ȘAPTE ANI ÎNTRU NEPOMENIRE!

Astăzi se împlinesc șapte ani de când m-am îngrădit oficial de erezie, prin nepomenirea episcopului Vincențiu al ESC, devenit pseudoepiscop prin acceptarea de către sinodul BOR a hotărârilor eretice de la Kolymbari, Creta.

Nu scriu aceste rânduri ca urmare a unor fapte de vitejie duhovnicească, ci ca pe un firesc al vieții mele de nevrednic slujitor al lui Hristos, care nu a suferit trădarea credinței și manipularea mincinoasă de ascundere a adevărului. Am știut ce mă așteaptă dacă întrerup pomenirea și mi-am asumat consecințele acestei alegeri, încredințat că Harul lui Dumnezeu mă va însoți în acest demers, pe care propria-mi conștiință mă atenționa că trebuie să-l realizez, cu orice preț. M-au ajutat în hotărârea luată atât fiii duhovnicești, care erau pregătiți prin cateheze pentru acest drum al îngrădirii, precum și prezbitera care mi-a fost mereu alături în deciziile importante și care, chiar în dimineața Duminicii zilei de 30 octombrie (în 29 octombrie, sinodul BOR a legiferat hotărârile eretice ale sinodului tâlhăresc din Creta), mi-a spus că îmi urmează indiferent de decizia pe care o voi lua. Nu știa d-na preoteasă că această hotărâre va avea să conducă la pierderea catedrei de religie pe care o avea la una dintre școlile municipiului Urziceni, prin retragerea binecuvântării episcopului locului, odată cu oprirea mea de la slujire, judecarea nedreaptă și caterisirea nevalidă. Am primit, însă, cu multă bucurie toate nedreptățile săvârșite de Episcopia Sloboziei și Călărașilor, precum și presiunile făcute de colegii din protopopiat care îmi cereau să reiau pomenirea episcopului.

Începutul nepomenirii nu a fost ușor! Slujirea în casele credincioșilor care s-au făcut adevărate biserici, fuga de oamenii sistemului care ne fotografiau, ne filmau și chiar ne urmăreau din umbră, judecățile Consistoriului, pierderea prietenilor și colegilor apropiați au făcut parte din viața noastră de nepomenitori, la începuturile ei. Însă, mângâierile aduse de lucrarea Harului dumnezeiesc și libertatea întru Adevărul lui Hristos au covârșit toate acele neajunsuri.

Încetișor au început să ni se alăture în mărturisire și alți credincioși, din alte zone ale țării. Îmi amintesc de o respectabilă familie din Oradea care a venit în Urziceni, de la peste 600 km distanță, fără a cunoaște adresă, telefon sau a avea alte date de contact, pentru a ne fi alături în îngrădire, și pentru a participa alături de noi la Sfânta Liturghie. Apoi, am cunoscut alți oameni frumoși, iubitori de Adevăr care au ales să se îngrădească de erezia ecumenismului legiferat la Creta. Cei mai mulți dintre aceștia au rămas pe calea echilibrată a nepomenirii (de fapt, a pomenirii întru Adevăr: episcopii ortodocși, care drept învață cuvântul adevărului!).

Încercările nu au lipsit pe calea îngrădirii. Unii dintre noi au ales să numească eretici pe cei care nu au întrerupt pomenirea sau chiar au negat existența Harului în BOR. Cu această atitudine de zelotism vătămător nu am fost de acord, pentru că rolul nepomenirii a fost și a rămas acela de a ne îngrădi de erezie și de a „protesta lecuitor” împotriva deciziilor sinodalilor. Noi nu ne-am îngrădit de erezie pentru a-i judeca pe frații noștri care nu au întrerupt pomenirea, ci am păstrat comuniunea cu ortodocșii din Biserică printr-o altă formă de mărturisire împotriva ecumenismului, perfect canonică și patristică. Chiar dacă unii dintre aceștia, negând lucrarea Duhului Sfânt prin nepomenire, ne numesc schismatici și ieșiți din Biserică, ne rugăm Domnului să-i lumineze întru Adevărul lui Hristos Iisus, Domnul.

Vreau în finalul celor spuse, cu sinceritate și multă bucurie, să mulțumesc tuturor celor care ne-au fost alături și ne sunt alături în mărturisirea noastră, tuturor celor care ne urmează în mărturisire, dar și celor care ne stau împotrivă și ne socotesc ca măturătură a Bisericii lui Hristos. Poate că cei din urmă ne sunt adevărații noștri binefăcători, fiindcă nu cei care ne laudă pentru nevrednicia noastră ne ajută să câștigăm Harul dumnezeiesc, fără de care nimic nu suntem, ci cei care ne batjocoresc și ne prigonesc ne ajută cu adevărat să rămânem tari și neclintiți în mărturisirea Adevărului.

Vă doresc tuturor, pomenitori și nepomenitori, ca Adevărul Hristos să vă însoțească în toate căile vieți voastre și să luați aminte la vremurile pe care le trăim, fiindcă sunt vremuri de mărturisire fără de care nimeni nu se mântuiește! Bucurie și binecuvântare!

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

7 gânduri despre „ȘAPTE ANI ÎNTRU NEPOMENIRE!”

  1. Sărut dreapta, părinte!
    Fie ca balanța celor șapte ani de mărturisire a Adevărului să încline spre a fi scriși în Cartea Vieții!
    De asemenea acești ani să fie o bună pildă tuturor și celor care nu s-au lămurit încă cu cele întâmplate la Creta 2016 dar care caută nemijlocit, sincer, sensul corect al vieții, având ca pricină principală dobândirea îndumnezeirii! Multumim Domnului care a lucrat atât de frumos prin sfinția voastră cele sfinte necesare vindecării noastre. Slavit să fie Domnul și vă mulțumesc pt acceptarea jertfei de a sluji/urma lui Hristos în Duh și Adevăr contrar ofertei pieții pe care ați refuzat-o!

    Apreciază

  2. Sărut dreapta părinte Claudiu, Doamne ajută!!!
    ORTODOXIA Nu este religie(ați scris în postare), Ci este Adevărul absolut descoperit de Mântuitorul Iisus Hristos prin întruparea Lui tuturor oamenilor care cred în EL,…….religii sunt toate sectele lumii sataniste .

    #DIFERENȚA_DINTRE_CREDINȚĂ_ȘI_religie
    Cei care folosiți cuvântul religie în loc de Credință, aflați că vă adresați demonilor, iar nu lui Iisus Hristos. Religia este închinarea la demoni.

    #Sfântul_Nicolae_Velimirovici:
    „Credința… nu este o religie… ci este Credința în Hristos și descoperirea lui Iisus Hristos”.

    – Trebuie atunci să socotim Credința Creştină ca fiind mai presus de toate celelalte religii ale lumii?
    – Credinţa Creştină nici nu poate fi asemuită cu alte religii şi, la drept vorbind, nici nu ar trebuie numită „religie,” în sensul păgân al cuvântului. Căci ea nu este o religie între alte religii, ci este Credinţa în Iisus Hristos şi descoperirea lui Iisus Hristos. Ea este Descoperirea personală, singură şi deplină a lui Dumnezeu către oameni, spre luminarea şi mântuirea lor. Altă descoperire de la Dumnezeu nu ne va mai fi dată, şi până la sfârşitul lumii nu trebuie aşteptat un alt Mesia (Hristos), în afară de Iisus Hristos.
    – Cum trebuie să privim unele încercări ale vremii noastre de a pune credinţa Creştină în acelaşi rând cu celelalte religii?
    – Astfel de încercări sânt greşite şi este o încercare primejdioasă. Căci „Dumnezeu nu se batjocureşte,” /Galateni 6:7/ şi nici sângele Fiului lui Dumnezeu nu poate fi totuna cu cerneala cărturarilor. Deşi noi, ca mădulare ale străvechii Biserici a Răsăritului, sântem îngăduitori faţă de orice făptură omenească, ne este pe deplin oprit să asemănăm adevărul descoperit, primit de la Dumnezeu, cu religiile şi filosofiile născocite de oameni.
    (Sfântul Nicolae Velimirovici, CREDINŢA SFINŢILOR CATEHISMUL BISERICII ORTODOXE
    RĂSĂRITENE, edit. Predania Bucureşti 2011,
    pag. 9-10).

    #Sfântul_Nicodim_Aghioritul:
    „Religie e cultul acordat demonilor, Credința e cinstirea Treimii”.

    Sfântul Nicodim Aghioritul, vorbind de sensul termenului „religie”, remarcă faptul că numele de religie şi-a luat originea de la traci, care, pentru că aveau diverse supersitiţii legate de demoni, au dat prilejul grecilor să numească religie cultul acordat demonilor, cum spune #Sfântul_Grigorie_Teologul: „nu ale tracilor sunt aceste destrăbălări, ci ale celor care au făcut o religie din acest cuvânt.”
    #Sfântul_Grigorie_Teologul defineşte religia astfel: „este cinstea faţă de demoni, în vreme ce credinţa e cinstirea Treimii.”
    Din aceste cuvinte, arată Sfântul Nicodim Aghioritul, tragem concluzia că nu vorbesc ad literam cei care folosesc numele de religie pentru preasfânta noastră credinţă, pentru că acest nume a fost dat de greci în primul rând pentru credinţa în demonii cei răi şi nu trebuie să se refere acest termen la Biserica lui Hristos.
    În fine, Cuviosul Nicodim recomandă ca în locul numelui de religie să fie folosit cel de Credinţă sau evlavie sau cei de Ortodoxie sau cucernicie.

    #Staretul_Tadei:
    “Despre crestinism nu se poate spune ca este religie. Creştinismul este descoperirea veşniciei şi a vieții”.

    Despre creştinism nu se poate spune că este religie. Creştinismul este descoperirea veşniciei şi a vieții. Mare este bucuria îngerilor că Dumnezeu în chip tainic, din veşnicie, i-a făcut descoperire zidirii Sale (omul) – şi îngerii sânt foarte bucuroşi din pricina aceasta! Firea noastră omenească a pătruns în taina Sfintei Treimi; este un dar nemăsurat, iar noi îl preţuim atât de puţin şi ne-am lipit de acest pământ. Aici ne este dat să ne pregătim pentru veşnicie, să biruim răul, ca niciodată să nu cădem din dragostea Părintelui Ceresc.
    (Pace şi bucurie în Duhul Sfânt, Stareţul TADEI DE LA MĂNĂSTIREA VITOVNIŢA, edit. Predania, 2010, pag. 136-137).

    Nu ai folosiți cuvântul religie, pentru Ortodoxie…
    Mulțumesc și mă iertați și mă binecuvântați!!!

    Apreciază

  3. Nu mai folosiți cuvântul religie, pentru Ortodoxie…
    (,,mai”tastatura a dat greșit în comentariul de sus).

    Vă mulțumesc părinte Claudiu, mă iertați și mă binecuvântați!!!

    Apreciază

Lasă un comentariu

DISCERNE

Viitorul, o paletă de opţiuni. Alege drumul!

Ortodoxia mărturisitoare

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

ASTRADROM

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Vremuritulburi

ortodoxie, vremurile de pe urma, istorie, sanatate, politica, economie, analize si alte informatii utile

Lumea Ortodoxă

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Blog de Dogmatică Empirică

...adică despre dogmă și experierea ei în Duhul Sfant. Doar în Ortodoxie dogmele Bisericii chiar pot fi verificate prin viața mistagogică!

Sfântul Ioan de Kronstadt

În fiecare zi - gândurile unui om extraordinar

Monahul Teodot - blog oficial

Ortodoxia-singura credinta mantuitoare

SINODUL TÂLHĂRESC

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Bucovina Profundă

“ De mare jele şi de mare minune iaste, o iubite cetitoriu, cându toate faptele ceriului şi a pământului îmblă şi mărgu toate careş la sorocul şi la marginea sa... şi nici puţin nu smintescu, nici greşescu sămnul său. Numai sânguru amărătulu omu... ” Varlaam - Cazania

Cuvântul Ortodox

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Redescoperirea Sfintei Euharistii

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

SACCSIV - blog ortodox

Ortodoxie, analize, documentare, istorie, politica