Marele duhovnic grec, părintele Maximos Karavas, a citit și binecuvântat în Duminica Ortodoxiei, în fața a mii de credincioși, proiectul de rezoluție al celor șase membri ai sinaxei nepomenitorilor români

pr.-MaximosPărintele Matei Vulcănescu relatează pentru OrtodoxINFO că în Duminica Ortodoxiei la părintele cu viață sfântă Maximos Karavas, marele duhovnic care a întrerupt pomenirea de curând și despre care Sfântul Paisie Aghioritul a spus că este cel mai mare duhovnic ortodox și i-a îndemnat pe toți să meargă la el, s-a citit, în prezența a mii de credincioși, proiectul de rezoluție al celor șase membri ai sinaxei nepomenitorilor români, prezentat publicului larg spre dezbatere în luna ianuarie a acestui an și tradus în limbile greacă și rusă.

Cu privire la părintele Maximos publicul românesc a aflat pentru prima dată la mijlocul lunii iulie 2017 din relatările referitoare la întreruperea pomenirii de către obștea mănăstirii Sfânta Cuvioasă Parascheva din Milohori, regiunea Ptolemaida, unde părintele Maximos este ctitor și egumen. Părintele Maximos este ucenic al fostului ierarh cu viață sfântă Augustin Kandiotis, fost mitropolit al Florinei.

Despre valoarea sa ca duhovnic, în cartea Mărturii ale închinătorilor în Sfântul Munte la Părintele Paisie a  lui Nicolaos Zurnazoglu, este consemnată următoarea mărturie:

“Un tată disperat și bolnav, împreună cu fiul său, vizitează chilia Sfântului Paisie Aghioritul. Sfântul Paisie îi spune tatălui lui Kostas să meargă să se spovedească, pentru a scăpa de problema serioasă pe care o avea. Atunci Kostas l-a întrebat pe Sfântul Paisie: «Gheronda, să-l duc pe tata să se spovedească la duhovnicul meu, la părintele Nichifor?». Răspunsul Sfântului Paisie a fost surprinzător: «Nu! Să-l duci la Bătrânul Maximos Karavas! Bătrânul Maximos este… !» Și a arătat un semn cu mâna cum că e MARE! Arătând că Sfântul Paisie îl are la mare cinste si evlavie!”.

Părintele Maximos Karavas a întrerupt pomenirea Mitropolitului de Florina, Teoclit, pentru că nu s-a delimitat de minciunosinodul din Creta! Bătrânul Maximos ne spune:

Cu siguranță Sfântul Paisie azi ar fi întrerupt și el pomenirea ereticului Bartolomeu. Mulți ierarhi azi sunt mai mult muftii musulmani decât episcopi ai lui Hristos”.

Părintele Maximos este membru al Sinaxei Clericilor si Monahilor de la Volos și, la fel ca și Gheronda Gavriil, ascultă povățuirile teologice ale celui care a albit în lupta antiecumenistă, prigonit timp de 40 de ani, Părintele Theodoros Zisis. Gheronda Gavriil spunea:

“Mergeți la părintele Theodoros, de el să ascultați. El e teologul nostru”.

Părintele Theodoros spunea:

“Gheronda Gavriil mi-a dat ascultarea să scriu o broșură despre întreruperea pomenirii! A venit iată timpul sa o scriu!”.

Între timp broșura a fost tradusă și va fi publicată de către editura Asociației Sfinților Mărturisitori din închisori – Bucovina în zilele următoare.

În Duminica Ortodoxiei a acestui an, spre bucuria tuturor credincioșilor, la Mănăstirea Sfânta Parascheva, s-a citit textul proiectului de rezoluție semnat de pr. Grigorie Sanda, pr. Claudiu Buză, pr. Ioan Ungureanu, pr. Cosmin Tripon, monahul Chiriac Cioi și teologul Mihai-Silviu Chirilă, susținut ulterior de părintele Vasile Ioviță, de obștea părintelui Paisie Prodromitul și de un număr de credincioși nepomenitori, dintre care unii frecventează Schitul Rădeni din Neamț.

Iacovos, martor ocular, i-a relatat părintelui Matei Vulcănescu:

Câtă bucurie, frații români sunt pe calea echilibrată a Sfinților Părinți! Eram acolo și am izbucnit în plâns. Cu toții am aplaudat scrisoarea românilor! Mare întărire pentru noi. Gheronda Maximos a binecuvântat-o! Cu toții am aplaudat în biserică. Am strigat: Axios!”.

Proiectul de rezoluție al celor cinci preoți nepomenitori, cărora li s-a adăugat teologul Mihai-Silviu Chirilă, a fost propus spre dezbatere publică în luna ianuarie 2018, urmând a fi dezbătut și aprobat într-o sinaxă viitoare a preoților nepomenitori din România. Textul conține câteva principii teologice echilibrate după care semnatarii propun să se conducă lupta împotriva ereziei și a pseudo-sinodului din Creta în România în perioada următoare.

În cea de-a doua parte a lunii ianuarie textul a fost semnat de către părintele profesor Theodoros Zisis, care a spus cu acea ocazie că se regăsește deplin în principiile expuse de acesta și că, din acest motiv, este întrutotul de acord cu el. O apreciere foarte pozitivă a primit și din partea conducerii Mitropoliei Pireului, cât și a altor preoți greci care au întrerupt pomenirea.

În România, proiectul a fost bine primit de o parte a credincioșilor nepomenitori, care doresc să păstreze o poziție echilibrată în lupta contra ereziei și să evite riscurile căderii într-o extremă schismatică.

Sursa: http://ortodoxinfo.ro/2018/02/28/marele-duhovnic-grec-parintele-maximos-karavas-citit-si-binecuvantat-duminica-ortodoxiei-fata-mii-de-credinciosi-proiectul-de-rezolutie-al-celor-sase-membri-ai-sinaxei-nepomenitorilor-ro/

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

6 gânduri despre „Marele duhovnic grec, părintele Maximos Karavas, a citit și binecuvântat în Duminica Ortodoxiei, în fața a mii de credincioși, proiectul de rezoluție al celor șase membri ai sinaxei nepomenitorilor români”

  1. *Căci niciodată nu ne-am arătat cu cuvinte de linguşire, după cum ştiţi, nici cu ascunse porniri de lăcomie. Dumnezeu îmi este martor.Nici n-am căutat slavă de la oameni.
    (I Tesaloniceni 2, 5)
    E cu putinţă să găsim un cuvânt de mijloc care, între două concepţii, să aibă sens pentru amândouă, însă e cu neputinţă să găsim o concepţie de mijloc între două concepţii opuse privitoare la acelaşi lucru…Nu-i loc de compromis
    în ce priveşte credinţa ortodoxă.
    (Sf. Marcu al Efesului)

    Axios!Axios!Axios!este Părintele Maximos Karavas,pentru intelepciunea,dar al Mangaietorului, cu care a primit Proiectul de rezolutie al strajerilor Ortodoxiei romanesti,pentru intreruperea pomenirii ierarhului cu gandire eretica, Prea Cuviosia Sa,fiind demn urmas al invataturii Sf.Paisie Aghioritul,in gandire,simtire si fapta.
    M-a emotionat si mi-a tresaltat inima de bucurie ,la citirea acestei vesti,pe care Domnul Atotmilostiv,ne-a daruit-o prin fratii ortodocsi greci,a caror iubire,ne-a mangaiat inima.
    Mare minune,frati ortodocsi romani,toti ceea ce ati primit cu dragoste si intelegere,dovedind credinta ortodoxa puternica si echilibrata,Proiectul de rezolutie,la care au aderat,fratii ortodocsi moldoveni,greci si personalitati renumite ale teologiei ortodoxe universale.
    Simtim ca suntem cu totii in Duhul Sf.Parinti,care in vremea sinoadelor ecumenice spuneau cu frica si cutremur:”Parutu-sa Duhului Sfant si noua”(aşa începea hotărîrea care consemna stabilirea Adevărului Sinodului.)
    Chiar daca in tara ,proiectul de rezolutie a fost respins de unii dintre cei cu care am pornit la lupta impotriva panereziei ecumenismului,dupa sfatul Cuviosiei Sale,vrednicul de pomenire ,Parintele Arsenie Papacioc:”aceasta este întotdeauna tendinţa celui mai slab ca să te aducă şi pe tine la nivelul lui, ca să poată fi liniştit în căderea lui…Este o risipire de cuvinte pur şi simplu susţinîndu-se prosteşte; pentru că: împrăştie ca să poţi să stăpîneşti, „dezbină şi stăpîneşte”.Aceasta este ispita de-a dreapta,cu care se confrunta ,acesti saraci frati ai nostri,care daca nu-si revin in sinele lor,vor cadea mai rau decat cei care stau inca pe ganduri ,amanand de la o zi la alta intreruperea pomenirii ierarhului eretic.
    Aprecierea Proiectului de rezolutie(bine articulat teologic şi moral) de catre Parintele Maximos si obstea de credinciosi ortodocsi greci, confirma inca o data,modul in care cei sase distinsi semnatari au reusit reconsiderarea purităţii ortodoxe a modului nostru de a gândi şi de a trăi, în perspectiva eshatologică a împărăţiei „Răsăritului de Sus” – a Răsăritului fără de apus.
    Proiectul de rezolutie si-a dovedit inca o data veridicitatea celor scrise cu temeritate si curaj,curajul unor soldati ai lui Hristos ,care au procedat”* conform cuvintelor Apostolului Pavel, care a spus: „Căci Dumnezeu nu ne-a dat
    duhul temerii, ci al puterii si al dragostei şi al înţelepciunii” (II Timotei l, 7).
    Cat despre adversarii acestui Proiect de rezolutie ,acestia se inscriu in tagma celor care isi astupa urechile ,nedorind sa auda adevarul,fiind incantati de cei care ,cazuti in pacatul trufiei,dovedesc o inima inghetata,de gerul naprasnic al inselarii,care duce la imobilitate mentala si trupeasca si in final la moarte duhovniceasca.
    „Căci va veni o vreme când nu vor mai suferi învăţătura sănătoasă, ci – dornici să-şi desfăteze auzul – îşi vor grămădi învăţători după poftele lor, şi îşi vor întoarce auzul de la adevăr şi se vor abate către basme” (II Timotei4, 3-4).
    Faca-se dupa voia lor. Atat celor care din start s-au dezis de acest sublim Proiect de rezolutie,cat si celor care au semnat cu buna stiinta si sunt de acord cu toate ereziile promovate de sinodul mincinos si talharesc din Creta,sinodului BOR ,in frunte cu Presedintele sau,cat si slugilor obediente in acelasi duh si simtire cu superiorii de la care primesc simbrie,le transmitem prin intermediul cuvintelor Dr.Alexandros Kalomiros:
    „Pacea despre care vorbeşte lumea este o capitulare necondiţionată a tot ceea ce este bun, sacru şi măreţ, şi dominaţia meschinăriei, mediocrităţii şi indiferenţei. Este ştergerea personalităţii indivizilor şi a popoarelor. Este un amestec de compromisuri şi calcule, o mare de ipocrizie, indiferenţă faţă de adevăr, trădare a tot ceea ce este cu adevărat sfânt.
    Războiul este un lucru cumplit, este rezultatul căderii omului, şi nimeni nu-l va elogia.
    Pacea pentru care se târguieste lumea este însă ceva cu mult mai de temut. Febra este neplăcută, dar indică cel puţin că organismul reacţionează la un rău care a pătruns în interiorul lui. Pacea pe care ei doresc să o aducă nu este, din păcate, pacea care purcede din izbânda asupra răului, ci cea care provine din înfrângere. Este lipsa de febră a unui cadavru.
    În fond, pacea la care aspiră oamenii nu este doar o pace a armelor. Este pacea conştiinţei. Ei doresc să împace binele cu răul, dreptatea cu nedreptatea, virtutea cu păcatul,adevărul cu minciuna, pentru a putea face pace cu propria lor conştiinţă împovărată.
    Majoritatea dintre ei sunt sentimentali incorigibili, care cred că religia lui Hristos este un sistem etic privind relaţiile umane. Alţii urmăresc scopuri politice si interese ascunse. Ei zidesc laolaltă cetatea Antihristului. Caută armonia, fiind indiferenţi faţă de adevăr; caută o reconciliere externă, ignorând disensiunile interne; caută litera, fiind indiferenţi faţă de duh.”
    *citate din cartea Împotriva falsei uniri bisericeşti-Dr.Alexandros Kalomiros

    Apreciază

  2. Tot în aceiași perioadă, când Arhimandrit Maximos Karavas ucenic al vlădicăi Augustinos Kantiotis de Florina anunță încetarea pomenirii lui Teoclitos, un alt ucenic tot al vlădicăi Augustinos Andreas Kantiotis care slujește la schitul Sf Grigorie Palamas din Satul Filota anunță și el încetarea aceluiași Teoclitos din Florina, se numește Paisios Papadopolos, la ambele schituri sa procedat aidoma ca la Orășeni și Radeni

    Apreciază

    1. Buna ziua. Va rog sa-mi dati si mie adresa manastiri Sf. Paraschiva unde slujeste arhimandritul grec Maximus Karavas in Grecia daca o cunoasteti.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

DISCERNE

Viitorul, o paletă de opţiuni. Alege drumul!

Ortodoxia mărturisitoare

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

ATITUDINI - Revista Fundației Justin Parvu

REVISTĂ DE CERCETARE ȘTIINȚIFICĂ ȘI EDUCAȚIE ORTODOXĂ editată de Fundația Justin Pârvu

ASTRADROM

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Vremuritulburi

ortodoxie, vremurile de pe urma, istorie, sanatate, politica, economie, analize si alte informatii utile

Lumea Ortodoxă

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Blog de Dogmatică Empirică

...adică despre dogmă și experierea ei în Duhul Sfant. Doar în Ortodoxie dogmele Bisericii chiar pot fi verificate prin viața mistagogică!

Sfântul Ioan de Kronstadt

În fiecare zi - gândurile unui om extraordinar

Monahul Teodot - blog oficial

Ortodoxia-singura credinta mantuitoare

SINODUL TÂLHĂRESC

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Bucovina Profundă

“ De mare jele şi de mare minune iaste, o iubite cetitoriu, cându toate faptele ceriului şi a pământului îmblă şi mărgu toate careş la sorocul şi la marginea sa... şi nici puţin nu smintescu, nici greşescu sămnul său. Numai sânguru amărătulu omu... ” Varlaam - Cazania

Cuvântul Ortodox

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Redescoperirea Sfintei Euharistii

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

SACCSIV - blog ortodox

Ortodoxie, analize, documentare, istorie, politica

%d blogeri au apreciat: