Biserica în vremurile de pe urmă

BL2

Lumea și diavolul împing Biserica spre încercări atât de înfricoșătoare, încât s-ar putea să vină ziua în care toți episcopii de pe pământ să intre în părtășie cu ereticii. Ce vor face credincioșii? Ce vor face acei puțini la număr care vor avea dârzenia de a nu urma mulțimilor (maselor), de a nu-și urma rudele, semenii și concetățenii?

Atunci toţi credincioşii vor trebui să înţeleagă faptul că Biserica nu este acolo unde pare a fi. Liturghiile vor continua să fie slujite, iar bisericile vor fi pline de oameni, însă biserică nu va avea nici o legătură cu acele “biserici” ori cu acei preoți sau credincioși. Biserica este acolo unde este Adevărul. Credincioșii sunt aceia care continuă Tradiția neîntreruptă a Ortodoxiei, acea lucrare a Duhului Sfânt. Preoții adevărați sunt aceia care gândesc, trăiesc și propovăduiesc așa cum au făcut-o Părinții și Sfinții Bisericii sau cel puțin nu-i tăgăduiesc în învățătura lor. Acolo unde această unitate de gândire și de viată nu există, este o amăgire să vorbim despre Biserică, chiar dacă toate semnele exterioare ar mărturisi aceasta.

Se va găsi întotdeauna un preot canonic, hirotonit de un episcop canonic, care va urma Tradiția. În jurul unor astfel de preoți se vor strânge mici grupuri de credincioși care vor dăinui pană în zilele din urmă. Fiecare dintre aceste mici grupuri va fi o Biserică locală sobornicească a lui Dumnezeu. Cei credincioși vor găsi în ele întreaga plinătate a Harului lui Dumnezeu. Ei nu vor avea nici o trebuință de legături administrative sau de alt fel, căci părtășia care va fi între ei va fi cea mai deplină din câte pot exista. Va fi părtășia între Trupul și Sângele lui Hristos, părtașie întru Duhul Sfânt. Verigile de aur ale Tradiției Ortodoxe nestrămutate vor lega acele Biserici între ele, precum o vor face și cu bisericile din trecut și cu Biserica Biruitoare din Cer. Întru aceste grupuri mici, Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească se va păstra neîntinată.

Bineînțeles, este foarte bine că în lucrarea exterioară a diferitelor Biserici Ortodoxe să existe orânduială și armonie și că bisericile cele mai puțin însemnate să-și primească îndrumare și călăuzirea de la bisericile mai de seamă-așa cum se întâmplă acum între eparhii, mitropolii, arhidioceze și patriarhii – însă în zilele de pe urmă, asemenea legături exterioare și relații vor fi cel mai adesea cu neputință. Atunci când se va apropia epoca lui Antihrist, chiar și corabia bisericii va fii greu de deslușit. Va fii așa o încurcătură și o babilonie în lume, încât credinciosul nu va putea fi sigur dacă o Biserica este Ortodoxă sau de alt fel, din pricină mulțimii prorocilor mincinoși care vor umple lumea și vor propovădui: „Hristos este aici” și „Hristos este acolo” (cf. Matei 24, 23-24; Luca 17, 21-23).

Orice alcătuire (instituție) care va fi recunoscută oficial drept biserică, trădând puţin câte puţin comorile credinţei, va fi asimilată de bălmăjeala de nedescris, unificatoare, care cu o iscusinţă diabolică va păstra mai multe dintre semnele exterioare ale Bisericii. Doar ici colo, mici grupuri de credincioşi dimpreună cu vreun preot vor păstra încă vie adevărata Tradiţie. Însă e posibil ca neîntelegeri să fie şi între bisericile cu adevărat Ortodoxe, din pricina amestecării limbilor care se regăsesc în Babilonul contemporan. Însă niciuna dintre acestea nu va sfâșia unitatea fundamentală a Bisericii.

Dar cine va fi oare în stare să recunoască Biserica lui Hristos în acele mici grupuri de credincioşi dispreţuite, care sunt lipsite de orice strălucire lumească?

Cu toate acestea, la sfârşitul vremurilor, Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească va însemna doar acele parohii mici, uitate şi aparent dezbinate întru cele din afară, care pot chiar să nu aibă cunoștinţă unele de altele. Însa acestea vor fi unite între ele prin legăturile tainice ale Trupului şi Sângelui Domnului, întru Duhul Sfânt, cu Soborniceasca Credinţă şi Tradiţie, care vor rămâne nepângărite.

Alexander Kalomiros, în Apostazia și Antihristul după învățăturile Sfinților Părinți, Fundația Sfinții Martiri Brâncoveni, Constanța 2008, pp. 189-191.

https://www.marturisireaortodoxa.ro/biserica-in-vremurile-de-pe-urma/

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

20 de gânduri despre „Biserica în vremurile de pe urmă”

  1. Adevarat si plin de intelepciune cuvantul domnului dr.Alexander Kalomiros, care proroceste vestind sosirea timpurilor din urma ,ca nimeni sa nu ramana in inselare,cand vom gasi „Biserica lui Hristos în acele mici grupuri de credincioşi dispreţuite, care sunt lipsite de orice strălucire lumească”.
    Acele timpuri au sosit ,caci semnele,vestite de Sfantul Mitropolit Varlaam,cand”Biserica strămoşească va fi ruşinată de noile obiceiuri păgâneşti şi papistăşeşti, aduse cu sila de vlădicii lor cu apucături sataniceşti. Oamenii afierosiţi lui Hristos cu slujbă vesnică vor lepăda sfântul chip şi făgăduinţa înaintea lui Hristos, ..”le traim cu totii .
    Putem sa mai asteptam ceva de la un sinod al rusinii infrunte cu Presedintele sau,care si-a incununat caderea prin semnarea ereticelor documente ale sinodului talharesc din Creta?
    La ordinele stapanilor din umbra ,a ocultei sionisto-masonice,cei doi Patriarhi(Daniel si Bartolomeu), frati masonici si prieteni nedespartiti,inlantuiti pe vecie,conduc turma lui Hristos catre pierzanie:
    „*Preafericirea Voastră, dimpreună cu cinstita ierarhie, ați hotărât să fiți prezenți în chip strălucit, cu cinste, cu toată buna conștiință și cu sinceritate, ascultând de vocea îndatoririlor față de Biserică.[..]

    Implicarea personală a Preafericirii Voastre la reușita istorică a Sfântului și Marelui Sinod, precum și cunoștințele teologice și dogmatice ale Preafericirii Voastre, precum şi modul de participare cinstit, inteligent, genial și priceput la fiecare pas, în colaborare cu ceilalți Întâistătători, au făcut ca totul să aibă un final minunat și de neprețuit.”( citat din mesajul Patriarhului Bartolomeu adresat Patriarhului Daniel,si sinodului BOR in 24.11.2018)

    Un Sinod uzurpator al Dreptei Credinte,inselator amarnic al pleromei ortodoxe,”din ziua cea cetoasa si intunecata”.Deocamdata suntem „pentru ei o prada de sfasiat”,si asa graieste Domnul,prin cuvintele Proroocului Iezechiel :
    „Precum este adevarat ca Eu sunt viu, zice Domnul Dumnezeu, tot asa este de adevarat ca voi face dreptate; pentru ca oile Mele au fost lasate prada si fara pastor, oile Mele au ajuns mancarea tuturor fiarelor campului, iar pastorii Mei n-au purtat grija de oile Mele, ci pastorii s-au pascut pe ei insisi si oile Mele nu le-au pascut.[…]

    Oare nu va ajunge ca pasteti in pasune buna, iar ce ramane calcati cu picioarele voastre si ca beti apa curata, iar pe cea care ramane o tulburati cu picioarele voastre, Asa ca oile Mele sunt nevoite sa se hraneasca cu ceea ce este calcat de picioarele voastre si sa bea ceea ce este tulburat de picioarele voastre?”[..]
    Ne infricosam de moarte, privind si ascultand slujba ecumenista in care Patriarhul Daniel incredinteaza Sfintele moaste,papistasilor,sfasiind Camasa lui Hristos,dar strigam cu bucurie,urmand exemplul vrednicului de cinstire Alexandros Kalomiros,”Maran-atha”, adică „Domnul va veni”, salutarea aramaică,speranța și expresia comună a primilor creștini.

    *http://basilica.ro/mesajul-adresat-de-patriarhul-ecumenic-ierarhilor-bisericii-ortodoxe-romane-text-integral/

    Apreciat de 1 persoană

      1. Profeția Sf Mitropolit Varlaam nu pare să se împlinească, ci s-a împlinit deja în totalitate. Iertare, că am îndrăznit să vă corectez!

        Apreciază

  2. Acest ,,lup în haină de oaie”, care răspunde la numele de Daniel, pe care cu nevrednicie îl poartă și care se crede și patriarh, amestecă ,,Lumina cu întunericul”, ,,Adevărul cu minciuna”, Ortodoxia cu ereziile catolice și protestante, face un melanj prin care să îmbete de cap neștiutorii. Focul lui în iad tot crește și îl așteaptă.

    Apreciază

  3. O stire de ultima ora:
    Patriarhul Bartolomeu al Constantinopolului a semnat astazi tomosul autocefaliei pentru noua biserică naționalistă ucraineană , pe care il va da mâine „Mitropolitului” Epifanie Dumenko în timpul Sfintei Liturghii.
    Ceremonia a fost difuzată în direct de televiziunea ucraineană.
    În discursul său la ceremonia de semnare, „Mitropolitul” Epifanie a declarat că Poroșenko va ramane în istoria poporului ucrainean și a Bisericii lângă Sfantul cel Intocmai cu Apostolii,Marele Cneaz Vladimir,Sfantul Yaroslav Cel Intelept.
    Semnarea tomosului a fost însoțită de aplauze în interiorul bisericii, de intonarea colindelor și de strigătele de „Glorie Ucrainei! Slavă eroilor! „.

    (cf. http://orthochristian.com)

    Apreciază

  4. Procesul de creare a unei noi biserici ucrainene autocefale s-a încheiat astăzi, când Patriarhul Bartolomeu a înmânat tomosul autocefaliei primatului noii biserici naționaliste, „Mitropolitul” Epifanie Dumenko in biserica Sf. Gheorghe din Istanbul.

    Constantinopolul se confruntă acum cu sarcina de a convinge întreaga lume ortodoxă să recunoască noua biserică și să împiedice recunoașterea Preafericitului Părinte Mitropolit Onuphry din Kiev și al întregii Ucraine, ca șef canonic al Bisericii ucrainene. Patriarhul Bartolomeu a ignorat până acum avertismentele altor sinoade, primati și ierarhi, iar bisericile Poloniei și Serbiei au respins deja în mod explicit recursul Constantinopolului pentru recunoaștere.

    Înainte de predarea tomosului, Pat. Bartolomeu a citit textul în timpul Sfintei Liturghii. Apoi a înmânat tomosul lui Epifanie Dumenko, raportează site-ul ucrainean Strana.

    Dumenko a mulțumit lui Philaret Denisenko, numindu-l „ierarhul nostru sfânt”, reamintind că Constantinopolul a înlăturat anatema care a fost pusă canonic de către Biserica Ortodoxă Rusă.

    Denisenko a condus schisma „Patriarhia Kievului”, care domină în prezent noua biserică schismatică ucraineană. El a forțat candidatul lider pentru primat să demisioneze, pentru ca Dumenko, protejatul său, să poată câștiga. Denisenko a declarat din acel moment, că va continua să conducă biserica.

    Epiphanie Dumenko a mai spus că fostul șeful al Bisericii canonice ucrainene, Preafericitul Mitropolit Vladimir (Sabodan) „a lucrat din greu pentru ca această zi să sosească”.

    La ceremonie au participat președintele ucrainean Petro Poroșenko și restul delegației ucrainene de ierarhi schismatici și politicieni.

    Tomusul va fi prezentat mâine în Catedrala Sf. Sophia din Kiev.

    http://orthochristian.com/118451.html

    Apreciază

  5. „Măi, drept sfat eu am să v-aduc aminte de cuvintele apostolului Iacov, „ruda Domnului”, care zicea că „prietenia lumii este dușmănie faţă de Dumnezeu. Cine deci va voi să fie prieten cu lumea se face vrăjmaș lui Dumnezeu” (Iacov IV, 4). Depinde de voi ai cui prieteni vreţi să fiţi..”
    Sa uram din inima La multi vrednici,bogati si luminosi ani,intru Mila si Dragostea Mantuitorului Hristos,Avvei Iulian Prodromitul,care astazi implineste 93 de ani!
    Fara nici o indoiala ,Avva Iulian Prodromitul, este unul dintre „cei desăvârșiţi, care nu vorbesc de la ei, ci grăiesc numai ce le dă Duhul”…

    Apreciază

  6. Un articol transant,fara echivoc sub titlul”NE ASTEAPTA HAOSUL”
    Preafericitul Mitropolit Sawa de la Varșovia și toată Polonia și întreaga episcopie a Bisericii Ortodoxe Poloneze s-au dovedit a fi printre cei mai înflăcărați susținători ai Preafericitului Părinte Metropolitan Onuphry din Kiev și al întregii Ucraini și a Bisericii Ortodoxe Ucrainene canonice in criza autocefaliei condusă de Patriarhia de Constantinopol,aflata in plina desfasurare.

    În luna mai, Sinodul Bisericii poloneze a subliniat nevoia de pocăință din partea schismaților ucraineni înainte de a ii admite înapoi în Biserică și a militat pentru o discuție pan-ortodoxă cu privire la acordarea autocefaliei (care nu s-a întâmplat niciodată,pana acum); la sfârșitul lunii septembrie, Mitropolitul Sawa a reînnoit personal apelul pentru Pat. Bartolomeu să convoace un consiliu pan-ortodox pentru a rezolva criza ucraineană, așa cum au sustinut mai multe mai multe Sinoduri, primate și ierarhi; la 16 noiembrie, Consiliul Episcopilor Bisericii Poloneze a adoptat o rezoluție prin care clerului polonez i se interzice să aibă comuniune liturgică sau de rugăciuni cu reprezentanții Patriarhiei Kiev schismatice sau a Bisericii Ortodoxe Autocefale Ucrainiene schismatice – cele două grupuri care s-au unit în noua „Biserică Ortodoxă a Ucrainei” schismatică, pe 15 decembrie; Mitropolitul Sawa a scris o scrisoare personală de sprijin Mitropolitului Onuphrie la mijlocul lunii decembrie, după scandalul „consiliului de unificare”, pe care Constantinopolul,l-a înlăturat din postura de mitropolit canonic al Kievului; și în cele din urmă, Mitropolitul Sawa a respins în mod special cererea lui Bartolomeu de a recunoaște noua structură ucraineană și de a-și pomeni primatul, „Mitropolitul” Epifanie Dumenko, la Sfânta Liturghie, spunând că Pat. Bartolomeu a acționat necanonic și că schismații ucraineni nu au nici un har al hirotonirii.

    – Preafericirea voastră, ați trimis urări și saluturi noului Mitropolit Epifanie de la Kiev?

    – Nu, nu am făcut-o. Mare rău a fost făcută acestui tânăr laic, fiind numit mitropolit. În lumina legii canonice, el nu este un cleric. El nu a fost hirotonit de o biserică ortodoxă canonică.

    -Cum înțeleg, Preafericite, sunteți împotriva autocefalei pentru Biserica Ortodoxă Ucrainiană?

    -Nu deloc. Presa uneori fabrică astfel de lucruri provocatoare. Cred că fiecare națiune are dreptul la propria Biserică. De la început, când a apărut problema autocefaliei pentru Ucraina, am fost pentru ea, dar cu termenii adoptați în legea noastră ortodoxă.

    -Ce inseamna asta? În mod diferit decât cel propus de Constantinopol?

    – Potrivit canoanelor noastre, o caterisire este îndepărtată de cel care a propus-o. Schismații ucraineni care au creat Patriarhia Kievului și autocefalia au fost excluși de către Patriarhia Moscovei acum douăzeci de ani și numai aceasta are dreptul să ii redea Bisericii, nu Patriarhul Bartolomeu de Constantinopol – desigur, cu condiția ca schismații sa se pocăiasca și sa faca penitență. Mai târziu, ei pot fi hirotoniți și împreună să creeze o Biserică autocefală în Ucraina.

    – Dar asta e nerealist azi.

    Din păcate, probabil că este așa. Lucrurile au mers într-adevăr prea departe. Totul este mândrie, mândria lui Filaret, care a fost folosită de primul președinte al Ucrainei, Leonid Kravchuk. Din ce în ce mai mult, cred că această chestiune este doar în mâinile lui Dumnezeu. În caz contrar, nu vom ieși niciodată din această situație creată de satan. Sunt convins că autoritățile ucrainene ar trebui mai întâi să unească țara și să pună capăt războiului, și abia apoi să preia problemele Bisericii. Sunt necesare schimbări mari acolo. În Polonia, avem o relație legalizată cu statul – biserica catolică are concordatul său și avem statutele noastre care reglementează chestiunile legate de proprietate. În Ucraina, totul după regimul comunist este în mâinile statului – poate chiar să priveze Biserică de proprietatea sa. Principalul lucru, însă, este ca Biserica să fie creată prin unificarea credincioșilor. Ei ar trebui să decidă carei biserici vor să îi aparțină. Nu există o asemenea unitate astăzi în Ucraina.

    – Ucrainienii cred că Biserica Ortodoxă Ucraineană a Patriarhiei Moscovei susține anexarea Crimeei și războiul din estul Ucrainei. Nu este un motiv suficient de separare de ea?

    -Acestea sunt chestiuni politice. Nu mă ocup de asta.

    – Preafericirea voastră, a fost poziția dumneavoastră cu privire la autocefalia ucraineană elaborată dupa o consultare cu Patriarhia Moscovei?

    – Poziția noastră nu depinde de Moscova. Ne conducem noi înșine pe baza dogmelor și canoanelor ortodoxe. Acesta este cel mai important lucru pentru noi.

    – La 6 ianuarie, Patriarhul Bartolomeu va înmâna un tomos Mitropolitului Epiphanie la Kiev, înființând o biserică ortodoxă legală, independentă în Ucraina. Ce urmeaza?

    -Îi sfătuiesc să nu o facă. Și nu numai eu – Patriarhul Antiohiei a sugerat convocarea cât mai curând posibil a unui sinod al Bisericii Ortodoxe pentru a discuta situația din Ucraina și a găsi o soluție canonică problemei. Ar fi cel mai bine să întârzie acordarea tomosului Ucrainei ,pana se ia ia o decizie pan-ortodoxă.

    – Există un fel de plan?

    – Cred că Patriarhul Kirill este, de asemenea, pregătit pentru dialog. Ultima sa scrisoare către Patriarhul Bartolomeu mărturisește acest lucru. Cel puțin așa am citit-o. Mai întâi de toate, Moscova, Constantinopol și Kiev ar trebui să vorbească despre asta. Dacă găsesc o soluție, o vom accepta.

    – Și dacă Patriarhul Bartolomeu nu amâna nimic, dar își îndeplinește planul, ce se va întâmpla?

    – Va fi haos, așa cum este acum. Apreciez foarte mult Patriarhul Bartolomeu, îl iubesc cu adevărat, dar el s-a pus, prin propria lui dorință, într-o situație foarte dificilă; el este presat de diferitele părți. Probabil că nu are altă posibilitate decât să elibereze un tomos Ucrainei.

    – Va fi nefavorabil pentru Biserica Ortodoxă Poloneză?

    -Am vorbit deja despre legea canonului. Încălcarea este un precedent rău. Nu putem exclude faptul că în Polonia, unde trăiesc peste un milion de ucraineni, va apărea un grup de credincioși pentru care Filaret va încerca să-și organizeze parohiile în Polonia. Am auzit recent că Sectorul Drept* a examinat deja posibilitatea de a vizita Polonia . Haosul ne așteaptă

    ***
    Acest interviu a fost publicat pe 6 ianuarie, dar în mod evident a fost făcut mai devreme, înainte ca Patriarhul Bartolomeu să dea lui Epifanie Dumenko tomosul autocefaliei.
    *Organizatie national-terorista ucrainiana
    De fapt tomosul acordat schismatilor ucrainieni,prevede ca diaspora ucrainiana sa intre sub ascultarea Patriarhiei Ecumenice.

    http://orthochristian.com/118513.html

    Apreciază

  7. ARHIEPISCOPUL CHRYSOSTOMOS AL CIPRULUI NU VA POMENI PE CAPUL UCRAINIENILOR SCHISMATICI

    Aflat in pozitia de a semnala dezinformarea venită din partea Ministerului ucrainean al Afacerilor Externe, Preafericitul Părinte Arhiepiscopul Chrysostomos din Cipru a subliniat că a respins vizita propusă de „Mitropolitul” Epifanie Dumenko, șeful noii structuri schismatice ucrainene, pe care nu l- a pomenit și nu-l va pomeni la Sfânta Liturghie.

    Preafericirea sa s-a întâlnit astăzi cu ambasadorul ucrainean în Cipru, Boris Gumenyuk, după care mass-media cipriotă, referindu-se la surse din ambasada Ucrainei, a raportat că Arhiepiscopul Chrysostomos a vorbit în favoarea autocefaliei în Ucraina, informează agenția greacă de știri Romfea.

    Site-ul Bisericii Ortodoxe Ucrainene canonice raportează că asemenea informații au apărut și pe site-ul Ministerului de Externe al Ucrainei, precizând: „Șeful Bisericii Ortodoxe cipriote a confirmat poziția sa asupra dreptului Ucrainei de a avea propria Biserica autocefala independent și a dorit poporului ucrainean pace și bunăintelegere. ”

    Romfea a contactat apoi pe Preafericitul Părinte, care a negat informațiile provenind de la ambasada ucraineană.

    El a subliniat că „fiecare stat are dreptul la autocefalie și depinde de poporul ucrainean, dar, totuși, în momentul de față văd că poporul ucrainean nu s-a trezit la astfel de acțiuni”.

    El a menționat, de asemenea, că „deși nu este de o importanță capitală să se ofere autocefalie, este important să nu existe o diviziune în Ortodoxie”.

    În concluzie, Arhiepiscopul Chrysostomos a subliniat că a fost contactat în legătură cu posibilitatea de a vizita Ciprul ,de catre Epihanie Dumenko, cerere pe care a refuzat-o. El a subliniat, de asemenea, că nu l- a pomenit și nu-l va pomeni pe acesta la Sfânta Liturghie.

    La o întâlnire cu același ambasador în septembrie, primatul cipriot „și-a exprimat îngrijorarea cu privire la ultimele evenimente din Biserica ucraineană și posibilitatea creării unei schisme care ar dăuna unității ortodoxiei”.

    Cu toate acestea, Ministerul ucrainean al Afacerilor Externe a informat greșit presa,pentru a-l prezenta pe Arhiepiscopul Chrysostomos ca pe un susținător al acordării autocefalei de către Patriarhia Ecumenică schismaticilor ucraineni. Rapoartele care au făcut valuri în presa ucraineană au fost radical deosebite de cele aparute pe pagina oficială a Bisericii din Cipru.

    În acel moment, primatul cipriot și-a exprimat dorința de a servi ca mediator în situația creata, deși inca de atunci a fostt clar că Patriarhia de Constantinopol nu este interesată să discute problema, ignorând avertismentul numeroaselor sinoduri, primati și ierarhi.

    La începutul lunii octombrie, Arh. Chrysostomos a menționat că se opune intervenției politice în afacerile Bisericii ucrainene, cu toate ca politicienii ucrainieni au fost principalii actori ai procesului de acordare a autocefaliei.

    Până în prezent, cererea Patriarhului Bartolomeu adresată fiecărui primat de a recunoaște noua structură naționalist-schismatică ucraineană și de a pomeni pe „Mitropolitul”Epifanie a fost respinsă de Bisericile poloneze și sârbe și de Biserica Antiohiană, care a cerut din nou convocarea unui sinod pan-ortodox pentru discuta problema (cu toate ca Bartolomeu a refuzat din nou). Sfântul Sinod al Greciei a refuzat să dea curs cererii lui Bartolomeu de a recunoaste „Biserica”nou-creeata,supunand-o analizei sinodale.

    Potrivit unei surse informate din cadrul Bisericii din Țările Cehe și Slovaciei, Sinodul Bisericii nu va recunoaște pe schismații ucraineni, deși Sinodul trebuie să se întâlnească și să ia o decizie oficială.

    http://orthochristian.com/118512.html

    Apreciază

  8. Alexander Drabinko și alți „episcopi” ai noii structuri ucrainene intenționează să călătorească la Ierusalim pentru marea sărbătoare a Botezului Domnului pe 19 ianuarie, iar Patriarhia Ierusalimului este sub o presiune serioasă de a oficia Sfanta Liturghie cu ei, potrivit unei surse din Patriarhie.

    Drabinko este unul dintre cei doi foști ierarhi ai Bisericii canonice ucrainene care a apostazat și s-a alăturat așa-numitei „Biserici Ortodoxe a Ucrainei” la „consiliul de unificare” din 15 decembrie. Probabil că Drabinko este trimis deoarece, în calitate de fost ierarh al Bisericii canonice, se poate lăuda cel puțin cu o consacrare canonică a episcopiei, pe care majoritatea ierarhilor noii structuri nu o poate face, și astfel speră că va fi mai agreeat de ierarhii Bisericii Ierusalimului.

    Până în prezent, Patriarhia nu a acceptat să primească și să oficieze slujbe cu reprezentanții schismatici, deși este greu de spus cu siguranță ce va face in viitor din cauza presiunii exercitate asupra sa din mai multe părți, inclusiv Constantinopol, Israel și America.

    Cu toate acestea, se poate spune că aproximativ 80% dintre ierarhii Patriarhiei Ierusalimului susțin în principiu poziția Bisericii Ortodoxe Ucrainene canonice și a Bisericii Ortodoxe Ruse.

    Noaptea trecută, Sfânta Liturghie a fost sărbătorită în Sfântul Mormânt de Arhiepiscopul Aristarchos de Constantina impreuna cu clerul din Bisericile ruse, române și georgiene. Au fost prezenți și câțiva clerici ucrainieni, iar Înaltpreasfinția Sa a întrebat cu strictețe pe toți despre jurisdicția lor, relatează Uniunea jurnaliștilor ortodocși.

    ***

    Sfântul Sinod al Patriarhiei Ierusalimului nu a făcut declarații publice cu privire la criza ucraineană, deoarece a fost reînființat în aprilie, cu toate ca declarațiile venite din partea primatului, Preafericitul Părinte Patriarh Teofil al III-lea și alti primati au susținut Biserica canonică ucraineană și pe Preafericitul Mitropolit al Kievului și al întregii Ucraina.

    Chiar înainte ca statul ucrainean să fi apelat la Constantinopol pentru autocefalie la sfârșitul lunii aprilie, Pat. Theophilos sa întâlnit cu o delegație ucraineană în Țara Sfântă, exprimându-și credința că Mitropolitul Onufrie este singurul care poate face față situației dificile in care se găsește poporul ucrainean acum.

    „Dumnezeu și-a ales in Preafericitul Mitropolit Onufrie de la Kiev și toată Ucraina, persoana cea mai potrivită pentru situația dificilă în care se află poporul ucrainean acum și care va avea puterea de a depăși schisma care a avut loc în Ucraina”, a spus el.

    La o intalnire cu o altă delegație a Ucrainei în septembrie, Pat. Teofilul a mentionat că interferența unei Biserici în afacerile alteia sub influența politicienilor, este un semn al tentaculelor globalizării care încearcă să pătrundă în corpul Bisericii pentru a-l distruge.

    Într-o întâlnire din 2015 cu politicieni radicali ucraineni, Preafericitul Părinte Teofil a vorbit despre așa-zisa „Patriarhie a Kievului” ca fiind „frații noștri pierduți, condus de Filaret [care au căzut] de la Biserica-mamă”. Patriarhul Ierusalimului si-a exprimat sprijinul sau fata de credincioșii suferinzi ai Bisericii Ortodoxe canonice într-o întâlnire din octombrie 2016 cu o delegație a Bisericii ucrainene și de Rusalii în 2017, vorbind despre naționaliștii schismatici ucraineni care confiscă parohiile adevăratei Biserici, spunând: „Noi condamnăm în termeni cei mai categorici pe cei care comit acțiuni îndreptate împotriva parohiilor Bisericii Ortodoxe canonice din Ucraina. Nu în zadar sfinții părinți ne reamintesc că încălcarea unității Bisericii este cel mai grav păcat „.

    La sfârșitul lunii august, Arhiepiscopul Theodosios de Sebastia a afirmat că Patriarhia Ierusalimului privește Ucraina ca pe teritoriul canonic al Bisericii Ortodoxe Ruse împotriva revendicărilor revizioniste ale Constantinopolului și a chemat primatele Bisericilor Ortodoxe locale să intervină pentru a găsi o solutie intre Moscova și Constantinopol. El a cerut, de asemenea, statului ucrainean să nu mai intervină în afacerile Bisericii.

    Arhiepiscopul Theodosios și-a reînnoit apelul la o discuție pan-ortodoxă în această privință în octombrie, după anunțarea Constantinopolului că a reabilitat milioane de schismatici ucraineni și că a luat Ucraina ca parte a teritoriului său canonic.

    În iulie 2017, în timpul unui briefing de presă la Pesterile de la Kiev din Lavra, cu reprezentanți ai mai multor biserici ortodoxe locale, Mitropolitul Timotei de Bostroi,al Bisericii Ierusalimului, a spus: „Înțelegem că au venit timpuri grele pentru Ucraina. Ne rugăm pentru prosperitatea Ucrainei și pentru unirea poporului. Biserica Ortodoxă Canonică din Ucraina sub conducerea Mitropolitului Onufrie este un simbol al unității poporului. ”

    În septembrie 2018, Mitropolitul. Timotei a declarat, de asemenea, că pentru Patriarhia Ierusalimului, Biserica canonică condusă de Mitropolitul Onufrie este singura Biserică canonică din Ucraina.
    http://orthochristian.com/118545.html

    Apreciază

  9. Acordarea autocefalei schismaticii ucrainene a fost o acțiune „ilegală, anti-canonică și divizivă” din partea Patriarhiei de Constantinopol, făcută sub „presiunea cercurilor non-bisericești occidentale”, a subliniat teologul grec ,Printele Theodor Zisis la RIA-Novosti pe 6 ianuarie.

    Patriarhul Bartolomeu a condus proiectul de autocefalie pana la punctul culminant pe 6 ianuarie, acordând în mod unilateral un tomos de autocefalie „Mitropolitului” Epifanie Dumenko, primatul schismaticilor ucraineni si președintelui ucrainean Petro Poroșenko.

    Acordarea tomosului a fost făcută „necorespunzător”, iar Constantinopolul nu avea” dreptul” de a face acest lucru, a spus Părintele Theodore Zisis.

    „Biserica ucraineană exista deja în cadrul Bisericii Ruse timp de trei secole. Patriarhia Ecumenică (Constantinopol) nu avea nici un drept să o invadeze,intrucat autocefalia nu a fost cerută de Biserica ucraineană „, a explicat Parintele Theodor, prezentand argumentul istoric și canonic pentru integritatea teritoriului canonic al Bisericii ruse, care include Biserica Ucrainei.

    „Biserica canonică ucraineană condusă de Mitropolitul Onufrie nu a cerut acordarea unei astfel de independențe”, a continuat apreciatul teolog grec.

    Apelul pentru autocefalie a venit din partea președintelui Poroșenko, cu susținerea parlamentului ucrainean și a ierarhilor celor două structuri schismatice existente.

    Parintele Theodor a declarat ca problema de acordare a autocefaliei a fost dezbatuta inainte de sinodul din Creta 2016, dar a fost în cele din urmă abandonată din agenda finală, intrucat toate Bisericile Ortodoxe au convenit asupra modului în care ar trebui să se se acorde autocefalie, si anume cu o cerere provenită de la o Biserică Ortodoxă canonică, nu schismatica, acesta fiind primul pas. În cazul Ucrainei, aceasta înseamnă că Preafericitul Părinte Metropolit Onufrie de la Kiev și toată Ucraina ar fi trebuit să fie cel care sa solicite autocefalia, deși nu a existat o astfel de cerere.

    „Acum toate acestea au fost respinse și, din păcate, Patriarhia Ecumenică arată o înclinație spre primat intocmai ca Papa Romei. Bartolomeu nu a avut nici o intrevedere cu nimeni și nu s-a consultat cu liderii celorlalte Biserici autocefale.

    „Patriarhul Ecumenic a luat el însuși hotararea, eretic și ilegal (pentru a folosi un termen politic), a acordat autocefalia unei schisme – pentru că schisma nu a fost înlăturată – stiut fiind ca o schismă este îndepărtată de cel care a declarat-o. Schisma lui Filaret și a lui Makarie ar fi trebuit să fie îndepărtată de Biserica Rusă. Pentru Biserica Rusă și pentru restul Bisericilor Ortodoxe, astăzi așa-numita „Biserică a Ucrainei” este încă schismatică „, a remarcat profesorul in teologie ,Părintele Theodor Zisis .

    Așa cum s-a subliniat pe site-ul Orthodox Synaxis, Bartolomeu a recunoscut în mod explicit că, în cazul Ucrainei, el a acționat conform procedurii convenite pentru acordarea autocefaliei deși, în realitate,a acționat unilateral.

    Pr. Theodore crede că toate Bisericile slave „vor sta alături de Biserica Rusă”, în timp ce Bisericile grecești „se vor afla într-o poziție foarte dificilă”, intrucat va exista o presiune puternică asupra lor pentru a recunoaste structura naționalistă ucraineană.

    Poziția Bisericilor poloneze și sârbești împotriva recunoașterii noii structuri ucrainene era deja cunoscută de Pr. Theodor cand a dat interviul. De atunci, a fost făcută publică invitația reînnoită a Bisericii Antiohiene pentru a se reuni un sinod pan-ortodox în această privință,si refuzul Preafericitului Arhiepiscop Chrysostomos al Ciprului de a sluji cu „Mitropolitul” Epifanie Dumenko , primatul schismatic ucrainean .

    Sfântul Sinod al Greciei a discutat recent problema, însă nu a luat nicio decizie în sine, în schimb, a predat această problema spre analiza sinodului Episcopilor.

    Pr. Theodore a menționat, de asemenea, că acordarea autocefaliei este mai mult un proces politic decât eclesial. „Este bine cunoscut faptul că toate acestea sunt urmarea presiunii cercurilor occidentale non-bisericești care vor să priveze Ucraina de independența ecleziastică”, a explicat el.

    Implicarea Departamentului de Stat al SUA în procesul de autocefalie a fost făcută fie de partea ucraineană, fie de cea americană.

    „Dependența politică a Ucrainei este scopul Americii, al Europei și al NATO. Acum, ei vor și dependența ecleziastică a Ucrainei. Patriarhul Ecumenic nu ar trebui să participe la aceste jocuri „, a declarat Pr.Teodor.

    În concluzie, Pr. Theodor Zisis și-a exprimat speranța că Biserica Ortodoxă Rusă va lua decizii care vor remedia situația și vor conduce Constantinopolul la reexaminarea poziției sale și că „celelalte Biserici Ortodoxe nu vor fi de acord cu legea ilegală, anticanonică și nici cu acțiunile divizive de acordare a autocefaliei schismaților din Ucraina „.

    http://orthochristian.com/118528.html

    Apreciat de 1 persoană

  10. În ciuda persecuției și propagandei în curs de desfășurare împotriva Bisericii canonice ortodoxe ucrainene, care merge crescand de la „consiliul de unificare” din 15 decembrie, diocezele sale rămân fidele. Unele și-au exprimat deja în mod deschis sprijinul față de statutul canonic al Bisericii ca un organism autonom și pentru primatul lor, Preafericitul Mitropolit Onufrie de la Kiev și întreaga Ucraină, iar acum încă 2 s-au alăturat și alte două si-au reafirmat loialitatea.

    Clerul Simferopolului și al Diocezei Crimeei a convocat ieri, 10 ianuarie,o adunare generală, la care și-au exprimat dezaprobarea față de acțiunile Patriarhiei de Constantinopol și și-au afirmat loialitatea față de Biserica canonică și conducerea acesteia, relatează serviciul lor de presă .

    S-a hotărât aprobarea inițiativei Mitropolitului Lazăr, de a-și exprima sprijinul pentru Patriarhul Kirill al Moscovei și întreagii Rusii și Preafericitul Părinte Onufrie al Kievului și întreagii Ucraine , pentru păstrarea statutului existent al Bisericii canonice ucrainene și pentru confirmarea loialității lor fata de Mitropolitul Onufrie.

    „Clerul eparhiei a decis, de asemenea, în unanimitate, să-și exprime dezaprobarea față de intervenția fără precedent a Patriarhului Bartolomeu al Constantinopolului în afacerile interne ale Bisericii și legalizarea schismei desfășurate în Ucraina”, subliniază raportul diocezan.

    La 4 ianuarie, preoții celor trei eparhii din provincia Vinnitsa – eparhiile de la Vinnița, Tulchin și Mogilev-Podolski – s-au adunat la Biserica Întâmpinarii Domnului în Vinnița și și-au exprimat sprijinul unanim pentru Mitropolitul Onufrie și întregul Sfânt Sinod al Bisericii canonice ucrainene, raportează Eparhia de Vinnița.

    La întâlnire au participat mai mult de 500 de preoți și monahi,ea fiind condusă de patru episcopi: Mitropolitul Jonathan de Tulchin și Bratslav, Mitropolitul Agapit de la Moghilev-Podolski, Arhiepiscopul Barsanuphius de la Vinnița și Bar și Episcopul Serghei de Ladyzhn, vicar al Diocezei de la Tulchin.

    Mitropolitul Jonathan a propus acordarea sprijinului Mitropolitului Onufrie și întregului Sfânt Sinod al Ucrainei, iar această propunere a fost susținută în unanimitate de toți participanții la întâlnire.

    Aceasta a fost prima dată când întreaga Eparhie de la Vinnița s-a intalnit si și-a exprimat sprijinul față de Biserica canonică si Mitropolitul Onufrie. Este una dintre cele mai aglomerate dioceze, al carei fost ierarh, Simeon Shostasky, a fost unul dintre cei doi ierarhi ai Bisericii canonice care a apostaziat și s-a alăturat schismaților, luând cu el o parte din cler și parohii.

    Clerul a decis, de asemenea, să apeleze la primarul din Vinnitsa și la președintele Consiliului provinciei Vinnitsa pentru a opri activitățile ilegale împotriva comunităților parohiale, pentru a asigura înregistrarea Arh. Barsanuphius ca nou ierarh al orașului Vinnița și pentru a facilita returnarea clădirilor ilegale confiscate din eparhia Vinnitsa, inclusiv clădirea catedralei și a administrației diocezei.

    În urma întâlnirii, clerul celor trei eparhii, conduse de ierarhi, a mers într-o procesiune către administrația de stat a provinciei Vinnița și primăria din Vinnița, pentru a inmana textul apelului lor, autorităților provinciale și orășenești. Procesiunea s-a încheiat în apropierea Catedralei Sfintei Schimbări la Fata, care a fost confiscată de schismatici.

    **

    Același sprijin pentru Biserica canonică și Mit. Onufrie a fost, de asemenea, exprimată de Diocezele din Volyn, Konotop-Gluhov, Dzhankoi, Mogilev-Podolsky, Uman, Ovruch, Berdyansk, Nikolaev, Nizhyn, Nova Kakhovka, Izium, Crimeea, Chernigov și Novgorod-Siversk, Kirovograd, Mukachevo, Alexandria, Zaporozhye, Harkov, Voznesensk, Tulchin, Rivne, Cherson, Severodonetsk, Odessa, Dnipropetrovsk, Krivoy Rog, Kamenka, Zaporozhye și Poltava și de clerul orașului Vinnița și al Bar Deanery de la Episcopia Vinnitsa.

    Dintre acestea, Diocezele Severodonetsk, Voznesensk, Tulchin, Rivne, Jitomir, Nizhyn și Kamenka și-au reafirmat loialitatea față de Biserica canonică ucrainiană imediat după scandalul „consiliului de unificare” din 15 decembrie.

    http://orthochristian.com/118556.html

    Apreciază

  11. TEXTUL INTEGRAL AL RASPUNSULUI PATRIARHULUI IOAN AL-X-LEA CATRE PATRIARHUL BARTLOMEU DE A RECUNOASTE „BISERICA ORTODOXA A UCRAINEI”

    La 6 ianuarie, sit-ul OrthoChristian a raportat că Preafericitul Părinte Patriarhul Ioan al XIX-lea al Antiohiei și Întregului Orient a răspuns cererii patriarhului Bartolomeu de a recunoaște rezultatele „consiliului unificării” din 15 decembrie pentru creearea bisericii naționaliste ucrainiene.

    Preafericirea sa a îndemnat pe Pat. Bartolomeu să oprească procesul de acordare a autocefaliei până când o soluție pan-ortodoxă ar putea fi găsită în criza ucraineană. În răspunsul său, Pat. Ioan a subliniat că evenimentele legate de crearea noii biserici se referă nu numai la divizarea pe care o creează în lumea ortodoxă, ci și la faptul că opinia Bisericilor Ortodoxe locale nu a fost luată în considerare de Constantinopol.

    Pe 9 ianuarie, textul complet al Scrisorii Pat. Ioan a fost dat publicitatii în limba engleză pe site-ul Arhiepiscopiei Creștine Ortodoxe Antiohiene din America de Nord:

    Damasc, 31 decembrie 2018

    Preafericirea voastră, Arhiepiscopul de Constantinopol – noua Roma și Patriarhul Ecumenic, iubit frate și slujitor în Hristos Domnul, Kyrios Kyrios Bartolomeu. Cu mare bucurie,te îmbrățișăm Preaiubite în Domnul și spunem:

    În aceste zile binecuvântate ale Sfintei Întrupări a Domnului nostru, ridicăm rugăciunile noastre cele mai călduroase pentru bogatia sănătății voastre și a unei profunde prosperități . Fie ca acest an să aducă îndurările și binecuvântările lui Dumnezeu asupra lumii ortodoxe și a întregii lumi.

    Am primit scrisoarea voastra din 24 decembrie 2018, în care ne informați despre evoluțiile legate de biserica ortodoxă din statul Ucraina, cu care suntem familiari. Noi nu ascundem de persoana
    voastra iubitoare că stirea este alarmantă pentru noi, nu doar pentru dezbinarea pe care a generat-o în Biserica Ortodoxă, ci și pentru că ea nu ia în considerare opiniile Bisericilor Ortodoxe locale.

    Cu toate acestea,

    Dorim să vă asigurăm de dragostea noastră față de persoana voastră nobilă si că dorința noastră este să vedem întărirea și consolidarea unității lumii ortodoxe. Din scrisoarea dvs. se pare că ați hotărât să continuați procesul de acordare a autocefaliei și finalizarea lui în ziua Sfântului Botez al Domnului. Așadar, vă invităm să nu luați nicio decizie care să nu conducă la consensul Bisericilor Ortodoxe Autocefale. Căci este nerezonabilă încheierea unei schisme în detrimentul unității lumii ortodoxe.

    În această scrisoare, dorim să vă exprimam, cu dragoste fraternă, că vom continua să considerăm că cea mai benefică solutie pentru pacea Bisericii și a unității sale și ca martor comun ortodox din lumea noastră de astăzi este suspendarea și amânarea acest proces până la examinarea problemei ucrainene și găsirea unei soluții pan-ortodoxe.

    Prin urmare, noi vă imploram să chemați pe frații voștri, Primatii Bisericilor Ortodoxe, să examinați aceste chestiuni, pentru a ne proteja Biserica de pericolele care nu vor duce la pace și armonie nici în Ucraina, nici în lumea ortodoxă .

    Dragostea noastră pentru Biserica Ortodoxă și pentru Persoana voastra Prea iubită ne îndeamnă să scriem aceste cuvinte cu speranța de a vedea lumea ortodoxă unită, mai ales în epoca noastră de bun augur, care atestă Adevărul Domnului nostru Iisus care s-a întrupat pentru mântuirea lumii. Încheiem cu cele mai bune saluturi din Damasc, pline de dragostea Sfintei Biserici a copiilor din Antiohia.

    JOHN X

    Patriarhul Antiohiei și tot Estul

    Apreciază

  12. SCHISMATICII ȘI UNIAȚII UCRAINIENI SPERA SA CREEZE UN SINGUR PATRIARHAT ÎN COMUNIUNE CU ROMA ȘI CONSTANTINOLUL, SPUNE SEFUL UNIATILOR

    Potrivit lui Svyatoslav Shevchuk, șeful organizației ucrainene uniate, este necesar să se depună toate eforturile pentru a restabili unitatea originală a „ramurilor” catolice și ortodoxe ale Bisericii din Kiev.

    În plus, este necesar să se facă distincția între conceptele „unității” și „unificare”, a explicat Shevchuk într-un interviu recent cu Glavkom.

    „Aceasta este poziția pe care am încercat să o declar în timpul sărbătorilor pentru aniversarea a 1030 de ani de la botezul Rusiei-Ucraina. „Unificarea” este ceea ce sa întâmplat astăzi în sânul Ortodoxiei Ucrainene, când a fost creată o nouă structură cu statut local. Dar când vorbim despre o „mână întinsă”, vorbim despre unitate, adică, rămânând în același timp, putem și trebuie să cooperăm în numele binelui poporului ucrainean, în numele adevărului, în numele a căutării unității universale cu creștinii, pe care o numim mișcarea ecumenică „.

    Potrivit lui, Biserica Greco-Catolică ucraineană (UGCC) caută o modalitate de a restabili unitatea cu „acum divizata Biserica Kievană care sa născut odată în apele botezului Niprului”, și aceasta este „în întregime în contextul mișcarea ecumenică modernă pentru restaurarea unității tuturor Bisericilor lui Hristos, apropierea Bisericilor ortodoxe și catolice. ”

    Shevchuk a spus mai devreme că ideea unei comuniuni euharistice restaurate între ortodocși și uniați este o „perspectiva plină de bucurie”. Deocamdată, noua biserică schismatică ucraineană și uniații ucraineni au elaborat o foaie de parcurs pentru cooperarea în diferite domenii, a explicat „Mitropolitul” Epifanie Dumenko.

    După consiliul de unificare din 15 octombrie, Shevchuk a salutat consolidarea a două structuri schismatice într-una ca „darul lui Dumnezeu” pe drumul către „unitatea deplină a Bisericilor botezului lui Vladimir”. De asemenea, el a menționat că, de atunci , cele două grupuri „merg împreună în istorie, spre unitate, spre adevăr”.

    În opinia sa, restaurarea comuniunii euharistice dintre ortodocși și catolici ar fi o „împlinire a poruncii lui Hristos, în care” toate vor fi una „.” Și acest lucru va fi realizat, crede el, de noua structură ucraineană care se alătură mișcarii ecumenice:

    „Astăzi mișcarea ecumenică la scară universală este un fapt. Nu mai poate fi oprită. De aceea este foarte important ca biserica noastră sora, nou-născută Biserica Ortodoxă Autocefală a Ucrainei, să se alăture acesteia. Să nu se închidă în sine. Iar această căutare a unității universale între Bisericile catolice și cele ortodoxe este foarte dinamică în Ucraina. Nu este de mirare că Sfântul Papă Ioan Paul al II-lea a numit Ucraina un „laborator de ecumenism” …

    Ideea era că nu am construit două patriarhii diferite, ci am căutat să creăm o Patriarhie Kieveană unificată, care să fie recunoscută atât de Sfântul Scaun din Roma, cât și de Constantinopol. Suntem conștienți de faptul că acest fel de unitate va fi posibil atunci când procesul ecumenic va fi încoronat la nivel universal prin restaurarea comuniunii euharistice dintre Roma și Constantinopol. Aceasta nu este o gândire utopică, așa cum o numesc unii. Acesta este scopul mișcării ecumenice.

    „Știm că Biserica mamă din Kiev, care este rădăcina comună a Ortodoxiei Ucrainei și a Bisericii Greco-Catolice, a reacționat dureros la decalajul dintre Roma și Constantinopol. Timp de mulți ani, primatul, episcopatul, monahii și credincioșii Bisericii de la Kiev au considerat aceasta un conflict local, o ceartă între latini și greci. Dar, mai târziu, acest decalaj a rupt interiorul Bisericii de la Kiev in bucăți. De aceea, astăzi este necesar să depunem toate eforturile nu numai pentru a depăși divizarea Ortodoxiei Ucrainene, ci și pentru a teologiza serios, a ne ruga și a lucra pentru a restabili unitatea inițială a Bisericii de la Kiev în ramurile sale ortodoxe și catolice. Și UGCC poartă memoria Bisericii mistice a creștinismului indivizibil al primului mileniu „, a concluzionat Shevchuk.

    http://orthochristian.com/118536.html

    Apreciază

  13. Extraordinar acest amplu interviu al domnului Profesor emerit Dr.Dimitrios Tselenghidis.
    Vrednic este!
    Alaturi de Parintele Profesor Theodore Zisis si alti Preoti ai lui Hristos,Profesorul Dimitrios Tselenghidis, face parte din galeria celor mai cunoscuti si apreciati teologi ortodocsi, din intreaga lume ortodoxa.
    Ar trebui sa ia nota toti distinsii teologi si sinodali ai BOR de acesta importanta viziune a situatiei Ortodoxiei la ora actuala, care este expusa pe intelesul tuturor de cunoscutul si apreciatul teolog grec.
    Exista o gandire depasita si retrograda a majoritatii Preotilor din teritoriul canonic al BOR,la aplicarea canonului 15I-II Constantinopol,privitor la ingradire in caz de erezie.
    In cuvintele alese si pline de dragoste si mahnire ale eminentului teolog grec,se vede importanta trairii ortodoxe la cel mai inalt nivel prin experienta castigata pe langa Sf.Paisie Aghioritul si ceilalti mari Strajeri ai Ortodoxiei.
    Ce putem astepta de la cei care si-au irosit anii tineretii in scolile teologice ale Occidentului si s-au cizelat la inalta scoala a ereziei ecumeniste,prin comitetele si forurile de conducere ale structurii satanice,numita CMB,promotor al „iubirismului” fara limite?
    CMB duce la caderea in derizoriu a adevaratei iubiri duhovnicesti,calcand in picioare Poruncile Mantuitorului Hristos,ale Dumnezeului Treimic .
    Cand sa se faca re-evanghelizarea pleromei ortodoxe,in litera sfintei traditii si a Sfintei Evanghelii,cand totul este distorsionat dupa bunul plac,cand totul se modifica la indemnul stapanilor din umbra,fara trairea in profunzime a credintei,care ar trebui”să fie acoperită în aur corespunzător valorii ei nominale”?
    Asistam la ora actuala la o subordonare a Bisericii prin ierarhii sai,intereselor masoneriei si ocultei de sorginte sionista,astfel incat Biserica a devenit un instrument prin care se manipuleaza constiinta pleromei ortodoxe in sensul dorit.
    Treptat s-a ajuns sa fie acceptate de ierarhie si implicit de laicatul ortodox,lucruri contrare invataturii Bisericii ,care ne uimesc ,ne contrariaza,iar vocea noastra chiar daca este auzita la nivel inalt,este trecuta cu vederea,intr-o tacere mormantala.

    Pana la acordarea autocefaliei schismatilor ucrainieni nu am stiut cine este profesorul care de la inaltimea amvonului din Biserica Patriarhiei Ecumenice orchestreaza totul,la ordinele celor care detin parghiile puterii.Dusmanul de moarte al Ortodoxiei este de mult in interiorul zidurilor Bisericii.
    In ultima vreme s-au inmultit cei care aflati vremelnic in functii de conducere la nivel sinodal,sfasie Camasa Mantuitorului Hristos,intrand in sinagogi,dansand cu evreii dansuri rituale,tinand prelegeri in aceste osandite lacasuri ale satanei,apostaziaza in diferite moduri,incalcand sfintele dogme si canoane ,fara ca cineva sa ia atitudine,nici macar un suflet apartinand clerului laic sau monahal,care continua pomenirea semnatarilor ereticelor documente cretane.
    Mantuitorul Hristos este vandut de cei aflati la conducere,din interiorul Bisericii ,intrucat Pastorii ei, influentati de clericanismul catolico-protestant (care si-a pus definitiv amprenta pe sufletul,inima,cugetul si faptele lor)au devenit ,din pacate lupi in piele de oaie,care sfasie nestingheriti oile aflate in grija.

    Dogmele si canoanele numai sunt respectate,aceasta incepand cu Patriarhul Ecumenic Bartolomeu prin raul sau exemplu,oferit intregii lumi ortodoxe la acordarea autocefaliei schismaticilor din Ucraina, indepartand in anonimat, adevarata Biserica Ortodoxa Ucrainiana,condusa de catre Mitropolitul Onufrie,prin inselari,manipulare,minciuni si vanzarea ei dusmanilor Ortodoxiei.
    In cuvantul sau la Confe­rința teologică internațională „Unitatea panortodoxă şi sinodalitatea”, Iaşi, 9-12 ianuarie 2019 ,Patriarhul Daniel,spune:

    „…Aşadar, astăzi, reflecţia teologică privind unitatea eclesială panortodoxă trebuie aprofundată şi în relaţie cu viaţa concretă a comu­nităților eclesiale prezente. În acest sens, catedra academică şi Altarul Bisericii trebuie să fie în permanentă conlucrare, profesorul de teologie şi păstorul de suflete sunt coresponsabili pentru apărarea, păstrarea şi cultivarea unităţii eclesiale locale şi panortodoxe….
    ….unitatea Bisericii este dar oferit de Dumnezeu, dar şi responsabilitate a episcopilor, preo­ților, diaconilor şi credincio­șilor laici, pentru menținerea unităţii Bisericii, pentru ca „lumea să creadă” (cf. Ioan 17, 21-22).
    Cum a realizat unitatea Bisericii in cadrul BOR,asa va face si cu cea la nivel panortodox.Restul sunt vorbe in vant.
    Daca nu te doare sufletul,pentru ravagiile facute de boala care macina trupul Bisericii aflate sub pastorirea ta si a sinodalilor aflati in solda,,nu te va durea nici pentru fratii ortodocsi ucrainieni,ai Bisericii Canonice,conduse de Mitropolitul Onufrie.
    Sfântul Apostul Pavel scrie către Timotei: „Iar Duhul arătat grăieşte, că în vremurile cele de apoi se vor depărta unii de la credinţă, luând aminte la duhurile cele înşelătoare şi la învăţăturile cele drăceşti, ale celor ce în făţărnicie grăiesc minciuni, fiind înfieraţi în cugetul lor” (I Timotei 4, 1-2)

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s