STUPEFIANT: Biserica Greciei a recunoscut „Biserica” schismatică a Ucrainei!

ieronimos_epifanios_ukraine.jpg

Convocarea extraordinară a Sfântului Sinod al Ierarhiei Bisericii din Grecia, care a fost prezidată de Arhiepiscopul Atenei și de toată Grecia, ÎPS Ieronim, a fost finalizată cu puțin timp înainte.

În cadrul sesiunii, președintele Sinodului, arhiepiscopul Ieronim, a făcut o prezentare cu „Informații despre Biserica Autocefală din Ucraina”.

Arhiepiscopul s-a referit la privilegiul Patriarhiei Ecumenice de a acorda autocefalia, precum și la recomandările pozitive ale celor două comisii.

Aceleași informații indică faptul că propunerea Arhiepiscopului pentru Biserica Ucrainei a fost recunoașterea, care a fost acceptată de o majoritate în rândul ierarhiei.

„În acest spirit, propun recunoașterea de către Biserica Elenă a Bisericii Ortodoxe Autocefale a Republicii Independente Ucraina” – a spus Preafericirea Sa în încheiere.

Episcopii au vorbit apoi despre propuneri, în timp ce episcopul Daniel din Cezareea a propus ca o decizie să fie luată după un vot clar.

Ierarhia a decis în cele din urmă să ratifice decizia recentă a Sfântului Sinod permanent și este de acord că este dreptul Patriarhiei Ecumenice să acorde Autocefalia.

Anunțul oficial al Sfântului Sinod al Bisericii Greciei este așteptat în curând.

https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/32243-ektakto-i-ekklisia-tis-ellados-anagnorise-tin-ekklisia-tis-oukranias

Update

Astăzi, sâmbătă, 12 octombrie 2019, Sfântul Sinod al Ierarhiei Bisericii Greciei sub președinția Preafericitului Arhiepiscop Ieronim al Atenei și a toată Grecia, s-a întrunit în mod extraordinar, în Sala de Ședințe a Sfântului Sinod.

Înainte de sesiune, Sfânta Liturghie a fost săvârșită la Catedrala Sfintei Mănăstiri Asomaton Petrakis.

În dimineața zilei, începând cu ora 9, în marea Sală de ședințe a Sfântului Sinod, s-a săvârșit slujba pentru începerea lucrărilor Sfântului Sinod. La citirea listei ierarhilor participanți, s-a constatat o greșeală.

Ulterior, a fost convocat Comitetul de presă, format din Onorabilii Mitropoliți Ierotheos din Nafpaktos, Dorotheos din Mykonos și Hrisostom al Patrelor.

Conform Ordinei de zi, Înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop Ieronim al Atenei și toată Grecia a elaborat Raportul său intitulat „Autocefalia Bisericii Ucrainene”.

În introducerea referatului, Preafericirea Sa a declarat că Sinodul permanent s-a ocupat intens pe perioada mai multor sesiuni în legătură cu acest subiect, pe care care l-a și trimis-o la Comisiile Sinodale, pentru probleme dogmatice și canonice și pentru Relații inter-ortodoxe și inter-creștine, pentru a fi prezentate corect Sfântului Sinod.

Pe 13 august aceste Comisii au depus la secretariat constatarea comună și nota intitulată „Problema jurisdicției canonice în Sfânta Mitropolie a Kievului”. Concluzionând raportul Comisiilor, citând cinci subiecte de bază, a concluzionat: „Având în vedere cele de mai sus, ei au considerat că problema autocefaliei Bisericii din Ucraina este canonică și legală, și că nimic nu este care să împiedice recunoașterea autocefaliei Bisericii Ucrainei și armonizarea absolută și alăturarea Bisericii Elene la Patriarhia Ecumenică”.

După aceea, Preafericirea Sa s-a referit pe scurt la instituția sinodală și la organizarea administrativă a Bisericii, precum și la regimul autocefaliei. El a menționat că Biserica Ucrainei a rămas întotdeauna în jurisdicția bisericească a Patriarhiei Ecumenice, care a renunțat la jurisdicția ei canonică pentru a intra în comuniune cu Bisericile Ortodoxe autocefale, lucru pe care Patriarhia Moscovei îl contestă ca fiind necanonic, ca și cum ar aparține canonic de ea.

În cele din urmă, după ce a descris proclamarea autocefale bisericești a Ucrainei ca fiind deosebit de benefică pentru Biserica Ortodoxă și valoroasă în consolidarea relațiilor dintre Bisericile Ortodoxe surori a Marii Rusii și Ucrainei, a prezentat „recunoașterea de către Biserica noastră a autocefaliei Bisericii Ortodoxe a Republicii independente a Ucrainei”.

A fost urmat de un dialog constructiv, iar pozițiile multor ierarhi, și, Ierarhia a decis să accepte decizia trecutului Sinod permanent și recomandarea Preafericitului Părinte Arhiepiscop al Atenei și al întregii Greciei, Arhiepiscopul Ieronim de a recunoaște «dreptul canonic al Patriarhiei Ecumenice de a acorda autocefalia, precum și prerogativa Întâstătătorului Bisericii Greciei de a se ocupa mai departe de chestiunea recunoașterii Bisericii Ucrainei», deși șapte Mitropoliți au cerut amânarea luării unei decizii.

Comitetul de presă al Sfântului Sinod al Ierarhiei

https://www.romfea.gr/ekklisia-ellados/32246-to-episimo-anakoinothen-tis-ierarxias-gia-tin-oukrania

STUPEFIANT: Biserica Greciei a recunoscut „Biserica” schismatică a Ucrainei!

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

43 de gânduri despre „STUPEFIANT: Biserica Greciei a recunoscut „Biserica” schismatică a Ucrainei!”

  1. Mereu ierarhii certati cu ortodoxia au folosit,folosesc si vor folosi sofisme pe cale sinodala.Adica,un adevar canonic,liturgic,dogmatic ca sa nu aiba claritatea si autoritatea indiscutabila este plimbat cu milioane de cuvinte,e sucit in puzderie de ipostaze,daca vreti,e imbracat in n forme numai cu scopul sa para slabit,diluat pentru ca interesele omenesti sa primeze inaintea intereselor credintei.Sa nu ne pierdem cumpatul cand vom vedea si sinoade interpretand zisele sinodului cretan ca si cum ai interpreta insusi textul biblic sacru pentru ca textele sinodului sunt deja cutuma aproape peste tot si se considera ca ar avea valoare pragmatica egala cu a Scripturii,din pacate.Avem de-a face cu un fenomen ireversibil.Sarbii cu patriarhul lor,cu exceptia catorva ierarhi”incapatanati” precum grecii si ukrainenii nu o vor lua in jos? E naivitate a se crede ca nu.La erezie toti se aboneaza.Ortodoxia ca sa o pastrezi ca ierarh se cere taierea tuturor voilor si desumflarea mandriei de episcop,iti cere o punere in ordine ceea ce nu-i pe placul tau,care vrei sa fi un bogat lumeste.

    Apreciază

    1. MIHAI,UN PERSONAJ CA P BARTOLOMEU E ERETIC DUPA MANIFESTARI CHIAR DACA A TRECUT MULT TIMP SI NICIUN SINOD NU A SPUS ADEVARUL DESPRE EL DE FRICA.Cand se spune ca trebuie sa recunoastem autoritatea canonica a p Bartolomeu inseamna ca trebuie sa recunoastem autoritatea unui eretic si poate si a altor eretici,chipurile,pentru ca nu a fost condamnat sinodal.Din cate mi se pare Biserica conglasuieste asa cum a conglasuit de cand este ea Biserica.Chiar daca nu au primit titlul de eretici pentru ca cei in drept nu vor sa faca acest lucru din motive subiective si stiute de toti,credinciosii si monahii ,clericii si episcopii si mitropolitii din subordine au obligatia nu numai sa nu se supuna lor dar mai ales sa-i demaste .Toata oranduirea Bisericii vine in sprijinul acestei atitudini chiar in lipsa unui sinod care sa-i condamne.E o tampenie a spune:” nu-i judecati voi si taceti malc! Lasati toate sa decurga singure pentru pace in Biserica”.E mare eroare a nu lua masuri pentru tine ca si credincios si a nu- judeca si a nu te lepada de ei.

      Apreciază

  2. Activitatea subversiva si de TRADARE a Ortodoxiei, care ne-a tulburat inimile in aceste zile, cand zabranicul negru a indoliat sufletele ortodocsilor cinstiti, de pretutindeni, a venit din partea multora dintre clericii de rang inalt ai Bisericii Ortodoxe Elene si nu numai (cu oputernica influenta din ortodocsilor greci din S.U.A.), care au recunoscut in sedinta extraordinara, schismatica structura din Ucraina.
    Inaltul for decizional al BOG, sinodul Ierarhilor, sub conducerea Arhiepiscopului Ieronimos, a dat verdictul:
    structura ucrainieana formata din apostati si schismatici, este recunoscuta de Primatul BOG, ca „Bisericia Ortodoxe a Republicii independente a Ucrainei”.
    Intaistatatorul ei, Epifanie va fi pomenit in diptice, in cadrul Sfintei Liturghii a Bisericii Ortodoxe Elene.
    Raspunsul nostru clar si lipsit de echivoc este anaxios! anxios! anaxios!
    Daca e sa luam in considerare toate memorandumurile impuse pana astazi Greciei, de bancile sioniste din intreaga lume si mai ales de Loja Masonica Internationala, cu binecuvantarea VATICANULUI, vom observa ca punctul culminant a fost atins in documentul semnat la Strasbourg, intre 25-29 iunie 2014, si intitulat SUPER-MEMORANDUM. Astfel intre 25 si 29 iunie 2014, la Strasbourg a fost semnat un super-memorandum, privitor la Colaborarea politica, administrativa si religioasa dintre Uniunea Europeana, pe de o parte, si Guvernul Greciei, Biserica de la „Istanbul” (Constantinopol), o parte din Bisericile Ortodoxe, romano-catolicii , Guvernul Rusiei si Guvernul Republicii Cipru, pe de alta parte. SUPER-MEMORANDUMUL, a intrat in vigoare pe data de 1 mai 2016 si va fi aplicat pana la data de 16 august 2020.
    Atat neobositul luptator, Arhim. Haralambos Vasilopoulos, cat si „colaboratorii” sai de la acea vreme, dintre acestia cel mai de seama fiind dr. Nikolaos Seiki-Giermak, au atras atentia asupra faptului ca “…peste doar cativa ani, GRECIA VA DEVENI DOAR O AMINTIRE PLACUTA, avand in vedere ca, pur si simplu, nu va mai exista …’’.
    Renumitul luptator pentru apararea Ortodoxiei, dr. Nikolaos Seikin-Giermak a publicat, de asemenea, foarte multe informatii legate de MUDANA RELIGIO ADUNATA = NOUA RELIGIE PLANETARA. . Mai mult chiar, acesta, in afara faptului ca a fost unul dintre intaistatatorii luptei impotriva dictaturii militare impuse Greciei, la vremea potrivita, de americani, a fost un luptator si oponent inversunat al cunoscutului si inca activ astazi AX AL MORTII, mai precis al MASONERIEI, al SIONISMULUI si al VATICANULUI.
    Iata suntem cu totii martori astazi, ai aplicarii hotararilor din SUPER MEMORANDUM, facatura marsava conceputa de conducatorii intunecati ai masoneriei sioniste mondiale si ai Vaticanului,in frunte cu ereticul Francisc, fratele drag al multor ierarhi din BOR.
    Implicatiile asupra intregii Ortodoxii a actului tradator al BOG, sunt dezastruoase. Arhiepiscopul Ieronimos nu a tinut cont de parerea celor sapte Mitropoliti greci, care s-au pronuntat pentru amanarea deciziei si nici de drama pe care o traiesc in fiecare clipa, fratii ortodocsi din Biserica Canonica Ucrainiana recunoscuta, aflata sub conducerea inteleapta a Mitropolitului Onufrie.
    Decizia Bisericii Ortodoxe a Greciei este definitiva. Lumea ortodoxa se va scinda, o parte va deveni la randul ei schismatica prin comuniune cu schismaticii.
    La o prima evaluare a situatiei, putem spune ca Patriarhiile din Alexandria și Serbia vor sutine Patriarhia Rusiei si nu vor recunoaste structura schismatica ucrainiana, marul otravit al Pseudopatriarhului Bartolomeu. La fel și Bisericile Ortodoxe Locale din Polonia, Cehia-Slovacia și cea din America. Se vor alătura Patriarhiile Bulgariei și Georgiei.
    BOR va recunoaste cat de curand structura schismatica din Ucraina.
    Ortodoxia s-a cutremurat din temelii si Camasa Mantuitorului Hristos a fost sfasiata.

    In 2012, Părintele Athanásios Heneín, conducătorului copţilor din Atena, s-a intors la Ortodoxie, la Viaţa cea adevărată, la Adevăr. Iata cateva cuvinte emotionante din Marturisirea sa:
    Mulţi vorbesc despre erezie, unii chiar scriu despre ea, dar puţini sunt cei care s-au hrănit cu amărăciunea ereziei, şi cu mult mai puţini sunt cei care o au trăit-o şi şi-au dat sângele ca să se elibereze din captivitatea ei”.
    Erezia este un mod de viaţă, este o mare închisoare, este o boală atât sufletească, cât şi trupească. Eu, Athanásios Heneín, le-am trăit toate aceste lucruri tragice, conducător fiind al comunităţii copte din Atena vreme de 15 ani.
    Copţii împart persoana lui Hristos al nostru şi desfiinţează realitatea interumană şi prezenţa Lui reală în lume şi în Biserică.
    Minunea vindecării mele şi a întoarcerii mele la mama noastră, Biserica Ortodoxă, s-a făcut prin Harul lui Dumnezeu cel Întreit, dar şi datorită dragostei reale a Preasfinţitului Mitropolit al Pireului, k. k. Serafim, a lui gheronda Methódios Kritikoú şi a părinţilor Sfintei Mânăstiri a lui Hristos Înviat.”
    Iata ce poate face Harul lui Dumnezeu si iubirea desavarsita a Adevaratilor slujitori ai lui Hristos.
    http://presaortodoxa.wordpress.com/2012/03/20/parintele-athanasios-henein-intoarcerea-la-ortodoxie-a-conducatorului-coptilor-din-atena/

    Apreciază

    1. Bisericile locale care si-au aratat vadit si de la inceput atitudinea anticreta asa vor merge pana la capat- anti- p Bartolomeu si anti-Creta.Ce tot batem campii cu sperante si iar sperante?E totusi bine sa revenim la abordarile de la inceput pentru ca avem certitudinea ca inaintarea spre ecumenismul luminos e cale fara intoarcere si sa nu mai avem asteptari.Pacat de multele suflete care vor sa se piarda.Aceste cozi de topor isi bat joc de jertfa martirilor nostri iar legionarii care inca mai merg pe la bisericile,manastirile si duhovnicii lor cum ca chipurile,nu sunt lamuriti de realitatea ereziei ecumeniste NU SUNT LEGIONARI,ca sa nu ne imbatam cu apa rece.Eu cred ca nu-i crede nimeni.Tot comunisti par sa fie.Miscarea Legionara a fost STRICT PENTRU APARAREA ORTODOXIEI (” ne-ecumeniste”) si apoi a neamului.Cine nu are pozitia aceasta sa nu-l credeti legionar.Un lucru vreau sa-i spun lui Cumpanasu:aveti intentii bune si laudabile dar intrucat cunoasteti bine sistemul e imposibil sa nu aveti habar de ecumenismul diabolic ce a cuprins Biserica.Nu luptati pentru starpirea ecumenismului si revenirea la ortodoxie,nu va crede nimeni!Nimeni!Ati inteles?Pardon.Sistemul ticalos dispare daca dispare ecumenismul care-i asigura ideologia.Nu poti anihila mafii daca nu starpesti ecumenismul care le asigura mediul spiritual de existenta si de inmultire.Din tot ce ati spus Dumneavoastra pana acum,am retinut ca nu ati pomenit nimic despre starpirea ecumenismului prin care ati putea fi vrednic de crezare pentru detasarea de sistem.Bucurati-va de multa cinste.Daca veti lupta contra ereticilor ecumenisti,contra ereziei ecumeniste care nu e un „alt capitol” ci e rana de pe noi a romanilor,cu adevarat,toata tara va vom alege si ei VOR PLECA ACASA LA TATII LOR ECUMENISTI va vom vota toata tara!

      Apreciază

      1. nu citeste Cumpanasu blogul asta….n-are timp .
        ce sa ceri de la un candidat la presedintie? lupta impotriva ecumenismului?!
        vezi de treabă !
        el tre sa lupte pt celelalte probleme interne ale statului: coruptia din M.A.I. Sri Diicot etc.
        si oricum singur nu poti face nimic chiar daca ajungi presedinte. esti la papucu parlamentului si a guvernului condus de americani si europeni !

        Apreciază

    1. Mustafa Yakup Diktas ,tanar profesor de istorie din Turcia- musulman neincrestinat,pelerin la Sf Moaste ale Sf Parascheva .Substratul celor de la Doxologia cu interviul cetateanului turc nu mi se pare a fi propaganda ecumenista.Omul relateaza adevarul prin ceea ce simte:binecuvantare,ajutorul Sfintei si o usurare sufleteasca,lucruri care se pot intampla nu numai unui crestin ortodox ci oricarui om de orice religie pentru ca asa lucreaza darul Sf Parascheva.Omul nu a stiut ca nu are voie sa stea in biserica la sfintele slujbe dar a doua oara,daca i-ar fi spus cineva acest lucru el nu ar mai fi repetat pentru ca el crede ca e normal ca fiecare cult isi are cladirile lui,credinciosii lui si ca amestecul religios nu e ceva normal.Alt aspect:omul e spontan,nu-i arde de teatru,de fariseisme,prefacatorie ca sa fie chiar propaganda ecumenista aici.Faptul ca spune „Dumnezeu” in loc sa-si clameze zeitatea lui (Allah),ma gandesc ca o face in aiureala pentru ca nu se exprima ecumenist cu ceva de genul”avem acelasi dumnezeu si noi si voi”.Posibil prietena lui sa aiba idei ecumeniste anemice.Aici e exagerare.La Hristos ,la Sfintii Lui sunt chemati toti si nu avem voie sa ne pronuntam in mod negativ.Nu conteaza ce religie ai,du-te la Sf Moaste ale Sf Parascheva pentru ca aici nu conteaza religia pelerinului.Lucreaza Sfanta in problema convertirii lui la ortodoxie(dovada sta acest turc).Tu lasa-l sa mearga acolo.Tu lasa-l sa sarute Sf Moaste.Nu fa nedreptati mai mari decat orice nedreptate.Da-i acestuia sansa sa ajunga la Hristos prin Sfinti si incetisor,incet ,incet il va lumina Dumnezeu care-i va fi viata lui.Contributia ta e sa te rogi pentru el,sa-i arati ortodoxia ca fiind singura credinta mantuitoare.Iar el daca ramane in paganatatea lui e problema lui,tu indruma-l mereu sa mearga la Sfanta pana la moartea lui.

      Apreciază

  3. Stupefiant : ierarhii mărturisirori Ierotheos Vlachos și Serafim de Pireu ,nu sunt printre cei șapte Episcopi care s-au împotrivit deciziei luate de BOG !!!

    Stupefiant: Mitr. Ierotheos Vlachos, întrebat într-un interviu, ce se va întâmpla acuma, a răspuns că nu știe ,(dar că -ATENŢIE !!! ) , nimeni dintre noi nu va întrerupe comuniunea cu cineva. Noi toţi vom rămâne uniţi.

    Stupefiant (adică normal pt. starea de fapt existentă în Biserică ,ca instituţie ): ecumenismul nu caută neapărat să schimbe credinţa. Pt. ecumenism este suficient să nu întrerupi comuniunea și…el (ei ) și-au atins scopul :UNITATE ÎN DIVERSITATE ,adică ecumenism pur.
    Adică :nu vreţi să vă schimbaţi cugetul /credinţa ? Nu-i nimic. Păstraţi-o . Dar să nu întrerupeţi comuniunea cu noi. Căci tot aia este ,nu ? Unitate în diversitate, adică ecumenism, adică Declaraţia de la Toronto ,adică…,nu contează ce crezi tu ,contează să fim împreună -noua paradigmă ,sincretismul ,noul Babilon !!!

    Apreciază

  4. Au aparut primele declaratii ale Mitropolitilor participanti la Sinodul Episcopilor Bisericii Elene, in urma recunoasterii autocefaliei structurii schismatice ucrainiene, condusa de domnul Epifanie Dumenko, indeosebi pe sit-ul UJO.
    „Nu ne gândim la răspunsuri, ne-am îndeplinit datoria de a asigura unitatea.”a comentat decizia votata, IPS Hierotheos Vlachos.
    Mitropolitul Serafim de Kithera și Antikithera al Bisericii Ortodoxe Grecești, a declarat că „autocefalia” ucraineană are abateri infricosatoare de la Tradiția Ortodoxă, mentioneaza Romfea, citând site-ul Mitropoliei Kythera.
    Comentând dezacordul său fata de decizia Sfântului Sinod, Înaltpreasfințitul Serafim a reamintit clerului Bisericii Greciei, că o serie de declaratii au fost facute anterior de mulți ierarhi, teologi și mireni cu privire la Tomosul acordat „Bisericii Ortodoxe din Ucraina ”.
    Acestia „ consideră problema ucraineană a „autocefaliei” cu fundamentele ei canonice și ecleziologice, cu incalcarile înfricoşătoare ale Tradiției Ortodoxe în toate dimensiunile sale și cu toate consecințele sale vătămătoare și imprevizibile, că amenință coeziunea și unitatea tuturor Bisericilor Locale Ortodoxe. ”
    Inaltul Ierarh se referă la textele „publicate de Mitropolitul Serafim de Pireu, profesor onorific de teologie dogmatică la Facultatea de Teologie a Universității din Salonic, precum și cele ale multor clerici, călugări și mireni adresate conducerii Bisericii Greciei. ”

    UJO a publicat declarația Mitropolitului Serafim de Kithera, referitoare la faptul că niciunul dintre Primatii Bisericilor Locale Autocefale nu face inca pomenire liturgică a cetateanului Epifanie Dumenko în timpul Sfintei Liturghii.
    „Patriarhul” Bartolomeu a mulțumit Primatului Bisericii Ortodoxe Grecești, Arhiepiscopul Ieronimos, pentru sprijinul acordat Patriarhiei Constantinopolului, legat de decizia Bisericii Greciei cu privire la BOU. Potrivit unor experți, acest mesaj din partea conducatorului Fanarului ar trebui să fie luat drept un avertisment lansat altor Primati ai Bisericilor Ortodoxe Locale, care nu trebuie să întârzie decizia cu privire la „problema ucraineană”.

    După cum a raportat UJO, Mitropolitul Rostislav (Gont) din Țările Cehe și Slovacia a afirmat anterior atitudinea Bisericii Cehe față de schismă: „Locul ei nu este în viața Bisericii. Orice schismă poate fi vindecată, doar prin pocăință și întoarcere la Biserica canonică. ”

    Mitropolitul Serafim consideră că abordarea „problemei ucrainene” ar trebui să fie mai atentă și mai echilibrată din punct de vedere canonic și ecleziologic, tinand cont că o grava tulburare canonică domina actiunile schismaticilor ucraineni.
    Comentând întâlnirea din august a Sfântului Sinod al Bisericii Grece, Mitropolitul Serafim a spus că 5 reprezentanți ai „Vechii Grecii” – cei mai vechi membri ai Sfântului Sinod Permanent – s-au opus deciziei sinodale privind „problema ucraineană”.
    Poziția lor prudentă în această problemă este dictat de temerile „cu privire la un drept nelimitat al patriarhului ecumenic de a acorda autocefalie în întreaga lume ortodoxă și de a lua în considerare apelurile tuturor episcopilor ortodocși”.
    În plus, potrivit Mitropolitului Serafim, ierarhii au fost informați în mod corespunzător „despre haosul canonic total din rândurile celor două grupari ucrainiene care formeaza structura care a primit autocefalie din partea falsului patriah Bartolomeu – anatematizati, depusi din treapta bisericeasca, auto-hirotoniti și ne-hirotoniti”.
    De neconceput este situatia in care se afla schismaticii ucrainieni, tinand cont ca acum putin timp, au slujit Sf.Liturghie impreuna cu un „cleric”papistas care a stat in sfantul altar pe durata slujbei.
    Se mentioneaza ca de la momentul primirii autocefaliei, acestia au coliturghisit cu greco-catolici, schismatici din Belarus si Muntenegru.
    În urma deciziei Sinodului Episcopilor Bisericii Ortodoxe Grecești din Atena din 12 octombrie, doi mitropoliți greci – Serafim de Kithira și Antikithera și Serafim din Pireu – au făcut declarații cu privire la „problema ucraineană”, numind deciziile Consiliului cu privire la BOC, nevalide, raporteaza RIA Novosti.

    Sâmbătă, Mitropolitul Serafim din Kithira și Antikithera a emis o declarație în care a subliniat că, în ciuda comunicatului oficial în urma hotararii Sinodului, decizia de a recunoaște autocefalia BOU nu a fost luată.

    „Din păcate, publicul a primit știri și informații inexacte conform cărora doar șapte mitropoliți nu au fost de acord cu recunoașterea noii„ autocefalii ”, în timp ce toți ceilalți au susținut-o”, a scris Inaltul Ierarh pe site-ul mitropoliei sale. „Aceasta este o mare greșeală și vreau să cred că nu a avut un scop anume, ci este vorba de o lipsa de atentie. Deși majoritatea celor prezenți nu au luat cuvantul, acest lucru nu înseamnă că sprijină noua „autocefalie”.

    El a precizat că „din moment ce cererea urgentă a Mitropolitului Daniel din Cezareea de a organiza un vot deschis a fost respinsă, nu se poate vorbi despre o decizie de recunoastere a autocefaliei – o astfel de decizie nu a fost luată.”

    „Poate că au fost suficiente voturi pentru a recunoaste autocefalia, dar numărul celor care s-au opus, precum și a celor care i-au sprijinit tacit pe acestia din urmă, a fost semnificativ”, a spus Mitropolitul Kithirei, îndemnând pe Patriarhul Bartolomeu al Constantinopolului și pe Arhiepiscopul Ieronimos din Atena și toată Grecia, sa nu creeze o situație critică și sa nu faca o pomenire liturgică prematură a „primatului” BOU până când nu va avea loc o discuție ortodoxă generală a acestei „probleme canonice și ecleziologice complexe și incendiare”.
    În același timp, el a subliniat că Patriarhul Constantinopolului are dreptul să acorde autocefalie numai acelor eparhii care sunt sub jurisdicția sa, în timp ce Ucraina a fost teritoriul canonic al Bisericii Ortodoxe Ruse timp de 300 de ani și acest lucru este consemnat în toate documentele. și dipticele Bisericii Grecești. Inaltul Ierarh este convins că Bisericile Locale nu recunosc BOU, deoarece recunosc Biserica Ortodoxă Ucraineană condusă de Preafericitul Părinte Mitropolit Onufrie, singura Biserică canonică din Ucraina.

    O declarație cu privire la „problema ucraineană” a fost făcută și de mitropolitul Serafim de Pireu, care consideră că toate deciziile Constantinopolului cu privire la fostul cler al Bisericii Ortodoxe Ruse sunt nule, deci atât „Consiliul de Unire”, cât și acordarea autocefaliei noii structuri formate nu este valabilă.
    „I-am răspuns președintelui comisiei sinodale pe teme canonice că Mitropolitul Onufrie nu a avut nicio ocazie de a participa la„ Consiliul de unire „la fel dupa cum Preafericitul Părinte Arhiepiscop al Atenei nu ar putea coliturghisi împreună cu autoproclamatul” Arhiepiscop al Atenei Parthenios Vezireas „, un diacon excomunicat al Bisericii grecești „, a scris Mitropolitul Serafim într-o scrisoare deschisă referitoare la rezultatele Sinodului Episcopilor Bisericii Elene.
    Potrivit Inaltului Ierarh, Sinodul Episcopilor BOG ar fi trebuit să ia în considerare opiniile altor Biserici Ortodoxe Locale și să evalueze efectele posibile pentru unitatea Bisericii, inclusiv încetarea comuniunii cu Biserica Rusă și a acesteia posibilă recunoaștere a Bisericii grecești în stil vechi. În contextul celor menționate mai sus, Mitropolitul Serafim din Pireu a subliniat necesitatea unei discuții ample asupra problemei ucrainene și a propus convocarea unui Sinod ortodox, în vederea „stabilirii păcii pe pământul îndurerat” al Ucrainei.

    Reamintim, mass-media a raportat anterior că un grup de mitropoliți greci, care nu sunt de acord cu decizia Sinodului Episcopilor BOG cu privire la problema BOU, pregătește o declarație comună.

    Apreciază

      1. Deci sa stie tot omul: raspunsul mitropolitului grec arata ca Sinodul Bisericii Elene Nu A Luat Nicio Hotarare pe problema schismaticilor uk. si ca informatia vehiculata in presa greaca e minciuna.Slava Tie Doamne.Deci Ieronim si cu 2-3 papagali raman singuri.

        Apreciază

  5. De textul hotararii sinodului elen avem nevoie.Cu teoria si vrajeala deciziilor tacite nu merge pentru ca e vorba de zeci de milioane de suflete in joc aici.Nu ne jucam de-a alba-neagra,nu mai e admis sa ne ascundem pe dupa palmi,nu mai merge cu „stai sa vezi ca nu-i asa si ca-i asa,ba nu-i asa ci e asa si nu e asa ci e tocmai invers,ca nu ati inteles asa,ca noi vroiam sa spunem ca e asa”. Nu mai merge cu traseisme.

    Apreciază

    1. Vedeti ca mai nou,ecumenistii au scos o minciuna.Ei nu mai sunt „Biserica Ortodoxa” ci Biserica Universala.Babeste spus,cel pe care il auzim ca e in Biserica Universala si e in tema cu ce s-a petrecut in Creta e eretic si nu mai e de zabovit la el si cu el.

      Apreciază

  6. Părinte Claudiu
    Aș vrea să -mi exprim o nelămurire, iar dvs. să-mi spune-ţi dacă greșesc sau nu.

    În comunicatul pe care l-a dat Mitr. Serafim de Pireu ,în care a încercat să lămurească motivul pt. care nu a fost menționat între ceilalţi episcopi care s-au opus luării unei decizii controversate în ceea ce-i privește pe schismaticii ucraineni ,la sfârșit afirmă :
    ,, În încheiere ,am declarat desigur că pt. acest subiect de natură administrativă (?!) , care nu e subiect de precizie (acrivie) ortodoxă despre credinţă, nu voi trece individual la orice acţiune de rupere a unităţii trupului Ierarhiei Bisericii Greciei ,după cum aș fi procedat imediat pt. un subiect de comuniune ecumenistă ,aplicând Canonul 15 l-ll Constantinopol, pt. că aceasta ar fi constituit o acţiune negândită și antibisericească „.

    Observ în primul rând că Mitropolitul Serafim nu înţelege/vede hotărârile din Creta ,adică ereziile de acolo ,ca pe un subiect de precizie (acrivie) ortodoxă despre credinţă, pt. că spune dânsul sau lasă să se înţeleagă că dacă ar fi fost vorba ,(în cazul de faţă ,despre așa ceva ),ar fi trebuit să treacă la acţiuni de îngrădire (de rupere a unităţii trupului) ,fiind vorba de un subiect de precizie ortodoxă despre credinţă. Deci afirmă că ,nefiind vorba de un subiect de precizie ortodoxă despre credinţă, ar face schismă dacă ar întrerupe comuniunea, dacă ar aplica Canonul 15 l-ll Constantinopol.
    Eu aș menţiona aici că ,Canonul 15 l-ll Constantinopol nu vorbește de rupere a unităţii trupului ierarhiei bisericii, ci de izbăvirea Bisericii de schismă și asta în contextul când cineva învaţă altceva decât dreapta credinţă ,credinţa Sfinţilor, a Sinoadelor.
    Dar este interesant că Mitropolitul Serafim spune în continuare ,făcând referire la Canonul 15 l-ll Constantinopol, că dânsul ar rupe comuniunea imediat ,dacă ar fi vorba de comuniune ecumenistă !?!
    Dar ,Canonul 15 l-ll Constantinopol nu se referă la întreruperea comuniunii în caz de comuniune cu ereticii ,ci în cazul în care un membru al Bisericii propovăduiește o altă credinţă decât cea a Sfinţilor, a Sinoadelor…,a Bisericii. Iar asta se întâmplă cu vârf și îndesat după Creta și la nivel oficial ,întărit cu parafă sinodală.
    În concluzie ,înseamnă că Mitropolitul Serafim de Pireu fie nu a întrerupt comuniunea cu ecumeniștii, pt. că consideră că ereziile din Creta nu sunt ,,un subiect de precizie (acrivie) ortodoxă despre credinţă „, ceea ce este f. grav ,fie consideră că momentul întreruperii comuniunii bisericești ar fi ,conform Canonului 15 l-ll Constantinopol, un subiect de comuniune ecumenistă (probabil se referă la o comuniune între ortodocși și catolici sau alţi eretici ,așa cum așteaptă și majoritatea pe la noi ,pt. a întrerupe comuniunea) ,numai că acest lucru nu ar fi conform Canonului 15 l-ll Constantinopol, la care face referire dânsul ,căci Canonul 15 l-ll Constantinopol face referire la întreruperea comuniunii în caz de mărturisire a unei erezii ,nu îndeamnă nicidecum așteptarea până la mom. de comuniune ecumenistă, așa cum sugerează Părintele Mitropolit.
    În concluzie: pe marginea subiectului cu schismaticii ucraineni spune că nefiind vorba de un subiect de acrivie ortodoxă despre credinţă, nu poate întrerupe comuniunea, căci ar rupe unitatea trupului Ierarhiei.
    Dar când e vorba de Creta ,unde este clar că este vorba de un subiect de acrivie ortodoxă despre credinţă, și ca urmare ar trebui să rupă comuniunea cu ecumeniștii, atunci cauza întrerupurii comuniunii nu mai este subiectul de acrivie ortodoxă despre credinţă ci,pt. aplicarea Canonului 15 l-ll Constantinopol ,culmea ,este nevoie de comuniunea ecumenistă.

    Cred că voi putea fi înţeles în ceea ce am vrut să surprind ,dar îmi este f. greu să mă descurc în limbajul acesta diplomatic care se folosește în Biserică.
    Ce ușor ar fi să fie :,,ceea ce e da ,și ceea ce e nu ,nu…”.
    Vă mulțumesc!
    Mă iertaţi!

    Apreciază

    1. Nu cred că este cel mai inspirat cuvânt al său! Sunt anumite întrebări care se nasc de aici. Le-ați surprins foarte bine pe cele mai importante. Într-adevăr este diplomație, dar și mărturisire. Știu că și părintele Theodoros Zisis era un pic necăjit prin 2016 pentru că ÎPS Serafim nu vedea necesitatea întreruperii pomenirii după Sinodul din Creta. Însă nici nu a fost împotriva nepomenirii. Chiar pomenea/ește pe „Sinodul ierarhilor ortodocși al Bisericii Elene”. Cred că a avut și are o altă strategie: aceea de a ajuta poporul să conștientizeze pericolul ecumenismului și să se ajungă la condamnarea sinodului din Creta. „Încă Te rugăm, trimite Duhul Tău cel Sfânt, care să alunge eresul cel cumplit al ecumenismului și să zdrobească sub picioarele dreptslăvitorilor, pseudosinodul din Creta” – este ectenia care răsună în toate bisericile din Mitropolia Pireului!

      Mă gândesc la presiunile care sunt puse pe ei (ierarhi) pentru recunoașterea schismei! Să avem răbdare și încredere că vor fi ierarhi greci care se vor opune ereziei și schismei. Eu cred că ÎPS Serafim este cât se poate de conștient de pericolele existente. Ne rugăm să fie după voia cea sfântă a lui Dumnezeu!

      Apreciază

      1. Nu trebuie sa ne pripim si sa ne smintim usor.Cand esti pe teren de lupta tactica aceasta practica te opreste(din experienta veteranilor in batalii de razboi) doar sa bubui continuu fara sa te opresti.Te mai uiti,nu? sa vezi si pe cel din fata.Si cu toate ca trebuie sa te aperi de fapt si in realitate,e absolut necesar sa-l lasi sa te bombardeze ca sa fii sigur de supravietuire,nu de victorie.In poligon daca pretinzi victoria din capul locului ,ai pierdut jocul in secunda doi .La un razboi serios nu castigi niciodata cu pretentii din capul locului.Regula,pentru reusita in favoarea ta o inveti cand lupti,nu inainte.Un razboi fara marje cat mai mari si care merge numai pe stricteti are o durata de maxim 5 minute dupa care se alege praful de toti si de orice.In cazul mitropolitului Serafim pentru evitarea dezastrelor neprevazute e indicat sa aplice ce stie si cum stie din postura in care e el.

        Apreciază

  7. Astăzi la Tesalonic a avut loc slujba arhierească la care a participat Patriarhul Ecumenic Bartolomeu la invitația Mitropolitului local Antim, cu ocazia unui eveniment organizat de asociația „Tesalonicul bizantin”, conform relatărilor Orthodoxie.com și Romfea.gr (care a și transmis în direct).

    La această Liturghie au participat 7 ierarhi, pe lângă Patriarh și Arhiepiscopul Ieronim. Organizată în ultima clipă, după așa-zisa decizie a Sinodului Ierarhiei Greciei, scopul conslujirii a fost tocmai recunoașterea oficială a structurii nou-create din Ucraina prin pomenirea numelui lui Epifanie printre Întâistătătorii de Biserici autocefale de către Biserica Greacă. Acest fapt a avut loc, drept pentru care Patriarhul Bartolomeu, printre altele, a menționat în predica de la final această recunoaștere. A mulțumit Arhiepiscopului Ieronim pentru trecerea în diptice a numelui lui Epifanie și a mai spus că va veni la Tesalonic pentru a se convinge personal credincioșii din „Biserica” ucraineană că grecii, care le-au dat credința ortodoxă, îi primesc cu brațele deschise.

    Apreciază

    1. A DEVENIT CLAR că SCHISMA UCRAINEANĂ A FOST RECUNOSCUTĂ OFICIAL de Sinodul grecesc și a primit un statut pseudo-bisericesc. La început a existat o oarecare ambiguitate cu privire la această problemă, dar acum este evident.

      Este pentru prima dată când schismaticul Epifanie a fost POMENIT și TRECUT ÎN DIPTICELE BISERICII GRECEȘTI. Biserica greacă este prima Biserică Locală care a recunoscut BOaU, după Patriarhia Constantinopolului, deși o serie de ierarhi ai Bisericii Elene se opun recunoașterii.

      Apreciază

      1. Eu nu vad nicio viitoare schisma intre Patriarhia Rusa si dl Ieronimos.Pentru care prosti e teatrul acesta?In patriarhia Moscovei se oficiaza balet si dansuri pop in biserici.Si rusii”au acelasi dumnezeu cu musulmanii ca si Ieronim,ca si romanii”.Si la rusi se fac rugaciuni ecumeniste,slujbe ecumenoide.Cine cu cine face ruperea comuniunii euharistice?Eretic contra ereticului?Cat de retardati ne cred ei pe noi ca sa o credem si pe asta?Pana unde atata minciuna?Asadar,cum sa existe schisme intre eretici?Tiganie a la satra da,insa schisme never,pentru ca peste tot e acelasi miez ecumenist.Daca talhar pe talhar s-ar omora,n-ar mai exista mafii!Cat de alienati mintal ne cred aburicii astia?Dar,cum spunea Sf Paisie Aghioritul,din acest motiv,tocmai ca sa se starpeasca minciuna si mincinosii astia va lua Dumnezeu Matura.Cred ca Dumnezeu vrea sa le-o coaca.

        Apreciază

      2. Biserica Rusiei nu e reprezentată de cei care organizează activități culturale în biserici sau de către ecumeniștii care sunt prezenți peste tot în lumea ortodoxă. Există la ruși o importantă rezistență antiecumenistă!

        Apreciază

      3. Uite cum e: scrierile lui Ierotheos Vlahos sunt monumentale,sunt capodopere.Ne luam dupa ele.El acum este ecumenist.Nu ne luam dupa ce face el acum ca ecumenist.Pe noi scrierile lui ne mai folosesc.Poate si-o mai reveni candva,sa dea Dumnezeu.Are El suruburi de strans ca sa mai stoarca din lumea ecumenista pe cate vreunul ca el pentru nevoile Bisericii.In saracia aceea mare care va veni nu stiu daca i se va mai potrivi acoperamantul ecumenist.Ii va incompatibil.Acesta se va trezi,ca si Teofan,prietenul lui
        .Are Dumnezeu leacuri pentru oameni ca ei care-L vor dar acum joaca precum ignorantii de acum.

        Apreciază

  8. Dumitru
    Foarte frumoasă expunerea dvs. …
    Eu sunt mai simplu și ca să fiu sincer ,m-am cam săturat de astfel de ,,strategii” ,toate cu un singur scop :de a amâna niște luări de poziţie tranșante , de a ,, liniștii apele”, de a adormi conștiinţele , de a se obișnui oamenii cu o stare de fapt deja existentă (în sensul că :a, lasă că merge și așa ,din iconomie ,strategic) ș.a.m.d.
    Personal ,cred că dacă nu se va lua ,urgent ,o poziţie tranșantă ,radicală ,în duhul :,,ceea ce e da ,da și ceea ce e nu ,nu ,iar ceea ce este mai mult ,de la cel rău este ” ,ne spune Domnul , atunci se va lămuri în sfârșit problema unor mărturisitori (cu vorba ,nu cu fapta ) care se pare că au fost pregătiţi din timp de sistem pt. așa ceva ,adică pt. a estompa valul de revoltă ,nemulţumire și atitudine concretă ,în faptă, provocat de astfel de evenimente evident antibisericești ,eretice și schismatice.
    Și atunci stau si mă întreb : cui slujesc astfel de strategi ? Bisericii sau vrăjmașilor ei?
    Făcând abstracţie de declarații, planuri , ,,strategii ” , adică de frunze ,haide să privim la fapte ,la roade ,căci așa ne învaţă Evanghelia .nu ?
    Că de politică (diplomaţie ) suntem sătui. Politica aceasta a compromisului continuu ,năruie orice speranţă de vindecare și spulberă din fașă orice luare de poziţie tranșantă ,sănătoasă ,hotărâtă ,capabilă să taie răul de la rădăcină ,nu să cultive ideea creșterii de pui de șerpi la piept sau dialogului cu dracul (adică a ngocierii cu schismaticii și ereticii ,uneltele celui rău) . Căci dracul e tatăl minciunii ,al ereziei și al schismei.
    Constat cu profundă durere în suflet că am fost duși cu preșul ,din 2016 până acuma.
    Că ne-am pus nădejdea în oameni ,mai mult ca în Dumnezeu. Că ne-am lăsat amăgiţi.
    Oameni în care ne-am pus nădejdea ,încet ,încet se vădesc ,în ce ape se scaldă și că au un cuget care nu se identifică cu cugetul Bisericii.
    Unii dintre aceștia sunt mai ușor de vădit ,alţii cu f.f. mare greutate pot fi vădiţi ,identificaţi ,poate doar cu prilejul unor asfel de încercări ,menite să scoată adevărul la iveală.
    Dumitru, de ce vă scriu aceste lucruri ?
    Pt. că afirmaţiile Părintelui Mitropolit nu sunt simple afirmaţii ,ci ţin de viziunea dânsului asupra unor probleme ,viziune întărită /clarificată nu de aceste declaraţii ,ci de înseși faptele concrete ale dânsului de la Creta încoace. Aici nu e vorba de strategie ,ci de înţelegere. O înţelegere confirmată și întărită zi de zi prin tot ceea ce face ,de la Creta încoace.
    Dânsul afirmă că ar aplica Canonul 15 l-ll Constantinopol ,dacă ar fi vorba de un subiect de comuniune ecumenistă.
    Dar Canonul 15 l-ll Constantinopol nu vorbește despre așa ceva ,ci afirmă că întreruperea comuniunii se face când e vorba de un subiect de precizie (acrivie ) ortodoxă de credinţă.
    Deci dânsul interpretează Canonul după cugetul dânsului ,nu după conţinutul Canonului.
    Adică Canonul spune una ,dânsul spune altceva.
    Interesant : înainte de a afirma aceasta ,spune că ,în cazul schismaticilor ucraineni ,dacă ar fi vorba de un subiect de precizie (acrivie) ortodoxă de credinţă, ar întrerupe comuniunea (sau ,,ar rupe unitatea ?!? trupului Ierarhiei Bisericii” -am să revin și asupra acestui subiect ).
    Dar …,când e vorba de Creta ,nu mai aplică aceeași înţelegere Canonului 15. l-ll Constantinopol ,ci spune că ,Canonul 15 l-ll Constantinopol. l-ar aplica în cazul în care ar fi vorba de un subiect de comuniune ecumenistă. Dar Canonul 15 l-ll Constantinopol nu vorbește de un subiect de comuniune (cum afirmă dânsul), ci de un subiect de precizie ortodoxă de credinţă.
    De aici reiese că Mitropolitul Serafim de Pireu nu a întrerupt pomenirea cu ecumeniștii ,după Creta, nu dintr-un motiv de strategie ,cum de altfel și eu înclinam să cred ,ci dintr-un motiv de înţelegere /interpretare personală a Canonului 15 l-ll Constantinopol și a întregii problematici referitoare la Creta.
    Dânsul așteaptă ,ca de altfel toţi de pe la noi ,inclusiv ecumeniști ,să întrerupă comuniunea sau să aplice Canonul 15 l-ll Constantinopol, atunci când ar fi vorba de un subiect de comuniune ecumenistă. Deci ,ar aplica ,Canonul 15 l-ll Constantinopol după criteriile dânsului, nu după criteriile Canonului însuși. Și mai ales ,ar aplica Canonul după cum l-ar aplica ecumeniștii de la noi ,căci la fiecare discuţie cu ei ,aceștia spun : ,, ce ,i-ai văzut rugându-se și împărtășindu-ne împreună ,căci doar atunci se cuvine să întrerupi comuniunea ,până atunci nu ai voie , căci faci schismă).

    Pe de altă parte ,Mitropolitul afirmă că dacă ar întrerupe comuniunea, în cazul schismaticilor ucraineni, cu Ierarhii susţinători și conslujitori și pomenitori și aflaţi în comuniune cu schismaticii, ar rupe unitatea trupului ierarhiei Bisericii Greciei.Adică ar face schismă.
    În primul rănd : shisma este deja făcută de către înșiși ierarhii care s-au unit cu schismaticii /care i-au acceptat pe schismatici.
    În al doilea rând :la ce ţine Mitropolitul mai mult ?
    La ,,unitatea ” (în diversitate ) a trupului Ierarhiei Bisericii Greciei sau la unitatea Trupului Bisericii Ortodoxe Universale Una și Unica? La un grup de Ierarhi ecumeniști și de două ori schismatici acuma sau la Unitatea Trupului Bisericii Ortodoxe? Cine e mai important , grupul sau Biserica?
    Sau ce e mai important?
    Unitatea în diversitate cu ecumeniști feroce , vădiţi ,dovediţi și autentificaţi cu parafă sinodală ?
    ,, Unitatea ” scindată cu shismaticii sinodali și cu cei din afara Bisericii?
    Sau la ADEVĂR ?
    Din păcate aici s-a ajuns ,ca urmare a compromisului după compromis ,după trei ani , de la apostazia din Creta.

    Ceea ce am scris ,nu se vrea a fi o judecată asupra cuiva, ci sunt o temere care mi-aș dori să nu se adeverească/să nu fie reală ,și sunt o constatare a unei stări de fapt confirmată în teren și adeverită de fapte concrete.
    Dumnezeu să ne ajute și să ne ferească de viclenia celui rău și toate să le întoarcă spre bine.
    Dumnezeu să-l lumineze și să-l întelepţească și să-l întărească pe Mitropolitul Serafim și pe toţi ceilalţi ,să mărturisească adevărul și să facă precum mărturisesc ( în Adevăr).
    Credinţa fără fapte ….,poate să fie diplomaţie.
    Sau… Iacob 2,26.

    Mă iertaţi !

    Apreciază

  9. Sfântul Lavrentie de la Cernigov (1868-1950) a profețit că Ucraina va avea un patriarh pe când acest fapt părea imposibil, cu zeci de ani în urmă.
    Sfântul spunea că patriarhul ucrainean și cei care i se vor alătura vor avea un sfârșit prost, iar ”Rusia are adevărați rugători și va fi din nou o Biserică Ortodoxă Unică Rusă”.

    Fragmente din cartea”Profeții și mărturii creștine pentru vremea de acum”, vol. I, Editura Biserica Ortodoxă Alexandria, 2004:

    Mult iubitorul Părinte Lavrentie ne spunea nouă că va apărea o mică libertate. Se vor deschide bisericile și mănăstirile și vor fi reparate și toate învățăturile cele mincinoase (false) vor ieși la suprafață cu dracii și cei strâmb credincioși (catolicii, uniații, ucrainenii autocefali și mulți alții) și tulburare mare va fi în Ucraina, căci mulți se vor opune unității Bisericii Ortodoxe Ruse.

    Această organizație eretică va fi condusă de puteri necurate, de aceea le vor lua ortodocșilor bisericile și pe cei drept-credincioși îi vor prigoni.

    Atunci Mitropolitul Kievului (nevrednic de acest nume), împreună cu arhiereii și protoiereii vor cârti grav împotriva Bisericii Ruse. Toată lumea se va mira de fărădelegile lui și mult se va înfricoșa. El singur își va semna sentința la moartea veșnică și se va pierde ca și Iuda.

    Dar toate aceste ispite și sminteli ale diavolului vor dispărea, căci Rusia are adevărați rugători și va fi din nou o Biserică Ortodoxă Unică Rusă.
    (pag. 130-131)

    „Kievul nu a avut niciodată patriarh. Patriarhii au fost și au trăit totdeauna la Moscova. Feriți-vă de biserica autocefală ucraineană”.

    Părintele Kronid de la Lavra Pecerskaia l-a contrazis pe părintele, spunându-i că ucrainenii care singuri se sfințesc și uniații au dispărut din Ucraina.
    Părintele însă cu tristețe i-a răspuns: „Diavolul va intra în ei și ei cu mare putere diavolească se vor uni împotriva Bisericii Ortodoxe. Dar sfârșitul lor va fi rușinos, iar cei ce îi vor urma vor fi pedepsiți de Cel de sus”.
    (pag. 141)

    Apreciază

  10. Stareţul Lavrentie, cel ce dobândise prin rugăciune şi pocăinţă Duhul lui Dumnezeu, vorbea adesea cu fiii săi duhovniceşti despre ultimele timpuri, prevenindu-i că trebuie să fie atenţi şi veghetori, deoarece Antihristul este aproape.
    Părintele spunea că va fi un război a toată lumea, încât nimeni şi nimic nu va rămâne, decât doar prin văgăuni.
    Se vor lupta şi vor rămâne doar două sau trei state şi vor hotărî: „Haideţi să alegem un singur împărat pentru toată lumea. Şi îl vor alege”.
    In ultimele timpuri, adevăraţii creştini vor fi deportaţi, iar bătrânii şi neputincioşii vor fugi după dânşii.
    Despre Antihrist, stareţul, luminat de Duhul Sfânt, spunea: „Va veni timpul când vor umbla după semnături pentru un singur împărat pe pământ. Şi toţi oamenii vor fi înscrişi. Vor merge prin case, iar acolo vor fi soţul, soţia, copiii. Atunci soţia va încerca să-şi convingă soţul: «Hai să semnăm, avem copii, doar nu le vei mai putea cumpăra nimic». Dar soţul va spune: «Tu fă cum vrei, dar eu sunt gata să mor şi pentru Antihrist nu voi semna»”.
    Iată ce tablou cutremurător oferă viitorul!
    „Va veni timpul, spunea cuviosul părinte Lavrentie, când şi bisericile închise vor fi restaurate nu numai în exterior, dar vor fi amenajate şi în interior. Vor auri cupolele bisericilor şi ale clopotniţelor. Iar când vor încheia totul, va veni acel timp când se va înscăuna Antihristul. Rugaţi-vă ca Domnul să ne dea timp să ne întărim pentru că ne aşteaptă vremuri înfricoşătoare. Şi vedeţi cu câtă viclenie se pregăteşte totul? Toate bisericile vor fi mai frumoase ca niciodată, dar nu va putea intra nimeni în acele biserici.
    Antihrist se va încorona ca împărat la Ierusalim într-o splendidă biserică cu participarea preoţilor şi a Patriarhului.
    Orice om va putea veni şi pleca din Ierusalim fără nici un fel de oprelişti. Să vă străduiţi sa nu mergeţi pentru că totul va fi spre ademenire şi înşelare.
    Antihrist se va trage dintr-o fată evreică desfrânată, având douăsprezece generaţii de desfrânare. Copilul va fi foarte capabil şi deştept, mai ales de atunci de când, fiind foarte mic, de doisprezece ani, plimbându-se cu mama lui prin gradină, se va întâlni cu satana, care ieşind din însăşi bezna întunericului, va intra în el. Băiatul se va cutremura de frică, dar satana îi va spune: «Nu te teme, te voi ajuta». Din acest copil se va coace în chip de om Antihrist.
    La încoronarea lui, când se va citi Simbolul de credinţă, el nu va permite să fie citit corect: unde vor fi cuvintele «lisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu» se va recunoaşte numai pe sine.
    Atunci Patriarhul va exclama: «Acesta este Antihrist!» şi Patriarhul va fi ucis.
    La încoronare Antihrist va purta mănuşi şi când le va scoate, pentru a-şi face cruce, Patriarhul va observa că la degete nu are unghii, ci copite, lucru ce îl va încredinţa că este Antihrist.
    Vor veni din cer proorocii Enoh şi Ilie, care vor spune tuturor că a venit Antihrist: «Acesta este Antihrist, să nu credeţi în el». Acesta îi va ucide pe prooroci, dar aceştia vor învia şi se vor înălţa la cer.”
    Monahia Evlampia, în casa căreia a trăit sfântul, în timp ce mănăstirea era închisă, a păstrat în amintire următoarele: “Era în anul 1939. Părintele a discutat o noapte întreagă. Nu am putut să pricep cu cine a discutat. Nu am îndrăznit să intru şi să văd. Dimineaţa părintele a spus: «Maică, am avut musafiri şi tu ai fost martoră». Atunci am întrebat: «Pe cine?». Stareţul a răspuns cu bucurie: „Proorocul lui Dumnezeu Ilie şi dreptul Enoh. Ei au discutat cu mine despre ultimele încercări ale lumii, despre Rusia, despre împăratul ortodox şi despre Antihrist. Ei au mai spus că va veni să stea de vorbă cu mine Sfântul Apostol şi Evanghelist Ioan Teologul»”.
    In anul 1949, noaptea, sfântul stareţ Lavrentie s-a învrednicit de vizita Evanghelistului Ioan Teologul. Era pe data de 26 septembrie pe stil vechi. Ei au discutat aproape şapte ore. Sfântul Evanghelist a completat cele spuse de proorocul Ilie şi dreptul Enoh şi i-a mai spus şi despre arătarea Crucii Domnului, despre învierea morţilor şi înfricoşata judecată a lui Hristos.
    Antihrist va cunoaşte toate vicleniile diavoleşti şi va face false minuni. Pe el îl va asculta şi îl va vedea, în acelaşi timp, întreaga lume. Sfântul lui Dumnezeu, mărturiseau arhiepiscopul Simon, arhiepiscopul Teodosie, episcopul Iacob şi arhimandritul Teofan, spunea: „Fericit şi preafericit va fi omul care nu va dori şi nici nu va vedea faţa spurcată a lui Antihrist. Cine va vedea şi va asculta cuvântul hulitor de Dumnezeu a lui Antihrist, făgăduinţele pentru toate bunurile pământeşti, acela va fi ademenit şi va merge cu închinăciune înaintea lui şi împreună cu el va pieri şi va arde în focul cel veşnic”.
    Ei l-au întrebat pe părintele: „Cum vor fi toate acestea?”. Stareţul a răspuns cu lacrimi: „în locurile cele sfinte va fi necurăţia pustiirii şi se vor arăta mârşavii ademenitori ai lumii care vor înşela oamenii ce s-au lepădat de Dumnezeu şi care vor săvârşi false minuni. După ei se va arăta Antihrist şi toată lumea îl va vedea deodată”. Părinţii l-au întrebat pe sfânt: „Unde? In locurile sfinte? In biserică?”. Cuviosul a răspuns: „Nu în biserică, ci în fiecare casă. In colţul unde stau acum sfintele icoane vor sta maşini ademenitoare, care vor înşela oamenii. Mulţi vor spune: trebuie să vedem şi să auzim noutăţile. In aceste noutăţi se va arăta Antihrist”.
    „Pe oamenii răi îi va însemna cu peceţi. Creştinii vor fi urâţi. Vor începe ultimele prigoane împotriva sufletului creştinesc care va refuza pecetea satanei. Prigoanele vor începe la Ierusalim, iar apoi în toată lumea se va vărsa ultima picătură de sânge pentru Numele Mântuitorului nostru Iisus Hristos. Dintre voi mulţi vor vedea acele timpuri înfricoşătoare.
    Peceţile vor fi în aşa fel încât se va vedea cine a primit-o şi cine nu. Creştinul nu va mai putea nici cumpăra şi nici vinde nimic. Dar nu vă întristaţi: Domnul nu îi va lăsa pe fiii Lui… Nu trebuie să vă temeţi! Biserici vor fi, dar creştinul ortodox nu va putea să intre, deoarece acolo nu se va mai aduce jertfa nesângeroasă a lui Iisus Hristos, căci acolo va fi adunătură „satanică”.
    Pentru această fărădelege, pământul va înceta să mai rodească, iar din cauza lipsei de ploaie se va crăpa peste tot; vor fi asemenea crăpături încât omul va putea cădea în ele. Creştinii vor fi omorâţi sau deportaţi în locuri pustii. Dar Domnul îi va ajuta şi îi va hrăni pe urmaşii Săi.
    Evreii, de asemenea, vor fi adunaţi într-un singur loc. Unii evrei, care au trăit cu adevărat după Legea lui Moise, nu vor primi pecetea lui Antihrist. Ei vor aştepta momentul şi vor fi atenţi la problemele lor. Ei ştiu că strămoşii lor nu L-au recunoscut pe Hristos ca Mesia, dar Dumnezeu le va deschide ochii şi nu vor primi pecetea satanei, ci vor recunoaşte pe Hristos şi vor împăraţi cu Hristos.
    Toţi oamenii slabi vor merge după satana şi când pământul nu va mai rodi, oamenii vor veni la dânsul să le dea pâine, iar el va spune: „Pământul nu dă pâine. Eu nu pot face nimic”.
    De asemenea, nu va fi nici apă, căci toate râurile şi lacurile vor seca. Această nenorocire se va prelungi trei ani şi jumătate, dar de dragul aleşilor Săi, Domnul va scurta aceste zile. In acele zile încă vor mai fi luptători puternici, stâlpi ai Ortodoxiei, care vor fi sub înrâurirea rugăciunii lui Iisus. Domnul îi va acoperi cu harul Său atotputernic şi nu vor vedea acele false semne, care vor fi pregătite pentru toţi oamenii.
    Repet încă o dată că nu se va putea merge la acele biserici, pentru că nu va fi harul în ele.
    O soră, ascultând această discuţie, a întrebat: „Cum va fi? Nu aş vrea să ajung acele timpuri!”. „Tu eşti tânără, ai putea să aştepţi”, a spus stareţul. „Este înfricoşător!”. „Dar tu să alegi una din două: cele pământeşti sau cele cereşti”. „Va fi război, a continuat părintele şi unde va fi război, acolo oamenii nu vor mai fi. Inainte de acest război, Domnul va trimite oamenilor slabi unele boli şi ei vor muri. In timpul lui Antihrist nu va fi moarte.
    Al treilea război mondial nu va fi pentru pocăinţă, ci pentru distrugere”.
    Sora a spus: „Este bine că va fi război, pentru că unii vor fi trecuţi în rândul mucenicilor”.
    Părintele a replicat: „Nu, dacă cei credincioşi vor fi udaţi cu sânge, atunci se vor număra cu mucenicii, dar dacă vor fi necredincioşi, atunci vor merge în iad”.
    „Pot să şi piară unii”, a spus sora.
    Dar părintele a răspuns: „Pe cei slabi, Dumnezeu îi va lua, iar alţii se vor curăţa prin boli. Unii, care la război îşi vor înmuia păcatele lor în sânge, vor fi număraţi cu mucenicii. Iar pe cei mai puternici, Domnul îi va lăsa să se întâlnească cu El. Până ce nu se va întregi cu cei ce se mântuiesc numărul martorilor lui Dumnezeu, pustiit prin căderea unei părţi a îngerilor, Domnul nu va veni la judecată.
    Dar în ultimul timp Domnul îi va trece în ceata îngerilor şi pe cei vii, înscrişi în cartea vieţii,.
    „Restaurarea bisericilor va continua până la venirea lui Antihrist şi pretutindeni va fi o frumuseţe nemaipomenită, spunea stareţul. Iar voi să fiţi cumpătaţi cu reparaţiile la biserica noastră, mai ales privind partea exterioară. Rugaţi-vă mai mult, mergeţi la biserică, mai ales la Liturghie, la care se aduce jertfa nesângeroasă pentru păcatele întregii lumi. Spovediţi-vă şi împărtăşiţi-vă mai des cu trupul şi sângele lui Hristos şi Domnul vă va întări.
    Domnul este milostiv: acei evrei care vor refuza să primească pecetea lui Antihrist şi vor striga că aceasta este o înşelătorie, iar nu Mesia, se vor mântui”.
    Părintele discuta cu ierodiaconul Gheorghe, plângea cu amar şi spunea: „Multă preoţime va pieri în timpul lui Antihrist”. Părintele Gheorghe i-a spus: „Cum să fac să nu pier, doar eu sunt diacon?”. Părintele a răspuns: „Nu ştiu”. Atunci diaconul a început să plângă şi căzând la picioarele stareţului îl implora să se roage pentru el, pentru a se feri de iad. Stareţul s-a rugat şi a spus: „Bine, aşa va fi, te vei îmbolnăvi de cap şi vei intra în împărăţia cerurilor”.
    Cele spuse de stareţ s-au împlinit. Noi îl ştiam pe acest diacon de la Lavra Peşterilor din Kiev. Era un călugăr foarte virtuos. Deodată s-a îmbolnăvit de cap şi în scurt timp a murit.
    Părintele plângea deseori cu lacrimi: „Este plin iadul cu sufletele oamenilor… Şi întind şi pe pământ iadul. Toţi demonii vor ieşi şi vor fi în oamenii care nici nu îşi fac cruce, nici nu se roagă, ci doar ucid oameni. Iar uciderea este întâiul păcat. Demonii se vor strădui să ademenească cât mai mulţi oameni cu acest păcat”.
     

    Apreciază

  11. Ne lipsește atât de multă credință și credem că unele evenimente pot avea loc fără voia Tatălui Ceresc?

    Credem cu adevărat că Domnul care poruncește vantului si furtunii, valurilor infricosatoare ale oceanelor si marilor, care supune toate stihiile naturii, nu ar proteja Biserica Sa, pentru a o salva de furii si talharii care ii dau tarcoale?
    Nu numai elementele, ci întregul univers este în mâinile lui Dumnezeu.
    În ce calitate îl cinstim pe El – ca Dumnezeu Atotputernic și Creator?
    Domnul ar trebui să pedepsească imediat schismaticii, să cheme traznetul și fulgerul asupra lor și să răspundă exemplar celor care aduc intinare Neprihanitei Ortodoxii.
    În această tăcere aparenta a Domnului se află o soluție, în primul rând, la problemele noastre.
    Grăbindu-ne în luptă cu inamicul, treptat ura se instaleaza in inimile noastre, numai ascultăm de nimeni, considerându-ne adevărul suprem, uităm de Hristos și ne închidem inimile. În acest caz, divizarea nu face decât să ne împarta in mai multe tabere, care vor ajunge sa se lupte intre ele.
    Bătălia noastră devine absurdă și fără sens. Este doar în mâinile inamicului și nu vom observa cum vom începe să luptăm de partea sa.

    O criză externă este întotdeauna o manifestare a unei crize interne. Răul naște răul. Tradarea intotdeauna vine din interior.
    În încrederea noastră, plina de dragoste si smerenie și predarea voluntară voii lui Dumnezeu, se află cea mai mare înțelepciune și soluție la toate problemele.
    „Toate prin El s-au făcut; şi fără El nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut. ”(Ioan 1: 3).
    Scindarea Ortodoxiei la care suntem martori, este un rău inimaginabil, fără îndoială, dar este și o încercare cutremuratoare a credinței noastre. La momentul potrivit, Domnul va aranja totul in mare milostenia si grija Lui fata de zidirea Sa, în funcție de marimea credinței noastre.

    Apreciază

  12. Uraciunea pustiirii in Biserica lui Hristos
    Un fapt infricosator s-a petrecut după încheierea Vecerniei Sfântului Dimitrie, cand enoriașii bisericii „Sfântul Dimitrie” din Aachen, Germania, sâmbătă, 26 octombrie 2019, în loc să primească litie de la preotul bisericii, au primit-o de la un Episcop catolic! Naivii si ametitii deveniti dintr- data pseudo credinciosi , au sarutat disciplinati mana smintitoare a episcopului papistas.
    Intreaga Ortodoxie a fost martora acestui fapt abominabil, a tradarii si abjurarii de la Sfanta Credinta Ortodoxa a preotului Bisericii si a Episcopului Serafim, cu aprobare caruia a avut loc sfasierea Camasii lui Hristos, grav atentat asupra Neprihanitei Ortodoxii !
    Cum a fost posibil IPS Serafim, Preotule al lui Hristos, o asemenea tradare?
    Ati devenit din slujitori ai lui Hristos, slujitori papistasi prea plecati ereticului si mai nou idolatrului, papa Francisc.
    „Iar venirea aceluia va fi prin lucrarea lui satan, însoţită de tot felul de puteri şi de semne şi de minuni mincinoase,
    Şi de amăgiri nelegiuite, pentru fiii pierzării, fiindcă ei n-au primit iubirea adevărului, ca ei să se mântuiască.
    Şi de aceea, Dumnezeu le trimite o lucrare de amăgire, ca ei să creadă minciuni,
    Ca să fie osândiţi toţi cei ce n-au crezut adevărul, ci le-a plăcut nedreptatea.[II Tesaloniceni;2;9-12]
    Suntem ingroziti de apostazia, ratacirea in care ati cazut, tragand dupa voi turma lui Hristos, primita din Mainile Domnului spre pastorire, pe care ati oferit-o drept jertfa, lui satan, tatal minciunii.
    Astept reactia sinodului BOR si a presedintelui sau, Patriarhul Daniel, care s-ar cuveni sa va decada din treapta, afurisindu-va!
    Cum aceasta reactie nu va avea loc, ii consider partasi, complici la apostazie si crima impotriva poporului dreptcredincios.
    Poate presupune cineva cu adevărat că, acum când este necesar, ei se vor opune brusc tuturor acestor lucruri și se vor ridica în „apărarea Ortodoxiei” și vor jertfi totul în numele Adevărului?
    Poate exista unii care mai cred inca aceasta. Ma refer la Ierarhii, clericii laici si staretii manastirilor de pe tot cuprinsul tarii, a caror voce nu s-a facut auzita in tot acest timp. Manipularea constiintelor s-a desavarsit in atatia zeci de ani, incat ei din pacate numai aud, numai vad nimic, si glasul Mangaietorului nu Il mai pot percepe. A fost testata reactia lor de catre stapanii ocultei sionisto-masonice globale, incat asa cum au acceptat tacit pe greco-catolici, ii vor accepta si pe papistasi.
    Cuvintele Apostolului Neamurilor sunt vii in inima noastra si continuam neabatuti lupta impotriva furilor si talharilor, a dusmanilor Sfintei si Neprihanitei Ortodoxii, de aici si de pretutindeni!

    „Să nu vă clintiţi degrabă cu mintea, nici să vă spăimântaţi – nici de vreun duh, nici de vreun cuvânt, nici de vreo scrisoare ca pornită de la noi, cum că ziua Domnului a şi sosit.
    Să nu vă amăgească nimeni, cu nici un chip; căci ziua Domnului nu va sosi până ce mai întâi nu va veni lepădarea de credinţă şi nu se va da pe faţă omul nelegiuirii, fiul pierzării,
    Potrivnicul, care se înalţă mai presus de tot ce se numeşte Dumnezeu, sau se cinsteşte cu închinare, aşa încât să se aşeze el în templul lui Dumnezeu, dându-se pe sine drept dumnezeu.”[idem;2-4]

    https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/32621-simeia-ton-kairon-katholikos-episkopos-moirazei-artoklasia-se-orthodojo-nao

    Apreciază

    1. Îngrozitor!!!
      Cred că nu este înfricoșător ceea ce se întâmplă. Ne așteptam, într-o formă sau alta! Înfricoșător mi se pare că este lipsa de reacție a credincioșilor care nu văd lupul intrat în staul pentru a pierde nu trupuri, ci suflete!

      Apreciază

  13. „Vai lumii din cauza smin­telilor! Vedem şi auzim la tot pasul deşertăciuni şi griji, zavistie şi răuta­te, duşmănie şi clevetiri; pretutindeni întâlnim fel de fel de ispite; ne stă însă în putere să nu cedăm ispitei. Celor care cred în Domnul toate le sunt cu putinţă. Iar pentru a nu da atenţie vorbirii deşarte, totdeauna trebuie să ne aducem aminte de clipa morţii, să cugetăm la viaţa veşnică şi la dreap­ta judecată a lui Dumnezeu.”
    Sunt indemnurile pline de intelepciune ale Staretului Gheorghe, Zavoratul din Zadonsk.

    Prin urmare, celor care cred cu tarie in Adevarul Hristos, toate le sunt cu putinta, caci Harul Domnului este cu ei, iar puterile intunericului nu pot sa ii vatame.
    Nu am uitat primirea afectuoasa a ereticului Francisc de catre Patriarhul BOR, steguletzele fluturand in semn de bucurie a unora dintre romani, imbratisarea frateasca a Mitropolitului Teofan, dansator cu evreii in sinagoga, apostazia episcopului[ uniat acum] Sofronie, care s-a infratit cu greco-catolicii, inclinand in semn de supunere carja si insemnele episcopale, papucului ereticului Francisc, care cu putin timp in urma, a scandalizat prin apostazia sa idolatra, pe ultra conservatorii catolici.
    Sinodul Amazonian organizat de Vatican, dedicat problemelor popoarelor amazoniene și constituit din episcopi și preoți din Amazon, lucrează pe baza unui document care proclamă, potrivit profesorului de teologie Douglas Farrow, egalitatea culturilor în fața revelației divine. „Instrumentis laboris”, este documentul de lucru al Sinodului, in care se afirmă că Amazonul este un tărâm al harului,dar nu pentru că acolo este Hristos, ci pentru culturile care rezidă în această regiune. Cu alte cuvinte, culturile amazoniene substituie revelația, devenind momente de har.

    Blasfemia a capatat conotatii sfidatoare la la adresa Adevarului Hristos, Francisc devenind idolatru, caci nu a ezitat sa binecuvânteze câteva statuete amazoniene, Pachamama, după ce fuseseră performate ritualuri indigene, statuete ale fertilității (idoli, mai exact), care au fost instalate alături de altele, ulterior, într-un altar lateral al bisericii Santa Maria Traspontina. Furate de ultraconservatorii catolici si aruncate in Tibru au fost recuperate si se pare ca vor fi aduse in Catedrala Sf.Petru din Roma. Imaginile care arată adorația divinităților păgâne, în timpul unei ceremonii în Grădinile Vaticanului, chiar în fața Papei, au făcut într-adevăr inconjurul lumii.
    Actiunea dezgustatoare a scandalizat pe protestanti, penticostali si evanghelici, iar cardinalul Gerhard Müller, care a fost, până la demiterea lui de catre Francisc, șeful Congregației pentru Doctrina Credinței – adică corpul doctrinar de varf al asa zisei Biserici Catolice – a numit statuile „idoli” și a spus că aducerea lor în biserică a reprezentat o crimă împotriva legii lui Dumnezeu. Cardinalul care până recent, era cel mai înalt oficial doctrinar în „Biserica”Catolică, îl acuză indirect pe Papa că a permis idolatria și a încălcat legea divină. Dacă acele „statui pachamama” – pentru a folosi cuvintele lui Francisc – apar la slujba de închidere a Sinodului din Bazilica Sf. Petru, aceasta va fi văzută de mulți ca o profanare a ei, ca o „urâciune a pustiirii”, folosind termenul profetului Daniel și al Domnului Iisus Hristos.”Biserica”[catolica] este chemată să devină sinodală, să fie „încarnată” în culturile existente. Dar, „această biserică nu este cea catolică. Este o falsă biserică. Una care se auto-divinizează. O biserică antihristică, un substitut al Cuvântului Întrupat căruia aparține Biserica de fapt.”
    Acest eveniment care nu ne mira, are importanta vadita, pentru relatia de prietenie fata de ereticul papa Francisc, aratata de membrii sinodului BOR, in frunte cu Patriarhul, care ar trebui sa ceara iertare intregii plerome, pentru ofensa adusa, jignirea si manipularea constiintei credinciosilor, care mai cred inca ca institutia papistasa este „biserica-sora”, al ii-lea plaman al „Bisericii”.
    Acum este momentul, sa salveze de la pieire neamul romanesc ortodox, sfaramand lanturile tradarii prin renuntarea la semnaturile documentelor talharescului sinod Creta, iesirea din satanicul organism CMB, nerecunoasterea „autocefaliei” structurii schismaticilor ucrainieni.
    Vom avea parte de acest rasarit de soare care va lumina intreaga Ortodoxie, curaj si indemn pentru celelalte Biserici Autocefale care inca nu au recunoscut schisma ucrainieana?
    *„Despre ce fel de unire adevărată a tuturor creştinilor în duhul dragostei creştine mai poate vorbi cineva acum, când Adevărul este tăgăduit de aproape toți, când înşelăciunea s‐a înstăpânit aproape pretutindeni,
    când viața autentic duhovnicească printre oamenii care‐şi spun creştini, a secătuit şi a fost înlocuită cu o viața trupească, o viață dobitocească, ce a fost totuşi aşezată pe un piedestal şi mascată de ideea pretinsei milostiviri, care în mod prefăcut îndreptățeşte orice fel de exces spiritual, orice fel de anarhie morală?Traim momentul „unificarii tuturor popoarelor într‐o «biserică»nouă care va cuprinde nu doar romano‐catolici şi
    protestanți, ci şi iudei, musulmani şi păgâni, fiecare păstrându‐şi propriile convingeri şi greşeli. Această iubire «creştinească» închipuită, în numele fericirii viitoare a oamenilor pe pământ, nu poate decât să calce Adevărul în picioareʺ
    Şi a zis Domnul: Simone, Simone, iată satana v-a cerut să vă cearnă ca pe grâu;
    Iar Eu M-am rugat pentru tine să nu piară credinţa ta. Şi tu, oarecând, întorcându-te, întăreşte pe fraţii tăi.
    [Lc.22; 31-32]
    *Arhiepiscopul Averchie, A Reminder to Us That True Christianity Is a Struggle, în Orthodox Life, martie‐aprilie, 1981, p. 24.

    Apreciază

  14. Agentia de stiri greceasca romfea.gr., a publicat astazi ca Arhiepiscopul Ieronim a recunoscut oficial Biserica Ucrainei, sub conducerearea schismaticului Epifanie.
    Scrisoarea oficiala catre „Mitropolitul Kievului” a fost trimisă de Arhiepiscopul Atenei și a toată Grecia, Ieronim, la două zile după coslujirea cu Pseudo Patriarhul Ecumenic la Salonic.
    Cu această scrisoare, Biserica Greciei devine prima Biserică Locala Ortodoxa, care recunoaște oficial structura schismatica, drept noua Biserică Autocefală din Ucraina.
    Scrisoarea este datată 21 octombrie 2019, cu numărul de intrare 4751.

    Preafericite Mitropolit kir Epifanie de Kiev și a toată Ucraina, mult iubite și îndrăgit frate și împreună-slujitor în Hristos Dumnezeu al Smereniei noastre, ne adresăm foarte călduros Preafericirii Voastre, îmbrățișându-vă.

    Am primit încântați Epistola patriarhală cu nr. 1119 din 24 decembrie 2018, prin care suntem informați despre lucrarea inițiatoare a Bisericii Constantinopolului, primul Tron și prima răspunzătoare, care, privind cu amabilitate către Voi, către ierarhia din jurul vostru, către sfințitul cler și către poporul credincios al Domnului, a readus cele despărțite în turma cea una a Păstorului celui Mare, Domnul și Mântuitorul nostru, precum (suntem informați) și despre proclamarea prin Decretul Sinodal al Sfântului Sinod al Patriarhiei Ecumenice a Preasfintei Biserici a Ucrainei drept autocefală și autoadministrată, cinstită cu răspunderile și drepturile celorlalte Biserici Autocefale.

    Între timp, primind cu multă bucurie Scrisoarea Voastră irenică din decembrie anul trecut, prin care ni se comunica alegerea Voastră canonică drept Mitropolit de Kiev și a toată Ucraina, adresăm personal Preafericirii Voastre prin Scrisoare de mână urările noastre călduroase de felicitare, ale Sinodului, ale clerului evlavios și ale poporului iubitor de Hristos al Preasfintei Biserici a Greciei, dorindu-vă luminare și întărire de la Dumnezeu cel în Treime spre împlinirea responsabilităților Voastre noi și pline de răspundere ca Întâistătător al Bisericii din Ucraina!

    Preasfintele Biserici Locale, Preafericite frate, participă la dumnezeiasca Euharistie a Potirului comun al vieții prin unitatea de credință, prin păstrarea acelorași dogme insuflate de Dumnezeu, stabilite de Sfintele și Marile sinoade Ecumenice, constituind mădularele Bisericii una, sfântă, sobornicească/catolică și apostolească. Drept aceea, bucurându-ne și noi de acest mesaj bun al bunului mers al dorințelor și lucrărilor comune spre dizolvarea barierei dintre Voi și noi, frați de un cuget întru toate, barieră care aducea necaz și sminteală mare spre foarte marea pagubă a toată Biserica și a mărturiei comune contemporane a Ortodoxiei, care a existat până acum. Înălțăm laolaltă doxologie și laudă din partea Preasfintei noastre Biserici apostolice a Greciei, Cârmuitorului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos, Care ne-a readus la comuniunea dintâi, redând (noi) Preafericirii Voastre îmbrățișarea frățească a dragostei și întinzându-vă dreapta comuniunii bisericești.

    În această privință, dorindu-vă, ca Domnul, pacea noastră, „Care a făcut cele două una și a dezlegat zidul din mijloc al despărțirii” (Ef. 2: 14), „să vă dea să cugetați același lucru întreolaltă” (Rom. 15: 5) totdeauna și să dăruiască o slujire de Întâistătător cu mulți ani, mult roditoare și cu bune roade, spre binele Preasfintei Biserici soră a Ucrainei și spre desăvârșita ei unitate, care este clătinată din greu de furtună, izbăvire și restabilire a păcii ei depline, a liniștii și bunei stări, spre slava lui Dumnezeu și a Ortodoxiei din lume, vă îmbrățișăm pe Preafericirea Voastră, frate drag, cu sărutare sfântă și semnăm,

    Ieronim, Înaintestătător al Atenei, iubit frate în Hristos (scris de mână)
    Atena 21 octombrie 2019

    https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/32652-o-arxiepiskopos-ieronumos-anagnorise-kai-episima-tin-ekklisia-tis-oukranias

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s