vor întoarce la Adevăr. Chiar dacă poate numărul acestora nu va fi prea mare până la sfârșit, datoria noastră de creștini ortodocși mărturisitori este să primim cu pace și cu dragoste oamenii care își vor recunoaște greșeala întorcându-se la Hristos și așezându-se cu noi toți în starea firească de mărturisire. Și as dori să mai menționez că dacă noi cei care suntem acum pe poziția de mărturisitori, nu vom intelege ca această stare de mărturisire este de fapt tot un dar de la Dumnezeu, atunci acest dar ni se va lua de la Domnul pentru că nu lucrăm sub oblăduirea unui Parinte duhovnic nepomenitor, despatimirea,  rugaciunea și oprimarea mândriei. Imi cer iertare pentru rândurile lungi. Cu noi este Dumnezeu!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Doamne ajută’ne!datori suntem să avem dragoste și întelegere pt toți cei care vor să mărturisească dreapta credință..și să primim aceeași dragoste şi înțelegere de la ceilalți!ne confruntăm cu probleme grave,ne lipsesc uneori cunoștințele teologice necesare pt.a continua această luptă,dar să ne rugăm unii pt.alții și împreună pt.luminarea conștiinței..

      Apreciază

    2. da,acesta este scopul pentru care parintele Claudiu vorbeste cu blindete de preotii care pomenesc ierarhii eretici ca sunt doar partasi la erezie ,in speranta ca ei se vor intoarce de la partasia cu erezia la partasia cu adevarul care este HRISTOS.Doar daca nu cumva au intrat prin pomenire in duhul ierarhilor eretici prin pomenirea lor,asa cum a zis IPS IUSTINIAN CHIRA inainte de sinodul din octombrie,care stiu din surse sigure ca era inainte vazator.

      Apreciază

    3. Exact ce am spus: „Ori în căruță, ori în teleguță”, altfel riscăm să devenim iubitori de semeni ca și ereticii sau căldicei. Iar Apocalipsa ne spune clar soarta celor căldicei !

      Apreciază

      1. Iubirea lui Dumnezeu și iubirea aproapelui sunt porunci evanghelice. Dacă pe aproapele nu îl iubim, cum îl vom iubi pe Dumnezeu? Ceea ce ne conduce spre iad este patima sau erezia pe care nu o putem birui. Putem ajunge în iad atât din pricina patimilor proprii cât și din cauza ereziei. Orice gând trebuie raportat la mântuire. Dumnezeu sa fie cu noi.

        Apreciază

  12. Hristos a Înviat!
    Înainte de sinodul din Creta s-a vorbit mult si atras atenția fata de anumite puncte care sunt împotriva credinței.
    In documentele presinodale s-a vorbit mult despre posibile sinprobabileverezii.
    A avut loc sinodul, inițial s-au refuzat anumite documente. A fost opoziție apoi s-a semnat.
    A fost opoziție si mulți au înțeles ca au fost semnate erezii. A fost opoziție dar mai apoi s-a liniștit.
    Toți părinții au știut cacs-au semnat erezii!!
    Întrerupem sau nu pomenirea?
    Câțiva au intrerupt pomenirea, apoi, fiind caterisiți si nerecunoscând caterisirile continuând sa slujească au rămas pe poziția ca semnatarii sunt eretici.
    Lupta s-a mutat mai jos, între cei care pomenes si cer care nu pomenesc, cei care suntbinca in comuniune si cei care nu sunt.
    Se ajunge in schimb acum a se recunoaște autoritatea ereticilor, sau a celor care pomenesc ereticii. Se folosesc termeni ușorinpt digestie dar adevarul tot se cioplește.
    Dacă cei care au oprit pomenirea si comuniunea recunosc pe ereticii cu care secafla in proces, atunci de la bun început ar fi trebuit sa accepte deciziile de caterisire si oprire de la slujire.
    A rog sa ma iertati ca spun acestea, dar gândiți-va ca intr-o dregătorie omeneasca Împăratul își trimite slujitorii săi credincioși ca sa facă ceva din cele dregatoresti in numele sau, au autoritatea cuvenita si respectul care vine din cinstirea legitima a împăratului.
    Iar atunci când cineva nuntași recunoaște cinstea împăratului se lipsește de cinste si dregătorie.
    Cu atat mai mult când Împăratul nostru este Hristos!
    Cum puteți recunoaște ca Biserică cei care au lepădat dregătoria, caci când se face o nelegiuire in treburile împărătești, sau o necinste Impăratului sunt cei care ii țin partea si cei care îl hulesc. Iar de se va întâmpla ca cei mulți sa se scoale si sa alunge Împăratul, oare ce fel de recunoaștere s-ar cuveni acestora din partea celor care sunt prigoniți pentru dreptate!?

    Va rog sa va gândiți toți bine toți si sa nu cumva sa cadeți chiar in cea mai mică necinstire a Împăratului Hristos, pentra ca știm ca si de vom muri impreuna cu El vom fi învredniciți de aceeași cinste, rasplata dreptății!

    Căderea prin ecumenism este: arhiereii nu au spus ereticilor ca sunt eretici, au căzut in erezie. Preoții nu au spus episcopilor ca au devenit eretici, Nespunându adevarul ereticilor, din dragoste pentru mântuirea lor si au căzut si ei in erezie. Credincioșii nu spun preoților ca pentru ca nu au spus episcopilor ca au căzut in erezie, Nespunându adevarul spre mântuire si episcopilor si ereticilor(cei numiți biserici), cad si ei in erezie. Vor rămâne pietrele care vor spune ca toți ne-am lepădat de Dumnezeu. Si care este scuza noastră? Aceasta simpla erezie: pomenirea sau comuniunea cu erezia nu ar fi erezie. Dacă priviți aceasta este întâlnită in toate scările ierarhiei Bisericii văzute.

    Ierarhii nu ii msai considera eretici pe cei din afara Bisericii pentru ca s-au rugat impreuna.
    Preoții nu ii mai considera eretici pe ierarhi deoarece s-au rugat impreuna cu aceștia!
    Credincioșii nu ii mai considera eretici pe nici unul din aceștia pentru ca s-au rugat impreuna cu preoții pomenitori de ierarhi eretici, iar ierarhii eretici nemaiconsiderand erezia ereticilor.

    Acum va întreb cine este plin de ura, cel ce nu spune păcatul aproapelui pe nume s-au cei care îl ignora sau tac, sau au îngăduință fata de păcat.

    Judecați singuri. Aceasta a fost poziția tuturor sfinților.

    Nu secpoate ca cineva sa accepte doua autorități, sau sa slujească la doi domni!

    Va rog sa ma iertati, eu doresc a rămâne in Hristos!

    Alexandru

    Apreciat de 1 persoană

  13. A-i numi pe toti eretici, e o atitudine periculoasa. Eu nu as incerca ,,ruleta ruseasca”!
    Incercati sa alegeti, dupa cum v-ati propus, sa ramaneti in Hristos!

    Apreciază

    1. Alexandru are dreptate pentru ca uitati ce spun unii sfinti
      Comuniunea cu ereticii, potrivit Sfântului Vasilie cel Mare, este de neîngăduit, întrucât prin ruperea lor de Mărturisirea Ortodoxă, fie cu totul, fie în parte, ei înşişi se aşază de la sine în afara Bisericii. La fel şi cei ce păstrează comuniunea cu ei.
      Tăcerea în vreme de primejduire a credinței este totuna cu apostazia.” (Sf. Nicodim Aghioritul)
      „A trece sub tăcere cuvântul Adevărului este totuna cu a te lepăda de Hristos.” (din procesul Sfântului Maxim Mărturisitorul
      deci preotii pomenitori sufera de o dubla tacere catre ierarhi si catre popor asunzindu-i adevarul si vor raspunde pentru sufletele lor la judecata de apoi.

      Sfantul Vasile cel Mare:
      „De cei care arată că mărturisesc credinţa ortodoxă, dar sunt în unire cu cei care i se împotrivesc, dacă după mustrare nu vor întrerupe această unire, de aceia trebuie nu numai să te desparţi, dar nici fraţi nu se cuvine să-i mai numeşti.”
      ”Trebuie să evităm orice părtășie cu ei (cu ereticii) și să le respingem cuvintele ca unele ce sunt otravă pentru suflete
      Sfantul Maxim Mărturisitorul:
      ”Biserica Sobornicească nu este o anume Biserică sau adunarea Bisericilor locale, care s-au îndepărtat de Adevăr, ci este cea care păstrează ”mărturisirea dreaptă și mântuitoare a credinței în Hristos.”
      „Vă rog să fiţi aspri şi neînduraţi faţă de orice ar putea să ajute la dăinuirea credinţei lor nebuneşti, căci socotesc ură faţă de oameni şi despărţire de Dumnezeiasca dragoste ajutorul dat rătăcirii ereticeşti spre mai mare pierzanie a celor ce se ţin de această rătăcire
      *Sfântul Maxim Mărturisitorul:
      ”Biserica Sobornicească nu este o anume Biserică sau adunarea Bisericilor locale, care s-au îndepărtat de Adevăr, ci este cea care păstrează ”mărturisirea dreaptă și mântuitoare a credinței în Hristos.”
      „Dacă, de dragul iconomiei, împreună cu credinţa cea rea este suprimată şi credinţa mântuitoare, atunci o astfel de formă de pretinsă iconomie este de fapt o separare totală desăvârşită de Dumnezeu şi nu o unire”.
      „Vă rog să fiţi aspri şi neînduraţi faţă de orice ar putea să ajute la dăinuirea credinţei lor nebuneşti, căci socotesc ură faţă de oameni şi despărţire de Dumnezeiasca dragoste ajutorul dat rătăcirii ereticeşti spre mai mare pierzanie a celor ce se ţin de această rătăcire”
      Cat priveste lucrarea celor ce singuri s-au blestemat prin partasia cu erezia, Sfantul Maxim Marturisitorul se intreba retoric:
      “Aceia ce fel de taină săvîrşesc? Apoi ce duh vine asupra acelora care se hirotonisesc de unii ca aceia?”
      *Sfântul Vasile cel Mare:
      „De cei care arată că mărturisesc credinţa ortodoxă, dar sunt în unire cu cei care i se împotrivesc, dacă după mustrare nu vor întrerupe această unire, de aceia trebuie nu numai să te desparţi, dar nici fraţi nu se cuvine să-i mai numeşti”
      ”Trebuie să evităm orice părtășie cu ei (cu ereticii) și să le respingem cuvintele ca unele ce sunt otravă pentru suflete.”
      Sfântul Teodor Studitul:
      “Hrisostom ii expune cu glas tare nu numai pe eretici, ci si pe cei care sint in comuniune cu ei ca vrajmasi ai lui Dumnezeu.”
      „Dacă ar da cineva toţi banii lumii şi are părtăşie cu erezia, nu este prieten al lui Dumnezeu, ci vrăjmaş”

      Daca sfintii vorbesc in DUHUL SFINT NU TREBUIE SA NE INDOIM CE CE SPUN EI ,CACI VOM ADUCE O HULA IMPOTRIVA DUHULUI SFINT CUM au facut si cei de la sinodul cretan care au semnat.

      De aceea prea mare ingaduinta cu preotii pomenitori nu stiu daca e bine sa avem .Ei se conduc dupa principiul ca nu s-a schimbat nimica in slujba ortodoxa.O judecata puerila caci prima data se curata aria de cei care ar putea sa se opuna inovatiilor in slujbele ortodoxe.De altfel SF.KUSCA AL ODESEI a profetit ca la acest sinod va fi o adunare de necredinciosi si ca nu dupa multa vreme nu se vor mai putea frecventa bisericile asazise ortodoxe !
      Si totusi cum zic ei ca nu s-a schimbat nimica,cind ei inchid ochii la erezie si pomenesc pe pseudoierarhii eretici si mai zic in fatza sfintului altar unde se afla HRISTOS,care este ADEVARUL INTRUPAT ca ereziarhul drept invatza cuvintul adevarului si ii mai doreeste si zile indelungate!!Eu ma intreb daca minciuna asta proferata cu nonsalantza in altar nu este chiar uriciunea pustiirii in locul cel sfint ,adica minciuna proferata in chip de adevar!!Daca SF.VASILE CEL MARE A OBSERVAT CA NU SE COBOARA Duhul Sfint ASUPRA DARURILOR NUMAI PT.CA UN DIACON ERA NEATENT SI PRIVEA IN BISERICA LA CRESTINI ,ATUNCI PE BUNA DREPTATE NOI CRESTINII NE INTREBAM DACA SE MAI COBOARA SFINTUL DUH asupra darurilor la cei care il mint in fatza pe HRISTOS.Trebuie ca noi ,crestinii ,pentru ca e in joc mintuirea noastra sa le spunem preotilor sa iasa din „letargia nesimtirii”[expresie din art. BICIUL IMPLETIT DE ARSENIE COTEA]SPRE A NE LUMINA HRISTOS si sa lupte si ei contra acestei erezii ,sa nu uite ca tot HRISTOS a spus ca cel care isi iubeste,mama ,tata,copii,adica familia mai mult decit pe EL nu este vrednic de EL.Dar noi suntem calduti si Dmnul ne va varsa din gura LUI ,nu dorim sa il insotim pe HRISTOS decit pina la piciorul crucii ,dar fugim de suferinta ,fugim de a urca GOLGOTA alaturi de hristos.Preotii pomenitori ai ierarhilor eretici asta fac le e frica de GOLGOTA.sI asa cum spune arh.TAVRION in sarea pamintului 4 partea a doua ,
      Domnului.De aceea sa nu va pacaliti singuri!Daca nu renuntati la voi insiva si nu urmati lui Hristos pe Golgota,nu sunteti crestini,tineti minte.”

      „‘Valorile vietii si a propriei persoane omul poate sa le aiba…..doar daca se leapada de sine si urmeaza cu adevarat pe Hristos pe Golgota si pe cruce!Acesta este crestinism adevarat!Dar daca crucea asta tu nu o ai si te rogi ,ceri sa te mintuiasca,sa stii ca crestinismul nu este un monument,nu te pacali singur.”
      DOMNUL SA NE LUMINEZE PE FIECARE ,INCLUSIV PE PREOTII POMENITORI .
      AMIN

      Apreciat de 1 persoană

  14. UNIRE SI NIMICIRE

    Seara se apropia iute şi mulŃimi de oameni se grăbeau spre Sfânta Sofia. La slujbele din ultimele cinci luni nici un grec ortodox evlavios nu trecuse porŃile bisericii acesteia care fusese pângărită de latini şi de apostaŃi. Însă în ajunul prăznuirii Sfintei Theodosia (29 Mai), în ultima noapte de libertate a CetăŃii, clericii şi poporul, indiferent ce simŃeau faŃă de Unire, au venit împreună pentru ultima liturghie din Aghia Sofia, dându-şi seama că unirea florentină nu i-a salvat şi nici nu va putea salva BizanŃul.
    Lăsând de-o parte toate neînŃelegerile, nici un cetăŃean, afară de cei ce vegheau zidurile, nu a lipsit de la această disperată slujbă de cerere. PreoŃii care socoteau că unirea cu Roma era un mare păcat, au venit acum la altar să slujească împreună cu unioniştii. Cardinalul era şi el de faŃă, iar alături de el erau episcopi care nu i-au recunoscut niciodată autoritatea. ToŃi au venit să se spovedească, ca să poată primi Împărtăşania, fără să se îngrijească dacă era dată de un ortodox sau de un catolic. Pe când mozaicurile de aur sclipeau în lumina miilor de candele şi lumânări, iar preoŃii în strălucitele lor veşminte se mişcau solemn, în acea clipă s’a săvârşit o jalnică şi nevrednică unire în Biserica Sfânta Sofia.
    În toate acele săptămâni de nenumărate atacuri ale turcilor, apărătorii CetăŃii, cu mila lui Dumnezeu, Ńinuseră Cetatea, până când sultanul hotărâse să renunŃe. Însă ultimele zile au fost un moment de cotitură pentru apărătorii antiunionişti. După ce marea majoritate au cedat în faŃa unirii, trădând Ortodoxia, au pierdut ocrotirea lui Dumnezeu. Călugărul Ghennadie (Gheorghe Sholarios, viitorul Patriarh), nu a luat parte la slujbe, căci atunci când turcii ajunseseră la porŃi Ghennadie fugise la Adrianopol.
    După aceea toŃi bărbaŃii în stare de luptă s’au întors la locurile lor. Femeile, între care şi călugăriŃe, s’au grăbit spre ziduri ca să ajute la căratul pietrelor şi al bârnelor pentru întărirea zidurilor şi al găleŃilor de apă pentru a-i răcori pe ceilalŃi apărători.

    POATE VOM ÎNVAȚĂ DIN CĂDEREA CONSTANTINOPOLULUI

    Apreciază

    1. Iată limita iconomiei:
      „Dacă preotul pomenește vreun episcop eretic, chiar dacă preotul are viețuire fericită, chiar dacă este ortodox, trebuie să ne depărtăm de dumnezeiasca împărtășanie; dar când e vorba de masa de obște – de vreme ce doar acolo [la liturghie] de frică îl pomenește [pe episcopul eretic] – ar putea fi acceptat [acel preot] să binecuvânteze și să cânte cu noi, dar numai dacă nu a slujit, nici nu a avut conștient părtășie nici cu eretic, nici cu episcopul său, nici cu vreun altul de acest fel”.
      Sfântul Teodor Studitul, Scrisoarea 40, Fiului Naucratie, în vol. Dreapta credinţă în scrierile Sfinţilor Părinţi, vol. 1, Ed. Sofia, București, 2016, p. 33-31.

      Apreciază

      1. Sfântul Grigorie de Nissa:
        ”Cand credinciosii si preotii pomenesc un episcop eretic, ei nu se adreseaza Tatalui ceresc, ci lui satan insusi”.

        CRED CA ACEASTA ESTE LILITA ,ACI DUCE ASAZISA ECONOMIE!

        Apreciază

      2. Cine a negat aceasta invatatura?! Cred ca vorbim limbi diferite! Cititi toate comentariile pt a intelege despre ce este vorba!

        Apreciază

      3. Hristos a Inviat!
        Dumnezeu este atat de indurator sa arate si sa ne ridice din toate lepadarile cand gandul nostru este sa ne indreptam viata prin credinta. cand lepadam insasi credinta cu buna stiinta insa Duhul Sfant ne paraseste, pentru ca pacatuim impotriva evidentei pronii divine. de aceea nu ne este ingaduit sa ne lepadam nici in fata mortii, cu atat mai putin pentru bunastarile vietii trecatoare. de aceea se vede in cine ne punem increderea, toti suntem chemati sa raspundem ortodox, insa puterea de a infaptui ceva este numai de la Dumnezeu. in fata unei ispite spunem Doamne ajuta-ma caci fara de ajutorul Tau nimic nu pot face. ortodox este de a ne pune increderea in ajutorul lui Dumnezeu implinind insa si cele pe care le stim, de aceea in aceasta apostazie se vede cine si-a pus increderea in Dumnezeu si cine nu. veti gandi ca am judecat. Nu. de vreme ce fiecare nadajduieste in ajutorul lui Dumnezeu, pazind poruncile iubirii, nu ne putem gandi ca ar putea fi erezie si apostazie. Mantuirea este o impreuna lucrare condusa de Dumnezeu, prin suferinta.

        Hristos a Inviat!

        Apreciază

      4. Nu ati judecat! Aveti perfecta dreptate! Dumnezeu cunoaste inimile noastre si stie daca lucrarea noastra este pentru binele Bisericii sau folosul personal!

        Apreciază

  15. Ereticul este cel mort. Părtașul la erezie este cel bolnav. A spune că cel părtaș la erezie este eretic e ca și cum l-ai lua pe cel bolnav și l-ai îngropa de viu, fiindcă el tot va muri. Noi nu știm care va muri sau va trăi dintre cei părtași la erezie! Hristos știe asta!
    Să nu deconectăm de la aparate pe cel care are minime șanse de supraviețuire doar pentru faptul că a fost săpată groapa!

    Apreciază

  16. Iată de ce nu-i putem considera pe toți cei rămași între ziduri – ERETICI:
    „Cine îşi ține cu tărie părerea lui greşită şi se împotriveşte puternic, având în conştiință convingerea despre adevărul rătăcirii sale, fără nici o nădejde de schimbare, acela este eretic. Iar dacă el procedează aşa din neştiință, atunci este numit rătăcit, nu eretic. Sfântul Mucenic Iustin Filosoful spune despre el însuşi: „Pot să mă rătăcesc, însă eretic nu voi fi”.
    Sfântul Maxim Grecul, Scrieri dogmatico-polemice, Volumul II, Editura Bunavestire, Galați, 2003, p. 183-184.

    Apreciază

  17. Iar schisma se poate naște în chipul acesta:
    „Trebuie să ştim că, dacă cineva crede despre sine că înțelege mai bine decât ceilalți şi este puternic legat de părerea lui sau, din invidie față de alt om, mai bun decât el, face dezbinare în comunitate şi dă naştere unei schisme sau unei erezii, pe un asemenea eretic trebuie să îl respingem, căci legătura cu el este foarte molipsitoare, aşa cum este apropierea de leproşi. Deşi Scriptura spune că ereziile există, din multe motive. Totuşi, după prima şi a doua mustrare, trebuie să respingem un astfel de om, aşa cum spune Apostolul Pavel în Epistola către Tit (cap. 3). Ştiind că el s-a răzvrătit, cu un astfel de om, scrie Apostolul, nici nu trebuie să mâncăm la masă”.
    Sf Maxim Grecul

    Apreciază

Lasă un comentariu

DISCERNE

Viitorul, o paletă de opţiuni. Alege drumul!

Ortodoxia mărturisitoare

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

ASTRADROM

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Vremuritulburi

ortodoxie, vremurile de pe urma, istorie, sanatate, politica, economie, analize si alte informatii utile

Lumea Ortodoxă

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Blog de Dogmatică Empirică

...adică despre dogmă și experierea ei în Duhul Sfant. Doar în Ortodoxie dogmele Bisericii chiar pot fi verificate prin viața mistagogică!

Sfântul Ioan de Kronstadt

În fiecare zi - gândurile unui om extraordinar

Monahul Teodot - blog oficial

Ortodoxia-singura credinta mantuitoare

SINODUL TÂLHĂRESC

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Bucovina Profundă

“ De mare jele şi de mare minune iaste, o iubite cetitoriu, cându toate faptele ceriului şi a pământului îmblă şi mărgu toate careş la sorocul şi la marginea sa... şi nici puţin nu smintescu, nici greşescu sămnul său. Numai sânguru amărătulu omu... ” Varlaam - Cazania

Cuvântul Ortodox

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Redescoperirea Sfintei Euharistii

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

SACCSIV - blog ortodox

Ortodoxie, analize, documentare, istorie, politica