„Minunata” nouă lume ecumenistă, tot mai aproape de Ortodoxie (II)

7

Partea a II-a. Ecumenism în ritm de diaspora.

O agenție de spionaj își propune să testeze loialitatea unei candidate dându-i un pistol cu gloanțe oarbe și ordonându-i să-și omoare soțul, cu care este lăsată singură într-o încăpere. Recrutorii aud din camera alăturată niște trosnete și apoi niște pocnituri ciudate, apoi liniște. Femeia iese victorioasă, plină de sânge, declarând:

– Pistolul n-a mers, așa că a trebuit să-l omor cu scaunul!

Motivat de lucrurile stranii descrise în prima parte a acestei serii de articole, m-am pus pe cercetat pe cont propriu.

În Italia, ca peste tot în diaspora, în a treia săptămână din ianuarie, se organizează săptămâna de rugăciune comună. Unii preoți ortodocși români anunță acest eveniment în bisericile pe care le păstorec, astfel încât cei care sunt interesați știu unde se realizează întâlnirile cu reprezentanții altor credințe. Aceste întâlniri care sunt promovate sunt diferite în conținut, locație și durată de la loc la loc. Fix în această perioadă, eu m-am apucat în ianuarie 2018 să colind ”zona Z” ca să observ ce comportamente prilejuiește pe la diferite parohii ortodoxe românești. Ce am aflat mi s-a părut cel puțin interesant, însă și mai interesant este ce se află despre asta căutând pe google.

De exemplu, într-un loc, întrebând care sunt obiceiurile prilejuite de această săptămână, am întrebat dacă se fac rugăciuni în comun la Biserica Ortodoxă sau la biserica catolică. Mi s-a răspuns de către unul din băieții care slujeau într-una din bisericile din ”zona Z” cam cu cuvintele: ”Sigur că da, se fac și la noi, și la ei, vin și aicea, mergem și noi la ei și ne rugăm cu toții împreună!”, de parcă ar fi cel mai firesc lucru.

În alt loc, preotul ortodox român paroh al locului s-a scuzat vreme de 5 minute față de enoriașii săi explicând că a fost invitat la două evenimente ecumeniste care se întâmplau aproape în același timp și ar fi vrut să participe la amândouă dar nu-i permitea timpul.

În alt loc, preotul a scuzat atitudinea ”deschisă” față de catolici prin nevoia unei politeți afirmative în opoziție cu intoleranța religioasă, de parcă a refuza politicos să participi la asemenea întâlniri e ca și cum le-ai da în cap unor catolici.

În alt loc, preotul nu a spus absolut nimic despre asta când am asistat la predică și la discuțiile de la sfârșit, dar am aflat de pe internet că el participă frecvent la întâlnirile catolicilor. Ce coincindență, exact la fel face și preotul B! Cu ocazia asta, am aflat despre un șpil practic prin care unii preoți ortodocși pot alege să ascundă de enoriașii lor faptul că participă la asemenea întâlniri.

Când se caută numele unui preot pe google, de obicei se caută cu nume și prenume. Pare logic, corect? Doar vrei să fii sigur că cel despre care găsești informație e chiar cel despre care cauți. Dacă vei căuta așa, nu vei găsi prea multe informații despre participarea preotului ortodox din diaspora la eventuale evenimente ecumeniste, dacă el nu vrea să facă publică această informație. De ce? Pentru că formatul în care ei sunt trecuți în programul evenimentelor ecumeniste din timpul săptămânii de rugăciune comună este (uneori) cu inițiala prenumelui și cu numele de familie. Deci dacă părintele Ion Popescu (nume fictiv) din Livorno asistă la rugăciune comună cu catolicii, el poate fi trecut în program I. Popescu. Cei care au nevoie știu desigur că acela e preotul ortodox al comunității române din acel oraș. Dacă se face în schimb o căutare pe google folosind numele de familie al preotului și un anumit cuvânt cheie, de exemplu Popescu, preghiera, Livorno, se pot găsi informații despre participarea unui preot la asemenea evenimente. TOATE aceste evenimente includ rugăciuni. Și ce putem să credem, că atunci când catolicii se roagă iar preoții ortodocși români sunt prezenți, citesc ziarul? Să fim serioși! Sunt poze de la asemenea evenimente în care se arată clar că ortodocșii și catolicii se roagă împreună, chiar dacă nu oficiază slujba împreună. Iar tonul la asta o dau preoții. Chiar dacă ei nu spun nimic comunității din care fac parte, ei participă la aceste evenimente nu în calitate de persoane private, ci în calitate de reprezentanți ai comunităților pe care le păstoresc, în calitate de păstori ai enoriașilor lor. De asta și sunt invitați. Vom afla în curând și ce se poate întâmpla cu cine nu participă.

Documentându-mă în felul acesta despre participările preoților ortodocși din toată ”zona Z”, i-am luat la rând pe fiecare. Toate zecile de preoți din ”zona Z” care slujesc într-o parohie ortodoxă română. Despre marea majoritate, a fost destul de ușor să aflu de pe google în câteva ore că nu doar au participat la evenimente de rugăciune comună cu catolicii, ci și cât de deschiși sunt în legătură cu asta, comparând informațiile de pe site-urile ortodoxe locale cu cele care se găsesc pe site-urile catolice. La sfârșit, aveam o lista de 8 preoți despre care nu eram sigur, pentru că nu găsisem nimic clar într-un sens sau altul. Așa că le-am luat numerele de telefon și i-am sunat pe fiecare în parte. Fiecare din ei, în afară de unul (preotul D) a fost foarte deschis în a mă lămuri la telefon despre cât de iubitor este el cu catolicii. 7 împărtășeau o gândire ecumenistă. În câteva minute de discuții cu fiecare, m-am lămurit. Preotul D a avut un comportament evaziv, dând un răspuns care nu mi s-a părut deloc clar. Uimit cât de simplu este să aflu care preoți sunt ecumeniști și care nu, m-am dus la ”orașul X”, capitala ”zona Z”, să-l cunosc în persoană pe preotul D.

Cu speranța că am găsit un preot ”ne-ecumenist” în ”zona Z”, am început să particip la slujbele ținute de el și, în fiecare duminică, după slujbe, îl mai întrebam una-alta în direcția care mă interesa. Subiectul a fost evitat în primă instanță, dar după vreo 3 săptămâni, preotul D a început să capete încredere în mine și mi-a dezvăluit poziția lui. Mi-a spus că ecumenismul interconfesional e lucrarea masoneriei și că el nu este deloc de acord cu așa ceva în comunitatea de care răspunde. Mi-a confirmat că atâta vreme cât a fost el preot paroh acolo, în biserica pe care el o închiriază pentru slujbe nu s-au realizat slujbe ortodoxe la care să fi participat și preoți catolici și nici el nu a participat în cadrul săptămânii de rugăciune comună la vreun eveniment cu catolicii. În schimb, se temea să ia poziție deschis față de ierarhia bisericească, cu atât mai mult cu cât a observat că la două  evenimente organizate de Biserica Ortodoxă Română în zona ”zona Z”, slujbe realizate de preoți ortodocși, între care a fost invitat și el să participe, au participat în calitate de observatori și preoți catolici. Acest lucru l-a luat prin surprindere: nu i s-a comunicat dinainte că ei vor fi acolo. Intuind probabil că acesta este un obicei al locului, a încetat să mai participe și la asemenea slujbe cu alți preoți ortodocși români. Ca urmare, niciun alt preot ortodox comun n-a mai venit să slujească împreună cu el în biserica pe care o păstorea și nu a primit nici măcar un diacon. Ce coincidență! Tocmai în luna în care a fost repartizat un diacon la parohia pe care o slujea, el a fost repartizat la altă parohie! Voi reveni la acest eveniment în partea a IV-a. Deci nema Sf. Maslu în parohia respectivă. Toate slujbele și Sfintele Taine: sfințire agheazmă, vecernie, liturghie, spovedanie, împărtășanie și parastas trebuiau să fie făcute duminica de la ora 8 AM la ora 1 PM, în condițiile în care nu avea diacon, iar biserica trebuia decorată cu icoane de fiecare dată. Habar n-am când sau dacă făcea cununii și botezuri, mi-a fost și milă să întreb. La prima oră a duminicii, vedeai credincioși alergând dintr-o parte într-alta, punând icoane, scoțând obiectele de cult din spatele altarului, instalând pangarul și locul unde se aprind lumânările, în timp ce o femeie care citea niște rugăciuni dădea semne la unul sau la altul (”nu! Icoana cu Maica Domnului o pui mai sus! Nu acolo! În dreapta!”), iar preotul nu avea timp nici să-i coordoneze.

Înainte de momentul împărtășaniei, Sf. Liturghie se oprea pentru a spovedi vreo câteva zeci de credincioși (bineînțeles, pe repede-înainte), apoi se relua pentru împărtășanie. Preotul se arăta disponibil și-i încuraja pe enoriași să se spovedească sâmbătă seara, dar cine îl băga în seamă?

Într-o duminică, pe lângă această întreagă vânzoleală, pentru că nu s-au strâns suficienți bani pentru chiria bisericii în acea lună, după terminarea rînduielii creștine pentru Sf. Liturghie, credincioșii au fost invitați să participe la o prezentare promoțională de o oră a unui ”aparat-minune” de făcut masaj, la care vânzătorul care a ținut prezentarea și demonstrația a plătit câte 10 euro de fiecare participant preotului. După care toată lumea s-a grăbit la parastas. Mi se pare că o cucoană s-a arătat interesată să cumpere aparatul, așa că lucrurile pare că au ieșit win-win, așa cum se cuvine în business.

Ah, cred că e important să menționez și că preotul D avea în întreținere o familie cu 4 copii. Și locuia în afara orașului X. Efortul și dedicarea preotului D mi s-au părut impresionante. Desigur, unii au ales să nu vadă decât ce lipsea, fără să se întrebe din ce cauză o fi așa de greu pentru acest preot să se descurce singur în condițiile în care alți preoți români din alte parohii din zonă par să aibă mai multe resurse la dispoziție. Am putea fi tentați să credem că este vorba despre un caz izolat. Așa am tins și eu să cred, până să vorbesc cu preotul E. Cine e preotul E? E preotul care m-a lămurit cum stau lucrurile de fapt în spatele cortinei, într-o discuție privată.

Luând în considerare faptul că ecumenismul este un obicei pe față în rândul preoților ortodocși români din zona ”zona Z”, am considerat că ar fi util să aflu în ce măsură este acesta un obicei doar în rândul preoților români sau și al preoților ortodocși de alte nații și/sau din alte zone.

Am aflat, cu ocazia aceasta, că de exemplu în Luxembourg, toți preoții ortodocși în afară de unul care e cam bătrân și nu răspunde nici la telefon nici la e-mail, despre care nu am aflat informații concludente, sunt ecumeniști pe față. De asemenea, inclusiv preoții ruși ortodocși care slujesc în comunitățile din ”orașul X” sunt ecumeniști, în afară de unul.

Curios să-l întâlnesc pe preotul ortodox rus despre care nu am aflat informații concludente că ar fi sau nu ecumenist în zona ”orașul X”, m-am bucurat să aflu că, deși slujește într-o limbă pe care nu o înțeleg, este și vorbitor de limba română, așa că nu am avut probleme să comunic cu el. Acesta este preotul E și slujește la staroveri (lipoveni – n.n). Staroverii se află în comuniune liturgică cu Biserica Ortodoxă Rusa, după ce în secolul al XVII-lea au fost inițial nedreptățiți și alungați din Biserica Rusă pe temeiuri necanonice. Au fost repuși în comuniune în a doua jumătate a sec. XX. Reținerea lor în contactul cu restul lumii ortodoxe este de înțeles. În același timp, amândoi preoții ortodocși staroveri cu care am discutat în ultimul an mi-au demonstrat că sunt extrem de bine informați cu privire la ce se întâmplă în întreaga Biserică Ortodoxă. Așadar, aparenta lor izolare este pur și simplu o delimitare față de erezie, nu este o izolare informațională.

Preotul E mi-a spus că în urmă cu mulți ani, căutând biserici catolice în care să slujească Sf. Liturghie ortodoxă, a fost invitat în mod constant la evenimente ecumeniste. Modul în care mi-a explicat el acest fenomen este cam așa rezumat: ”catolicii te primesc la ei în casă pe te miri ce și mai nimica, doar cu condiția să aibă și ei acolo o prezență, să-și bage coada și să nu-i refuzi”. Astfel, de la loc la loc, comunitatea pe care o păstorește a fost dată afară din mai multe lăcașuri de cult catolice. Asta l-a pus într-o dilemă: fie alegea să permită prezența preoților catolici în sânul Ortodoxiei și să se roage împreună cu ei, chiar și la evenimentele organizate de catolici, fie alegea să își cumpere propria biserică. Pentru cei care nu înțeleg ce înseamnă asta, trebuie să menționez aceste detalii:

  • chiria și utilitățile pentru bisericile ortodoxe din străinătate sunt plătite în mare parte de preot și comunitate, lună de lună
  • chiria și utilitățile la o biserică sunt mult mai mari decât ar fi pentru un spațiu similar în România
  • costul pentru achiziționarea unui lăcaș de cult se ridică de obicei la ordinul sutelor de mii de euro. Costul crește cu importanța orașului și zona.
  • Preotul trebuie să mai și muncească la o slujbă ca să-și câștige traiul pentru el și familia lui numeroasă, pe lângă timpul și banii investiți la biserică
  • catolicii nu sunt tocmai entuziasmați la ideea ca ortodocșii să le cumpere bisericile în loc să le plătească chirie pentru ele
  • dacă vă închipuiți că ortodocșii care locuiesc și muncesc în diaspora sunt mai darnici sau au de unde să dea mai mulți bani decât cei din România, atunci visați.

În condițiile acestea, preotul E a ales să continue să refuze invitațiile catolicilor (politicos, desigur). Ca o coincidență, din diferite motive, comunitatea pe care o păstorește preotul E a fost dată afară din loc după loc, ceea ce este ușor de observat în căutările de pe Google, luând în considerare adrese diferite la date diferite.

La un moment dat, preotul E a hotărât că ajunge și a hotărât împreună cu comunitatea să facă un efort financiar consistent și au reușit să cumpere un spațiu în ”orașul X” pe care să-l amenajeze drept biserică, astfel încât să nu-i deranjeze nimeni și să nu fie nevoit să cadă la compromisuri. Mi-a spus că în continuare primește o ștangă de invitații în fiecare an la evenimente ecumeniste, pe care le ține teanc fără să le dea curs.

Mi-a împărtășit că nu sunt singurul de la care a auzit că agheazma făcută de un preot ecumenist s-ar fi împuțit, acesta este un caz ce i-a fost relatat și de alți credincioși. Nu am pus mai multe întrebări referitoare la ce preoți sau din ce locuri, cu atât mai mult cu cât mi s-a părut că nici el nu cunoaște cât s-a generalizat ecumenismul în diaspora.

Așadar, dacă eu în calitate de creștin ortodox în diaspora doresc să merg la Biserica Ortodoxă și să particip la slujbele oficiate de un preot care să nu fie ecumenist, aveam două posibilități: ori să merg la Sf. Liturghie la preotul D, ori la preotul E. Preotul D era în 2018 singurul preot ortodox din regiune, ne-ecumenist, care slujea în limba română.

Așadar, de la facilitatea de a avea o biserică ortodoxă în oraș, chiar după colț, am ajuns la următoarea situație: trezit în fiecare duminică dimineață la 5.30, ca să plec din oraș pe la 7.30, să ajung în ”orașul X” pe la 9.30, să particip la slujbele care se terminau pe la ora 3 și întoarcerea acasă cu primul tren. La asta, se adaugă faptul că pe ninsori abundente sau pe grevă a lucrătorilor feroviari (destul de des în regiunea în care locuiesc), trenurile puteau fi anulate unul după altul, ceea ce înseamna că trebuia uneori să aștept în gară 2 sau 3 ore. Deci ajungeam acasă pe la 7 sau 8 seara.

La scurt timp, m-am întors pentru aproximativ jumătate de an în ”orașul Y” din România, unde călătoria mea prin ”catacombele” ortodoxiei mi-au adus experiențe noi și mai interesante. Despre care vă invit să citiți în partea III a acestei serii de articole.

Mihai ”1/2 Ro, 1/2 It”.

Italia, februarie 2019

https://www.marturisireaortodoxa.ro/minunata-noua-lume-ecumenista-tot-mai-aproape-de-ortodoxie-ii/

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

39 de gânduri despre „„Minunata” nouă lume ecumenistă, tot mai aproape de Ortodoxie (II)”

  1. Vad aici un purtator de vesminte arhieresti ortodoxe, dand mana cu un eretic papistas, probabil un pseudo episcop. O frumoasa romancuta ii intampina cu paine, sare si oua rosii. Imediat gandul m-a dus la o fotogafie facuta la Sfanta Manastire Banceni din Ucraina. Sunt de fata doi arhierei, IPS Onufrie si IPS Longhin. Posibil si al treielea, pe care nu l-am identificat. O maica tine in brate un copilas. Acesta ciocneste ou rosu de Sfintele Pasti cu IPS Onufrie. Analizand cu atentie fotografia, am constatat ca acel copilas blond, probabil ucrainean, tinea oul intre degetele unui picior. Motivul? Aceasta faptura a Bunului Dumnezeu nu avea maini! Acestia sunt oropsitii pe care IPS Longhin i-a luat sa-i creasca, sa-i ocroteasca, sa-i nasca prin Sfantul Botez si sa-i pregateasca pentru Imparatia lui Dumnezeu.
    Cele doua fotografii masoara distanta dintre ereticii ecumenisti si arhiereii lui Hristos.
    Romani din Italia si de pretutindeni! veniti-va in fire. Nu mergeti dupa ecumenistii in care harul lui Dumnezeu nu mai lucreaza si apa lor se strica. Daca gasiti un preot cu cuget ortodox, faceti zid in jurul lui si sprijiniti-l. Vedeti ca abia se gaseste cate unul, intre cateva zeci.
    Ecumenisti, eretici si schismatici din toate tarile, uniti-va. Denigrati-i pe adevaratii arhierei ai lui Hristos si aduceti osanale siluanilor, ioanilor, timoteilor si tuturor cretanilor. Cand va veti duce la judecata particulara, o sa va dati cu pumnii in cap. Cand va veti chinui in focul cel vesnic… ,,lasciati ogno speranza”. Oameni ai lui Dumnezeu, pocaiti-va si lasati nebunia lumii acesteia.

    Apreciază

  2. Blagosloviti si iertati, Sfintia Voastra!
    Foarte interesant acest periplu prin lumea ecumenista intensa a diasporei.
    Sa rasplateasca Domnul jertfa milosarda!
    Aghiazma nu se strica in butoaiele patriarhiei si ale MMB.
    De ce oare, cand asta ar fi dovada care ar lamuri o intreaga pleroma ortodoxa!
    Datorita iconomiei divine ?
    Motivele care pot duce la stricarea aghiasmei pot fi diverse: preotul nu a săvârşit toată slujba de sfinţire a apei, vasul în care s-a sfinţit apa nu a fost curat, sticla în care s-a turnat aghiasma după sfinţire nu a fost curată, şi cel mai des întâlnit motiv, aghiasma a fost turnată în sticlă cu tot cu resturile de busuioc.
    Preotii ecumenisti din diaspora nu sunt cu nimic mai prejos decat „Inaltii”de aici.
    Din punct de vedere al savarsirii tuturor slujbelor intr-o singura zi cred ca nevoitorul ortodox nu se poate folosi indeajuns de ele, intrucat apar lipsa de concentrare, oboseala, diverse tulburari inerente.
    „Ei, părintilor, duhovnicia este tare grea, mai ales în zilele noastre! Păcate multe, credintă putină, rugăciune din fugă, vremuri de pe urmă… Numai mila lui Dumnezeu ne poate mântui!…Când ne rugăm, trebuie repetat mereu: „Iartă-mi mie, Doamne, cum iert si eu. Să ne rugăm nu numai pentru bunii nostri frati si prieteni care ne iubesc, ci si pentru cei care nu ne iubesc, ca să dovedim că suntem fiii lui Dumnezeu după dar si să vedem usa raiului deschisă spre noi.
    Să ne rugăm unii pentru altii, ca Dumnezeu să ne învrednicească de mântuire si să ne facă parte de un coltisor de rai….când altul ne ocărăste si ne defaimă, încă în public, iar noi răbdăm si zicem: „Dumnezeu i-a poruncit fratelui să mă ocărască, pentru păcatele mele”, aceasta este smerenia adevărată.
    De mare ajutor pe calea mântuirii ne sunt smerita cugetare si smerenia, care spală păcatele si biruiesc diavolul.
    Trece viata, vrei-nu vrei, si mâine-poimâine să ne întâlnim, cu totii, colo sus în rai…Când darul lui Dumnezeu se apropie de inima omului, atunci toate i se par usoare; iar când se depărtează harul, atunci toate i se par grele.
    Dumnezeu, pe cine iubeste, îl tine aproape de El, ca nu cumva libertatea să-i schimbe mintea si înselăciunea lumii să-i câstige sufletul.
    Deocamdată vă dorim răbdare si bucurie, si după aceea pace sufletească si bucurie duhovnicească.”
    (Parintele Paisie de la Sihla)

    Apreciază

    1. Doamne ajută!
      Într-adevăr, foarte interesantă și importantă mărturia pe care o aduce Mihai în periplul său făcut în lumea ecumenistă occidentală. Stricarea agheasmei a fost poate „semnul” de care a avut nevoie pentru a înțelege ce înseamnă ecumenismul strecurat hoțește în Biserică. Dumnezeu știe cum să lucreze în viața noastră pentru a ne atenționa în anumite momente importante. Fie pentru convertire, fie pentru recunoașterea păcatelor, fie pentru lipsa puterii sfințitoare într-o eparhie, parohie sau comunitate restrânsă. Până la o condamnare Sinodală nu putem nega existența Harului în Biserică, dar putem vedea prezența unei probleme care poate lua proporții nedorite.

      Apreciază

  3. In mass media, pentru poleirea imaginii Patriarhului BOR, se schiteaza deja imaginea unui salvator al romanilor aflati pe teritoriile cedate in urma pactului Ribbentrop -Molotov, al carui nume va fi inscris cu litere de aur in istoria BOR.

    Patriarhul Daniel a demonstrat că „e capabil de o construcție pe termen lung în condiții ostile, pentru apărarea dreptului la ființa națională a bucovinenilor din teritoriile pierdute în urma unui rapt făcut de naziști și sovietici în anul 1940”, scrie România Liberă după decizia Sinodului Bisericii Ortodoxe Române de săptămâna trecută.

    Ștefan Cervenschi afirmă că decizia Patriarhiei române de a le recomanda Patriarhilor Constantinopolului și celui al Moscovei să-și rezolve diferendele într-un sinod panortodox „este o abordare bărbătească”.
    Prin mesajul trimis de Sfântul Sinod, Biserica a demonstrat că nu se supune politicii și nu se teme să vorbească pentru neamul românesc.

    „Comunicatul este un mare obstacol pentru cei care se așteptau ca BOR să fie temătoare și să cedeze presiunilor dintr-o parte sau alta. Sinodul condus de Patriarhul Daniel a spus rușilor „niet”, ucrainenilor „ni” și grecilor „ohi” pentru că au greșit, și le-a spus și care sunt problemele litigioase pentru care suferă românii, aflați dintotdeauna pe acest teritoriu istoric. Fără să se teamă că în spatele celor două părți aflate în conflict se află Rusia, respectiv NATO, le-a atras atenția că Biserica nu este subordonată umil politicii, mai ales când în joc se află ființa națională a românilor din teritoriile cedate în urma pactului expansionist Ribbentrop-Molotov. Iar românilor din Ucraina le-a spus: „Da, existați și ne pasă de voi”.

    Fără să se teamă că nu va fi susținut de statul român. Meritul Patriarhului Daniel este acela că românii din Ucraina știu acum că un român de vârf își asumă riscuri uriașe, la nivel internațional, pentru ei. Iar dacă unii și alții se vor întreba de dedesubturile acestei decizii, răspunsul e mai simplu decât ițele politicii: Patriarhului îi pasă de neamul românesc și de Biserica sa”, sună concluzia articolului din România Liberă.

    Apreciază

  4. Două parohii vorbitoare de limba română ale Eparhiei Cernăuți-Bukovina apartinand Bisericii Ortodoxe Ucraineene au votat să rămână loiale Bisericii canonice și Inaistatatorului ei, Prea Fericitul Mitropolit Onufrie de la Kiev și Toată Ucraina, fiul natal al Cernăuților, care a condus eparhia înainte de a fi ridicat la rangul de Mitropolit.

    Comunitățile parohiale ale Bisericii Sf. Parascheva din satul Banceni și ale Bisericii Nașterii Maicii Domnului din satul Bairaki, și-au exprimat loialitatea și sprijinul duminică, 24 februarie, raportează site-ul Bisericii Ortodoxe Ucrainiene.
    Se spune că comunitățile parohiale, conduse de Preotii lor, preotul Pavel Dumitriu și arhiepiscopul Konstantin Apakitsa, continuă să-și desfășoare activitatea în conformitate cu canoanele și statutele Bisericii Ortodoxe Ucrainiene.Românii din Ucraina nu doresc liturghie în limba ucraineană. de aceea au preferat sa ramana sub conducerea Bisericii Ortodoxe Ucraineene-Patriarhia Moscovei, care le oferă libertatea limbii române la oficierea cultului.
    http://orthochristian.com/119627.html

    Apreciază

  5. Exista o varianta de care ecumenistii de la Bucuresti si MMB profita:adauga substanta care conserva aghiasma mare,mi se pare,ca e ceva de genul lichidului de parbriz.Gandirea Parintelui Vasile Iovita,o vad pe o linie buna in contextul acestui articol.Eu ii spun pseudo-patriarhvl Daniel,kir Daniel,nicidecum patriarhul Daniel.El e un erou pentru ecumenisti,noi la rugaciunile particulare la acatiste si paraclise nu il pomenim nominal nici pe el si nici pe episcopii si preotii de parohii si ieromonahii ,monahii si credinciosii din subordinea lui ca parte activa.Rostim pentru ei ca si pentru toti ereticii si paganii,o rugaciune care sa-i cuprinda pe toti(ne-nominal) ca Dumnezeu sa-i lumineze pe toti si sa le poarte de grija asa cum le poarta de grija paganilor si ateilor,masonilor,drogatilor,prostituatelor,afaceristilor,nebunilor ,celor cu patimi grele si tuturor celor pierduti de duhul lumii acesteia.Cum l-ai trata ca pe un cineva pe kir Daniel cand ii impinge pe clerici sa faca nenorocirile acelea din Italia,cand iti cateriseste preotii ortodocsi ,cand prigoneste ortodocsii?Stiati ca pe schismaticii lui Sava-Staicu nu-i mai prigoneste acesta?Nu se lamuresc oamenii cu argumente de teologie,cat se edifica ei cu aceste serii de articole!Sa vada toti ca ceea ce se intampla rau in Biserica,se datoreaza unei mari organizatii secrete .Unde e un preot ortodox,marginalizat de colegii lui,asa cum s-a petrecut in comunism cu preotii „dusmani ai poporului(ales),” acolo e de mers,sa tinem la el si sa pastram taina cand vine pe la noi .Citind seriile,concluzionez ca e deja timpul ca in jurul unui preot ortodox sa nu mai existe pareri impartite de niciun fel pentru evitarea riscului la care il supun oamenii pe preot.Comunitatile,cu cat sunt mai unite,cu atat problemele tind spre zero.Sa invatam chinonicul:Cinei Tale celei de Taina,astazi,Fiul lui Dumnezeu,partas ma primeste,ca nu-Ti voi da sarutare ca Iuda,ci ca talharul ma primeste cand vei veni intru imparatia Ta.Daca gandim bine ca parerea noastra diferita fata de comunitate,e de fapt o piatra in cap aruncata preotului jertfelnic,inseamna ca realizam ce se intampla azi .Faptul ca sunt multi cu ochii pe noi si ca ne intarim unii pe altii pentru pozitia ortodoxa ne bucura si ne responsabilizeaza in lucrarea de delimitare de ecumenism ,ca de ceva putred.Daca s-ar putea, ca acest gen de serii de articole sa nu se rezume doar la Italia.Sa avem situatii din:SUA,Athos,China,Rusia(daca sunt romani pe acolo,sa ne scrie),Canada,Venezuela(pt care se merita sa strangem ajutoare,zic).In acest gen de serii consta empatia din jurnalism crestin ortodox.Inca o data ma exprim:romani,oriunde v-ati afla pe glob,chiar si pe nave de croaziera sau in Antarctica,aveti o posibilitate sa va exprimati.Indrazniti.Fiecare aveti istoria dumneavoastra care nu e de neglijat.

    Apreciază

    1. Este oportun, în aceste vremuri de mărturisire, să fie exprimată orice experiență în legătură cu Ortodoxia sau cu ecumenismul din țară sau străinătate. Dacă nu pot fi scrise articole, măcar comentarii se pot trimite pentru a fi împărtășite astfel de gânduri, nu spre judecată, ci spre luminarea poporului dreptcredincios.

      Apreciază

  6. Doamne-ajuta!
    Sa fie blagoslovit in veci de veci, cuvantul Sfintiei Voastre, Parinte Claudiu!AMIN
    Aveti dreptate intru totul.
    Pericolul care pandeste din umbra este predarea Bisericii noastre de catre mai marii ei, schismei, pericolul de moarte duhovniceasca. Devoalarea intentiilor Patriarhului Daniel, la vreme, arata ca nu suntem niste nepriceputi, nici caldicei in credinta, fereasca Dumnezeu, asa nevrednici cum suntem.
    Ne lipsesc glasurile de straja ale monahilor care sa trezeasca cugetele amortite, vestind in cele patru zari, pericolul in care ne adancim ca intr-o mlastina cu nisipuri miscatoare.
    Cat despre taierea bratelor hidrei ecumeniste, mare este Mila Domnului!
    „Toţi fraţii suntem datori, dacă facem ceva, să fie făcut cu iubire şi bucurie întreolaltă. Pentru că acea comoară pe care o câştigă fratele (…) o am şi eu“, zice Sfântul Macarie Egipteanul. E o premisă fundamentală ca să avem între noi iubire şi bucurie. Dacă nu ai iubire şi bucurie, nu poţi să-ţi verşi sângele pentru Hristos. Trebuie să ai propria ta comoară şi pe aceasta să i-o dai lui Hristos. Fiecare, pe a sa.

    Apreciază

    1. Kir Siluan:nu are cine stie cati protopopi;preotul acela e usor de gasit,mergandu-se pe ideea cautarii tuturor protopopilor,ca fapte.De exemplu:sa zicem ca am avea idee ca toti protopopii din Italia sunt mai „ponderati”,numai unul aduce muzica folk sau populara in biserica si organizeaza scoala duminicala in timpul Sf Liturghii si e de ajuns sa afli cine e si unde slujeste ca sa mergi la el.Putem afla pe facebook.Sau cineva din cadrul comunitatii poate sa-i orienteze pe romanii ortodocsi spre acel preot cinstit care duce greul.Exista acum semnale din:California,Tokio,Paris,Berlin,New York.Acestea sunt semnalele.Sa aiba indrazneala sa-si spuna pataniile ca si crestini ortodocsi.Sa lase sfiala si gandul ca ce patesc ei nu are importanta

      Apreciază

      1. Acum in clipa aceasta avem semnale:zece din Ierusalim,14 din Betleem.Sa indrazneasca maicile ,sa ne spuna ce patesc.

        Apreciază

  7. io un lucru am invatat din povestea asta :
    si ma intreb : da cine îi pune pe ortodocsi sa faca slujbe in pseudo-bisericile catolice ? asta e anticanonic !
    cine o fost de la inceput cu ideea asta? cu ” afacerea ” asta religioasa? cum adica sa faci negot cu ereticii pt un loc de Slujbă?
    daca nu este posibilitatea sa construiasca Biserici Ortodoxe , poi atunci asta e…sa isi faca rugaciunile acasa .
    sau sa faca paraclise in casele episcopilor sau preotilor si sa slujeasca acolo…ce atata tam-tam si maimutareli de astea cu schimb si inchirieri de biserici ?!

    Apreciază

  8. Ideea care se desprinde o vad asa:problema cu catolicii si bisericile lor in relatie cu diaspora e veche de aproape 30 de ani.Eu stiam niste lucruri care stateau intr-un fel inainte de sinodul unionist si altfel dupa acesta.
    De exemplu,in Germania,prin preajma anului 2000 se auzea ca romanocatolicii franciscani donasera manastirea(un fost castel bavarez) cu biblioteca cu tot,in urma decesului ultimului monah,diocezei ortodoxe(rusa,ori romana,nu-mi mai amintesc).Ce-mi aduc aminte sigur ,este ca,pur si simplu au dat-o fara sa pretinda ceva in schimb(chirie,slujbe de tip unionist sau pact cu catolicii).Cineva mai informat decat mine poate sa-si exprime punctul de vedere.Chiar pana prin 2005,pana a se inmulti numarul de acorduri intre pseudopatriarhia ecumenica si CMB,nu am auzit ca romano-catolicii si ceilalti sa fi pus vreo conditie ortodocsilor.Unde erau sa slujeasca ai nostri?Sa nu fim absolut extremisti.Sa-si dea cu parerea cine a fost in cauza si nu altii.Cati bani trebuiau sa aiba romanii din diaspora sa isi faca de un loc de teren ca sa nu depinda de altii?Nu trebuiau facute slujbe?Unde trebuiau facute slujbele,in strada,in parcuri ca la tigani?Nu e cale de mijloc in gandire.De ce atatea reprosuri?Stau sa ma intreb.

    Apreciază

    1. Ca trebuiau facute slujbe in case particulare.Unde?La oricine,asa…?Azi se face sex acolo si maine,ca-i Duminica,trebuie sa vina preotul sa faca slujba tot acolo?

      Apreciază

      1. Nu peste tot, în orice casă, se face sex… mai ales la creștinii care se iubesc curat și dau naștere la copii! Sunt case de creștini care practică „agape”. Acolo se poate…?

        Apreciază

      2. Manu ! bre…lasă cuvintele porcoase pe care le folosesc englezii !!! nu e ortodox cuvantul acela ( care nu-i cuvant) din trei litere !
        ” se impreuneaza”, ” se insotesc”,
        desfraneaza.

        da nu is de acord cu tine deloc.
        măi…stii ce-i acela paraclis in casa preotului sau episcopului?( banuiesc ca episcopu nu poate fi acuzat ca in camera lui se fac impreunari ..e episcop calugar da!)
        ei…io am zis de paraclis facut special ca o Biserica mica..cu Sf. Altar si Iconostas intr-o casuta din curtea unui preot sau episcop!
        doar nu stau toti in bloc nu?
        Deci se poate face Paraclis separat de dormitor , nu cum prost ai gandit dumneata 🙂
        si repet..e anticanonic sa se Slujeasca in pseudo-biserici.
        Daca vreo pseudo-biserica a fost donata la ortodocsi…atunci tre Sfintita de Episcop ca pe una noua…si aia Ortodoxa ramane…nu or sa vina iara ereticii in Sf. Altar sa tina slujba eretica.
        nu suntem la Locurile Sfinte in Ierusalim !
        unde ai.mai vazut asa ceva in traditia ortodoxa.
        aia din catacombe unde slujeau?
        e mai curat un loc din padure..pe un butuc in aer liber decat o pseudo-biserica !
        Doamne ajuta!

        Apreciază

      3. plus de asta…parca si Canoanele opresc a te târgui cu ereticii , mai ales pe subiecte bisericesti!
        Canoanele interzic a primi daruri de la eretici tocmai pt a nu se ajunge in situatia asta ! ( a primi in dar o pseudo-biserica) trebuie refuzat ! punct.
        da cine i-o pus pe romani sa se duca atatia in Italia ? sau alte tari ? goana dupa un trai bun …idolul pantece 🙂 sa aiba un trai mai bun..ca deh…saracia intr-u Hristos nu le place ! nu-s multumiti cu minimum pe economie din Romania si se duc pt de 10 ori mai mult in tari straine !
        parintele Iustin Parvu a zis ca nu e rau daca se duc pentru o vreme si aduc bani acasa si mai fac cateceva . Dar nu sa se stabileasca acolo !
        uite cum fac unii… merg 1-2 luni si vin acasa..si iar se duc. Nu.mori o luna fara slujba daca acasa te pomeneste la Sf. Liturghie si tu acolo tii un mic canon de rugaciune!
        au doara Sf. Nicolae al Japoniei a slujit in vreo capiște pana sa aiba Biserica?
        intr-un fel e si vina romanului care pe scuza ca in Romania moare de foame ..se duce sa se osteneasca in afara. Treaba lor…acu suporta consecintele !
        daca erau mai romani adevarati..preferau sa stea in Tara noastra saraca si prigonita….dar Ortodoxa cu sute de manastiri…locuri de inchinare cu Sf. Moaste cu duhovnici…ce mai vreti românilor?
        alegeti una din doua : belsug si lux cu slujbe in pseudo-biserici….sau saracie, simplitare si Biserici autentice ! 🙂 acu e prea tarziu. au ales deja
        de fapt nici nu s-o gandit la ce o fii cu mersu la Biserica….s-au gandit pt altceva

        Apreciază

      4. Frate Ciprian,
        Nu putem să-i judecăm pe toți românii care au plecat afară siliți, cei mai mulți dintre ei, de săracie și/sau de lipsa locurilor de muncă. Eu cred că abordarea este greșită în legătură cu săvârșirea cultului divin. Pe de o parte aceștia au fost impresionați de locașurile de închinare (a se citi capiști) ale ereticilor, uitându-se, cu voie sau fără voie, că nu este îngăduit a se sluji pe altarele ereticilor, iar pe de altă parte, au fost manipulați de ecumeniști spre o astfel de întelegere pentru a fi posibilă mult dorita „unitate în diversitate”. Ecumeniștii au nevoie să schimbe mentalități, să escamoteze Sfintele Canoane sau să le bagatelizeze pentru a „crea” omul nou sincretisto-ecumenist!

        Apreciază

      5. Si încă ceva..ca mi-am adus aminte…iertati
        un ucenic teolog..parca si preot sau nu , nu stiu …s-a dus la duhovnicul său , pr. Arsenie Papacioc sa-i zică sa-i dea binecuvantare sa se duca in Italia sa propovaduiasca Ortodoxia acolo…ca are o asa ardoare sa-i invers pe aia de acolo (pe catolici cred)…
        ei…pr. Arsenie i zice cam asa : vezi de treaba mai baiete…numai ce aterizezi in Roma si vezi clădirile de acolo ..te catolicești…stăi cuminte …
        cam asa ceva

        Apreciază

      1. Sa stiti ca va dau dreptate,nu contrazic pe nimeni,normal.Acum,sa zic,nu e bine sa fii absurd ,canonic,nici cu preotul acela din occident care,imediat cum a ajuns acolo,episcopul l-a si aruncat in valuri pe ideea,care suna astfel:te-am trimis acolo,descurca-te,pe mine nu ma mai intereseaza de tine.Asa cum fac toti episcopii,de altfel,pentru ca asa stau lucrurile si in tara. Stiti unde cred,dupa opinia mea,ca e marea excrocherie astfel ca Biserica din diaspora sa calce in directie ecumenista?Neglijarea cu buna intentie a problematicii fondurilor europene cu posibila destinatie exclusiva pentru construirea de noi lacasuri de cult ortodoxe pentru cei din diaspora,astfel ca preotii si credinciosii sa ramana in legea ortodoxa.Fondurile erau destinate accesarii si utilizarii lor in sectorul extern al BOR si inca cu succes,dar nu s-a vrut.Pana in 2009,cu doua miliarde de euro,cred,s-ar fi acoperit ,fara probleme,tot necesarul de biserici pentru clericii si emigrantii romani,nu numai din occident,ci si din SUA si de pe tot globul.Din orice unghi ai dezbate problema,iti dai seama ca discutam de fapt de propaganda ecumenista.Nu exista sa ai proiectul de lucrari si sa vina sa ti se spuna ca fondurile europene destinate constructiei de lacasuri de cult in si pentru diaspora sunt limitate la o anumita suma.E mare sarlatanie,excrocherie,hotie,cu plecare din Vest,cu trecerea ei prin Patriarhie.Daca,de la un capat la celalalt se vroia ortodoxie acolo cu orice pret,se realiza.De ce UE a finantat construirea de:capisti sectare din bani exclusiv,integral, europeni,usor accesibili,capisti catolice,temple buddiste,moschei ,iar pentru bisericile ortodoxe s-a spus mereu ca sumele sunt extrem de limitate si greu accesibile?Cu siguranta intuiti raspunsul,ca sa nu-l repet.Va dati seama ca vina e aruncata pe nedrept 100% preotilor care nu stiau pe unde sa mai slujeasca sa poata tine ei ortodoxia asa cum au invatat-o prin facultate.Daca esti azvarlit la inchisoare ca preot detinut politic si impreuna cu tine in celula s-ar afla si 2-3 preoti catolici dar v-ati face rugaciunile separat si ati convietui si colabora in pace inseamna ca trebuie sa se spuna despre tine ca esti ecumenist sau ai idei ecumeniste chiar si dupa iesirea din inchisoare?Daca spui ca „da”,e ecumenist acela,atunci trag concluzia ca ai o alta orientare decat cea pe care o are toata Biserica Ortodoxa,spre exemplu.

        Apreciază

      2. Ciprian,sa zicem ca esti preot si ajungi ,sa zicem in Lecce,in Italia.Acolo,pare-se ca nu sunt romani si nici biserici ortodoxe.La primar nu te poti duce sa-ti asigure tie,PARINTELUI CIPRIAN,un paraclis cu icoane si sfesnice si o masuta pt Sf Liturghie.Sunt preoti care plang,cred,cand scriu acum.Banuiesc.Nu stiu. Primarul,nu-ti poate asi gura nici locuinta cu chirie,astfel sa poti locui doar tu singur cu familia ca boierii.Esti in tara straina si educatia te-a invatat ca mofturile si pretentiile sa ti le ai in tara ta de unde ai plecat,pentru a nu primi vreun calificativ legat de nesimtire,zice italianul care nu stie sf canoane.Credinciosi ortodocsi cu frica de Dumnezeu nu ai de unde sa cunosti,ca sa te muti acolo cu chiria si sa faci Sf Liturghie.Chiar si asa,nu-ti garanteaza nimeni cat de virtuosi sunt.De acord cu ce spui.Tu,ca si venetic,ii arati sf canoane si el,ca om educat si parolist si de buna credinta vizavi de ce intentionezi sa faci in orasul lui,te invita spre un loc destinat savarsirii cultului,cautand sa te ajute,sa te rezolve pe tine,ca pe un om in dificultate.El asa gandeste,orice mi-ai spune.Da telefon,de fata cu tine la consilierii lui si intreaba daca ar fi vreo biserica ortodoxa in oras pentru incadrarea acolo a ta .Raspunsul de la celalalt capat este un”nu”exprimat cu parere de rau si cu scuze ca nu a putut fi de folos.Primarul,avand atatea pe cap,numai de cele ale sufletului mai trebuia sa le stie pe dinafara.Suna la o parohie catolica si intreaba politicos preotul de acolo daca poate sa te ajute.Preotul catolic,ca un om cu bun simt,nu va spune”nu”intrebarii edilului,ca sef al localitatii care nu concepe sa lase un om in drum,mai ales ca e preot.Primarul ii prezinta toate datele problemei,pe care el nu o vede complicata,mai ales ca nu cunoaste regulile bisericesti.Pune receptorul la loc si te intreaba,firesc,ca de altfel:padre,daca va comvine sa faceti slujbe intelegandu-va intre dvs si padre pe care l-am sunat,inseamna ca mi s-a ridicat o piatra de pe inima si nu v-am lasat in drum.Va comvine varianta aceasta,ca alta,pe moment nu am ?
        Ce faci?Aici e dilema.Se apropie ziua sa faci slujba.Ai fost prezentat pr catolic.Ce faci?Te faci de rusine?Oamenii acestia vor sa te ajute cum pot si cu ce au.De stat sa cauti prin carti si canoane,nu-ti mai ramane timp,daca mai ai si copii mici.Duhovnic nu ai.La telefon ce sa poti rezolva.Sfatuitori nu ai.Te rogi:Doamne,lumineaza-ma,ca nu stiu cum sa procedez.Raspuns supranatural nu primesti,pt ca esti om,nu esti un sfant vrednic de un asa mare dar.Te gandesti daca slujirea alternativa in acelasi locas tu ortodox si el catolic ar aduce atingere integritatii invataturii de credinta ortodoxe,atata timp cat nu se intrevede ca ti-ar da de inteles sa faci vreun compromis liturgic.Incepi sa slujesti:o Duminica tu;alta Duminica acela,timp de 12 ani fara probleme din nicio parte.Daca gresesc,te rog sa ma ierti.Bate din palme,ca sa-ti ofere italianul toate pe tava cum vrei tu,ca la un marchiz,pentru ca noi,oamenii mai simpli avem niste reguli ale bunelor maniere.Poate or fi niste variante de rezolvare ale acestui gen de probleme care tin de parapsihologica inteligenta artificiala pe care noi nu o avem,desi o avem pe cea nativa pe care o stim de la parinti.

        Apreciază

      3. Fratia ta,Ciprian,sa zicem ca esti preot si ajungi ,sa zicem in Lecce,in Italia.Acolo,pare-se ca nu sunt romani si nici biserici ortodoxe.La primar nu te poti duce sa-ti asigure tie,PARINTELUI CIPRIAN,un paraclis cu icoane si sfesnice si o masuta pt Sf Liturghie.Sunt preoti care plang,cred,cand scriu acum.Banuiesc.Nu stiu. Primarul,nu-ti poate asi gura nici locuinta cu chirie,astfel sa poti locui doar tu singur cu familia ca boierii.Esti in tara straina si educatia te-a invatat ca mofturile si pretentiile sa ti le ai in tara ta de unde ai plecat,pentru a nu primi vreun calificativ legat de nesimtire,zice italianul care nu stie sf canoane.Credinciosi ortodocsi cu frica de Dumnezeu nu ai de unde sa cunosti,ca sa te muti acolo cu chiria si sa faci Sf Liturghie.Chiar si asa,nu-ti garanteaza nimeni cat de virtuosi sunt.De acord cu ce spui.Tu,ca si venetic,ii arati sf canoane si el,ca om educat si parolist si de buna credinta vizavi de ce intentionezi sa faci in orasul lui,te invita spre un loc destinat savarsirii cultului,cautand sa te ajute,sa te rezolve pe tine,ca pe un om in dificultate.El asa gandeste,orice mi-ai spune.Da telefon,de fata cu tine la consilierii lui si intreaba daca ar fi vreo biserica ortodoxa in oras pentru incadrarea acolo a ta .Raspunsul de la celalalt capat este un”nu”exprimat cu parere de rau si cu scuze ca nu a putut fi de folos.Primarul,avand atatea pe cap,numai de cele ale sufletului mai trebuia sa le stie pe dinafara.Suna la o parohie catolica si intreaba politicos preotul de acolo daca poate sa te ajute.Preotul catolic,ca un om cu bun simt,nu va spune”nu”intrebarii edilului,ca sef al localitatii care nu concepe sa lase un om in drum,mai ales ca e preot.Primarul ii prezinta toate datele problemei,pe care el nu o vede complicata,mai ales ca nu cunoaste regulile bisericesti.Pune receptorul la loc si te intreaba,firesc,ca de altfel:padre,daca va comvine sa faceti slujbe intelegandu-va intre dvs si padre pe care l-am sunat,inseamna ca mi s-a ridicat o piatra de pe inima si nu v-am lasat in drum.Va comvine varianta aceasta,ca alta,pe moment nu am ?
        Ce faci?Aici e dilema.Se apropie ziua sa faci slujba.Ai fost prezentat pr catolic.Ce faci?Te faci de rusine?Oamenii acestia vor sa te ajute cum pot si cu ce au.De stat sa cauti prin carti si canoane,nu-ti mai ramane timp,daca mai ai si copii mici.Duhovnic nu ai.La telefon ce sa poti rezolva.Sfatuitori nu ai.Te rogi:Doamne,lumineaza-ma,ca nu stiu cum sa procedez.Raspuns supranatural nu primesti,pt ca esti om,nu esti un sfant vrednic de un asa mare dar.Te gandesti daca slujirea alternativa in acelasi locas tu ortodox si el catolic ar aduce atingere integritatii invataturii de credinta ortodoxe,atata timp cat nu se intrevede ca ti-ar da de inteles sa faci vreun compromis liturgic.Incepi sa slujesti:o Duminica tu;alta Duminica acela,timp de 12 ani fara probleme din nicio parte.Daca gresesc,te rog sa ma ierti.Bate din palme,ca sa-ti ofere italianul toate pe tava cum vrei tu,ca la un marchiz,pentru ca noi,oamenii mai simpli avem niste reguli ale bunelor maniere.Poate or fi niste variante de rezolvare ale acestui gen de probleme care tin de parapsihologica inteligenta artificiala pe care noi nu o avem,desi o avem pe cea nativa pe care o stim de la parinti.

        Apreciază

      4. Manu, aici ai dreptate …
        si eu asa ma gandeam…in Romania cate case de rugaciune pt sectati s-au construit pana amu? multe !
        bani sunt … cu milioanele de euro pt ” Catedrala hiper din Bucuresti „. se puteau face mici Biserici in strainatate . Dar nu cred ca ii convine papalitati sa aiba asa ceva in Apus. este exclus. dracu nu-i prost. de aia acuma satana nu mai prigoneste ca la inceput ca stie ca face mucenici…acu vine sa insele ca in Rai pe Eva !
        ………………..
        in inchisoare e altceva. acolo esti fortat. iti faci rugaciunile separat si le marturisesti colegilor eretici de celula ca nu primesti invatatura lor . nu te rogi cu ei odata ! nu zici ” Tatal nostru” impreuna . ci separat in inima ta te rogi . in rest faci ce poti omeneste sa ii ajuti !
        pr. Paulin Lecca a fost in situatii de astea cu sectanti . dar n-a devenit ecumenist !

        Apreciază

  9. Manu , 🙂
    acum iti raspund la comentariul cu ” daca eram preot trimis in lecce”,
    la comentariul dinainte era raspuns la celalalt comentaruu al tau…

    pai cum sa ajung in lecce ca preot..unde nu sunt romani?
    pai ce sa caut acolo? cum adica sa te trimita asa aiurea?
    fac paraclisul Maici Domnului si nu ma duc in tari straine daca n-am darul Sf. Apostol Pavel !
    mai degraba ma fac pustnic decat sa-mi primejduiesc mantuirea printre straini 🙂
    in niciun caz nu slujesc in pseudo-biserici. nu ma targuiesc cu nimeni ! ma duc la ortodocsi sa ii spovedesc, sa le dau sfaturi …dar nu slujesc daca n-am un loc binecuvantat.
    in loc de Liturghie fac Doamne Iisuse si le spun la crestini sa se roage acasa si cand pot sa meaega in Romania la duhovnici sa se impartaseasca acolo in Biserica !
    .

    Apreciază

  10. Am si eu o parere modesta. Romanii nostri sunt indreptatiti sa traiasca in hotarele Romaniei. Tara asta e inzestrata cu tot ce are nevoie, chiar mai mult, sa ajute si pe cei aflati in nevoie. Politicile satanice i-au constrans pe bietii nostri sa ia calea pribegiei, caci asa se poate slabi un Popor Ortodox, pe care lichelele il vor impins pe calea necredintei. Aici avem biserici suficiente, cate sa incapa mai mult de 20 000 000 de romani, avem tot ce ne trebuie. De ce pierderea aceasta de populatie, care nu s-a produs nici in razboaie? Ca sa aduca musulmani, adica sa slabeasca Biserica lui Hristos.
    Targurile pe care le fac preotii ecumenisti in Italia si peste tot, sunt spre pierzarea lor. Pseudo-ierarhii nostri trambitau pe toate drumurile cat bine ne fac ereticii catolici, dandu-ne capistile lor, dezinteresat, desigur. Acum aflam ca ne percep niste chirii, nu chiar mici, in care se organizeaza tot felul de manifestari satanice.
    Romani dragi! Treziti-va! Nu mai mergeti in capistile catolice, la preoti carora li se strica apa. Harul nu mai lucreaza in acestia. Dumneavoastra simtiti mai bine ca oricine cand preotul nu e pe linie ortodoxa.
    Decat o Sfanta Liturghie in capiste catolice, mai bine una intr-o padure,in camp deschis, in casa particulara.
    O incapere a unei case poate fi rezervata pentru savarsirea Sfintei Liturghii, in conditii de prigoana. Casa respectiva (nu incaperea) poate fi una in care se nasc copii pentru imparatia lui Dumnezeu. Nu introduceti in discutie tot felul de consideratii personale!
    Daca vreti, pot sa va argumentez scripturistic ca Sfanta Liturghie se savarsea in case particulare ale unor madulare ale Biserici Mantuitorului. Asa e bine, nu in prezenta ereticilor si in capisti papistase, cu muzici folk. pop, rock si alte satanisme. Dumnezeu sa ne ajute tuturor, spre mantuire!

    Apreciază

      1. Acum situatia ,dupa acest sinod s-a schimbat.Orice oferta catolica trebuie refuzata fara discutie.Am constatat pozitii crestine in comentariile de mai sus,drept pentru care,din adanc respect va rog sa-mi iertati tot ce v-am gresit si sa nu va smintiti de un cetatean ca mine.Sa se inteleaga ca slujirile in templele catolice,dupa kreta,cred,nu sunt primite.Parintele Arsenie Papacioc a spus ca in materie de Adevar nu este targuiala!Ce preoti cautam?Pe cei prigoniti,vorbiti de rau si izolati de conslujitori.Aceasta trebuie facut acum!

        Apreciază

      2. Sigur ca avem rude,prieteni care merg Duminica si aici in tara si acolo la slujbe.Nu gresim daca-i indemnam sa nu mearga acolo.Facem un mare bine daca i-am ajuta,cu rabdare pe apropiati sa se bvsoleze si sa le spunem adevarul fara dubii.Sa le aratam ca cei care mai slujesc cu ei nu mai trebuiesc frecventati la slujbe ca ne facem partasi si sa nu ne luam dupa gura lumii sau dupa ce zic neamurile(la parastase,nunti ,botezuri,sfinte Masluri).Toata suflarea merge dupa acest site!Eu asa zic.Postul Trinitas si alte posturi radio sa se evite in mod clar.Poate merge postul Mitropoliei Pireului macar pt muzica religioasa greaca.

        Apreciază

      3. Dupa tatonarile din Venezuela si razboiul de acolo,cand vor iesi la lumina aversiunile Americii de Sud si Centrale contra SUA si Canadei(adica Sudul contra Nordului) care mocnesc de peste 200 de ani,se creeaza o mare zona de insecuritate cu impact global de aproximativ 60%,procent declansator al recesiunii globale,fapt ce va accelera factorul ecumenist si cipuirea,chipurile,ca o necesitate de intarire a securitatii si pentru instaurarea de regimuri armate pe glob.Dupa Venezuela,pentru slabirea influentei Rusiei,mai ales pe cale religioasa,prin ortodoxie,americanii ,sigur vor face presiuni agonizante pentru instaurarea in zonele noastre,in Ukraina,RUSIA,GRECIA SI ATHOS a unui regim totalitar ecumenist din ratiuni de „securitate”,ca sa nu „devina si aceste zone vulnerabile,zone de posibil conflict sub sefia Rusiei”.Si vor cauta sa anihileze aici ,prin santaj,anularea tuturor canoanelor,toata influenta Rusiei pe filiera ortodoxa,facand din ecumenism o unealta de corupere totala a lumii ortodoxe.Asa ca,ne asteptam,ca de acum ,la porunca americana,toate patriarhiile,Athos si Arhiepiscopia Atenei se vor alinia,vrand-nevrand si vor recunoaste:scismele din Ukraina(si viitoarele din),Muntenegru,Macedonia,din fosta URSS,diaspora rusa,primatul absolut si totalitar al Patriarhiei Ecumenice care va actiona absolut de una singura,deci,sa nu ne mai asteptam la conglasuiri si sfarsindu-se cu primatul dictatorial sub un papa fascist pe fata(toate aceste lucruri,desfasurandu-se fenomenal de rapid si fara cracnire de nicaieri,pe moment ce vorbim de dicteul ciznei militare americane aici,cu desavarsire).Deci,libertatea de acum de exprimare in articole si comentarii,mai ales pe site urile ortodoxe va fi mit si o vom uita.Clasicele comunicari prin biletele cum era odinioara in Rusia,este varianta care ramane pe masa.

        Apreciază

Lasă un comentariu

DISCERNE

Viitorul, o paletă de opţiuni. Alege drumul!

Ortodoxia mărturisitoare

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

ASTRADROM

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Vremuritulburi

ortodoxie, vremurile de pe urma, istorie, sanatate, politica, economie, analize si alte informatii utile

Lumea Ortodoxă

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Blog de Dogmatică Empirică

...adică despre dogmă și experierea ei în Duhul Sfant. Doar în Ortodoxie dogmele Bisericii chiar pot fi verificate prin viața mistagogică!

Sfântul Ioan de Kronstadt

În fiecare zi - gândurile unui om extraordinar

Monahul Teodot - blog oficial

Ortodoxia-singura credinta mantuitoare

SINODUL TÂLHĂRESC

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Bucovina Profundă

“ De mare jele şi de mare minune iaste, o iubite cetitoriu, cându toate faptele ceriului şi a pământului îmblă şi mărgu toate careş la sorocul şi la marginea sa... şi nici puţin nu smintescu, nici greşescu sămnul său. Numai sânguru amărătulu omu... ” Varlaam - Cazania

Cuvântul Ortodox

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Redescoperirea Sfintei Euharistii

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

SACCSIV - blog ortodox

Ortodoxie, analize, documentare, istorie, politica