Cele trei etape gândite de Fanar pentru unificarea Ortodoxiei mondiale cu papismul eretic, până în anul 2025

335931.p

Prin relația sa cu uniații greco-catolici, „Biserica Ortodoxă din Ucraina” schismatică se va dovedi un catalizator pentru viitoarele unificări ale Bisericilor Ortodoxe și Catolice, avertizează Biroul pentru Erezii și Culte al Mitropoliei Bisericii Greciei din Pireu.

Înaltpreasfințitul Mitropolit Serafim din Pireu este cunoscut ca un apărător ferm al Ortodoxiei Patristice, iar în timp ce majoritatea fraților săi Episcopi din Biserica Greacă au admis pasiv acapararea teritorială prost concepută a Patriarhiei Constantinopolului în Ucraina, el a vorbit de mai multe ori împotriva recunoașterii BOaU, subliniind necesitatea întrunirii unui sinod pan-ortodox pentru rezolvarea problemelor create de Constantinopol.

Potrivit autorilor noii declarații, publicată pe site-ul Mitropoliei, autocefalia ucraineană are drept scop promovarea „unificării Bisericilor”, a papismului cu Ortodoxia.

În prima etapă, obiectivul este „unirea” schismaticilor lui Epifanie cu Uniații Ucraineni, pentru a crea o singură „Biserică Locală”, care va include greco-catolicii și schismaticii care îl urmează pe Epifanie”, se arată în declarație.

Svyatoslav Shevchuk, conducătorul Greco-Catolicilor din Ucraina, a vorbit public despre obiectivul unirii celor două „biserici” în comuniune atât cu Roma, cât și cu Constantinopolul, iar Epifanie Dumenko a vorbit în mod repetat despre nevoia  unei apropieri din ce în ce mai mari de Uniați.

În următoarea etapă, cel mai probabil, ei vor căuta să încorporeze toate Bisericile Ortodoxe care se supun Patriarhiei Ecumenice, cu toate „bisericile” locale Greco-catolice care vor fi supuse primatului Patriarhiei Ecumenice”, continuă declarația.

Și, în sfârșit, „în cea de-a treia și ultima etapă, „unificarea” Ortodoxiei mondiale cu papismul eretic va fi realizată prin toate aceste „biserici” hibride care acum reprezintă o singură unitate creată până la acel moment”.

Biroul pentru Erezii și Culte al Mitropoliei Pireului este convins că „ortodocșii” și papistașii se vor supune Papei prin intermediul Patriarhului Ecumenic. În primul rând va fi Papa și imediat după el – Patriarhul ecumenic”.

Declarația prevede, de asemenea, că „unificarea Ortodoxiei mondiale cu papismul eretic va fi oficializată legal la „Sinodul ecumenic” din 2025, organizat în onoarea aniversării a 1.700 de ani de la primul Sinod Ecumenic.”

Mitropolia Pireului amintește că „schismaticii lui Epifanie se află în relații și contacte foarte strânse cu Greco-Catolicii Ucrainieni” și „Domnul Serghei Dumenko (numele de botez ca mirean al lui Epifanie n. tr) însuși, precum și „episcopii” din jurul său nu numai că dezvoltă relații de cooperare, ci și se roagă împreună cu uniații, ca și cum ar fi „Biserica Ortodoxă Uniată”.

Declarația mai spune că „Fanarul  dorește ca Ortodocșii să înghită fără să răsufle comunicarea cu schismaticii, astfel încât să poată înghiți și lipsa Succesiunii Apostolice în ierarhia lor. Treptat, ne vom obișnui cu relațiile noastre cu Greco-Catolicii. Și în sfârșit, vom face un ultim pas pentru a cădea în brațele papei„.

În mod special, declarația notează că Alexander Drabinko, unul dintre cei doi ierarhi canonici care au părăsit Biserica Ortodoxă Canonică pentru a se alătura schismaticilor, s-a rugat recent împreună cu ereticii uniați. „Ierarhii” și „clericii” BOaU au coslujit în mod deschis cu romano-catolicii, greco-catolicii, schismaticii din Muntenegru și schismaticii din Belarus.

Declarația subliniază, de asemenea, că BOaU are legături strânse cu guvernul SUA și cu naționaliștii radicali de acasă din Ucraina.

Pireu, 18 februarie 2020

Trad. dr. Gabriela Naghi

https://orthochristian.com/128582.html

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

11 gânduri despre „Cele trei etape gândite de Fanar pentru unificarea Ortodoxiei mondiale cu papismul eretic, până în anul 2025”

  1. Mitropolitul Serafim de Pireu revine într-o Mărturisire publică extraordinară, care va face cu repeziciune înconjurul lumii ortodoxe. Mitropolia Ortodoxă a Pireului trage semnalul de alarmă , vestind planul mârşav pus la cale de către conducătorul Fanarului, mâna dreaptă a ereticului papă Francisc, cu masoneria sionist-globalistă pentru definitivarea unităţii spirituale a lumii, o unitate supra-religioasă, o unitate în diversitate, care adună laolaltă toate marile religii. Adică, o unitate spirituală pentru realizarea unei noi ordini mondiale, a utopiei perfecte, instaurate de “Mesia”- Antihrist.
    Suntem împinşi spre apostazie chiar de către mai-marii Bisericii. Lipsa de reacţie a BOR care uneori merge până la ticăloasa complicitate…faţă de flagelul intrării in UE, faţă de menţinerea in organismul satanic CMB, faţă de homosexualitate, faţă de ereziile şi schismele nou apărute, culminează cu slujirile impreună cu ereticii, încuviinţând tacit aceste deviaţii primejdioase, cu încălcarea sfintele canoane şi a Tradiţiei Bisericii.
    Toate prorocirile Sfinţilor Părinţi se împlinesc sub ochii noştri.
    *” Oamenii vor fi mândri, vor fi nemulţumitori, vor respinge Legea lui Dumnezeu: alături de pierderea legăturii cu viaţa, va slăbi şi morala. Binele va slăbi şi răul va creşte…. Va fi o apostazie generală şi, pe deasupra, mulţi episcopi vor trăda credinţa, iar ca justificare, vor arăta spre starea strălucită a Bisericii. Căutarea compromisului va fi atitudinea caracteristică a oamenilor. Fermitatea mărturisirii va dispărea. Oamenii vor căuta cu asiduitate să-şi motiveze căderea, iar răul, ca o moleşeală malignă, va susţine această stare generală. Oamenii vor avea obişnuinţa lepădării de dreptate, a dulceţii compromisului şi a păcatului.”

    Ce fac arhiereii noştri, acum când s-a hotărât deja unirea cu papistaşii la sinodul ecumenic din 2025?
    Vedem că românii trăiesc ca şi cum nu s-ar întâmpla nimic…majoritatea, vieţuiesc într-o stare de letargie duhovnicească, într-o neputinţă somnambulică înfricoşătoare. În schimb au epuizat în timp record majoritatea stocurilor de măşti de protecţie din farmacii, ca şi cum acea bucată de ţesătură simplă i-ar apăra de vreun virus, cât ar fi el de puţin „nociv”! Nu îi preocupă erezia care îmbolnăveşte de moarte mădularele Trupului lui Hristos, nici schisma care invadează agresiv Ortodoxia, punând în pericol unitatea Bisericii. La cote înalte funcţionează doar instinctul primar, dobitocesc, de supravieţuire.
    Se pare că şi-au pierdut nu se ştie cum mustrarea de conştiinţă, au uitat puterea rugăciunii şi a pocăinţei care reuşesc să înduplece mila Celui Prea Înalt.
    Trebuie să fim în stare de trezvie permanentă, observând semnele vremurilor de apostazie pe care am ajuns să le trăim din mila Domnului. Acum este vremea potrivită pentru Mărturisirea Adevărului în faţa Mântuitorului Hristos, curăţindu-ne rărunchii de ură şi de răutate, îngrădindu-ne de cel mai puternic virus al tuturor veacurilor, panerezia demonică a ecumenismului.
    *”Şi acum, înainte de moarte drepţii văd în jurul lor ceea ce ceilalţi oameni nu văd”, în timp ce „lâncezeala plictiselii abătută asupra păstorilor, slăbiţi de atacurile lumii acesteia şi care zac ţintuiţi de duhul toropelii zadarnice”sub invazia satanică a ecumenismului, se face vadită tot mai mult în acceptarea hotărârilor conducătorului Fanarului care îi va trimite împreună cu turmele năucite în îmbrăţişarea puternică a ereticului Francisc din care nu vor mai scăpa.
    Acestea însă se vor derula cu mare repeziciune, astfel încât posibilitatea luării unor decizii înţelepte, în timp util, care să ajute mântuirii sufletelor lor şi a celor apropiaţi va fi imposibilă.

    *Sfântul Ioan Maximovici, “Predici şi îndrumari duhovniceşti“, Editura Sophia, Bucuresti, 2001

    Apreciază

    1. ,,Ce fac arhiereii noştri, acum când s-a hotărât deja unirea cu papistaşii la sinodul ecumenic din 2025?”
      Cred că pregătesc pliroma pentru mult dorita unitate în diversitate! Au un” cincinal” la dispoziție pentru a se conforma potrivit planurilor mai marilor ecumenismului mondial, cu sediul la Vatican!

      Apreciază

  2. Să fie blagoslovit cuvântul Sfinţiei Voastre în vecii nesfârsiţi, Cinstite Părinte Claudiu!
    Adevăr aţi grăit!
    Sigur la Vatican, acolo unde se află fratele iubit al ambilor Patriarhi.
    “În 1964 a început un drum “care de acum nu se mai poate opri”: încă n-am ajuns “la ţinta unităţii creştinilor”, însă din acel moment “am învăţat să ne iertăm unii pe alţii pentru greşelile şi neîncrederea din trecut şi am făcut paşi importanţi spre reapropiere şi reconciliere“.
    Acum “a venit momentul de a merge înainte (împreună cum spune Francisc)– afirma Bartolomeu, Patriarhul Constantinopolului, încă din 2014.
    Duhului antipatristic şi al Ecumenismului,domină peste tot lumea ortodoxă.
    Cine îşi mai aminteşte momentul în care kir Bartolomeu, a oferit un Sfânt Potir ca dar cu un simbolism foarte profund, nou-alesului Episcop Unit al Atenei?
    Astăzi prin„ scăderile de la acrivia dogmatică în poziţiile ortodoxe,.. din nefericire, întru nimic nu ne mai deosebim de uniţi”, iar Dialogul Ecumenic este doar un„joc care nu are nimic sfânt”!
    De aceea unirea cu greco-catolicii nu va întâmpina nici o tulburare!
    Biserica Constantinopolului aduce cântări de laudă Papei, care stăruie în erezie, ca fiind „venerabil Păstor şi Întâi-stătător” şi asta chiar în biserica patriarhală şi în prezenţa Patriarhului Ortodox!
    Se aduc cântări de laudă ereziei papismului, ca fiind „Biserică venerabilă, Scaunul lui Petru”, de către Biserica Constantinopolului şi asta în biserica patriarhală şi în prezenţa Patriarhului!
    Papa, cel care stăruie în erezie, îmbrăcat în veşminte liturgice, participă activ la Dumnezeiasca Liturghie în biserica patriarhală (30.11.2006) schimbând sărutarea liturgică cu (… co-liturghisitorul său) Patriarhul şi rostind Rugăciunea Domnească (Tatăl nostru) în numele poporului ortodox!
    Nu în cadrul Liturghiei, dar şi la noi Patriarhul Daniel a procedat la fel…fără să întâmpine nici o opoziţie…

    Clerici papistaşi şi armeni, îmbrăcaţi în veşminte liturgice, citesc Evanghelia la Vecernia Dragostei [a „Doua Înviere”, n.tr.] în biserica patriarhală a Constantinopolului (în anii 2011, 2012) şi intră în Sfântul Altar prin Uşile Împărăteşti, ca nişte clerici ortodocşi canonici!

    Mitropolitul Germaniei, kir Augustin, a participat la Trier în Germania la o manifestaţie dedicată „pomenirii Botezului” în „Ziua Lumii creştine” (5 mai 2012)! S-a rugat împreună chiar şi cu pastoriţe şi episcopese şi a primit să fie stropit pe frunte de un Episcop papistaş întru „pomenirea Botezului”! În aceeaşi măsură tragică pentru un Episcop ortodox a fost şi clipa în care Mitropolitul Germaniei, ca şi cum ar fi fost un cleric papistaş, i-a stropit pe frunte pe mirenii catolici şi protestanţi întru „pomenirea Botezului”! Ar fi putut, aşadar, Roma să-şi asigure o mai bună legiferare bisericească a „botezului” papistaş decât printr-un Episcop ortodox cunoscut, reprezentant al Patriarhiei Constantinopolului? La aceeaşi ceremonie, acelaşi Mitropolit a fost fotografiat aşteptând la rând după o pastoriţă sau episcopeasă, care îl binecuvintează pe frunte (!) pe un episcop papistaş!

    Episcopi papistaşi au participat în biserici ale Patriarhiei Ecumenice la litania Icoanelor în Duminica Ortodoxiei! O, cumplită confuzie şi batjocorire!

    Mitropolitul Prusei şi directorul Facultăţii de Teologie din Halki, kir Elpidofos, le predă studenţilor lui că rugăciunile în comun cu eterodocşii sunt îngăduite şi nu reprezintă o încălcare canonică, potrivit Sfintelor Canoane, a Enciclicei Patriarhale din 31.1.1952 şi Scrisorii din 3.7.1999 a Patriarhului Ecumenic, kir Bartolomeu, adresată Sfintei Chinotite a Sfântului Munte.”
    Conducătorul Fanarului a condamnat pe cei care citesc «anatemele» împotriva eterodocşilor şi a celor de alte credinţe, ca şi împotriva celor care propovăduiesc şi învaţă Ecumenismul sincretic, întrucât se produce tulburare şi există primejdia schismei şi a neorânduielii în Ortodoxie.
    Câţi Ierarhi ortodocşi, vor mai citi Synodiconul în Duminica Ortodoxiei?
    Prin „anatemele” Sinoadelor Ecumenice şi Locale, Biserica îi sensibilizează pe fraţii rătăciţi şi trage semnalul de alarmă faţă de membrii ei, atrăgând atenţia asupra stricării şi deformării Adevărului, asupra primejdiei răspândirii ereziilor în Trupul Bisericii , care otrăvesc de moarte mădularele acesteia.
    Atât de uşor se uită şi se şterg toate acestea?
    Totul a fost pregătit cu mult timp înainte, dar evenimentele au trecut la acea vreme, din neştiinţă, pe lângă noi. Arhiereii BOR mai sunt ei , prin Harul Domnului, “părtaşi chipurilor şi urmaşi ai tronurilor Sfinţilor Apostoli”?
    Adunarea de la Kolymbari 2016 a devenit prin documentele semnate de Înalţii Arhierei, în numele tuturor creştinilor ortodocşi, un„sfat al nelegiuiţilor” şi o„adunare a viclenilor”, căci , nu a apărat şi nu a păzit credinţa şi mărturia noastră ortodoxă şi rânduiala canonică a Preasfintei noastre Biserici.

    Apreciază

  3. S-ar putea ca Ortodoxia să nu câştige nimic în urma acestei întâlniri consultative a conducătorilor Bisericilor Locale din Amman, Iordania, care va începe mâine. Biserica Antiohiană declară că nu va participa la această întâlnire.
    Totuşi să nu uitam că majoritatea zdrobitoare a Ortodocşilor din întreaga lume este reprezentată la întâlnirea frăţească de la Amman. Pleroma aşteaptă să se ajungă la o concluzie clară, prin care să se aducă vindecare schismei provocate cu bună ştiinţă de conducătorul Fanarului.
    De aceasta dată vor lipsi reprezentanţii ereticilor şi politrucii mânaţi de interesele ascunse ale masoneriei global-sioniste.
    O mare răspundere apasă pe umerii ierarhilor participanţi la întâlnire, în faţa lui Dumnezeu, care va judeca la Înfricoşătoarea Judecată de Apoi, contribuţia fiecăruia la binele și mântuirea aproapelui, a întregii plerome pe care o îndrumă şi o povăţuieşte, şi de mântuirea căreia este răspunzator în faţa Celui PreaÎnalt.
    Sfântul Părinte Paisie Aghioritul stăruia să luăm aminte mereu la: “La nobleţe, la nobleţea duhovnicească”, explicând ulterior că înţelege prin “suflet nobil” pe acela care “are pretenţii numai de la sine însuşi, iar nu de la ceilalţi, care se jertfeşte pentru ceilalţi, fără să aştepte răsplată“. Apoftegma Avvei Ioan Colov din Pateric întăreşte cuvântul inţelept al Sfântului Paisie, căci “Temelia este aproapele, ca pe el mai întâi să-l folosesc, pentru că de el atârnă toate poruncile lui Hristos “.
    A trăi jertfelnic doar pentru tine însuţi – chiar şi numai pentru mântuirea ta – e deja cel mai mare păcat, pentru că trădăm prin aceasta însuşi scopul pentru care Dumnezeu ne-a creat.
    Puţini sunt cei care înţeleg că viaţa duhovnicească înseamnă o viaţă în comunitate cu ceilalţi, o viaţă de lucrare în duhul responsabilităţii pentru zidirea trupului lui Hristos, nu de izolare schismatică, căci suntem toţi mădularele aceluiasi Trup. Nu înmulţim individualist “talantul”oferit fiecăruia cu generozitate de către Hristos Domnul, pentru propria noastră “împlinire”, caci adesea ea se face prin suferinţa celor din jur.
    „Iubirea nu face rău aproapelui; iubirea este deci împlinirea legii.”(Romani 13,10)
    Dumnezeescul Pavel spune că iubirea este singura cale… pentru a nu provoca suferinţa celui de lângă noi, a nu-l răstigni, ci a-i aduce chiar bucurie, împlinire, tămăduire, căci iubirea de Dumnezeu este indisolubil legată de iubirea aproapelui, în esenţă fiind vorba de o singură iubire cu dublă lucrare, care se împarte neîmpărţit lui Dumnezeu şi aproapelui.
    Sfântul Fotie spune: „Dacă toţi ar întoarce şi celălalt obraz celor ce îi lovesc peste obrazul drept, unde ar mai fi cei care să lovească?”.
    Căderea în erezie prin semnarea şi implementarea documentelor ereticescului sinod din Creta, a îmbolnăvit de virusul ucigaş al ecumenismului, ortodocşii încrezatori în lucrarea mai marilor Bisericii.
    Cum să pună la îndoială decizia medicului care lucrează în „spitalul”duhovnicesc, împreună lucrător cu Însuşi Mântuitorul Hristos?
    Dar orice produce suferinţă aproapelui, fie si numai prin indiferenţă, lasitate sau slăbiciune, ascultând
    de îndemnul mincinos al slavei deşarte, nemaivorbind de sminteală sau de răutate, va atrage mânia îndreptăţită a Domnului asupra întregului neam.
    Poate că toţi cei care sunt Păstori ai oilor Domnului Hristos vor medita cât mai este timp, la cuvântul Sfântului Ignatie Briancianinov:
    „Milostivirea îi va aduce înaintea lui Hristos pe acei păstori ai Bisericii care au dat fraţilor lor mâncarea cea nestricăcioasă – Cuvântul lui Dumnezeu, care pe cei despuiaţi de către păcat i-au îmbrăcat în hainele virtuţilor, au dat doctorie duhovnicească celor bolnavi cu sufletele şi cu îndelungă răbdare au cercetat spre zidire pe cei închişi în temniţele necredinţei sau rătăcirii întunecate. Milostivirea îi va aduce pe toţi lucrătorii săi în faţa lui Hristos şi le va mijloci de la Hristos milă şi fericire veşnică. Amin

    Apreciază

  4. Un îndemn înțelept pentru aceste timpuri apocaliptice, pline de mari tulburări, pe care ne-a învrednicit AtotBunul Dumnezeu să le trăim, ne dăruiește Sfântul Anatolie cel Tânăr de la Optina:

    Sfântul Anatolie cel Tânăr: Ultimele zile și apostazia

    Copiii mei, știu că în ultimele zile, așa cum spune Apostolul, vor veni vremuri groaznice.

    Astfel, din lipsa de evlavie, în biserici vor apărea erezii și schisme; și, așa cum au prezis Sfinții Părinți, pe tronurile ierarhice și în mănăstiri, nu vor exista oameni experimentați și competenți în problemele vieții duhovnicești.

    Din această cauză, erezia se va răspândi peste tot și va înșela multe persoane. Vrăjmașul Umanității va acționa cu viclenie, pentru a-i atrage chiar și pe cei aleși în erezie, dacă este posibil. El nu va nega grosolan dogma Sfintei Treimi, a divinității lui Iisus Hristos sau a Maicii Domnului, dar va denatura imperceptibil tradiția Sfinților Părinți, care provine de la Duhul Sfânt, învățătura Bisericii în sine.

    Vicleanul vrăjmaș și regulile sale vor fi observate doar de un număr foarte mic de oameni mai experimentați în viața duhovnicească. Ereticii vor folosi autoritatea asupra Bisericii, își vor plasa slujitorii peste tot și evlavia va fi disprețuită. Dar Domnul nu-i va lăsa pe slujitorii săi fără apărare și în ignoranță. El a spus:”După roadele lor îi veţi cunoaşte. Au doară culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini?”
    (Mat. 7:16).

    Prin urmare, ar trebui să vă străduiți să diferențiați ereticii de păstorii adevărați prin roadele lor. Ereticii sunt acei hoți duhovnicești, care fură turma căci „Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce nu intră pe uşă, în staulul oilor, ci sare pe aiurea, acela este fur şi tâlhar.” (cf. Ioan 10: 1), așa cum a spus Domnul; adică intră hoțește, distrugând cu forța legile lui Dumnezeu.

    Domnul îi numește hoți … Va exista o mare prigoană a ereticilor împotriva călugărilor, iar viața monahală va fi amenințată. Mânăstirile se vor împuțina, călugării vor scădea în număr, iar cei care vor rămâne vor trebui să sufere violențe. Acești oameni care urăsc viața monahală, care nu au decât o aparență de evlavie, vor încerca să-i aducă pe călugări de partea lor, promițându-le protecție și avantaje pământești, în timp ce îi vor amenința pe cei nesupuși cu expulzarea din mânăstiri.
    Aceste amenințări vor fi o mare umilință pentru cei slabi în credință.

    Dacă trăiești până în acest moment, fiul meu, bucură-te, pentru că atunci credincioșii care nu au cules alte virtuți, li se vor pregăti cununi, dacă rămân în credință, potrivit cuvintelor Domnului:

    „Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri. ”(Matei 10,32) …

    Prin erezie, un demon va intra în mânăstire și atunci nu va mai fi o mânăstire sfântă, ci vor rămâne doar niște ziduri … Nu te teme de suferințe, ci teme-te de îndrăzneala ereticilor care încearcă să despartă pe om de Hristos ; acesta este motivul pentru care Hristos ne-a poruncit să-i considerăm pe eretici ca pe niște păgâni și vameși.

    Deci, fiule, fii întărit de Harul lui Iisus Hristos. Grăbește-te cu bucurie pentru a duce la bun sfârșit jertfa mărturisirii credinței și îndură suferința ca un bun soldat al lui Iisus Hristos, care a spus: „Nu te teme de cele ce ai să pătimeşti. Că iată diavolul va să arunce dintre voi în temniţă, ca să fiţi ispitiţi, şi veţi avea necaz zece zile. Fii credincios până la moarte şi îţi voi da cununa vieţii.”(Apocalipsa 2:10).
    Lui, I se cuvine toată slava și puterea, împreună cu Tatăl și cu Duhul Sfânt, în vecii vecilor. Amin.

    Traducere din https://orthodoxologie.blogspot.com/2020/02/saint-anatole-le-jeune-les-derniers.html

    Apreciat de 1 persoană

  5. Evenimentele din jurul Sinaxei Primaților Bisericilor Ortodoxe Locale, care se desfășoară în Iordania, în perioada 25 februarie 2020 – 27 februarie 2020, la Hotelul Fairmont din Amman, sunt bine protejate de invazia mass-mediei internaționale. Nu s-a dat publicității numele ierarhilor participanți din componența delegațiilor Bisericilor Locale.

    Patriarhul Teofilos al III-lea din Ierusalim a binecuvântat o singură acoperire mediatică a desfășurării activității Sinaxei Primaților – canalul de stat iordanian.

    Securitatea la Hotelul Fairmont a blocat complet posibilitatea filmărilor jurnalistice pe toate etajele clădirii.

    Pe lângă canalul TV iordanian, singurul jurnalist admis în sala de ședințe a fost jurnalistul britanic Peter Welby, care a fost numit secretar de presă al evenimentului.

    Peter Welby este consultant în domeniul religiei și afacerilor globale, specializat în lumea arabă. El a fost redactorul general al unui think tank despre extremismul religios, Centrul pentru Religie și Geopolitică, și a lucrat în afaceri publice din Golful Persic. El are sediul la Londra și a locuit în Egipt și Yemen.

    Două grupuri de jurnaliști ruși au fost somați deja să părăsească Hotelul Fairmont. Reprezentanții presei ruse au încercat să filmeze desfășurarea evenimentelor de pe acoperișul clădirii vecine hotelului, dar au fost opriți de intervenția poliției.
    În seara zilei de 25 februarie, Primații au luat parte la o cină de gală. Patriarhul Theophilos a declarat că întâlnirea din Amman ar trebui să contribuie la dialogul și unitatea Bisericii și a dorit ca ea sa fie o întâlnire fructuoasă binecuvântată de harul lui Dumnezeu, relatează romfea.gr.

    Întâlnirea se va deschide după rugăciunea de dimineață la ora 9:30 și va dura până la ora 13:00. Locul de desfășurare – Sala de Conferințe a Hotelului Fairmont .

    La sfârșitul primei părți a întâlnirii frățesti, este programată o întâlnire de protocol cu regele Abdullah II al Iordaniei, care se va încheia la ora 16:00.

    La ora 17:00 va începe a doua parte a ședinței Sinaxei Primaților, care va dura până la 20:30. Conform informațiilor neoficiale, va fi pregătit un comunicat de presă care se va da publicității ulterior.

    Apreciază

  6. Aceasta este regula dură, în ceea ce privește paza și securitatea participanților la întâlnirea frățească de la Amman instituită de Patriarhia Ierusalimului, inclusiv pentru a se evita orice scurgere de informații. Deja se pare că au apărut dezinformări răutăcioase în spațiul media, care notează presupusul eșec al inițiativei de la Amman.
    Deasemeni s-a putut afla că personalitățile lumii Ortodoxe care se vor întâlni în cadrul unei audiențe speciale cu regele Abdullah II al Iordaniei, sunt Preafericirea Sa Patriarhul Kirill, Mitropolitul Onufrie și Patriarhul Teofil III al Ierusalimului .

    Apreciază

  7. Într-o atmosferă de rugaciune are loc întâlnirea Primaților și reprezentanților Bisericilor Locale din capitala regatului musulman al Iordaniei. Acum acest oraș este numit Amman, deși a fost cândva orașul grecesc Filadelfia, cu o comunitate creștină destul de mare. Aproape nimic nu a mai rămas din acel timp, dar până astăzi, el este teritoriul canonic al Bisericii din Ierusalim.
    Primatul ei, Patriarhul Teofil, în noiembrie anul trecut a chemat toate bisericile ortodoxe locale să se așeze la masa negocierilor pentru a discuta problema teritoriilor canonice si a menținerii unității Bisericii, în contextul gravei crize ucraineene, provocată de Patriarhul Bartolomeu.
    În urmă cu doi ani, Patriarhul Bartolomeu al Constantinopolului și-a declarat pretențiile față de comunitatea ortodoxă ucraineană, legalizând structurile schismatice locale. El le-a acordat un tomos – un certificat de autocefalie – și, prin aceasta, a încălcat una dintre regulile antice prin care fiecare biserică locală are propria sa zonă de jurisdicție. Ucraina este responsabilitatea Bisericii Ortodoxe Ruse, ceea ce înseamnă că numai Patriarhia Moscovei ar putea înlătura sancțiunile canonice și ar putea rezolva problema autocefaliei.

    Cu toate acestea, Patriarhul Bartolomeu și-a motivat decizia neautorizată prin faptul că este primul din „lista de onoare” a primaților Bisericilor Ortodoxe, ceea ce înseamnă că are dreptul să decidă singur soarta lumii ortodoxe. S-a încălcat unul dintre principiile fundamentale care disting ortodoxia de catolicism: Biserica nu poate avea alt Cap, este guvernată în mod mistic doar de Hristos Însuși.
    Unele biserici locale au considerat că Patriarhul Bartolomeu are dreptate – Bisericile din Alexandria și Grecia au recunoscut schismaticii. Altele – Bisericile rusești, sârbe, cehe și cele ortodoxe din America – s-au opus deciziei sale.
    Bisericile din Antiohia, Ierusalim, poloneză, română, albaneză, Cipru, Georgia și Bulgaria au solicitat părților să dialogheze.
    „Scopul acestei întâlniri, așa cum a fost subliniat de catre Patriarhul Teofilal III-lea al Ierusalimului, este de a discuta problema menținerii unității Bisericii.”

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

DISCERNE

Viitorul, o paletă de opţiuni. Alege drumul!

Ortodoxia mărturisitoare

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

ATITUDINI - Revista Fundatiei Justin Parvu

REVISTĂ DE CERCETARE ȘTIINȚIFICĂ ȘI EDUCAȚIE ORTODOXĂ editată de Fundația Justin Pârvu

ASTRADROM

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Vremuritulburi

ortodoxie, vremurile de pe urma, istorie, sanatate, politica, economie, analize si alte informatii utile

Lumea Ortodoxă

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Blog de Dogmatică Empirică

...adică despre dogmă și experierea ei în Duhul Sfant. Doar în Ortodoxie dogmele Bisericii chiar pot fi verificate prin viața mistagogică!

Sfântul Ioan de Kronstadt

În fiecare zi - gândurile unui om extraordinar

Monahul Teodot - blog oficial

Ortodoxia-singura credinta mantuitoare

SINODUL TÂLHĂRESC

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Bucovina Profundă

“ De mare jele şi de mare minune iaste, o iubite cetitoriu, cându toate faptele ceriului şi a pământului îmblă şi mărgu toate careş la sorocul şi la marginea sa... şi nici puţin nu smintescu, nici greşescu sămnul său. Numai sânguru amărătulu omu... ” Varlaam - Cazania

Cuvântul Ortodox

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Redescoperirea Sfintei Euharistii

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

SACCSIV - blog ortodox

Ortodoxie, analize, documentare, istorie, politica

%d blogeri au apreciat: