AR PUTEA ORGANIZA PATRIARHIA RUSĂ UN SINOD DE CONDAMNARE A ECUMENISMULUI ȘI A MINCIUNOSINODULUI DIN CRETA?

download (3)Între Patriarhia Rusă și Patriarhia ecumenică tensiunile au ajuns la cote alarmante, după ce patriarhul ecumenist al Constantinopolului, Bartolomeu, a demarat procedurile de acordare a autocefaliei așa-numitului Patriarhat de Kiev, o grupare schismatică condusă de un fost ierarh al BORu, Filaret, care, în colaborare cu puterea politică de la Kiev încearcă scoaterea Ucrainei din sfera de influență a Patriarhiei Moscovite.

Patriarhia Rusă a avertizat ieri că va întrerupe comuniunea cu Patriarhia Ecumenică și a reaprins „cearta pentru întâietate” între patriarhii, postulând, că, dacă BORu va rupe legătura cu Bizanțul, Patriarhia Ecumenică „nu va mai avea dreptul să pretindă leadershipul lumii ortodoxe”.

Această dispută, cu puternice conotații geostrategice și politice, a fost vizibilă încă dinainte de sinodul mincinos de la Creta, din perioada întâlnirilor presinodale, când la Fanar a ieșit chiar un scandal pe această temă. S-ar putea ca acesta să fi fost motivul principal al neparticipării rusești la Creta.

Această dispută jurisdicțională nu poate fi de ajuns pentru ca Moscova să emită pretenții de a treia Romă, mai ales că Patriarhia Ecumenică (și din păcate ecumenistă) a spus că are dovezi ale dreptului ei de preempție în treburile ucrainene.

PATRIARHIA RUSĂ NU POATE SPERA LA UN PRIMAT JURISDICȚIONAL FAȚĂ DE CELELALTE BISERICI ORTODOXE SURORI, CI DOAR LA O RECUNOAȘTERE A FAPTULUI CĂ ÎN VREME DE EREZIE A FOST CEA CARE A SALVAT BISERICA, CEEA CE NU ESTE PUȚIN LUCRU. AȘA S-A ÎNTÂMPLAT ȘI DUPĂ SINODUL UNIONIST DE LA FERRARA-FLORENȚA, CÂND MOSCOVA A TAXAT DUR CĂDEREA CONSTANTINOPOLULUI ÎN EREZIE, FĂRĂ CA ACEST LUCRU SĂ FI SCHIMBAT SFINTELE CANOANE CARE ORÂNDUIESC RELAȚIILE DINTRE PATRIARHIILE ORTODOXE.

Un singur lucru ar putea realiza BORu cu siguranță printr-un sinod de condamnare a Cretei: condamnarea ca eretic a patriarhului Bartolomeu, care, probabil, ar fi acceptată de toată lumea, fiind evidentă pentru toți. Aceasta ar pune probabil capăt și visurilor de autocefalie ale „patriarhiei” lui Filaret.

Ceea ce îi trebuie Patriarhiei Ruse pentru a ruina poziția pe care și-a asumat-o ereziarhul Bartolomeu în relația cu patriarhiile ortodoxe (și care depășește statutul real actual al patriarhiei din Fanar) este o justificare teologică. Cea mai la îndemână astfel de justificare ar fi neparticiparea la Creta. E adevărat că și Kirill este perceput în Biserica sa ca un ecumenist și ecumenismul e în floare și în Rusia, după cum e adevărat și că BORu a semnat toate documentele presinodale, așa că din anumită perspectivă e ca și când ar fi participat la Creta.

BORu are o șansă unică (pe care am intuit-o încă înaintea sinodului din Creta, într-un articol scris când am auzit că rușii nu merg la Creta, și pe care mă mir că nu au folosit-o încă): ȘANSA DE A CONDAMNA SINODUL ERETIC DIN CRETA și pe patriarhul Bartolomeu ca eretic, o condamnare care, dacă s-ar face de către o Biserică Ortodoxă așa de mare precum Rusia, care păstorește, după spusele purtătorului de cuvânt al Patriarhiei Ruse, cel puțin jumătate dintre ortodocșii din lume, ar avea puterea unui sinod ortodox antieretic, iar cei condamnați nominal de către astfel de sinod ar rămâne condamnați. Dacă la astfel de sinod ar mai participa și alte Biserici antiecumeniste, situația ar fi foarte clară.

Nu ar fi chiar atât de clară totuși, pentru că probabil la București nimeni nu ar accepta o decizie a sinodului moscovit, care să îi condamne pe ierarhii români ca eretici și să îi caterisească. Nu ar accepta-o probabil nici cei care au luat calea schismei, pe motiv că Kirill este ecumenist și nu se poate condamna ecumenist pe ecumenist.

O CONDAMNARE A UNUI SINOD LEGAL CONSTITUIT AR FACE ÎNSĂ CA EREZIA ȘI ERETICII SĂ FIE CONDAMNAȚI CU ADEVĂRAT ȘI SĂ RĂMÂNĂ CONDAMNAȚI ȘI CATERISIȚI, INDIFERENT DACĂ EI ACCEPTĂ SAU NU. DIN ACEL MOMENT ABIA AR PUTEA INTRA ÎN DISCUȚIE CONSIDERAREA ȘI TRATAREA CA ERETIC A ORICUI RĂMÂNE ÎN COMUNIUNE CU CEI CONDAMNAȚI, DUPĂ CE UN SINOD LE-A SPUS SĂ RUPĂ COMUNIUNEA CU EI.

Din acest motiv, poate nu ar fi rău ca toți episcopii care au semnat la Creta să încerce să se gândească să renunțe la semnătură, așa cum i-am recomandat ieri IPS Teofan al Moldovei, iar preoții care încă nu au întrerupt pomenirea să se gândească la faptul că, în eventualitatea unui sinod de condamnare a Cretei, va trebui obligatoriu să se despartă de ierarhii lângă care au rămas până acum, dacă nu doresc să își asume consecința caterisirii la rândul lor ca eretici.

Rămâne de văzut dacă este voia lui Dumnezeu ca din această ceartă pentru supremație în Ortodoxie să se nască sinodul ortodox care să condamne Creta. BORu va trece în curând cel mai important test al său, din care se va vedea dacă interesul păstrării dreptei credințe este mai puternic decât planul geostrategic al poporului pe care îl păstorește sau decât atașamentul față de ecumenism al unor ierarhi e acolo.

Până una alta, direcția în care merge treaba face ca schismaticii din România să piardă una dintre jucăriile lor favorite, aceea cu IPS Longhin îl pomenește pe IPS Onufrie, care îl pomenește pe Bartolomeu, care îl pomenește pe papa, care îl pomenește pe satana. Dacă mai e cineva dintre aceștia care să nu fi înțeles cât de complicată e situația din Ucraina și cât de mult au greșit judecându-l pe episcopul Longhin, are o șansă unică să înțeelagă acum.

A se vedea și:

https://mihaisilviuchirila.blogspot.com/2016/06/sahul-celei-de-treia-rome-la-marele-si.html?m=1

Mihai Silviu Chirilă

10 septembrie 2018

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

23 de gânduri despre „AR PUTEA ORGANIZA PATRIARHIA RUSĂ UN SINOD DE CONDAMNARE A ECUMENISMULUI ȘI A MINCIUNOSINODULUI DIN CRETA?”

  1. BISERICA BULGARIEI SARE ÎN AJUTORUL BISERICII ORTODOXE UCRAINENE ȘI CONDAMNĂ FACȚIUNEA SCHISMATICĂ A LUI FILARET ARĂTÂND CĂ NU ESTE ȘI NU VA FI ÎN COMUNIUNE EUHARISTICĂ CU SCHISMATICII
    ,,Stimate Domnule Președinte,
    Biserica Ortodoxa Bulgara – Patriarhia Bulgara, fiind în părtășie cu Biserica Ortodoxă Ucraineană, cu ingrijorare și neliniste urmareste situația din sfera religioasă a Ucrainei. O preocupare serioasă este cea ocazionata de numeroasele încălcări ale drepturilor credincioșilor creștini din Biserica Ortodoxă canonică a Ucrainei. În primul rând, vorbim despre confiscarea cu forta a lacasurilor ortodoxe ale Bisericii Ortodoxe a Ucrainei. În acest context, deosebit de ingrijoratoare este informația privind încercările de privare a doua altare ale Bisericii canonice si ale Ortodoxiei universale – Sfanta Lavra a Adormirii Maicii Domnului din Poceaiev și faimoasa Lavra Kiev-Pechersk – în favoarea Bisericii Ortodoxe locale separatiste, asa-numita ‘Patriarhia Kievului’. În acest sens, Biserica Ortodoxa a Bulgariei – Patriarhia Bulgara isi declară poziția categorica vizavi de faptul ca punerea în aplicare a unui astfel de scenariu nu poate decat sa destabilizeze situația din Ucraina si, totodata, sa faca imposibila, pentru episcopii ortodocsi, clericii si credincioșii din alte țări, vizitarea altarelor menționate mai sus, intrucat nu avem o comuniune euharistică și de rugăciune cu structurile religioase schismatice. Domnule Președinte, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe a Bulgariei – Patriarhia Bulgara apeleaza la dumneavoastra, pentru a adopta toate măsurile necesare in protejarea drepturilor Bisericii Ortodoxe Ucrainene, incat sa nu mai fie permisa confiscarea de noi lacasuri și sa fie protejate in fata tuturor celorlalte forme de violență.
    Sincere salutari,
    Președinte al Sfântului Sinod + Neofit Patriarhul Bulgariei”.

    Apreciază

  2. Dumnezeu lucrează magistral! Dacă va zice și Georgia 🇬🇪 ceva gata, schismaticii și ecumenistii vor fi în grea încercare…pentru că Sinodul va fi pregătit!

    Apreciază

  3. Probabil ca BORu va întrerupe comuniunea și cu București pentru mitropolia schismatică a Basarabiei, și, la un sinod, Patriarhul Daniel și ai lui vor fi dați anatemei cu Bartolomeu. Patriarhul Kiril e obligat sa facă asta, altfel Bartolomeu își vede de treaba și îi ia Ucraina.

    Apreciază

    1. Dumnezeu sa pazeasca Sfanta Biserica Ortodoxa Bulgara si pe ierarhii adevarati ai acesteia. Reactii vor mai fi la aceste faradelegi. Rationamentele Sfintiei Voastre sunt corecte. Optimismul nostru sa fie unul moderat. Doamne ajuta. Doamne apara si pazeste Sfanta Ortodoxie si arata-i neputinciosi pe vrajmasii ei.

      Apreciază

    2. Parinte, in cazul in care se va intampla acest lucru, ce se va intampla cu Biserica noastra? Ce perspective de mantuire ne mai raman noua, credinciosilor? Cum vede sfintia voastra o Biserica cu un patriarh si un cler dati anatemei? E important sa stim. Mai avem sanse la mantuire? Ce trebuie facut?

      Apreciază

      1. În cazul în care acest scenariu este posibil, Biserica lui Hristos din cadrul BOR va continua prin cei care se vor opune ereziei și schismei. Va fi o decizie foarte grea pentru poporul dreptcredincios de a alege Fanarul sau Moscova. Cei îngrădiți canonic de erezie nu vor fi afectați de deciziile administrației BOR. Ierarhii au sudat bine românismul cu Ortodoxia, pentru ca eventual, iesirea din BOR să atragă inevitabil, în ochii poporului… și ieșirea din neamul stramoșesc.

        Apreciază

    1. Înotăm contra curentului pentru a rămâne în Biserică și în Adevăr. Formele veacurilor de pe urmă vor fi înșelătoare. Soluția canonică și patristică este ÎNTRERUPEREA POMENIRII sau ÎNGRĂDIREA DE EREZIE! Acestea ne vor ajuta să rămânem în Biserică.

      Apreciază

  4. D. Ioana,
    Parintele Claudiu bine v-a raspuns. In momentul in care s-ar rosti anatema asupra lor de catre un Sinod Ortodox, fiti sigura ca Dumnezeu ne va ridica episcopi canonici credinciosi, prin modalitati pe care noi nici nu le banuim. Lucrurile nu trebuie privite numai omeneste, noi avem certitudinea ca Mantuitorul nu va parasi niciodata Sfanta Sa Biserica. Ii poarta de grija si fiecare suflet dornic de mantuire va primi ajutor de la Dumnezeu. Este crucial sa ramanem in Biserica lui Hristos, cum scrie parintele, si sa fim ingraditi de erezie si de eretici. Cand spun ,,Biserica” nu ma refer la cea de zid, din care am fost alungati, ci la totalitatea credinciosilor – episcopi, preoti, diaconi, calugari, credinciosi mireni – care nu se intineaza cu erezia si cauta cu sinceritate mantuirea. Ierati-ma ca am vorbit neintrebat. Doamne ajuta.

    Apreciază

  5. http://orthochristian.com/115699.html
    Biserica Ortodoxa Bielarusa condamna incursiunea anti-canonica a Constantinopolului in Ucraina
    Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Bielaruse s-a intalnit ieri pentru a discuta recenta numire de catre Patriarhul Ecumenic a doi episcopi in Kiev drept o miscare pregatitoare in scopul acordarii autocefaliei unei Biserici Ucrainene unite la cererea Presedintelui Petro Poroshenko.
    Intrunirea sinodala a realizat un document in 6 puncte „in legatura cu interventia anti-canonica a Patriarhului Bartolomeu al Constantinopolului in treburile interne alte Bisericii Ortodoxe Ruse.”, a carei Biserici, Biserica Bielarusa este un exarhat.
    Intregul document se prezinta astfel:
    SINODUL BISERICII BIELARUSE DECLARA:
    1. Intr-un singur cuget ne aratam sustinerea fata de pozitia Sfintiei Sale, Patriarhul Chiril al Moscovei si a intregii Rusii si fata de pozitia oficiala exprimata de catre Sfantul Sinod al Bisericii Ruse din data de 8 septembrie 2018 in legatura cu numirea a doi ierarhi ai Patriarhiei de la Constantinopol – Arhiepiscopul Daniel al Pamphilonului si Episcopul Ilarion al Edmontonului – drept „exarhi” ai Patriarhiei Constantinopolului in orasul Kiev.
    2. Pentru a ne exprima protestul fata de actiunile Patriarhiei de la Constantinopol, in masura in care acestea constituie interventia agresiva a unei Biserici locale in treburile altei Biserici locale, vizand distrugerea pacii si a unitatii inter-Ortodoxa fundamentale.
    3. Pentru a chema intreaga preotime si toti mirenii a Exarhatului Bielarus la rugaciune/rugaciuni intense catre Domnul pentru refacerea si depasirea situatiei curente si pentru dojenirea si pocainta celor care provoaca dezordine si schisma in Biserica si pentru binele Bisericii Ortodoxe Ucrainene si instaurarea pacii in tinutul ucrainean.
    4. Ne exprimam sustinerea fata de Sanctitatea sa Mitropolitul Onufrie al Kievului si al intregii Ucraine – primatul canonic (episcopul canonic) al intregii Biserici Ortodoxe Ucrainene – fata de arhipastori, cler, laicii dreptcredinciosi si toti copiii Bisericii Ortodoxe Ucrainene.
    5. Pentru a marturisi/a atesta unitatea indisolubila a crestinilor ortodocsi frati din Belarusia, Rusia si Ucraina care sunt toti copiii Bisericii Ortodoxe Rusesti ce cuprinde in grija sa istoricul Rus nascut spiritual din cristelnita Kieviana.
    6. Ne exprimam nadejdea in ajutorul lui Dumnezeu pentru solutionarea pasnica a acestei situatii dificile de a pastra unitatea lumii Ortodoxe.”

    Apreciază

  6. Astazi comemoram cu dragoste si adanca evlavie,119 ani de la nasterea Capitanului Corneliu Zelea Codreanu,conducatorul Miscarii Legionare,Mucenic al Neamului romanesc,care a stiut ca taina dăinuirii neamului nostru este „*suferința. Prin suferință ne vom izbăvi.”
    DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA CU DREPTII SAI!AMIN

    Spunea Cuviosul Justin Parvu,referindu-se la Corneliu Zelea si Voievodul Mihai Viteazul:
    „*amândoi au luptat pentru biruința acestui neam, prin stârpirea tuturor duşmanilor şi străinilor ce ne-au oprimat şi furat bogățiile şi valorile țării. Amândoi au murit martirizați pentru nişte idealuri mărețe şi dumnezeieşti. Amândoi erau personalități puternice, alese de Dumnezeu, cărora puțini le puteau sta înainte. Mihai Viteazul a legat țările acestea de peste Carpați într-un singur neam, aşa cum au fost de la început lăsate de Dumnezeu. ..Oameni care au pus mai presus neamul şi nația decât propriile lor interese şi de aceea Dumnezeu i-a ales pe ei să împlinească acest plan divin, al unității noastre româneşti. Cel care a continuat această luptă şi acest ideal al unității noastre de neam, a fost Corneliu Zelea Codreanu. Aceşti oameni, alături de alți domnitori măreți ai neamului nostru, fac parte din planul lui Dumnezeu care acționează în istorie.Oameni care au pus mai presus neamul şi nația decât propriile lor interese şi de aceea Dumnezeu i-a ales pe ei să împlinească acest plan divin, al unității noastre româneşti. Cel care a continuat această luptă şi acest ideal al unității noastre de neam, a fost Corneliu Zelea Codreanu. Aceşti oameni, alături de alți domnitori măreți ai neamului nostru, fac parte din planul lui Dumnezeu care acționează în istorie.”

    Personalitatea lui Corneliu Zelea Codreanu a pecetluit destinul neamului pentru totdeauna; iar Mişcarea Legionară – „comunitatea organică a întregului românism”– va răzbate peste veacuri împlinind menirea neamului românesc în drumul lui prin istorie spre Dumnezeu.”(Din lumea legionară, Victor Puiu Gârcineanu) .
    Iată mărturia lui Vasile Posteucă: „Căpitanul a ştiut de pu­terea misterioasă a rugăciunii. A ştiut să se roage. A practi­cat cu smerenie, cu ardoare, cu severă disciplină, rugăciu­nea. Se scula dimineaţa, înainte de răsăritul soarelui şi se retrăgea pentru meditaţie şi cititul rugăciunilor. Se ruga. Îndelung. Intens. Se ruga nu numai pentru sine, ca suflet de om, ci şi pentru Mişcare, pentru neam. În vederile sale, indi­vidul nu are dreptul de a acţiona dacă ceea ce face şi plă­nuieşte el nu este bun şi pentru societate, pentru neam. Şi mai mult, acţiunile acestea trebuie să placă lui Dumnezeu. Pentru a înţelege nevoile şi chemările neamului, ca şi pentru a cunoaşte şi descifra voia lui Dumnezeu, avem nevoie de rugăciune…

    Căpitanul se ruga. Şi ne-a învăţat şi pe noi să ne rugăm. Să devenim oameni noi prin interiorizarea, prin practicarea tă­cerii, prin rugăciune. În felul lui, de a lega tot ce credea şi făptuia, de voia lui Dumnezeu, politica, grija de cetatea românească, a devenit, ca-n vremea lui Ştefan cel Mare, o comuniune a neamului cu cerul, cu morţii, cu ierarhiile şi tronurile lumii de dincolo. Fără această temelie de rugăciune în Mişcarea lui, profundele minuni de schimbare a oame­nilor, de mobilizare a celor buni, de desfundare a virtuţilor noastre strămoşeşti, nu ar fi fost posibile. Marile biruinţe pe care le-a repurtat, pot fi explicate numai ca fruct al rugăciunii curate, asidue, plină de ardoare. Fără rugăciune, Legiunea «Arhangelul Mihail» n-ar fi devenit şcoală spirituală…

    Căpitanul a fost conducător spiritual. Şi arma lui de afirmare şi luptă a fost rugăciunea. Se ruga deseori, intens. Din rugaciune isi tragea inspiratia si forta.Spre sfârşitul vieţii, cred că ştia de rugăciunea perpetuă, fără încetare. Tot ce gândea şi făptuia era rugăciune, dialog cu Dumnezeu. Ştia de marea putere a postului negru, a abstinenţei. Era ascet. Se ruga cu inima. De aceea, Dumnezeu i-a dat biruinţa prin martiriu.”

    Rugăciunea Căpitanului
    Ai grijă, Doamne, de toţi ai mei. Primeşte-i sub scutul Tău. Iartă-i. Odihneşte-i. Celor vii dă-le tărie asupra celor potrivnici, întru biruinţa României Creştin-Legionare şi apropierea de Tine, Doamne, a neamului meu românesc, întru nădejdea învierii lui. Amin.

    Atatia morti, atatea oseminte
    de Radu Gyr
    Avem atatia morti, atatea oseminte,
    ca fruntea-i grea de amintirea lor.
    Purtam in piept solarele morminte
    si de lumina coastele ne dor.
    Atatia morti, atatea oseminte,
    vezi, sufletul lor vine din gradini
    si ne saruta pleoapele fierbinte,
    precum un vant de seara plin de crini.
    Atatia morti, atatea oseminte,
    ne cresc in vis ca o capatepeteasma
    si umbra lor dumbrava de argint e
    si tremura flori albe de mireasma.
    Atatia morti strafulgera inele
    pe fruntea zodiacului aprins.
    Cu fruntile de s-au izbit de stele,
    cu jertfele de ceruri s-au atins.
    Cutremurati de-aducerile-aminte,
    cu ochii incendiati de-un sfant mister,
    privim cum zilnic alte noi morminte
    se-nalta pajuri albe catre cer.
    Sa puna tarii temelii de fier !

    *https://www.atitudini.com/2011/12/interviu-cu-parintele-justin-parvu-cunoasterea-martirilor-si-adevarului-istoric-va-trezi-in-noi-si-cunoasterea-de-sine/

    Apreciază

    1. Dumnezeu să-l odihnească cu drepții! Frumoase mărturii despre omul lui Dumnezeu, Corneliu! Nădăjduim să fie reper de curaj și ascetism pentru vremurile noastre! Mulțumim mult pentru cuvintele frumoase!

      Apreciază

  7. Sa fie blagoslovit cuvantul Sfintiei Voastre,Parinte Duhovnic Claudiu,in veci de veci!AMIN!

    În ziua de prăznuire a Înălţării Sfintei Cruci, 14 septembrie 2002, dimineaţa, chiar în timp ce se săvârşea Dumnezeiasca Liturghie, Părintele Arhimandrit Sofian a trecut la cele veşnice, în chilia sa de la Mânăstirea Antim. Peste numai trei săptămâni, adică pe data de 7 octombrie, ar fi împlinit vârsta de 90 de ani.
    Personalitate puternica a Bisericii Ortodoxe a neamului nostru,teolog,pictor si duhovnic de seama,plin de dragoste jertfelnica,bunatate dumnezeeasca si blandete fara seaman,Parintele Sofian a facut parte din miscarea duhovniceasca a Rugului Aprins.
    Traitor in Domnul,marturisitor al dreptei credinte ortodoxe,arestat,urmarit,condamnat la 16 ani de închisoare,intemnitat timp de 6 ani la : Jilava, Aiud, Galați, Salcia, Parintele Sofian,mistic si isihast,ramane unul dintre Marii Parinti ai Ortodoxiei romanesti.
    „*Am fost închis în temnițele comuniste și numai Dumnezeu știe câtă nedreptate era acolo, câtă ură, câtă răutate… Parcă nici nu poți spune în cuvinte. Atunci când eram mai chinuit, încercam să nu mă revolt, să nu cârtesc. Mă gândeam așa: Hai să-mi amintesc cu ce am greșit eu față de Dumnezeu, de pătimesc acum aceste nedreptăți! Și mă gândeam la niște păcate ale mele pe care le știam numai eu și Dumnezeu, iar suferința o priveam ca pe un canon și nu mă revoltam. Mă gândeam că, dacă și eu aș fi fost mai bun, nici gardienii n-ar fi fost atât de răi – așa – dar și eu eram vinovat pentru răutatea lor. Așa îi puteam ierta pe toți și mă puteam ruga pentru ei, și aproape că nu mai simțeam suferința pe care mi-o pricinuiau…..Să nu aduci nimănui nici o vină, decât numai ție. Să te căiești mereu din toată inima….N-am urât pe nimeni dintre dușmanii care ne-au asuprit și n-am regretat niciodată că am ajuns la închisoare.

    Acolo era nevoie și de mine ca, împreună cu frații noștri români, să suferim cu toții urgia venită asupra țării. Fie, Doamne, suferința noastră, ca un canon pentru păcatele noastre, dar și ca o jertfă adusă pentru iertarea păcatelor neamului românesc și pentru binecuvântatea dumnezeiască asupra întregii noastre țări!
    Căutați să faceți cât mai mult bine în jurul vostru, rugați-vă cât mai mult cu Rugăciunea lui Iisus, nu vorbiți de rău pe nimeni și astfel veți avea pacea inimii.
    Bunul Dumnezeu și Maica Domnului să vă ajute neîncetat, în orice loc vă veți afla.”

    Atotmilostivul Dumnezeu sa-l odihneasca cu dreptii Sai,pe Cuviosul Parinte Sofian!AMIN

    *https://www.buciumul.ro/2018/09/14/parintele-sofian-chipul-sfinteniei/

    Apreciază

    1. Dumnezeu să-l odihnească cu Sfinții pe Părintele Sofian! Să avem parte de ajutor de Sus prin mijlocirea plăcutului lui Dumnezeu, preacuviosului părinte Sofian!

      Apreciază

      1. Simpla suspendare a comuniunii cu Patriarhul Bartolomeu nu reprezintă o garanție că Patriarhia Moscovei adoptă o poziție marturisitoare. E o decizie dictată de interese politice deocamdată. De aceea, e nevoie de prudență. Trebuie observată cu atenție direcția în care merg lucrurile de acum încolo. Dacă această suspendare a comuniunii nu s-a făcut dîn motive strict religioase, nu știu cum e privită de Dumnezeu. Aceasta suspendare a comuniunii era salutară dacă era precedată sau insotita de o mărturisire a dreptei credințe și de o luare de atitudine fata de abaterile canonice ale IPS Bartolomeu.

        Nu știu dacă intre cei doi patriarhi au avut loc discuții privind canonicitatea deciziilor luate în ultimii ani. Dacă acestea nu au avut loc, atunci demersul actual reprezintă o decizie cu conotații politico-stategice și nimic mai mult. Dacă Patriarhul Moscovei va fi încântat de prerogativele de papă dobândite în urma Sinodului din Creta, atunci ar putea continua implementarea ecumenismului fără probleme. Chiar cu autoritate sporită.

        Dacă se va delimita și de hotărârile ecumeniste deja luate, atunci întreruperea comuniunii ar putea avea un sens pozitiv, ar putea fi plăcută lui Dumnezeu. Iar noi trebuie să ne raportăm la ceea ce este plăcut lui Dumnezeu.

        Apreciază

      2. Nădăjduim să apară și mărturisirea celor angrenați în această luptă. Dumnezeu, dacă va voi, va scoate ceva bun pentru Biserică!

        Apreciază

  8. JNEPII
    RADU GYR

    Suntem jnepii, mergem înainte
    la-nălțimi de foc deasupra stepii;
    ne zdrelim de cuie și de ținte
    și-ndârjiți, cu ghearele, cu țepii,
    ne-mbulzim pe lespedea fierbinte,
    mergem înainte, suntem jnepii.

    Strâmbi, chirciți, târâș pe brânci, pe coastă,
    trebuie să biruim genunea.
    Nu ne temem câte râpi ne-adastă,
    n-auzim cum mormăie furtuna,
    știm atât, că mergem sus pe creastă.

    Suntem jnepii și urcăm întruna.
    Râd de-mpleticita noastră turmă
    brazi trufași cu vârful lung de fiere;
    râsul lor, năvala nu ne-o curmă
    și mușcăm din piatră cu putere
    și-i lăsăm pe povârniș în urmă.
    Suntem jnepii, mergem în tăcere.

    Dacă-n calea noastră sar șuvoaie,
    le sorbim cu sete neînfrântă.
    De ne-mproașcă roca cu pietroaie,
    răzvrătirea ei mai mult ne-avântă.
    Totul ne-ntărâtă, nu ne-ndoaie –
    Suntem jnepii și trăim din trântă.

    Poate înspre culmea cu mari focuri
    trecem peste sânge și morminte.
    Poate ne vom sfâșia de blocuri –
    nu-i nimic, călcăm pe oseminte.
    Sus ne-așteaptă vulturii, în ciocuri
    cu cununa spațiilor sfinte.
    Suntem jnepii, mergem înainte.

    RUGĂ
    RADU GYR

    Doamne, răcorește țara!
    Suflă-i vântul peste răni
    și alină ușor seara
    plânsul mamelor vădăni.

    Pruncii mângâie-i pe frunte
    și-i dezmiardă-ncetișor
    și le spune să Te-asculte,
    că Tu ești tăticul lor.

    Fă din lacrimi apă vie
    și cununi din suferinți.
    Neamului dă-i veșnicie
    și ocean de biruinți.

    Dă-ne, Doamne, mântuirea
    pentru jertfa ce-am adus
    și ne curmă sângiuirea…
    Dă-ne Pacea Ta de sus!

    Și ca semn de împăcare,
    odihnește morții lin.
    De veghe la fiecare, dă-le,
    Doamne, câte-un crin.

    Apreciază

  9. Alexander Shchipkov.profesor de filozofie al facultatii de stat din Moscova si (The First Deputy Chairman of the Synodal Department of the Moscow Patriarchate for relations with Society and the Media, and member of the Civic Chamber of the Russian Federation),cf.unui interviu aparut in RIA Novosti,ne semnaleaza ca” La 7 septembrie 2018, patriarhul Bartolomeu a coborât în ​​istoria Bisericii Ortodoxe ca profesor de schisme!..Conform canoanelor celui de-al doilea Conciliu Ecumenic, episcopii nu au dreptul să încalce granița teritoriului canonic al altcuiva fără o invitație. În această situație dată, doi exariști – Daniel și Ilarion – au fost trimiși la Kiev fără acordul Mitropolitului Onufry! Aceasta este o încălcare directă a canoanelor antice!

    Prin urmare, consider acest lucru drept o declarație directă a războiului. Amintiți-vă cuvintele: „Kiev a fost bombardat! Ne-au declarat că războiul a început! „Acum este același lucru, este doar un război religios.Patriarhul Bartolomeu este obsedat de ideea papismului estic. El visează să devină singurul șef al ortodoxiei universale [ecumenice], „asemănător cu papa din Biserica Romano-Catolică.
    Nu este prima data in istoria Bisericii Ortodoxe ,cand Constantinopolul a provocat o schisma.
    Este vorba de reforma calendarului pe stilul nou(gregorian).
    Unele părți ale Bisericilor locale sub influența Constantinopolului au trecut în stilul nou, unii, cum ar fi în Biserica Ortodoxă Rusă, nu au făcut-o. În interiorul Bisericii Greciei, în Grecia, milioane de credincioși nu au recunoscut această reformă.”In anii 1920, Constantinopolul a susținut Schisma Renovării calendarului în URSS.

    Această schismă a fost creată și susținută artificial de Troțki și de ceilalți bolșevici. Atunci Constantinopolul a cerut ca un sfânt al Bisericii noastre, Patriarhul Tikhon, să renunțe la autoritatea sa și să se retragă. În acel moment, biserica noastră, în cele mai dificile condiții, a păstrat puritatea Ortodoxiei.Suntem convinsi ca Patriarhul Bartolomeu va dezvolta „Papismul de Est”; Biserica Rusă nu va putea să fie de acord cu această liberalizare a dogmelor și dezintegrarea sistemului eclesiastic al vieții.”
    In anul 1924, la 10 martie, a indreptat calendarul Patriarhia ecumenica de Constantinopol si Biserica Greciei. Apoi, pe rand, Patriarhia Alexandriei, Patriarhia Antiohiei si in anul 1924, in octombrie, a indreptat calendarul si BOR, sub conducerea Patriarhului Miron Cristea,mason de grad 33.
    Intreruperea pomenirii Patriarhului Bartolomeu de catre Patriarhia Moscovei,este un prim pas in cadrul acestui „razboi religios”,care va scinda Ortodoxia universala,si care va delimita partile beligerante.
    Nu asteptam nimic bun din partea Patriarhiei Romane,care ne-a obisnuit cu tacerea sa asurzitoare,in problemele esentiale,lasandu-si o parte dintre fiii si fiicele sale duhovnicesti, sa se confrunte cu aspre nevointi,condamnandu-i fara rusine,prin incalcarea Sfintelor dogme si canoane.
    Este capabila cum a dovedit-o recent, de festivaluri si cantece sub egida unei cruci masonice,cu discursuri care frizeaza ridicolul,apostazia si decaderea.

    Prin fratietatea de interese cu stapanii din umbra dovedita fara umbra de indoiala, ea se situeaza de partea „Papei „de la Constantinopol,alaturi de celelalte Patriarhii semnatare ale infamelor documente din Creta 2016.
    Nu sunt pana in acest moment semnale din partea altor Patriarhii Ortodoxe,care sa vina in sprijinul fratilor ortodocsi din Ucraina ,aflati sub conducerea Mitropolitului Onufrie.

    *http://orthochristian.com/115696.html

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

DISCERNE

Viitorul, o paletă de opţiuni. Alege drumul!

Ortodoxia mărturisitoare

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

ATITUDINI - Revista Fundației Justin Parvu

REVISTĂ DE CERCETARE ȘTIINȚIFICĂ ȘI EDUCAȚIE ORTODOXĂ editată de Fundația Justin Pârvu

ASTRADROM

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Vremuritulburi

ortodoxie, vremurile de pe urma, istorie, sanatate, politica, economie, analize si alte informatii utile

Lumea Ortodoxă

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Blog de Dogmatică Empirică

...adică despre dogmă și experierea ei în Duhul Sfant. Doar în Ortodoxie dogmele Bisericii chiar pot fi verificate prin viața mistagogică!

Sfântul Ioan de Kronstadt

În fiecare zi - gândurile unui om extraordinar

Monahul Teodot - blog oficial

Ortodoxia-singura credinta mantuitoare

SINODUL TÂLHĂRESC

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Bucovina Profundă

“ De mare jele şi de mare minune iaste, o iubite cetitoriu, cându toate faptele ceriului şi a pământului îmblă şi mărgu toate careş la sorocul şi la marginea sa... şi nici puţin nu smintescu, nici greşescu sămnul său. Numai sânguru amărătulu omu... ” Varlaam - Cazania

Cuvântul Ortodox

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Redescoperirea Sfintei Euharistii

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

SACCSIV - blog ortodox

Ortodoxie, analize, documentare, istorie, politica

%d blogeri au apreciat: