DECIZIA FINALĂ A BISERICII GEORGIEI cu privire la pseudo-sinodul din Creta

Wminda_sinodi-e1456046063501.jpg

SINTEZĂ A BISERICII GEORGIEI (din decembrie 2016) cu privire la pseudo-sinodul din Creta

Sfântul Sinod al Bisericii Georgiei s-a întrunit și a discutat despre „Sinodul din Creta”. Acum avem la dispoziție un rezumat al Deciziei pe care Sfântul Sinod al Bisericii Georgiei a emis-o la întâlnirea recentă privind adunarea Cretană.

Inițial s-a raportat că Sfântul Sinod a înfățișat o decizie concludentă cu privire la „Sinodul din Creta” până ce o comisie teologică va examina documentele pe care acest Sinod le-a emis. Este adevărat, totuși, că acum am aflat că în ceea ce privește organizarea Sinodului și pretenția sa de autoritate Pan Ortodoxă, Sfântul Sinod s-a pronunțat definitiv.

În decizia sinodală emisă de Biserica Ortodoxă Georgiană, ierarhia Bisericii din Georgia, a declarat că:

  1. Sinodul Cretan nu este un Sinod Pan Ortodox, întrucât patru Biserici nu au luat parte la el;
  2. Deciziile Sinodului din Creta nu sunt obligatorii pentru Biserica Georgiană, din moment ce Sinodul din Creta a abolit principiul consensului;
  3. Documentele emise nu reflectă criticile importante făcute de Bisericile locale, și de aceea este necesar ca acestea să fie corectate;
  4. Documentele din Creta trebuie să reflecte învățătura Bisericii Ortodoxe; ceea ce nu se întâmplă în cazul prezentului set de texte;
  5. Este necesar ca Sfântul și Marele Sinod să aibă loc, și suntem încrezători că se va ține și că acest viitor Sinod va lua decizii prin consens, bazate pe învățătura Bisericii Ortodoxe.
  6. Prin urmare, pentru a atinge acest scop, Sfântul Sinod a format o comisie teologică care să examineze documentele acceptate în Creta și să se pregătească pentru viitorul Sinod, care va fi Pan Ortodox.

http://patriarchate.ge/geo/wmida-sinodis-sxdomis-oqmi-22/

https://orthodoxethos.com/post/final-decision-of-the-church-of-georgia-on-the-council-of-crete-summary

Sursa: https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2018/03/30/decizia-finala-a-bisericii-georgiei-cu-privire-la-sinodul-din-creta/

Reclame

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

11 gânduri despre „DECIZIA FINALĂ A BISERICII GEORGIEI cu privire la pseudo-sinodul din Creta”

  1. Aceasta decizie ar trebui citita de toti ierarhii romani si nu numai. In ea se spun cu limpezime niste adevaruri pe care si noi le afirmam de aproape doi ani. Anume:
    1. Adunarea cretana nu este Sinod Pan-Ortodox, adica nu reprezinta intreaga Biserica Ortodoxa.
    2. Nefiind un Sinod Pan-Ortodox, nu poate pretinde ca hotararile sale sa fie introduse si acceptate in intreaga Ortodoxie.
    3. Documentele cretane au fost elaborate fara a se tine seama de observatiile Bisericilor Ortodoxe. Asta inseamna ca s-au redactat in afara Bisericii, iar,, primarii” prezenti au semnat, pentru ca asa cereau comandamentele momentului.
    4.Documentele cretane nu reflecta invatatura Sfintei Biserici Ortodoxe. Nefiind ortodoxe, nu pot fi decat eretice. Si-atunci…?
    5.Nu cred ca va fi un Sfant si Mare Sinod. Presupunand ca totusi ar fi, participarea ar trebui sa fie libera, nu selectiva, fara servicii secrete si eretici catolici. Semnatarii cretani ar urma sa fie impricinati. Ori sa se pocaiasca si sa-si ceara iertare, ori sa fie anatemizati.
    6.Nu cred ca documentele cretane ar mai trebui sa fie examinate. Sunt eretice, si atat. Cine n-a inteles pana acum, nu va intelege nici intr-un secol de examinari.
    Marturisind aceasi Sfanta Credinta Ortodoxa, avand aceasi pozitie cu Sfanta Biserica din Georgia in privinta sinodului talharesc, avem convingerea neclintita ca suntem in comuniune euharistica cu aceasta Biserica si cu toate celelalte care marturisec si invata Adevarul. Nu acelasi lucru il pot spune cinstitii nostri ierarhi, pe care i-am ruga sa nu se mai oboseasca si nici pe altii sa-i oboseasca, incercand sa ne arate cat de ortodocsi sunt.
    Mai sunt putine ore pana vom intra in Saptamana Mare. Dumnezeu cu noi si nimeni impotriva noastra.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Nu cred ca este cenzura, cred ca este un defect de programare al platformei wordpress, si mie mi s-au mai sters comentarii uneori. O spun din postura de programator.

      Apreciază

  2. Apreciem concluziile sinodului Bisericii Georgiei,ca fiind echilibrate si totusi nuantate cu diplomatie ,respectand libertatea de decizie a ierarhilor participanti la asa-zisul sinod din Creta.
    Ii multumim,parintelui Vasile ,pentru interventia Sfintiei Sale,ca si pentru pozitia transanta fara echivoc,sustinuta in toate comentariile pe care le face.
    Nu am inteles de ce,sinodul Bisericii Georgiei, mai are nevoie de timp pentru a verifica documentele emise cu aproape doi ani in urma.
    Din cate inteleg si nadajduiesc sa nu gresesc,in comunicat se evita folosirea oricarui termen,precum”erezie”,”eretic”,”panerezie”,”ecumenism”,”anathema”,intrucat numai un alt sinod pan-ortodox va stabili cu precizie,avand acordul celor 14 Biserici Ortodoxe ,prezente,care ar stabili in unanimitate ca sinodul din Creta este eretic ,aruncand cum se cuvine ANATHEMA.
    Pana atunci insa,sub supravegherea atenta a Patriarhului Bartolomeu,lucrurile se desfasoara conform agendei ecumeniste,de implementare a ereziei, in constiinta pleromei ortodoxe,aflata sub conducerea ierarhilor semnatari, tradatori pe fata ai Ortodoxiei la Kolymbari,in Creta.
    Acelasi Patriarh sus mentionat ameninta si constrange pe toti mitropolitii,preotii sa se supuna deciziilor sinodului considerat pan ortodox,cum ar fi ,IPS Serafim de Pireu și IPS Ambrozie de Kalavryta și Aigialia,Protoprezbiterul Theodor Zisis ,voci puternice ale Ortodoxiei,care s-au ridicat impotriva ereziilor sustinute de asa-zisul sinod cretan.
    „*Cum această corupere a conștiințelor și provocare a scandalurilor prin această lucrare nesfântă a multor clerici și mireni în jurisdicția Preasfintei Biserici a Greciei nu ar fi suficientă(n.m.Dimitrios Tselenghidis, parohul parohiei Sfântul Nicolae al Mitropoliei de Patra, Anastasios Gotsopoulos, parohul parohiei Sfântul Proroc Ilie – Petrokerasa din Tesalonic, din cadrul Mitropoliei de Ierissos și Sfântul Munte, Peter Heers, parohul parohiei Maica Domnului Povățuitoarea, Dealul Vokou, din cadrul Mitropoliei de Pireu, Matei Vulcănescu, și monahul Serafim Zisis.), aceste informații, nedezmințite până în prezent, menționează faptul că delegații conduse de clericii susmenționați au vizitat Preasfintele Biserici din Bulgaria și Georgia, precum și eparhia bisericească a Moldovei [adică, Biserica Ortodoxă din Moldova auto-administrată în cadrul Patriarhiei Moscovei n.tr.fr.], unde a răscolit pleroma și unde, din păcate, a fost primită și de frații Întâistătători și ierarhii Bisericilor menționate. Mai mult decât atât, conform acestor informații, acest grup s-a prezentat el însuși, în timpul prezenței sale în Georgia, ca fiind transmițător al conștiinței Bisericii Greciei…..lucrurile difuzate și propagate în mod deliberat și scandalos de acești clerici și mireni constituie, conform cuvintelor Sf. Vasile cel Mare, “… otrava sufletelor (…) și că aceste minți…”, ale persoanelor menționate, “…țipă, pline de imaginația cauzată de patimile lor” (Scrisoarea 210 către primii cetățeni ai Neocezareii PSB 32, 777Α). De asemenea, “…a dezbina Biserica, a stărui în dispoziții certărețe, a da naștere la dezbinări, a se priva în mod constant de Sinod [este vorba aici de Sinodul de la Niceea, n.tr.fr.]: iată ce este de neiertat, demn de acuzat și pedepsit cu mare osândă” (Sf. Ioan Gură de Aur, împotriva evreilor 3, PSB 48.872).”
    Iata ce spune un fost ambasador SUA,intr-un articol aparut in Euractiv:”Cum ar fi recunoașterea deschisă, în public, dintr-o sursă (semi) oficială a faptului că robinetul cu bani din SUA (CIA) este o pârghie majoră prin care se exercită presiuni asupra patriarhului Bartolomeu și, implicit, asupra întregii lumi ortodoxe.

    Printre altele, iată la ce aprecieri nu prea diplomatice dă drumul dnul ambasador, spunând la lumina zilei, de pe acoperișul lui Euractiv ceea ce înainte se șoptea în ascuns, pe la colțuri: “fiind primus inter pares printre capii bisericilor ortodoxe autocefale, patriarhul ecumenic poate influența întrega lume ortodoxă. Iar, în mod evident, serviciile de spionaj ale SUA nu puteau să rateze o astfel de șansă…. finanțarea (primită de patriarhia ecumenică) este legată în mod direct de gradul de succes pe care conducătorii patriarhiei îl au în îndeplinirea sarcinilor pe care aceștia le primesc din partea supervizorilor lor din SUA …Mai mult decât atât, doar din ceea ce ne spune articolul am putea să deducem că în convocarea acestui curios sinod cică pan-ortodox, instanță numită în articol drept ‘American-Israeli lobby in the Constantinople Patriarchate” a avut un rol esențial, jucând rolul pe care în vechime îl aveau împărații bizantini, “întocmai cu apostolii”, convocatori de sinoade.

    Întrebarea “cine (te) plătește” se dovedește a fi deosebit de utilă și în ceea ce privește deslușirea ciudățeniilor care se întâmplă în lumea ortodoxă, cea mai mare ciudățenie fiind acest sinod, nedorit de suflarea ortodoxă autentică și totuși realizat, ba chiar într-un mod care s-ar putea să genereze o nouă scindare în ortodoxie.“(Corneliu Berari 18/08/2016)

    *Traducere de Roman Ortodox în Franța după Orthodoxie.com,Le patriarche œcuménique Bartholomée menace de cesser la communion avec deux hiérarques de l’Église de Grèce qui critiquent le Concile de Crète

    Apreciază

  3. Domnule M,
    Imi pare bine ca ne-am intalnit pe acest blog. Vad ca sunteti priceput in domeniul calculatoarelor si poate ne veti da cate un sfat, cand vom avea nevoie. Eu am un minim de cunostinte si ma izbesc adesea de piedici pe care nu stiu cum sa le inlatur. Doamne ajuta.
    Preot Iovita Vasile

    Apreciază

  4. Cuvinte MINUNATE, incarcate de Lacrima si Har, zamislite din inima sfredelita de suferinta si iubire dumnezeiasca a unui preot mucenic: PR. CONSTANTIN SARBU
    „De multe ori Iisus privea în sus spre ucenicii Săi. Prima dată o făcuse îndată după ce i-a ales. Dar acum privea la ei și mai de jos. Ca să ștergi picioarele cuiva cu un ștergar cu care ești încins, trebuie să te apleci până la pământ. Mântuitorul îngenunchea înaintea fiecăruia din ei, când îi spăla. Dar când îi ștergea, a trebuit să se aplece și mai mult.

    Când vrei să speli pe cineva, când vrei să-l mustri, când vrei să te ocupi de murdăria pe care o are el, ca să-l poți spăla cu adevărat trebuie să te cobori până la picioarele lui. Trebuie să fii în stare să te apleci lângă el, până la starea în care să poți cuprinde picioarele la inima ta, ca într-o îmbrățișare plină de dragoste pentru curățirea lui.

    Cine nu poate iubi atât de mult și nu se poate apropia atât de dulce, nu va putea spăla și curăți niciodată în chip mântuitor pe nimeni. Dar cand stergi intinaciunea cuiva, cand vrei sa-i acoperi pacatul, sa-i indepartezi nelegiuirea facuta, cand vrei sa-l ierti si sa-l infatisezi neprihanit (Isaia 40, 2; Colos. 1, 22), atunci trebuie sa te apleci si mai mult. Trebuie sa te smeresti si mai mult, atat de mult incat sa te anulezi pe tine pentru el, sa te uiti pe tine si sa calci pe tine pentru a-l inalta pe el. Acesta este lucru dumnezeiesc si cel mai greu cu putinta pentru oameni.

    Orice bine pe care-l faci altuia iti cere mai intai sa-ti faci un rau de aceeasi marime. Cu cat pui pe altul mai presus de tine, cu atat trebuie sa primesti a te aseza mai intai pe tine mai prejos. Cu cat vrei sa imbraci pe altul, cu atat trebuie mai intai sa te dezbraci pe tine; cu cat vrei sa faci altuia un loc mai larg, cu atat trebuie mai intai sa-l restrangi pe al tau.

    Ca sa se poata sfinti ucenicii cu adevarat, Domnul a trebuit sa Se sfinteasca mai intai pe Sine Insusi; ca sa-i poata face sa moara, a murit mai intai El; ca sa-i poata invia si inalta la cer, a facut aceasta mai intai cu Sine Insusi. Numai dupa toate acestea El se ridica in fata tuturor si, pentru a le cere cea mai mare si mai stralucita jertfa, le spune:

    Eu v-am dat o pilda si o masura. Atat cat v-am iubit Eu, sa va iubiti si voi (Ioan 13, 34). Asa cum am facut Eu, sa faceti si voi (Ioan 13, 15) si asa cum v-am facut Eu voua, sa faceti si voi semenilor vostri (Ioan 13, 14).

    Slava vesnica Tie, Doamne, Care ne-ai aratat cel mai de pret si cel mai fericit drum spre slava: umilinta; cea mai curata si cea mai sfanta implinire a voii lui Dumnezeu: iubirea; si cea mai desavarsita fericire: aceea de a indrepta si sfinti pe altii, prin iertarea Ta.

    In seara aceasta a Cinei celei de Taina, tot ceea ce ne-ai invatat este Taina si Minune, pe care ni le arati cu pilda Ta acum, cand vrei sa ne deschizi mintea asupra celor dintai trepte pe care putem sui la cer: umilinta cea mai adanca atunci cand cercetam vina altora; dragostea cea mai adanca atunci cand mustram; tacerea cea mai mare atunci cand iertam; si bunatatea cea mai deplina in toate acestea. Amin.”

    Părintele Constantin Sârbu, Lacrimă și har, Editura Bonifaciu, 2010

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s