Trei pustnici din Eparhia Râmnicului au întrerupt canonic pomenirea pseudoierarhului Varsanufie

calugar-rugaciune-1

Înaltpreasfinția Voastră,

 

Noi, monahii Gurie, Isihie si Modest, foști viețuitori ai mănăstirilor Frăsinei și Pătrunsa din Eparhia Râmnicului, actualmente trăitori ai vieții pustnicești, prin prezenta vă comunicăm următoarele:

În luna Iunie 2016, a avut loc în Insula Creta un „sinod” numit de către organizatori, „Sfântul și Marele Sinod”. Cu această ocazie în mediul ortodox au apărut intense frământări și neliniști generate de documentele ratificate în cadrul acestei adunări: alocuțiuni teologice critice ale unor distinși părinti și teologi ai Bisericii (Pr. Prof. Theodoros Zisis, Prof. Dimitrios Tselenghidis, Mitr. Serafim de Pireu, Mitr. Athanasie De Limassol, Arhiep. Longhin de Bănceni și mulți alții); diverse coferințe și sinaxe care au dezbătut documentele (conferința „Sfântul și Marele Sinod – mare pregătire fără rezultate” ținută în sala Melina Mercuri a stadionului „Pace si prietenie” din Pireu – Grecia, Sinaxa Națională Antiecumenistă de la Botoșani din 18 iunie 2017 cu peste o mie de participanți, conferința de la Tesalonic „Ortodoxia și Kolymbari, 2 ani mai târziu” la doi ani de la sinod cu cinci sute de participanți, prezidată de părintele Theodoros Zisis cu peste două milioane de vizualizări în mediul online, Sinaxa de la Botoșani din 1 mai 2019 și altele); precum și întreruperi de pomenire (comuniune) efectuate de mulți preoți, monahi și mireni în România, Republica Moldova, Grecia și alte țări.

Toate aceste aspecte au generat în sufletul nostru neliniștea cea bună determinându-ne să citim, analizăm și confruntăm cu textele Sfinților Părinți aceste documente aprobate în Creta. Am lecturat: „Sfântul Maxim Mărturisitorul Mediator între Răsărit și Apus” scrisă de Jean Claude Larchet, „Opere vol.1 si 2” – Sfântul Marcu Evghenicul, Mitropolitul Efesului, „Biserica Ortodoxă și Ecumenismul” de Sfântul Iustin Popovici, „Ortodoxia si ecumenismul” scrisă de arhimandriții Serafim Alexiev și Serghie Jazadjiev, „Ecumenismul fără Mască” scrisă de Arhimandrit Haralambie D. Vasilopoulos, „Dreapta Credință în Scrierile Sfinților Părinți ” – editura Sophia 2006, „Apostazia și antihristul” după Învățăturile Sfinților Părinți ­ editura Egumenita, „Marșul distrugătorului” – editura Credința Strămoșască, „Stareții despre vremurile din urmă”, „Străjerii Ortodoxiei ” – Arhimandrit Vasilios Papadakis, „Biserica si noile erezii” de Arhimandrit Justin Pârvu, „Singur Ortodoxia” de arhimandrit Arsenie Papacioc, „Pidalionul”- Mănăstirea Petru Vodă, „Canoanele Bisericii Ortodoxe, note si comentarii” Arhidiacon Prof. Doctor Ioan N. Floca; Am urmărit prelegerile teologilor menționați mai înainte care au dus critică documentelor din Creta.

Confruntând hotărârile din Creta cu textele acestor scrieri menționate am constatat o multitudine de abateri canonice și doctrinare dintre care amintim:

– a fost anulată sinodalitatea ortodoxă prin excluderea episcopilor de la participarea la sinod și de la votarea în cadrul său;

– nu a realizat unitatea organică cu celelalte sinoade prin faptul că nu s-au recunoscut dintru început toate sinoadele precedente și nu s-a întărit credința ortodoxă statornicită la acestea;

– a anulat hotărâri dogmatice și canonice ale Sinoadelor Ecumenice;

– a recurs la manipulări și presiuni fără precedent în ceea ce privește ordinea de zi și practicile sale;

– nu urmează Tradiția Sfinților Părinți ai Bisericii celei Una;

– a legiferat oficial și sinodal panerezia ecumensimului;

– a recunoscut sinodal participarea Bisericii Ortodoxe în așa-numitul „Consiliul Mondial al Bisericilor” și a întărit scopul acestuia de realizare a „unității creștine”;

– a acordat statut bisericesc ereziilor, acceptându-se că papismul, monofiziții precum și ceilalți eretici din „CMB” sunt „biserici”, iar nu erezii;

– a anulat articolul din Simbolul de Credință Niceo-Constantinopolitan (Crezul), care specifică „Una Sfântă Sobornicească și Apostolească Biserică” prin recunoașterea ereziilor ca „biserici”;

– a recunoscut „CMB” și a acceptat documentul eretic „Declarația de la Toronto” ce reprezintă constituția „CMB-ului”;

– a promovat „teologia” post-patristică prin concepte si idei străine Ortodoxiei;

– a trecut cu vederea și a ignorat rolul clerului inferior și al mirenilor și nu a exprimat experiența în Duhul Sfânt a trupului eclezial;

– nu a existat o informare suficientă a pliromei ortodoxe, ci dimpotrivă, o disimulare a celor hotărâte pe durata procedurilor presinodale;

– a introdus practici străine Ortodoxiei: căsătoria mixtă, adunările episcopale, rugăciuni pentru mediu;

Prin temeiul celor spuse mai sus, respingem cu toată tăria Sinodul din Creta și îl considerăm în rândul sinoadelor tâlhărești sau eretice din istoria Bisericii.

Hotărârile acestui „sinod” au fost semnate de întreaga delegație de ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Române, participantă la sinod precum și de întreaga ierarhie în cadrul ședinței Sfântului Sinod al Bisericii noastre din toamna anului 2016.

Până la momentul de față asemenea tuturor ierarhilor BOR și Înaltpreasfinția Voastră nu v-ați dezis de acest sinod eretic, din contră, prin publicitatea pozitivă pe care ați făcut-o acestuia, promovați și contribuiți la generalizarea panereziei ecumenismului în Eparhia Râmnicului, aceasta reprezentând „propovăduirea ereziei și învățarea ei cu capul descoperit în Biserică” după cum spune canonul 15 de la Sinodul I-II Constantinopol.

„Nu poate pomul bun să facă roade rele, nici pomul rău să facă roade bune. Deci, tot pomul care nu face roadă bună, se taie și în foc se aruncă. Pentru aceea, din roada lor îi veți cunoaște pe dânșii. Nu tot cel ce Îmi zice Mie: Doamne, Doamne, va intra în Împărăția Cerurilor, ci acela ce face voia Tatălui Meu care este in Ceruri” (Matei: 7,18-21)

Printre astfel de roade rele menționăm:

– binecuvântarea pe care ați dat-o exarhilor eparhiei de a călători în Italia și de a sluji în comun cu „clericii” romano-catolici în orașul Bari la sfârșitul anului 2016. Până în momentul de față ați încălcat canoanele apostolice (10, 45, 46, 64) și alte canoane care prevăd caterisirea în astfel de situații, acești părinți nefiind caterisiți conform prevederilor canonice, unul dintre aceștia fiind în continuare starețul unei mănăstiri.

– ați recurs la prigonirea și „caterisirea” viețuitorilor Mănăstirii Lacul Frumos care pe baza hotărârilor Sinoadelor au aplicat canonic întreruperea pomenirii Înaltpreasfinției Voastre pentru adeziunea pe care ați făcut-o la deciziile eretice din Creta.

În urma celor menționate, cu frica lui Dumnezeu și cu durere în suflet vă anunțăm că începând de astăzi, pe baza canoanelor 31 Apostolic și 15 de la Sinodul I-II Constantinopol, am recurs la întreruperea pomenirii Înaltpreasfinției Voastre prin neparticiparea la slujbele unde sunteți pomenit.

Vă aducem la cunoștință că nu suntem singuri în acest cuget și, în viitorul apropiat, urmează și alți călugări să întreprindă același demers.

Această hotărâre a noastră rămâne valabilă până ce vă veți dezice de ecumenism și de sinodul eretic din Creta.

Din toată inima vă rugăm să respingeți și să condamnați „sinodul” și erezia ecumenismului în vederea restabilirii păcii în Biserică spre slava lui Dumnezeu și mântuirea oamenilor. Amin.

Înaltpreasfinției Sale, Înaltpreasfințitul Varsanufie, Arhiepiscopul Râmnicului.

Gurie Monahul,

Isihie Monahul și

Modest Monahul

30.12.2019

Pomenirea Sf. Mucenițe Anisia fecioara,

Sf. Cuv. Teodora din Cezareea și

Sf. Cuv. Leon Arhim.

marturisire-de-credinta_ramnicu_2.jpeg

Sursa: https://ortodoxinfo.ro/2019/12/30/trei-monahi-pustnici-au-intrerupt-pomenirea-arhiep-varsanufie-al-ramnicului/

 

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

4 gânduri despre „Trei pustnici din Eparhia Râmnicului au întrerupt canonic pomenirea pseudoierarhului Varsanufie”

  1. La multi ani.
    O scurta precizare.Cu dragoste o spun:
    am primit vizita unui fost prieten de douazeci de ani.Nu ne mai vazusem din 2016 de când cu Creta si nu mai stiam nimic de atitudinea lui in ortodoxie pentru ca dumnealui(se numeste preotul Alexandru Grapa,preot de 70 de ani marunt de statura si cu o infatisare de ascet care te saluta tot timpul cu HRISTOS A INVIAT si te imbratiseaza) slujeste si acum la Bisericuta Copiilor sau catedrala Sfantul Sava din orasul Buzau,biserica inceputa din 1990 ,prin donatiile doar ale coppiilor,la inceput,de fostul paroh Mihail Milea,un parinte foarte jertfitor dar ecumenist promotor de marca al ecumenismului in orasul si eparhia Buzaului,alaturi de arhiepiscopul Ciprian caruia i-a fost elev.Acest parinte Alexandru Grapa de care va spuneam,a venit la mine in curte,pe 24 decembrie a.c. adus de cumnata mea,de care v-am spus(frecventeaza din când in când impreuna cu socrii mei capistile adventistilor de ziua a7 a dumnealor avand convingeri ecumeniste inraite si i-am spus in repetate rânduri acest aspesct preotului Grapa,care,am uitat sa va spun,pretinde ca e legionar convins,din Asociatia SFANTUL MARE MUCENIC GHEORGHE dar mereu facea acest lucru,sfidandu-ma pe mine si pe sotia mea in propria casa,dar am rabdat).Socrii mei,pe care ii pretuiesc,sunt atei inraiti si nu merg niciodata la biserica,nici macar la pomenitori,ei mananca carne in posturi si cred in reincarnare,nu poti sa-i schimbi,e clar.La noi e centru ecumenist,nu e o familie obisnuita,dar eu si sotia nu avem încotro.Unde sa mergem? Casa e pe numele sotiei?Nu au ce sa ne faca.Cumnata are ca prietena din liceu pe monahia Irina,sora celebrei starete ecumeniste Josefina Giosanu de la Varatec.Cumnata o aduce mereu pe Irina la noi.Aceasta cumnata ii aduce la noi si pe fratele Irinei,ieromonahul de la manastirea Sihastria,care vine tot cu un ieromonah de acolo.Cand vin ei,noi ne retragem de fiecare data in camaruta noastra si iesim când pleaca ei.
    Acum,pe 24 decembrie,preotul Alexandru,a venit seara,sa-i impartaseasca pe socrii mei care se pot deplasa la biserica,pentru a-i spovedi si impartasi.Cu aceasta ocazie,eu,el si sotia,cu socrii de fata,am pornit o discutie politicoasa,cu argumente,despre nepomenire,eu crezând ca acest preot e cu intentii bune desi e pomenitor,dar m-am inselat si de aceea m-am hotarat sa scriu acestea.Nici nu ma lasa sa citesc sau sa vorbesc ca ,deja,in propria casa,ne-a facut pe mine si pe sotie schismatici,eretici,rataciti,lupi in piei de oaie,care ,noi sfasiem turma lui Hristos prin nepomenirea ierarhului.Cand ii citeam canonul din 1724,el spunea ca noi,nu sutem crestini si nevrednici de acest nume,ca nici macar ortodocsi nu suntem vrednici de a ne numi,ca noi,nepomenitorii,aducem inovatii in Biserica si dezbinam turma lui Hristos.L-am ascultat,i-am urat sarbatori fericite lui si copiilor lui( sapte la numar,preoteasa e decedata din 2017) si ne-am despartit cu mare mahnire de comportamentului lui in casa noastra.El nu are parohie si slujeste pe la manastiri,pe aici,prin Grecia,prin Rusia,la Athos,merge la IPS Longhin si il vorbeste de bine si ma bucur ca,totusi,apreciaza pe cineva ,pana la urma.Asta zice pe unde apuca:ca Parintele nostru Claudiu e eretic(sa ma iertati),schismatic,razvratit,ratacit ca el a iesit din Biserica,asa.. de capul lui,ca preotul Ioan Ungureanu,la fel,e eretic,ratacit,el a iesit din Biserica. Am ramas scarbiti(dupa trei ani si ceva de la Creta) de atitudinea de inchizitor,la noi in casa,a astuia.Si ganditi-va,cat te induce in eroare el,ca om.Pare cucernic,pare cel mai plin de dragoste,te imbratiseaza când te saluta,te si pupa ,chiar si cu toate acestea,ramai cu un gust amar dupa o conversatie cu el.Nici nu a vrut sa auda când citeam din cartea Pr. Theodor Zisis.Ca” cine o mai fi si asta?””Nu,nu,fiind ratacit si inselat,ii duce in ratacire si in inselare si pe altii”.Asadar,va rog,sa nu va luati dupa aparente,ca o sa trageti ce am tras eu.Si,ganditi-va ca acest preot,va mai indrazni sa vina in casa la noi,pentru ca noi,nu obligam pe nimeni din casa sa gandeasca ca noi,iconomia si echilibrul duhovnicesc fiind principiul care ne calauzeste,ca sa tratam toate si pe toti cu intelepciune si in duh de dragoste.

    Apreciază

    1. După roade îi vom cunoaște! Paradoxal, toți preoții nepomenitorii pe linia echilibrată a mărturisirii suntem primiți la Sfânta Liturghie, la slujire, în Bănceni! Măcar pentru acest lucru să se abțină de la acuzații fără acoperire canonică și patristică. Domnul să ne lumineze, pe toți! An Nou, binecuvântat, cu bucurie!

      Apreciază

      1. Personal ma bucur de faptul ca acesti Parinti au spus ca mai sunt si alti Parinti de la Frasinei care vor sa faca la fel si e bine daca vor face la fel.Preacuviosi parinti,cinstiti frati ai obstii sfintei manastiri Frasinei,am avea rugamintea sa priviti fiecare din cuviosiile Voastre aceasta intrerupere a pomenirii ierarhului dumneavoastra ca pe o ingradire de necuviinta ereziei.Multi dintre Dumneavoastra ca ostenitori in viata de obste nu aveti in clar daca ierarhul Varsanufie este eretic pentru ca,e adevarat,nu l-au auzit credinciosii spunand in predica ceva de genul:”doar sinodul din Creta e bun,celelalte 7 sinoade ecumenice si locale nu sunt bune” sau „ecumenismul e mai presus decat ortodoxia,acesta e credinta adevarata,nu ce stiam noi prost pana acum” si alte nerozii cate or mai fi posibile.Si e de inteles,pentru ca nivelul de cultura si traire si de intelegere a ceea ce se intampla azi in Biserica ramane pe plan individual si difera de la o persoana la alta.Vedem cu totii ca putini episcopi reactioneaza si sunt la distante mari unii de altii dar si fata de noi.Mai e si teama fireasca de inselare si multora le e frica sa faca acest pas pentru ca nu sunt obisnuiti cu postura in care este Biserica Ortodoxa azi,de institutie divino-umana redusa la o minoritate,in comparatie cu o masa imensa de eretici care si ei spun ca sunt tot ortodocsi.Insa,va rog sa priviti mai atenti la masca sau mastile sub care se disimuleaza aceasta erezie precum si ereticii.Prefacatoria,teatrul,perfidia,parsivenia,de cele mai multe ori sunt suficiente pentru a trage concluzia daca o persoana se preface ca e ortododoxa dar in realitate este de-a dreptul leopard de meserie pentru aceia care gandesc ortodox,se roaga si slujesc ca niste crestini ortodocsi si doresc sa creada si sa traiasca in chip neabatut de invataturile Sfintilor Parinti si de practica Bisericii Ortodoxe cunoscuta de pana acum.Chiar si daca nu ai auzit ceva de-ale ereziei la o persoana,precum IPS Varsanufie,dar in schimb vezi la domnia sa carja episcopala aplicata pe spinarea vreunui preot despre care stie el ca e ortodox si cu frica de Dumnezeu,pe spinarea vreunui monah sau mirean,sau mai multora care indraznesc sa gandeasca precum traiesc,adica ortodox,sa stii ca e de ajuns ca doar prin atitudine si comportament sa dovedeasca tocmai ca acesta,nu numai ca sigur e eretic,dar si pune in aplicare un set de actiuni menite nu doar sa descurajeze vietuirea in chip ortodox in eparhia sa, ci chiar sa anuleze ortodoxia din ograda lui,prin clasica atitudine romaneasca de militian in mantie.Daca unul ca acesta,prin despotism militienesc face tot posibilul ca nici macar acea ortodoxie redusa la forme sa nu existe,nici macar acea ortodoxie exterioara a formalistului sa nu mai poata subzista din cauza lui,atunci nici nu mai discutam de aducerea dovezilor care sa-l incrimineze de erezie.Sa stiti ca un episcop cumsecade sau chiar smerit tocmai ar spune ca nu e vrednic sa i se pomeneasca numele de pacatos ce e si de obicei,acest soi de episcopi virtuosi,nu numai ca nu s-ar scandaliza daca nu i-ar pomeni cineva INALT PREA TRUFIEI SALE numele,dar nu s-ar supara si nu ar face din asta un cult al personalitatii lui acolo in zona,cum fac sefii de clanuri interlope cu supusii lor.Are careva din ei smerenia Vladicai Ioan de la Prislop despre care nu se stia nici macar la Targoviste ca El exista acolo?Ce vorbim?Sfantul Ghelasie de la Rameti,ca episcop,ii certa pe cei care ii luau mana sa o sarute.Sfantul Ioan Maximovici,iar,e exemplu de mare modestie arhiereasca si nu se mai supara sau,fereasca Dumnezeu!sa-i bata cumva pe preoti sau sa-i dea afara din cler pentru ca nu-i pomenea numele sau,ca unui print.Din contra,el credea ca un episcop cu asemenea comportamente nu are ce cauta la carma staulului lui Hristos.El spunea ca prin smerenia inimii se masoara vrednicia unui ierarh si ca,de multe ori,titulaturile,atitudinile protocolare sufocante nu intrerup continuitatea credintei,acestea,lasandu-se la aprecierea celor supusi,nu trebuie sa-i obligi tu,ca ierarh sa faca asta.

        Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

DISCERNE

Viitorul, o paletă de opţiuni. Alege drumul!

Ortodoxia mărturisitoare

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

ATITUDINI - Revista Fundatiei Justin Parvu

REVISTĂ DE CERCETARE ȘTIINȚIFICĂ ȘI EDUCAȚIE ORTODOXĂ editată de Fundația Justin Pârvu

ASTRADROM

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Vremuritulburi

ortodoxie, vremurile de pe urma, istorie, sanatate, politica, economie, analize si alte informatii utile

Lumea Ortodoxă

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Blog de Dogmatică Empirică

...adică despre dogmă și experierea ei în Duhul Sfant. Doar în Ortodoxie dogmele Bisericii chiar pot fi verificate prin viața mistagogică!

Sfântul Ioan de Kronstadt

În fiecare zi - gândurile unui om extraordinar

Monahul Teodot - blog oficial

Ortodoxia-singura credinta mantuitoare

SINODUL TÂLHĂRESC

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Bucovina Profundă

“ De mare jele şi de mare minune iaste, o iubite cetitoriu, cându toate faptele ceriului şi a pământului îmblă şi mărgu toate careş la sorocul şi la marginea sa... şi nici puţin nu smintescu, nici greşescu sămnul său. Numai sânguru amărătulu omu... ” Varlaam - Cazania

Cuvântul Ortodox

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Redescoperirea Sfintei Euharistii

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

SACCSIV - blog ortodox

Ortodoxie, analize, documentare, istorie, politica

%d blogeri au apreciat: