„Nu înțelegeți că suntem sclavi ai Bisericii Fanarului?” Arhiepiscopul Ieronim al Greciei s-a rugat cu schismaticul Epifanie, alături de Patriarhul Bartolomeu sărbătorit la Istanbul

318664.p.jpg
COMISIA SINODALĂ PE PROBLEMELE DIN UCRAINA A BISERICII GRECEȘTI PROPUNE RECUNOAȘTEREA SCHISMATICILOR UCRAINIENI, DECLARĂ MEDIA DIN GRECIA
Atena, 5 iunie 2019

Biserica Greciei nu a făcut declarații și nu a luat decizii oficiale cu privire la actuala criză a Bisericii ucrainene. În luna ianuarie, Sfântul Sinod a hotărât să trimită această chestiune pentru dezbaterea pe larg la Consiliul Episcopilor, alcătuit din toți ierarhii Bisericii Grecești, iar în martie a creat două comisii, una pe probleme dogmatice și canonice, cealaltă pe probleme inter-ortodoxe și relațiile inter-creștine, pentru studierea aprofundata a problematicii pentru a putea transmite recomandările lor întregului episcopat al Bisericii.

Potrivit unui raport publicat astăzi la vimaorthodoxias.gr, comisiile au hotărât să propună Bisericii Grecești să recunoască oficial așa-numita „Biserică ortodoxă a Ucrainei” (BOU) ca o biserică canonică și autocefală.

Potrivit raportului, cele două comisii s-au întâlnit la 23 mai, iar propunerea rezultată este acum în mâinile Mitropolitului Damaskinos de Didimoteixon și Orestias, președintele Comitetului pentru probleme canonice, care îl va transmite Sfântului Sinod .

Argumentele ridicate în scrisorile Preafericitului Părinte Arhiepiscopul Anastasie al Albaniei către Patriarhul Bartolomeu, nu au fost discutate. Pro-fanarioții susțin că tomosul de autocefalie din 1850 acordat Bisericii Greciei și actuala constituție a Greciei impun Bisericii Greciei să accepte fără îndoială deciziile Patriarhiei Constantinopolului. Cu toate acestea, documentele nu stipulează astfel de condiții, afirmă vimaorthodoxias.

Un membru al comisiei a amenințat că Constantinopolul va profita de „Țările Noi”, dacă Biserica Greciei nu recunoaște BOU, determinând un alt membru să exclame: „Nu înțelegeți că suntem sclavi ai Bisericii Fanarului?”  Țările Noi constituie mai multe metropole ale Patriarhiei Constantinopolului, care sunt administrate de facto ca parte a Bisericii Greciei.

Membrii comisiei au renunțat la toate argumentele aduse și au convenit să trimită o propunere pozitivă în acest sens, ierarhiei bisericești. Preafericitul Părinte Arhiepiscop Ieronymos a fost de acord cu poziția Patriarhului Bartolomeu la întâlnirea recentă din Atena.

Chiar înainte de întâlnirea cu Patriarhul Bartolomeu, Arhiepiscopul Ieronymos s-a întâlnit cu Preafericitul Arhiepiscop Chrysostomos din Cipru, care a subliniat că orice acțiune unilaterală a oricărei Biserici ar fi o greșeală, care doar agravează diviziunea de astăzi în Biserică .

Greek Church’s Synodal commissions on Ukraine propose recognizing Ukrainian schismatics, Greek media reports

ddc9d

Primatul Bisericii ucrainene schismatic-naționaliste creată de Patriarhia Constantinopolului în decembrie, „Mitropolitul” Epifanie Dumenko, a călătorit astăzi la Istanbul, pentru a-l felicita pe Patriarhul Bartolomeu cu ocazia zilei numelui său, care va fi sărbătorit mâine, raportează serviciul de presă al ”Bisericii Ortodoxă din Ucraina”.

Vecernia sărbătorii Sfântului Apostol Bartolomeu, a fost slujită la Mănăstirea Maica Domnului Primăvara Vieții, unde Patriarhul Bartolomeu și „Mitropolitul” Epifanie, s-au rugat împreună cu Preafericitul Părinte Arhiepiscop Ieronymos de Atena și toată Grecia, care a sosit, de asemenea, pentru a sărbători ziua Patriarhului.

Vizita Arhiepiscopului Ieronymos la Patriarhia Constantinopolului a fost anunțată după vizita recentă a Patriarhului Bartolomeu la Atena. Pe de altă parte, după cum spune Epifanie în discursul său, propria sa prezență a fost neplanificată și neanunțată, cu toate că el a așteptat cu nerăbdare să-l întâlnească pe Arhiepiscopul Ieronymos.

Romfea raportează că Arhiepiscopul Ieronymos nu va sluji mâine la Sfânta Liturghie și astfel nu va sluji cu Epifanie.

Epifanie și Arhiepiscopul Ieronymos s-au întâlnit și s-au așezat unul lângă celălalt în timpul Vecerniei, marcând prima întâlnire a acestuia cu primatul unei Biserici locale, alături de Patriarhul Bartolomeu.

Biserica greacă nu a recunoscut BOU, deși s-a raportat că cele două comisii sinodale însărcinate cu examinarea problemei ucrainene, au sugerat să o recunoască. Epifanie și alții, au declarat de mai multe ori, că se așteaptă ca Biserica Greacă să fie prima Biserica Locală care recunoaște BOU, alta decât Patriarhia Constantinopolului.

După Vecernie, Epifanie a schimbat câteva cuvinte cu Patriarhul Bartolomeu și, de asemenea, a salutat pe Arhiepiscopul Ieronymos și i-a oferit o Panaghie episcopală în onoarea propriei sale întronizări, care a avut loc pe 3 februarie.

Epifanie a slujit apoi o litie la mormintele patriarhilor adormiți, care sunt îngropați în mănăstire.

La 26 mai, BOU „a hirotonit” un fost arhimandrit al Bisericii Grecești ca „episcop”, pentru a sluji vorbitorilor de limbă greacă în Ucraina. Arhimandritul Epifanius (Dimitriou) a fost eliberat din funcție de către ierarhul său, Mitropolitul Ingatius de Demetrias și Almyros de la Biserica Greacă, fără ca metropola să răspundă la cererile sale de confirmare.

Câteva zile mai târziu, noul „episcop” a călătorit în Fthiotida, Grecia, unde a fost primit de către Mitropolitul Nicolae din Fthiotida din Biserica Greacă.

Istanbul, 10 iunie 2019

Archbishop of Greece meets Ukrainian schismatic primate in Istanbul

Traducere dr. Gabriela Naghi

„Nu înțelegeți că suntem sclavi ai Bisericii Fanarului?”

Arhiepiscopul Ieronim al Greciei s-a rugat cu schismaticul Epifanie, alături de Patriarhul Bartolomeu sărbătorit la Istanbul

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

16 gânduri despre „„Nu înțelegeți că suntem sclavi ai Bisericii Fanarului?” Arhiepiscopul Ieronim al Greciei s-a rugat cu schismaticul Epifanie, alături de Patriarhul Bartolomeu sărbătorit la Istanbul”

  1. Este de neimaginat si totusi, intalnirea(intamplatoare!!!) la nivel inalt intre Arhiepiscopul Ieronim al Bisericii Greciei si ereticul Epifanie, pe teren neutru, este dovada inclinarii capului sub papucul pseudo-patriarhului Bartolomeu. Recunoasterea schismaticilor din Ucraina ca Biserica, a fost enuntata cu mult timp in urma, de IPS Hieroteos Vlachos.
    Este ciudat ca Epifanie „a intuit” intr-o declaratie facuta dupa intronizarea sa, ca Biserica Greciei si a Romaniei, vor fi primele Biserici Locale, care vor recunoaste drept Biserica, structura schismatic-nationalista, care a declansat un razboi civil in majoritatea parohiilor care apartin BOU, aflata sub conducerea PFMitropolitul Onufrie al Kievului si toata Ucraina.
    Pseudo patriarhul Bartolomeu se comporta intr-adevar ca un papa, dorind supunerea totala din partea Bisericilor locale, netolerand critica si facand afirmatii care nu au nici o sustinere canonica ,istorica.
    Astfel intr-o scrisoare adresata Arhiepiscopului Anastase al Albaniei , exclamă: „Ne întrebăm de unde această îndoială și această odioasa defăimare a Bisericii Mamă și a Modestiei noastre de către unii care, în multe cazuri, fac acest lucru în mod voluntar sau involuntar. aprobându-l și repetând argumentele celor care și-au ridicat călcâiele asupra binefăcătorului lor. Ar putea acești ucenici să iubească Biserica și unitatea ei mai mult decât stăpânii lor? Nu este așa. ”
    Raportul ucenic-profesor, nu poate fi tolerat in Biserica lui Hristos, ca o relatie de dragoste, caci suntem prin credinta marturisita, ucenicii Domnului Iisus Hristos.
    „Cu o gură și o inimă” Îl slăvim pe Dumnezeu, dar și în relațiile dintre noi trebuie să existe această identificare, adică „una să fie inima și sufletul să fie unul”. Aceasta este expresia autentică a Bisericii, acesta este scopul, spune profesorul dr.Dimitrios Tselenghidis.. Ortodoxia a ajuns să se laude cu faptul că este considerată membru egal cu ereziile, să se laude cu egalitatea cu protestanții cu foarte multele lor erezii, pentru că protestantismul este o erezie, dar și în interiorul acestuia sunt atât de multe ereziile care se contestă una pe alta, încât e o adevărată o schizofrenie, o nebunie.Prin urmare, ecumenismul este cea mai perfidă erezie și acționează din interior, pentru că noi înșine facem vătămarea, vătămăm această identitate a Bisericii. Biserica nu era supusă unui atât de mare pericol în trecut prin diferitele erezii particulare din exterior. Ereziile se află acum însă în interior, ecumenismul corupe din interior identitatea și calitatea Bisericii.”
    Sunt convinsa ca mai este doar un singur pas si erezia schismaticilor din Ucraina va fi recunoscuta si de Patriarhul Romaniei, fratele drag al ereticului Francisc. Care este mărturia pe care am dat-o în Creta? Sub pretextul că dăm mărturie, s-a dorit să se consacre denumirea de „Biserică” pentru cei care, prin hotărârea Sinoadelor Ecumenice, au fost tăiați de la Biserică. Asta e mărturia noastră?..

    Apreciază

    1. Într-adevăr, este foarte grav ce se întâmplă. E posibil să asistăm curând la o „confruntare” dintre Fanar și Moscova, cu tot „arsenalul” din dotare a fiecărei Patriarhii și cu „aliații” strânși pe lângă acestea. Hristos este Biruitorul!

      Apreciază

      1. Hristos s-a inaltat parinte! Si daca Doamne fereste Sf Sinod BOR aproba autocefalia BOU schismatica si comuninea cu ei, inseamna ca baga BOR in schisma, nu? Si atunci, daca toti preotii din tara vor accepta, inseamna ca cei care vor participa la slujbele acestora vor fi si ei in schisma?

        Apreciază

      2. Adevărat S-a înălțat!
        Din nefericire este posibil un astfel de scenariu. Toți care vor urma ierarhiei schismatice, în cazul în care Sinodul va recunoaște autocefalia BOU, vor merge în schismă. Diplomația bisericească nu anulează Sfintele Canoane și nu desființează Sfintele Așezăminte!

        Apreciază

    1. Hristos S-a inaltat.
      Pentru cei care au indoieli sau isi fac iluzii in privinta ierarhiei romane, spun atat: Sinodul BOR va recunoaste schisma ucraineana. E o chestiune de timp.
      Nu inteleg de ce a trebuit sa se infiinteze doua comitii, ca sa ne spuna ca schisma e buna si de dorit?
      Cat ne va trebui sa intelegem ca vrajmasii lui Hristos au ajuns ,,pastori” ai Bisericii Sale?

      Apreciază

  2. Hristos S-a înălțat!
    Lumea va avea de învățat din experiența temnițelor, spune cu adanca intelepciune, Marturisitorul Ioan Ianolide, Sfant al temnitelor comuniste.

    Este sfatul duhovnicesc la care toti trebuie sa rezonam in adancul inimilor noastre pentru a putea deslusi modul in care putem sa ne intarim in fata ispitelor care vin de la diavolul si slujbasii lui, de la cei din jurul nostru, cei care pretind a fi ortodocsi, dar sunt doar cu numele, rataciti in capcanele mintii lor, inselati de stapanitorul acestui lumi, cazuti in ispita mandriei si a egoului atotstiutor, a goanei dupa onoruri, a carierismului eclesial, a slavei de sine.

    „Dacă omul obișnuit vede lumina soarelui, cel înduhovnicit vede lumina propriei sale minți, iar la sfârșit vede lumina necreată. Dacă la început omul este mângâiat cu lacrimi, el sfârșește prin răpirea la cer. Dacă la început rugăciunea e rostită, la sfârșit ea e mută, uimitoare, minunată. O astfel de rugăciune nu poate fi uitată, nici părăsită, căci frumusețea ei este fără de asemănare.

    Nouă ni s-au deslușit aceste năzuințe în arșița suferinței, pe muchia dintre viață și moarte. Credem că cele ce s-au petrecut cu creștinii aici, în temnițe, sunt o părticică din aluatul unei lumi noi. Am trăit pentru Hristos, am trăit cu Hristos, am trăit în Hristos. În acest cadru situăm experiența noastră isihastă.”

    Ne luptăm în viețile noastre, facem tot ce putem, dar vine timpul când trebuie să lăsăm totul în mâna lui Dumnezeu …

    Apreciază

    1. ,,Ochiul privește cele văzute, iar mintea înțelege cele nevăzute. Căci mintea care iubește pe Dumnezeu este făclie care luminează sufletul. Cel ce are minte iubitoare de Dumnezeu și-a luminat inima sa și vede pe Dumnezeu prin mintea sa”.
      Sfântul Antonie cel Mare, Filocalia, vol. I

      Apreciază

  3. Hristos s-a inaltat!
    Sa fie blagoslovit cuvantul Sfintiei Voastre, Parinte Claudiu!

    O bucurie fara seaman ne copleseste mintea si cugetul la citirea acestor intelepte cuvinte, dar al Duhului Sfant, ale Sfantului Antonie cel Mare. Sfinţii Părinţi ai Bisericii, învăţându-ne despre întruparea Cuvântului lui Dumnezeu în cuvânt, ne atrag atenţia asupra faptului că primirea cuvintelor dumnezeieşti reprezintă o împărtăşire la fel de reală cu Dumnezeu Cuvântul ca şi primirea Sfintei Euharistii.
    Cuvântul dumnezeiesc provine din energiile dumnezeieşti şi pentru aceea el poate să curăţească, să sfinţească, să odihnească . „Acum voi sunteţi curaţi, pentru cuvântul pe care vi l-am spus”(Ioan 15, 3) le zice Iisus Hristos ucenicilor înainte de patima Sa. Sfântul Chiril al Alexandriei subliniază că întreaga Sfântă Treime lucrează curăţirea prin cuvânt: Tatăl prin cuvântul Fiului cu puterea Sfântului Duh. „Este ca şi cum ar zice: Cu voi cei dintâi s-a înfăptuit de Tatăl, prin cuvântul Meu, modul curăţirii spirituale prin Duhul şi în Duhul. Căci lepădând tulburarea obişnuinţelor deşarte şi a morţii lumeşti, sunteţi pregătiţi spre rodirea plăcută lui Dumnezeu. …Căci nu mai trăiţi în duh iudaic sau potrivit literei Legii… ci credeţi că vă împliniţi prin credinţa sigură şi vă străduiţi să mulţumiţi pe Dumnezeu prin facerea de bine. … Deci toţi cei ce se vor strădui să se curăţească vor fi ca voi”.Omul, primind şi împlinind cuvântul revelat se mântuieşte, adică îşi împlineşte vocaţia sa existenţială: unirea cu Dumnezeu, intrarea în Împărăţia cerurilor: „Pentru aceea, lepădând toată spurcăciunea şi prisosinţa răutăţii, primiţi cu blândeţe cuvântul sădit în voi, care poate să mântuiască sufletele voastre. Dar faceţi-vă împlinitori ai cuvântului, nu numai ascultători ai lui, amăgindu-vă pe voi înşivă” (Iacov 1, 21)

    *Sfântul Chiril al Alexandriei, Comentariu la Evanghelia Sfântului Ioan, X, în Scrieri. Partea a IV-a, trad. de Pr. Prof. Dumitru Stăniloae, PSB 41, Bucureşti, 2000, p. 938.

    Apreciază

    1. Si Biserica Greciei se duce.Problema e ca dacă-i ascultam si pe ei nu ne mântuim.Prea multa înțelepciune in a-i tolera prin pomenire,îngăduință,pe cei care se roagă cu ereticul Epifanie,oricine ar fi,înseamnă erezie si râvnă in a pierde cat mai multe suflete cu sminteala.Trebuie sa fie clar pentru toți aceasta.

      Apreciază

  4. Fii îndurător, căci cum altfel mi-e îngăduit să Te laud?
    Sf. Grigorie Teologul

    O, Tu mai presus de toate,
    căci cum altfel mi-e îngăduit să Te laud?
    Cum Te va cânta cuvântul,
    căci nu ești de grăit cu nici un cuvânt.
    Cum Te va contempla mintea,
    căci nu ești cuprins de nici o minte,
    Singur Tu fiind de negrăit,
    ca unul care le-ai creat pe toate cele cu grai
    Singur Tu fiind de necunoscut,
    fiindcă le-ai creat pe toate cele cu cuget
    Toate, și câte grăiesc și câte nu grăiesc, Te cuvântă.
    Toate, și câte cugetă și câte nu cugetă, Te cinstesc.
    Căci dorurile și durerile tuturor sunt în jurul Tău.
    Ție ți se roagă toate, toate cele ce cugetă
    Alcătuirea Ta cântă imn în tăcere.
    În Tine rămân toate. La Tine aleargă împreună-n toate
    Și ești sfârșitul a toate și unul și toate și nici unul,
    Nefiind ceva din acestea, nefiind toate.
    O, Tu ce ai toate numirile,
    Cum Te vei chema pe tine, singurul ce nu poți fi numit?
    Ce minte cerească va pătrunde vălurile mai presus de nori?
    Fii îndurător, o, Tu mai presus de toate,
    Căci cum altfel mi-e îngăduit să te laud?

    Sfântul Grigorie de Nazianz, Imn către Dumnezeu, în Opere dogmatice, Ed. Herald, București, 2000

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s