Sinodul BOR: „problema unității ecleziale în Ucraina nu este în prezent rezolvată deplin”

Sinod-2019-111-1.jpg

În ziua de 21 februarie 2019, Sinodul BOR s-a pronunțat în legătură cu situația din Ucraina[1], reiterând punctul de vedere din 24 mai și respective 25 octombrie 2018, prin care „recomanda ca Patriarhia Ecumenică și Patriarhia Moscovei să ajungă împreună la o soluție, păstrându-se unitatea de credință și libertatea administrativ-pastorală, acestea din urmă reprezentând o notă caracteristică a Ortodoxiei”[2]. În plus față de punctul de vedere exprimat anterior, sinodalii au evidențiat faptul că „problema unității ecleziale în Ucraina nu este în prezent rezolvată deplin”[3] și că „este necesară convocarea unei sinaxe a tuturor întâistătătorilor Bisericilor Ortodoxe pentru rezolvarea problemei existente”, în cazul unei nereușite a dialogului bilateral dintre Patriarhia Moscovei și Patriarhia Ecumenică.

Mai departe, comunicatul amintește de existența celor 127 de parohii ortodoxe românești (în special în zona Bucovinei de Nord, aflate în jurisdicția Bisericii Ortodoxe din Ucraina – Patriarhia Moscovei), afirmându-se în legătură cu prezența lor în spațiul ucrainean că reprezintă o prioritate pentru o „decizie concretă şi corectă a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, la o viitoare ședință a Sfântului Sinod” și „că acești ortodocși români vor avea posibilitatea de a se organiza într-un Vicariat Ortodox Român şi a cultiva legături spirituale cu Patriarhia Română”.

În finalul textului sinodal se precizează faptul că „Patriarhia Română va solicita Patriarhiei Ecumenice o lămurire privind soluționarea problemei ierarhilor şi preoților necanonici din Occident, care au aparținut fostului „Patriarhat al Kievului”.

Din cele relatate mai sus nu putem să nu ne întrebăm de ce la punctul cinci al comunicatului se cere „convocarea unei sinaxe a tuturor întâistătătorilor Bisericior Ortodoxe pentru rezolvarea problemelor existente”, în cazul unei nereușite a dialogului dintre Moscova și Fanar? Aici vedem expresia acelui papism sinodal legalizat la minciunosinodul din Creta prin anularea sinodalității, unde numai întâistătătorii au drept de vot și reprezentativitate sinodală (sinaxă!). Practic se vor căuta soluții de viitor prelevându-se de hotărâri ale „Sfântului și Marelui Sinod” din Creta, 2016, pe care se pare că-l recunosc în cadre oficiale și sinodale („poziția tuturor Bisericilor Ortodoxe, exprimată la Sfântul și Marele Sinod din Creta din anul 2016”)[4].

Mai mult decât atât, este neclar de ce Patriarhia Română este interesată de soluționarea de către PE doar a problemei ierarhilor și preoților necanonici din Occident, care au aparținut fostului „Patriarhat al Kievului”, când și în țară sunt numeroase probleme cu ierarhi și preoți necanonici activați de Fanar în cadrul jurisdicției BOR (Gherasim Bratu, Gheorghe Pandelică)?!

Recunoașterea schismei ucrainene de către PE este șansa ierarhilor noștri de a se lepăda de erezie și de schismă!

https://www.marturisireaortodoxa.ro/recunoasterea-autocefaliei-gruparii-schismatice-din-ucraina-de-catre-patriarhia-ecumenica-este-sansa-data-de-dumnezeu-ierarhilor-nostri-pentru-a-se-lepada-de-erezie-si-de-schisma/embed/#?secret=gVAQXmyPVo

Diplomația bisericească a învins și astăzi, mulțumind, deocamdată, pe cei care au așteptat înfricoșați hotărârile Sinodului BOR în legătură cu schisma ucraineană. Nu s-a recunoscut tomosul de autocefalie fiindcă „problema unității ecleziale în Ucraina nu este în prezent rezolvată deplin”, iar asta înseamnă că nu există o decizie clară, definitivă de nerecunoaștere sau respingere a autocefaliei grupării schismatice.

Mai este mult până la lupta finală. Să nu uităm că propovăduirea ereziei aduce dezbinare și schismă. Până nu vor fi soluționate problemele esențiale ale vieții bisericești condamnându-se erezia și schisma, iar cei vinovați de dezbinare nu se vor pocăi, Biserica va avea de suferit și va fi tulburare printre credincioși. Hristos însă a spus: „În lume necazuri veţi avea; dar îndrăzniţi. Eu am biruit lumea” (Ioan 16, 33).

Preot Claudiu Buză

[1] https://basilica.ro/noi-hotarari-ale-sfantului-sinod-al-bisericii-ortodoxe-romane-februarie-2019/

[2] https://basilica.ro/ce-hotarari-au-adoptat-ierarhii-romani-reuniti-in-sinod/

[3] https://basilica.ro/noi-hotarari-ale-sfantului-sinod-al-bisericii-ortodoxe-romane-februarie-2019/

[4] http://epr.ro/noi-hotarari-ale-sfantului-sinod-al-bisericii-ortodoxe-romane-3

https://www.marturisireaortodoxa.ro/sinodul-bor-problema-unitatii-ecleziale-in-ucraina-nu-este-in-prezent-rezolvata-deplin/

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

24 de gânduri despre „Sinodul BOR: „problema unității ecleziale în Ucraina nu este în prezent rezolvată deplin””

  1. o stire de ultima ora in ceea ce priveste biserica Ciprului, Hrisostom nu recunoaste schisma din Ucraina, in schimb a criticat B.O.Ru ca nu a participat la ,,sinodul” din Creta

    Apreciază

  2. ce se intampla cu sarbatoarea de Sf Gheorghe de anul acesta? am observat ca nu se mai tine pe 23 aprilie, stiam ca se tine in alta zi numai atunci cand in ziua respectiva era Sf Pasti, dar Sf Pasti anul acesta este pe 28 aprilie, si nici cruce rosie in calendar nu este pt aceasta zi, caci ma gandisem ca pe 23 aprilie anul acesta o fi vreo sarbatoare mai importanta decat Sf Gheorghe

    Apreciază

    1. E bine din punct de vedere tipiconal. 23 aprilie, fiind anul acesta în săptămâna Sfintelor Patimi, se mută conform Tipicului bisericesc Luni, în a doua zi de Paști. De aceea, nu se putea pune sărbătoare cu roșu într-o perioadă de doliu a Bisericii.

      Apreciază

      1. Parinte Claudiu , ma iertati,
        io nu vreau sa ma contrazic cu un preot ( Pr. Vasile)
        dar ziceti sfintia voastră : ziua Mucenicilor cu ” rosu”, e zi de intristare sau de bucurie ?
        io i-am zis parintelui ca e de bucurie, dansu zice ca e de intristare si ca e greseala Patriarhiei ca a mutat pe 29. 🙂 io m-am pus sa zic dupa capu meu , deci daca stiti teologic sa raspundeti ..va rog 🙂
        deci e de intristare ca au suferit sau de bucurie ca au primit cununi?
        Doamne ajută!

        Apreciază

      2. Sărbătorile cu roșu sunt praznice ale bucuriei, fiindcă fie vorbim de Praznice Împărătești, fie vorbim de sărbători ale Sfinților născuți la viața veșnică în Hristos prin mucenicie, mărturisire sau cuvioșie. De aceea, Biserica folosește ca zi de Praznic a unui Sfânt adormirea în Domnul, nu ziua de naștere. Excepție fac sărbătorile Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezalătorul și Înălțarea Sfintei Cruci care, deși sunt cu roșu sunt sărbătorite cu post aspru.

        Apreciază

  3. Daca tineti cont ce va spun veti intelege unele aspecte legate de erezia de acum si de erezie,in general.
    Credeti Dumneavoastra,stimati cititori,ca persoanele decidente din cadrul ereziei respective vor recurge vreodata la instrumente de constrangere sau ingradire pe latura intaririi moralitatii sau sa pedepseasca pe cineva pentru abateri morale multe dar nu mari de tot?Eu zic ca nu ai sa vezi asa ceva.Prin urmare,eu vad lucrurile putin diferit in problema Ukrainei.Constantinopolul le-a dat idei de fapt,tuturor sefilor Bisericilor Ortodoxe locale,pentru intarirea ecumenismului peste tot.Sa stiti ca o erezie nu poate amagi,nu se poate extinde,nu se poate mentine sigur si durabil decat cu sfidarea totala a sf canoane,adica cu cat mai multe promiscuitati,cu o viata bisericeasca cat mai roz,cu cat mai multe reabilitari si dezlegari de la ingradiri de orice natura,dar nu de natura administrativa,unde dam de ciolan si aici trebuie sa se aplice masuri severe ca sa mearga toti in aceeasi directie in cadrul ereziei.De aceea se prefera erezia pentru ca adeptul iti aduce facilitati pe banda rulanta si prostut ai fi sa le dai cu piciorul.Ca Bucurestiul sa obtina mitropolie la Cernauti,prostut ar fi sa nu-l recunoasca pe dl Epifanie ca sa-i intre in gratii patr Bartolomeu si pentru viitoare facilitati teritoriale bisericesti?Iata,sunt sigur ca ecumenismul,aidoma arianismului trecut,va castiga mult teren cu dezlegarile de la canoane.Urmariti va rog cu atentie evolutia lui si veti constata cele de mai sus.O sa vedeti ca patriarhul ecumenic va deveni in acest mod cea mai mare personalitate ecleziastica a vremii,pe care acest colos il va regreta multi ani dupa moarte.Cum sa nu fii apreciat la superlativ peste tot,cand oferi atatea tuturor asa usor ,ca pe tava,ca sa se infrupte toti din ciolan?Nu le esti mai ceva decat un tata?

    Apreciază

    1. Eu cred că până și pe ecumeniști i-a speriat „personalitatea ecleziastică” a pseudo-patriarhului și schismaticului Bartolomeu. Tare îmi este teamă că va fi păstrat în memoria Bisericii ca o „victimă” a ocultei care a întrupat tot vicleșugul Fanarului pentru a defini patimile cele mai cumplite care pot stăpâni firea omenească.

      Apreciază

  4. Sinodul BOR a ocolit si la aceasta sesiune cu abilitate si ipocrizie vicleana, am putea spune, problema crizei in care se gaseste Biserica Ortodoxa Ucrainiana aflata sub conducerea Prea Fericirii Sale, Mitropolitul Onufrie al Kievului si Intreaga Ucraina, a crizei actuale a intregii Ortodoxii universale.(comunicatul nu recunoaste ca exista o criza majora in Ortodoxie)
    In comunicat nu se ia in considerare cu buna stiinta ca:

    -Mitropolitul Onufrie Intaistatatorul Bisericii Ortodoxe Ucrainiene, recunoscut de intreaga Ortodoxie, nu a cerut tomosul de autocefalie.El era singurul indreptatit sa o faca ,daca aceasta era dorinta credinciosilor ucrainieni.
    Initiativa a apartinut unor schismatici,anatematizati de catre Patriarhul Kiril, recunoscuti ca fiind taiati din Trupul Bisericii de catre Patriarhia Ecumenica si de intreaga Ortodoxie.
    Acestia au incalcat pedeapsa administrata conform sfintelor canoane si au activat in continuare, sub conducerea auto-intitulatului Patriarh Filaret, aflat sub aripa ocrotitoare a presedintelui Porosenko si supravegherea plina de grija a americanilor, aceasta reiesind din insasi declaratia lui Mike Pompeo( nominalizat la conducerea Departamentului de Stat de catre Donald Trump, un fost militar care a devenit sef al CIA si unul dintre consilierii cei mai ascultati ai presedintelui american).
    Ne punem legitima intrebare, oare sinodul BOR sub conducerea Patriarhului Daniel nu cunostea in profunzime aceasta problema?

    -Fara a se consulta cu nimeni, PseudoPatriarhul Bartolomeu a activat cu de la sine putere, in dispret total fata de toate Patriarhiile Ortodoxe si celelalte Mitropolii, fata de sfintele canoane si Sfintele Sinoade, schismatici declarati si ierarhi hirotoniti de anatematizati, vicleni apostati, deveniti peste noapte egali cu ceilalti Intaistatatori ai Bisericilor din intreaga lume ortodoxa.
    Cat dispret fata de Neprihanita Ortodoxie!
    Cata manie din partea Atotputernicului Dumnezeu a atras asupra tuturor ortodocsilor, cel care se considera pe sine, al doilea Vicarus Filli Dei , Papa Oriental al ortodoxiei!

    -„Patriarhia Ecumenică și Patriarhia Moscovei să ajungă împreună la o soluție ”
    La ce solutie s-a gandit sinodul BOR, cand a recomandat aceasta celor doua Patriarhii?
    Este ca si cum otomanii intra cu forta intr-o tara, isi fac acolo pasalac turcesc chemati fiind de tradatorii tarii, iar principele este indemnat sa intre in dialog diplomatic cu uzurpatorii.
    Deducem ca Sinodul BOR in frunte cu presedintele sau trateaza cu emfaza si superficialitate ipocrita , problema, pentru a nu ofensa Fanarul si Patriarhia Rusa.
    Intrucat ruptura intre PE si Patriarhia Moscovei este deja facuta, prin incetarea pomenirii PseudoPatriarhului Bartolomeu, orice dialog este intrerupt pana cand PE nu retrage tomosul autocefaliei acordat structurii schismatice, ceea ce nu se va face in veci.
    Am asteptat din partea sinodului BOR, tratarea cu seriozitate si dragoste intru Hristos Domnul si fata de aproapele, criza cu care se confrunta intreaga Ortodoxie, studierea cu inalt simt de raspundere, in profunzime a acestei probleme de importanta majora, declansata de iresponsabilitatea si aroganta dispretuitoare a PE .
    Intaistatatorul Bisericii „știe ce, cum și când !” El se foloseste de dreapta cugetare, chemand in ajutor Duhul Sfant, își extinde aria cunoștințelor și judecă cu indelunga răbdare. Am asteptat echilibru, corectitudine, ‘credinta nefatarnica’ si ‘cuget bun’ din partea Patriarhului Daniel.
    5. Iar ţinta poruncii este dragostea din inimă curată, din cuget bun şi din credinţă nefăţarnică,
    6. De la care unii rătăcind s-au întors spre deşartă vorbire,
    7. Voind să fie învăţători ai Legii, dar neînţelegând nici cele ce spun, nici cele pentru care dau adeverire.(1Timotei;1;5-7)

    -Comunicatul nu face vorbire despre doua extrem de importante probleme, pe care Sinodul BOR cu buna stiinta nu le-a luat in discutie:
    1.acceptarea sau neacceptarea structurii schismaticilor din Ucraina,creata artificial de Pseudo Patriarhul Bartolomeu
    2.situatia dezastruoasa, demna de mila si compasiunea intregii lumi ortodoxe, in care se gasesc fratii nostri ortodocsi ucrainieni impreuna cu Inaltii Ierarhi si intreg clerul, umiliti, batjocoriti ca in vremurile bolsevice , batuti, amenintati de oameni inarmati, Biserici sechestrate, un val de prigoniri inacceptabile in vremurile actuale, milioane de oameni care nu au unde sa asculte Sfanta Liturghie, expulzarea unui Inalt Ierarh, si anularea cetateniei sale ucrainiene, etc.
    Pot sa mai am incredere oare intr-un Patriarh cu inima de piatra, sa mai astept ceva din partea unui sinod viclenit in rele decizii, care intoarce cu dispret spatele fratelui sau aflat in suferinta?
    Nu a binevoit macar sa insere in comunicat „Am luat nota cu profunda ingrijorare de…” , „Ne rugam pentru fratii nostri ortodocsi…”,etc.
    Nu este pentru mine o dezamagire, acest sinod BOR cu presedintele sau in frunte, viclenit in rele, manipulator ecumenist in cuget si simtire, care isi pliveste periodic memoria de orice samanta de remuscare si pocainta.
    Li se potrivesc cuvintele: „Vai vouă, fariseilor! Că iubiţi scaunele din faţă în sinagogi şi închinăciunile din pieţe. Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! Că sunteţi ca mormintele ce nu se văd, şi oamenii, care umblă peste ele, nu le ştiu.
    Iar El a zis: Vai şi vouă, învăţătorilor de Lege! Că împovăraţi pe oameni cu sarcini anevoie de purtat, iar voi nu atingeţi sarcinile nici cel puţin cu un deget”. (Luca 11; 43-44,46).

    Apreciat de 1 persoană

    1. Vă înțeleg întristarea! Nici pe mine nu mă mulțumește comunicatul Patriarhiei, deși am văzut păreri în media satisfăcute de răspunsul BOR la problema autocefaliei schismaticilor ucraineni. Este îngrijorător, într-adevăr, faptul că rezoluția Sinodală nu face referire clară la acceptarea sau neacceptarea facțiunii schismatice ca „biserică autocefală”. Mă întreb și eu: nu poate fi și tăcerea un răspuns?!
      Apoi, să nu se amintească de batjocorirea Bisericii canonice a Ucrainei și de prigoana ortodocșilor ucrainieni, este de neînțeles pentru un Sinod care vrea să se ocupe de cele 127 de parohii românești din Bucovina de Nord, pe care vrea să le organizeze într-un Vicariat ca să pulseze ecumenism în structurile dorite de sinodalii români!
      Se pot spune multe despre cele comunicate de Sinodul BOR. Este un început bun, d-na Gabriela Naghi, pentru o analiză atentă și eficientă făcută cu prilejul acestui „eveniment”. Sunt convins că vom continua discuția pe această temă.
      Mulțumim mult!

      Apreciază

  5. Sa fie blagoslovit in veci de veci cuvantul Sfintiei Voastre, Parinte Claudiu!
    Sa rasplateasca Domnul, cuvintele trezvitoare si ziditoare de Adevar cu care vindecati intristarile sufletesti ale tuturor celor care isi pleaca capul sub epitrahilul sfintitor al Prea Cucerniciei Voastre.

    Doresc sa amintesc ca poporul evlavios trebuie să dobândească o vie conştiinţă bisericească şi să înveţe că nu este responsabil să-şi mântuiască doar sufletul sau, caci este împreună-răspunzător cu toţi credincioşii, in frunte cu clerul laic si monahal, pentru ce se întâmplă în Biserică. Adică, este nevoie stringentă ca dreptcrediciosii ortodocsi să înveţe să se împotrivească!

    In comunicatul Patriarhiei BOR se spune:
    1.-„Privitor la situația bisericească din Ucraina, ”
    Doreste Patriahia sa ne faca un raport detailat despre cate biserici si manastiri exista aici?adica cate sunt ortodoxe ,cate catolice, cate greco-catolice samd, intrucat fiind scris si cu litera mica, in conf.cu deciziile talharescului sinod din Creta, care a hotarat ca toate sunt biserici, la asta se refera.
    Cu totul altceva asa cum am mai spus era sa ne informeze ce s-a hotarat despre CRIZA BISERICII ORTODOXE UCRAINIENE(vorbim despre manipularea psihologica controlata)
    2.-La punctul 4 se spune:
    -„…însă acest tomos a fost acceptat doar de către ortodocșii ucraineni care nu se aflau în comuniune cu Patriarhia Moscovei.Prin urmare, problema unității ecleziale în Ucraina nu este în prezent rezolvată deplin, și pentru că aici există o mare populație de etnie rusă, care păstrează legătura directă cu Patriarhia Moscovei.”
    Ne sunt prezentate doua neadevaruri :

    a-Nu se declara deschis sa inteleaga toata pliroma ortodoxa romana, ca acest „tomos”a fost acceptat de o minoritate schismatica a credinciosilor ucrainieni EXCOMUNICATI, care erau in ascultare fata de cei taiati din trupul Bisericii, precum autointitulatul Patriarh Filaret si ierarhii apostati.
    Potrivit Canonului 33 al Sinodului din Laodiceea, ”nu se cuvine a se ruga cu ereticii sau cu schismaticii” și ”să fie excomunicat cel ce va avea comuniune cu cei excomunicați” (Canonul 2 al Sinodului din Antiohia, pe care îl folosesc Părinții Aghioriți în Epistola lor către Sinodul din Constantinopol din 1275).
    Deci formularea corecta era:acest tomos a fost acceptat doar de ucrainienii apostati, aflati in comuniune cu Ierarhii schismatici, taiati din trupul Bisericii de catre Patriarhia Moscovei, pedeapsa acceptata de noi si de toate Patriarhiile ortodoxe in frunte cu PE.

    b.Nu exista o mare populatie de etnie rusa ,ci o puternica minoritate de etnie rusa, care impreuna cu majoritarii ucrainieni fac parte din BCU in legatura cu Patriarhia Moscovei.
    Etnicii ucraineni reprezintă 75,1 la sută din populaţie, şi sunt majoritari în capitală şi în vestul ţării.
    Etnicii ruşi reprezintă în schimb 20 la sută din populaţie, adică cea mai puternică minoritate, comasată, chiar majoritară pe alocuri, în estul şi sudul Ucrainei. Prin comparaţie, românii şi moldovenii din statisticile oficiale însumează 8 la sută şi majoritatea lor trăiesc în Bucovina de Nord şi Bugeac, adică sudul Basarabiei istorice.
    3.-La punctul 6.se spune:
    „…. în Ucraina există 127 de parohii ortodoxe românești, în special în zona Bucovinei de Nord, aflate în jurisdicția Bisericii Ortodoxe din Ucraina – Patriarhia Moscovei. …. este necesară obținerea de garanții scrise din partea autorităților bisericești şi ale statului ucrainean că identitatea etnică şi lingvistică a românilor va fi respectată,”

    Preocupat de situatia celor 127 de parohii ortodoxe romanesti , Patriarhia BOR, deja acorda credit total statului ucrainian condus de Parosenko, unul din liderii acordarii Tomosului schismaticilor ucrainieni, si autoritatilor (actuale )bisericesti, adica „Bisericii „Ucrainiene conduse de „Mitropolitul”Epifanie, parohii pe care le considera de la sine inteles scoase de sub autoritatea Patriarhiei Moscovei si supuse Patriarhiei Constantinopolului, asa cum stipuleaza tomosul acordat de Pseudo Patriarhul eretic Bartolomeu.
    Sa nu uitam ca aceasta asa -zisa „biserica „este formata prin unirea celor doua grupari schismatice- Bisericia Ortodoxe Ucraineană– Patriarhia Kievului si Biserica Ortodoxă Autocefală Ucraineană
    Declara conducatorul PE, ereziarhul Bartolomeu:
    “Recunoaștem și instituim, în interiorul granițelor teritoriului Ucrainei, Biserica Autocefală ca fiică spirituală a noastră și chemăm Bisericile Ortodoxe din întreaga lume să o recunoască pe aceasta ca o soră și să o pomenească sub numele de “Biserica Sfântă a Ucrainei”, ca fiind cea care are drept scaun orașul istoric Kiev și (care) nu poate pune episcopi dincolo de granițele statului. Patriarhia Ecumenică va deține puteri canonice în diaspora, iar jurisdicția Bisericii autocefale este limitată la teritoriul statului ucrainean”.
    Credinciosii români din Ucraina au nevoie de decizii înțelepte și curajoase din partea BOR. Tergiversarea adoptării acestor decizii provoacă îngrijorări și confuzii în rândul comunității românești din Ucraina.
    Dupa consultarea unor materiale am ajuns la concluzia ca principalele variante de poziționare pe care BOR le-ar putea lua în calcul sunt următoarele, legate de recunoasterea sau nerecunoasterea structurii schismatice creeate de Bartolomeu:

    1.–reînființarea Mitropoliei Bucovinei, cu sediul la Suceava și crearea unui sistem eficient, funcțional, care să permită integrarea, în cadrul acestei Mitropolii, a parohiilor românești din nordul Bucovinei. Patriarhul Daniel a fost numit recent “Omul Anului” în România, însă șansele ca acesta să recurgă la varianta de mai sus sunt, în opinia mea, modeste. În acest caz, BOR nu va fi recunoscută drept biserică de tip canonic în Ucraina, preoții ei vor avea statut de misionar în Ucraina, iar preoții români din Ucraina care vor dori trecerea parohiilor lor în subordinea Mitropoliei Bucovinei vor avea de trecut foarte multe piedici și obstacole, ușor de anticipat.Aceasta presupune din start recunoasterea „Bisericii Ortodoxe Ucrainiene „,cu pomenirea in diptice a schismaticului Epifanie.

    2.–recunoașterea autocefaliei „Bisericii Ortodoxe Ucrainene”si crearea unui Vicariat românesc în cadrul acestei biserici sau în cadrul BOR, cu desfășurarea serviciului religios în parohiile arondate Vicariatului în limba română și acordarea unor garanții privind utilizarea pe termen lung a limbii române în aceste parohii .Este varianta la care s-a oprit sinodul BOR, in comunicatul sau, fara a mentiona ca acest lucru presupune recunoasterea oficiala a „Bisericii „, create de Bartlomeu si schismaticii deveniti prin semnatura sa, egalii Intaistatatorilor din lumea ortodoxa.

    3.-nerecunoașterea noii structuri ca fiind una canonică, variantă care, nu va fi adoptată de către sinodul BOR, asa cum am dedus din comunicatul emis in 21 februarie 2019, data cand de fapt Patriarhul BOR sfasie camasa Mantuitorului Hristos.

    Profunda vătămare a credinței ortodoxe stramosesti hrăneste abateri de la sfintele canoane. Vătămarea și pervertirea, pe care le provoaca în conștiința ortodoxă a clerului și poporului în chip mincinos inoculate cu acceptarea a ceea ce nu poate fi acceptat, dovedeste ca Patriarhul BOR nu ia in considerare amestecul politicului, al agentiilor secrete, al guvernului SUA in problemele bisericesti, ceea ce se considera a fi un grav precedent pentru viitor.
    Se pare ca nu este impresionat nici de faptul ca Patriarhia Ecumenica asuma fatis o pozitie de autoritate jurisdictionala in intreaga ortodoxie universala.Se gandeste doar la interesul sau discretionar de a isi mari puterea in lumea ortodoxa, indiferent pe cata suferinta, amaraciune si durere se sprijina acest interes.
    Si ceea ce aste cel mai grav va recunoaste structura care va da tonul unirii cu ereticii anatematizati-greco-catolicii. Cu ce difera acestia de apostatii vicleni reintronati de catre puterea papala a lui Bartolomeu?
    Dacă Mitropolitul Epifanie îi e dator lui Poroșenko și îi face campanie(apar impreuna pe toate marile panouri publicitare din Ucraina), cu ce și de ce ar fi dator Sinodul BOR lui Poroșenko ?

    Președintele Poroșenko este un om care își cunoaște scopurile. Dar printre scopurile lui nu se numără binele românilor, a căror limbă o știe, dar o alungă din școli. Este un bun diplomat sau un om alunecos, depinde cum vrei să-l privești: s-a împărtășit și la greco-catolici, și la autocefali.A mers des la Mănăstirea Poceaev, dar acum trimite administrația de stat să o șicaneze; se luptă cu Rusia, dar are mare parte din afacerea sa Roshen în Rusia; este un om pe care Occidentul îl folosește în conflictul cu Rusia fără a-i chestiona corupția și metodele totalitare de acțiune. Din diplomație sau interes, el putea să curteze măcar cu o promisiune minoritatea română din Ucraina, dar nu a făcut-o. E prea evident că o folosește pe post de inamic de serviciu, de care el păzește Ucraina.

    Apreciază

  6. Recitind lungul material expus , care dovedeste implicarea mea in soarta credinciosilor ucrainieni de sub conducerea PFSale Mitropolitul Onufrie al Kievului si intreaga Ucraina, ai caror Preoti sunt urmariti de securitate, si care oficiaza slujbele in casele acestora in ascuns, ca pe vremea teroarei bolsevice, imi dau seama cat de indiferenta este lumea din jurul meu la suferintele celui de langa el.
    Patriarhul BOR, pe care nu il recunosc in aceasta functie vremelnica, va face la comanda celor care au de castigat din suferintele si teroarea poporului ortodox ucrainian si a noastra a tuturor, ceea ce i se cere ca sluga a celor care l-au ridicat in varful ierarhiei BOR.
    Solicitarea intrunirii unei Sinaxe a ramas fara ecou, Bartolomeu consolidandu-si pe zi ce trece puterea dictatoriala.
    Singura solutie ar fi incetarea comuniunii cu PE, si intreruperea pomenirii PseudoPatriarhului Bartolomeu. Nimeni se pare ca nu indrazneste sa faca acest pas, dar merita sa se ia in calcul ce se va intampla, daca nu se va face acest lucru.

    Apreciază

  7. Cel care aruncă piatră în sus, peste capul său o aruncă şi lovitura vicleană dă naştere la răni.
    Cel care sapă groapa altuia va cădea el în ea şi cel care întinde cursă se va prinde în ea.
    Cel care face rele, peste el vor cădea şi nu va cunoaşte de unde-i vin.
    Batjocura, sudalma este partea celor trufaşi şi pedeapsa ca leul va pândi asupra lor.
    În laţ se vor prinde cei care se bucură de căderea celor drepţi şi durerea îi va mistui mai înainte de a muri. (din cartea Intelepciunii lui Isus Sirah (cap.27; 26-29)

    Ignorarea voita a sinodului BOR a situatiei de totala anarhie in care se gaseste Biserica Ortodoxa Ucrainiana, este expresia racirii oricaror sentimente de dragoste si intr-ajutorare frateasca , pe primul loc situandu-se in gandirea adanca si inteleapta a Patriarhului, cresterea puterii sale in lumea ortodoxa si beneficiile materiale care ar decurge de aici.
    Nici un Inalt Ierarh sau staret nu a avut o alta parere decat stapanul care isi conduce mosia data spre administrare cu mana de fier.
    Mitropolitul Ilarion de Volokolamsk a subliniat că „Schisma rămâne schisma, liderii schismatici rămân conducătorii schismei, iar biserica care, recunoscând schismaticii, a intrat în comuniune cu ei, se exclude astfel din câmpul canonic al bisericii ortodoxe”. Anatema ramane anatema, pe care ndajduiesc sa o auzim in Duminica Ortodoxiei , care se apropie.
    „Nu este durere mai grea a sufletului decat defaimarea, fie ca-ti defaima cineva credinta, fie viata.
    Prietenii lui Hristos iubesc din inima pe toti. Dar nu sunt iubiti de toti. Iar prietenii lumii nici nu iubesc pe toti, nici nu sunt iubiti de toti. Prietenii lui Hristos pastreaza dragostea neintrerupta pana la sfarsit; ai lumii, pana ce se ciocnesc intreolalta din pricina lucrurilor lumii. (Selectii din Sf. Maxim Marturisitorul, Capete despre dragoste.)
    Prin urmare, deja Patriarhul BOR in temeiul grijii care il macina noaptea, fata de romanii din Basarabia si Bucovina, pune in discutie premizele creearii vicariatului cu acordul lui Porosenko si al Pseudo Patriarhului Bartolomeu , care va avea primul si ultimul cuvant. Sprijinul PE il are deja, ramane de vazut ce va oferi lui Porosenko.
    Impresionante raman marturiile Mitropolitului Vissarion de la Ovruch și Korosten, despre incercarile mincinoase si umilitoare prin care trece, asemanarile dintre Ucraina sovietica si cea de astazi.
    In trecut urma sa fie arestat, fiind acuzat de catre agentii KGB ca lucrează pentru Occident, America, CIA. Astazi,comisarii militari il acuza ca lucreaza pentru Moscova si Kremlin, inscenandu-i diverse marturii false. Autoritățile au creat în numele său o pagină falsă în Facebook pentru a răspândi propaganda schismatică. De asemenea, au instalat un panou fals în oraș cu fotografia și textul său, susținând că a binecuvântat crearea așa-numitei „Biserici Ortodoxe a Ucrainei”. Episcopia Ovruch a declarat copleșitor loialitatea față de Biserica Ortodoxă Ucraineană canonică și Intaistatatorul ei, Prea Fericitul Mitropolit Onufrie de la Kiev și toată Ucraina pe 10 decembrie.
    Vladika Vissarion a mai spus că doar 4 din cei 220 de clerici din eparhia sa s-au mutat în biserica schismatică după crearea ei pe 15 decembrie. Clericii au fost suspendati din treapta preoteasca pentru că au încălcat jurământul sfant, ceea ce a facut ca un nou val de calomnii sa se prăbușeasca peste el.

    “Precum voiţi să vă facă vouă oamenii, faceţi-le şi voi asemenea”
    (Luca 6, 31)

    Apreciază

    1. Este foarte interesant faptul că acest Vicariat nu poate fi înființat fără acordul statului ucrainean condus dictatorial de schismaticul Poroșenko. Chiar dacă, prin absurd, Mitropolitul Onufrie ar binecuvânta această dorință a BOR, nu ar fi posibil fără aprobarea expresă a președintelui ucrainean și a Ministerului Cultelor condus tot de Poroșenko. Oare Patriarhia Română nu cunoaște aceste lucruri?!

      Apreciază

  8. Cercetand cu atentie o serie de articole, am descoperit ca in urma cu aproximativ 2 ani si jumatate, mai precis in 21 aprilie 2016, Patriarhul Daniel l-a primit la Resedinta Patriarhala, pe presedintele Ucrainei, Petro Porosenko, ocazie cu care Patriarhul si-a aratat disponibilitatea pentru infiintarea unei parohii destinate comunitatatii ucrainene din capitala Romaniei.
    Presedintele Ucrainei a adresat rugamintea ca patriarhul Romaniei sa sustina si sa faciliteze realizarea dorintei ucrainenilor de a avea o Biserica Ortodoxa unita, informeaza News.ro.
    De asemenea, Porosenko a mentionat ca, in Ucraina, exista peste 100 de parohii ortodoxe in care slujbele religioase se oficiaza in limba romana si, in acest context, a exprimat dorinta ca si ucrainenii din Romania sa poata avea slujbe religioase in limba materna, inclusiv in Bucuresti.

    La randul sau, patriarhul Daniel i-a amintit presedintelui Porosenko ca, in Romania, functioneaza un Vicariat Ortodox Ucrainean care are 32 de biserici parohiale si 3 manastiri, in care slujbele religioase se oficiaza in limba ucraineana.
    In acest sens, PF Daniel si-a exprimat disponibilitatea pentru infiintarea unei parohii care sa deserveasca comunitatea ucraineana din capitala Romaniei, mentioneaza Patriarhia, intr-un comunicat de presa transmis joi seara.
    Doar atat se specifica in comunicat.
    Prin urmare, putem deduce ca intelegerea intre cei doi presedinti s-a facut acum 2 ani si jumatate.
    Am ramas surprinsa constatand ca unele publicatii , politicieni, teologi au perceput diferit comunicatul sinodului, si anume ca patriarhia conditioneaza Ucraina direct „sprijinim autocefalia, daca veti permite apariția unui vicariat românesc in Ucraina”. Un targ in adevaratul sens al cuvantului.
    Cristian Diaconescu, expert în politică internaţională, teologul Radu Preda isi exprima direct opiniile in acest sens. Nimeni nu tine cont de schisma, sau de situatia grava de urgii si nedreptati, in care se zbat fratii nostri ortodocsi ucrainieni.
    Grea si vicleana decizie pusa de vrajmasul omenirii in fata sinodului BOR:
    -sprijini schismaticii, iti dam ceea ce doresti de atata timp, dar pierzi mantuirea vesnica
    -sprijini Biserica Ortodoxa Ucrainiana, pierzi vicariatul si ajutorul pe care il asteapta romanii din Ucraina, dar castigi mantuirea vesnica.
    Ce va alege Patriarhul BOR?

    Surse:
    http://www.ziare.com/social/biserica/porosenko-in-vizita-la-patriarhul-romaniei-parohie-pentru-ucraineni-la-bucuresti-1418359
    https://www.g4media.ro/patriarhia-conditioneaza-ucraina-vom-discuta-despre-autocefalia-fata-de-rusia-daca-veti-permite-aparitia-unui-vicariat-romanesc.html

    Apreciază

Lasă un comentariu

DISCERNE

Viitorul, o paletă de opţiuni. Alege drumul!

Ortodoxia mărturisitoare

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

ASTRADROM

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Vremuritulburi

ortodoxie, vremurile de pe urma, istorie, sanatate, politica, economie, analize si alte informatii utile

Lumea Ortodoxă

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Blog de Dogmatică Empirică

...adică despre dogmă și experierea ei în Duhul Sfant. Doar în Ortodoxie dogmele Bisericii chiar pot fi verificate prin viața mistagogică!

Sfântul Ioan de Kronstadt

În fiecare zi - gândurile unui om extraordinar

Monahul Teodot - blog oficial

Ortodoxia-singura credinta mantuitoare

SINODUL TÂLHĂRESC

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Bucovina Profundă

“ De mare jele şi de mare minune iaste, o iubite cetitoriu, cându toate faptele ceriului şi a pământului îmblă şi mărgu toate careş la sorocul şi la marginea sa... şi nici puţin nu smintescu, nici greşescu sămnul său. Numai sânguru amărătulu omu... ” Varlaam - Cazania

Cuvântul Ortodox

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Redescoperirea Sfintei Euharistii

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

SACCSIV - blog ortodox

Ortodoxie, analize, documentare, istorie, politica