Relatare de la Conferința împotriva ecumenismului de la Tesalonic din 16 iunie 2018

conferinta_grecia_iunie_2018.jpgAstăzi, 16 iunie 2018, la Salonic a avut loc conferința dedicata implinirii a doi ani de la sinodul mincinos din Creta. La conferinta au participat numeroase personalitați teologice din Grecia, invitați din Romania, Bulgaria, SUA. Un mesaj al parinților nepomenitori din Republica Moldova a fost citit in deschiderea evenimentului, urmarit live in streaming pe internet de 2 milioane de oameni din toata lumea, conform spuselor organizatorilor, si de cel puțin 500 de oameni in sala. Conferința a trasat o linie teologica corecta a luptei, axata pe discernamant duhovnicesc, pe evitarea caderii in schisma ca urmare a neințelegerii limitelor canonice ale intreruperii pomenirii.

Parintele Nicolae Manolis a demonstrat ca întreruperea pomenirii este o lucrare a Duhului Sfant. Parintele Serafim Zisis a adus numeroase dovezi patristice cu privire la faptul ca acrivia dogmatica nu se pierde prin aplicarea iconomiei in relațiile dintre membrii Trupului lui Hristos.

Conferința a avut o înaltă statura academica și duhovniceasca după care trebuie să se ducă lupta antiecumenistă la nivel panortodox. Teologul Mihai-Silviu Chirilă a obținut binecuvântarea organizatorilor de a publica cât de curând un volum care sa cuprindă toate lucrările prezentate ieri în cadrul conferinței.

Sursa: http://ortodoxinfo.ro/2018/06/16/relatare-de-la-conferinta-impotriva-ecumenismului-de-la-tesalonic-din-16-iunie-2018/

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

10 gânduri despre „Relatare de la Conferința împotriva ecumenismului de la Tesalonic din 16 iunie 2018”

    1. Cercetați cu mai multă atenție!!!
      ,,Cum poate deci Papa să aibă continuitate apostolică şi taine valide? Prin această inovaţie a sa nu se împotriveşte doar Sfinţilor Părinţi, ci Însuşi Duhului Sfânt, pentru că „nu ei sunt cei ce vorbesc, ci Duhul Dumnezeului şi Tatălui”.
      Această inovaţie constituie o blasfemie uriaşă împotriva Duhului Sfânt şi un păcat de neiertat, potrivit învăţăturii aceluiaşi Iisus Hristos (Marcu 3, 29; Luca 12, 10).
      Această inovaţie, prin completarea cuvintelor lui Iisus Hristos, constituie o violare, o încălcare, anulare şi nerespectare a cuvintelor Sale.
      Căci Hristos a spus: „Cine Mă nesocoteşte pe Mine şi nu primeşte cuvintele Mele are judecător ca să-l judece: cuvântul pe care l-am spus, acela îl va judeca în ziua cea de apoi.” (Ioan 12, 48) şi „Cel ce vă ascultă pe voi pe Mine Mă ascultă, şi cel ce se leapădă de voi se leapădă de Mine; iar cel ce se leapădă de Mine se leapădă de Cel ce M-a trimis pe Mine” (Luca 19, 16).
      Şi în cadrul multor altor Sinoade răsăritenii au condamnat pe occidentali atât pentru fiecare inovaţie în parte, cât şi pentru întregul învăţăturii lor, aşa cum scrie şi preacinstitul preot din Patra, Anastasios Gotsopoulos.
      Dacă acceptăm că nu au existat Sinoade care să îl condamne pe Papă înseamnă că nu este eretic? Oare pentru iehovişti există asemenea sinoade? sau pentru masonii care cred în Marele Arhitect al Universului şi în Bathomet?
      Oare Mahomed şi Mahomedanismul nu au fost deja condamnate de Sinodul I Ecumenic din 325 d.Hr. pentru motivul că neagă asemenea lui Arie dumnezeirea lui Hristos, asemenea masoneriei?
      Canoanele Sinoadelor Ecumenice care condamnă (ereziile) nu au valabilitate veşnică?”
      http://ortodoxinfo.ro/2018/06/17/1896-catolicii-sunt-eretici-si-trebuie-botezati-daca-vin-in-biserica-ortodoxa-tiparit-cu-autoritatea-si-binecuvantarea-sfantului-sinod-al-sfintei-biserici-autocefale-ortodoxe-romane/
      Citiți, vă rog și cartea ,,Mărturisesc un Botez”, și veți afla de la pr Gheorghios Metallinos că nu există iconomie pentru recunoașterea,,botezului” franco-latinilor!
      https://archive.org/details/Pr.GheorghiosMetallinos-MarturisescUnBotez

      Apreciază

      1. Știu și eu despre catolici că sunt schismastici, adică nu au păstrat dreapta credință și au adăugat filioque, azima, purgatoriul, supremația papală.
        Iar în cartea părintelui Metallinos, paginile 9-10 (format pdf) mi-au dat de gândit.

        Apreciază

      2. ,,Catolicii” nu sunt doar schismatici! Tocmai ați înșirat unele erezii ale franco-latinilor…

        Apreciază

  1. La o simpla cercetare ,iata ce am descoperit,sustinand intru totul cuvantul Parintelui Duhovnic:
    In „Molitfelnicul bogat”, tiparit la Manastirea Neamt, in 1843, fila 314 sta scris: „Ca la dezbinarea de biserica rasaritului [sperand] ca poate au mai tinut oarecare randuieli, pentru aceea au pus ca sa se unga cu mir unii, iar acum, precum se vad, sunt cu totul departe de dreapta credinta. Dar dupa cum se vede in cartea ce se numeste «Aratare pe scurt a Dumnezeiestilor Dogme ale credintei» [M. Neamt, 1816], la foaia 311, insemnari oarecare a Dumnezeiestilor Taine arata pentru indumnezeitorul Botez cu mii de marturii de la toti Sfintii Prooroci, Apostoli, Ierarhi, prea intelepti Dascali, ca cel ce nu se va boteza in trei afundari si in trei chemari ale Sfintei Treimi, sau va fi stropit, nu este desavarsit botezat. De aceea dar, in puterea acestor prea mari marturii, zicem ca tot felul de eretic si apusean sa se boteze desavarsit cu toata oranduiala, iar nu numai cu ungere de mir”. [1]
    Sfantul Paisie Velicikovski, intrebat de un ucenic despre (re)botezarea apusenilor spune: „Pentru ca diavolul, impiedicatorul tuturor lucrurilor celor bune, cunoscand pe latini si pe papistasi ca acum au stricat toate Tainele Sfintei Biserici, iar mai vartos a Preotiei si a Botezului, si ca grecii daca se vor instiinta de aceasta nu vor suferi, nici nu vor tacea, ci vor da la iveala lucrul acesta ca pe un fara de lege si de sufletele oamenilor pierzator, si ca dupa ce-l vor cunoaste vor incepe a boteza desavarsit pe cei ce vor veni de sub stapanirea papei, catre Pravoslavnica Biserica a Rasaritului, ca pe niste nebotezati, si ca lucrul acesta al Bisericii celei mari a Rasaritului este bun, pravoslavnic si de suflete mantuitor si lui Dumnezeu bine placut, iar al papistasilor este rau, ereticesc, pierzator si lui Dumnezeu prea-urat, si ca cei ce se boteaza cu botezul papistasesc de pacate nu se curatesc, de darurile Sfantului Duh, pe care le da Dumnezeu pentru botezul cel adevarat, nu se invrednicesc, ci sunt ca niste pagani, care nu au nicidecum Botezul; iar cei ce se boteaza cu Botezul Bisericii Rasaritului de toate acestea se invrednicesc, ca si de pacate se curatesc, si fii ai imparatiei si ai lui Dumnezeu dupa har se fac, si ca acest lucru bun si Dumnezeiesc degrab va sa se inceapa, a apucat mai inainte vicleanul diavol prin a sa unealta ca sa-l prihaneasca, si la cei multi care nu au intregi mintile lor sa-l faca cu indoiala, ca printr-insa sa-i traga in pierzarea sa”. [2]
    [1] Ivan Ostrumov, Sinodul de la Ferrara-Florenta, ed. Scara, Bucuresti, 2002
    [2] *** Viata Cuviosului Paisie de la Neamt, ed. Trinitas, Iasi, 1997, pag. 60-63

    Apreciază

  2. Am citit de 3 ori ,pentru ca nu mi-a venit sa cred.
    In organul de propaganda al Partiarhiei Romane ,am citit cu profunda uimire,un articol din 2011,in care se spune:”Chiar dacă protestanţii, metodiştii şi romano-catolicii săvârşesc botezul prin stropire sau printr-o singură afundare ori prin turnarea apei, botezul este valid; deci este acceptat de Biserica Ortodoxă.
    Totuşi, regula unui botez corect este aceea de a cufunda în apă, de trei ori, candidatul sau persoana ce va primi botezul cu invocarea Sfintei Treimi (Canonul 50 Apostolic).
    ……Au existat cazuri în care nu s-a ştiut faptul dacă o persoană a fost sau nu botezată. Ce se întâmplă în cazul acesta? Biserica Ortodoxă, ca şi cea Romano-Catolică şi Anglicană, a rânduit iarăşi o îngăduială, ca botezul să se săvârşească cu o formulă condiţională, şi anume: „Dacă nu este botezat”.
    Nu se mai botează, căci au botez valid, cei care trec la ortodoxie şi care provin din rândul romano-catolicilor, luteranilor, calvinilor, armenilor şi răscatolicilor.
    Ereticii vor trece la ortodoxie doar prin botez cu afundare de trei ori în numele Sfintei Treimi.
    Orice botez valid nu se mai repetă, căci el se face în închipuirea morţii Domnului, Celui Care a murit şi a înviat o singură dată.
    Aşadar, e bine să cunoaştem ce înseamnă botezul valid şi care sunt valenţele sale.”
    http://ziarullumina.ro/sfaturi-practice-in-biserica-ce-inseamna-botez-valid–15107.html

    Cu mult timp in urma,ecumenismul a produs rani nevindecabile in trupul Bisericii.
    Aceasta este vadita prin aceste afirmatii smintitoare, recunoasterea de catre BOR ca Biserici, adunarile ereticilor si recunoasterea tainei botezului, ceea ce este mai presus de orice imaginatie.

    Apreciază

  3. ”Chiar dacă protestanţii, metodiştii şi romano-catolicii săvârşesc botezul prin stropire sau printr-o singură afundare ori prin turnarea apei, botezul este valid; deci este acceptat de Biserica Ortodoxă”.
    ,,Ereticii vor trece la ortodoxie doar prin botez cu afundare de trei ori în numele Sfintei Treimi”.

    Habauci in toat regula. Acesti oameni stau in fruntea Bisericii Ortodoxe Romane.

    Apreciază

  4. noo binee… păi atunci nu ma mai minunez cum de Arhiereii nostri sunt asa de linistiti cu ecumenismul asta si cu sinodul. pai acu imi dau seama. Daca asa stiu ei despre „validitatea” botezului apoi , Doamne iarta-ma, dar ce cauta oamenii acestia la conducerea Bisericii? sau nici nu au ce csuta la facultatea de teologie. Cine i-a chemat pe ăstia la teologie. mai bine alegeau o alta meserie mai simpla , de ex.: oieritu sau găinaritul. Cine i-a invatat pe astia asa gresit.? auzi acolo…sa nu stie ei ca singur botezul ortodox e valid. apoi degeaba au diplome si doctorande ca nu cunosc Ortodoxia. inca mai tre sa faca niste cursuri pe la vreun țaran ortodox invatat. Ehee, dar n-au ei asa smerenie sa invete ortodoxia de la un țaran!

    Apreciază

Lasă un comentariu

DISCERNE

Viitorul, o paletă de opţiuni. Alege drumul!

Ortodoxia mărturisitoare

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

ASTRADROM

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Vremuritulburi

ortodoxie, vremurile de pe urma, istorie, sanatate, politica, economie, analize si alte informatii utile

Lumea Ortodoxă

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Blog de Dogmatică Empirică

...adică despre dogmă și experierea ei în Duhul Sfant. Doar în Ortodoxie dogmele Bisericii chiar pot fi verificate prin viața mistagogică!

Sfântul Ioan de Kronstadt

În fiecare zi - gândurile unui om extraordinar

Monahul Teodot - blog oficial

Ortodoxia-singura credinta mantuitoare

SINODUL TÂLHĂRESC

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Bucovina Profundă

“ De mare jele şi de mare minune iaste, o iubite cetitoriu, cându toate faptele ceriului şi a pământului îmblă şi mărgu toate careş la sorocul şi la marginea sa... şi nici puţin nu smintescu, nici greşescu sămnul său. Numai sânguru amărătulu omu... ” Varlaam - Cazania

Cuvântul Ortodox

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Redescoperirea Sfintei Euharistii

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

SACCSIV - blog ortodox

Ortodoxie, analize, documentare, istorie, politica