Mitropolitul Ambrozie de Kalavryta: „Coronavirusul este o construcție a forțelor întunecate ale Antihristului!”

342116.p

„Întreaga poveste a coronavirusului nu este altceva decât planul forțelor demonice, care constituie așa-numita globalizare și care are ca drept obiectiv să conducă societatea umană spre primirea peceții Antihristului, adică cipul cu numărul 666, care va fi implantat în corpurile noastre sub pretextul vaccinului împotriva coronavirusului”, consideră Înalt Prea Sfinția Sa, Mitropolitul Ambrozie, ierarhul pensionar al Eparhiei de Kalavryta a Bisericii Ortodoxe a Greciei.

De aceea, autoritățile statului au folosit o „multitudine de modalitați și sloganuri” pentru a înfricoșa oamenii să rămână în casă, „ca nu cumva să ne infectam cu virusul!” scrie Mitropolitul Ambrozie, într-o nouă postare, publicată pe Romfea.

Când se va descoperi un vaccin, atunci cei care sunt „terorizați de teama îmbolnăvirii cu coronavirusul, se vor grăbi să accepte vaccinul și cu pecetea Antihristului!” avertizează, Înalt Prea Sfinția Sa, Ambrozie.

Prima etapă a planului demonic a fost insuflarea fricii, scrie ierarhul, în acest scop au închis bisericile, au interzis să se tragă clopotele bisericilor, au interzis utilizarea difuzoarelor în afara bisericilor și au căutat să provoace panică în rândul credincioșilor, afirmând că Sfânta Împărtășanie poate transmite virusul.

„Vă întreb, frații mei: a fost vreodată posibilă transmiterea unui microb prin sunetul unui clopot? A fost vreodată posibilă transmiterea un virus prin sunetele unui difuzor, situat în afara unei biserici și care amplifică cântările slujbelor divine?”, întreabă Înalt Prea Sfinția Sa, retoric.

Dacă este așa, de ce autoritățile guvernamentale nu au cerut oamenilor să-și închidă radiourile și televizoarele, întreabă Înaltul Ierarh, din nou retoric.

Nu este pentru prima dată când Mitropolitul Ambrozie a combătut cu convingere afirmația făcută de anumite personalități ale guvernului față de Împărtășirea cu Sfintele Taine, care poate transmite virusul.

Pe 17 mai, Mitropolitul Ambrozie l-a excomunicat pe Ministrul grec al Educației, Niki Kerameus, care a declarat la televiziunea greacă, că este dovedit științific că coronavirusul poate fi răspândit prin salivă și, prin urmare, este periculoasă administrarea Sfintei Împărtășanii.

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe a Greciei a anunțat imediat, că acțiunea Mitropolitului Ambrozie este nulă și nu are nici o valoare, deși Înaltul Ierarh din Kalavryta, acum pensionar, continuă să-și susțină declarația făcută.

În Vinerea Luminată, sărbătoarea Primăverii Vieții, autoritățile au interzis procesiunea tradițională cu Icoana Făcătoare de minuni, Panagia Trypiti și chiar au emis o amendă de 560 de dolari (500 de euro), îndepărtând plăcuțele de înmatriculare ale mașinii care transporta Icoana. Înalt Prea Sfintia Sa își amintește, că a doua zi după eveniment, cântărețului grec Alkistis Protopsalti i s-a permis să susțină un concert la Atena, la care a participat chiar Premierul Greciei, care prin fapta sa „a încălcat propriile sale instrucțiuni generale și ordine către naivul poporul grec”.

„Frații mei greci, gândiți-vă cine își bate joc de cine? Cine înșală poporul grec și cum? Gândiți-vă și dați-vă singuri răspunsul!”, declară Mitropolitul Ambrozie.

„Coronavirusul este o construcție a forțelor întunecate ale Antihristului!”, exclamă Înalt Prea Sfinția Sa.

„Cu un cuvânt, se vor împinge reciproc unii pe alții, pentru a accepta vaccinul și cu el vor implanta 666, adică ne vor pecetlui cu pecetea Antihristului! Cu alte cuvinte, fără să ne dăm seama, ne vor smulge din brațele lui Dumnezeu și ne vor pune la dispoziția diavolului! ” ne previne Mitropolitul Ambrozie.

5G va fi apoi folosit pentru a comunica cu oamenii care au primit pecetea 666 prin implantare, astfel încât „instrumentele globalizării ne vor direcționa gândirea, dorințele… întreaga noastră viață!”, a continuat Înaltul Ierarh.

Mitropolitul Ambrozie consideră că forțele globalismului au planificat deja pandemia cu coronavirus în urmă cu 30 de ani, făcând aluzie la cartea „Ochii întunericului” de Dean Koontz, în care se vorbește despre un virus Wuhan-400 care va provoca o boală care slăbește rezistența organismului, asociată cu pneumonia.

„Frații mei, Creștini Ortodocși Greci, treziți-vă din amorțirea în care ați căzut! Ortodoxia este persecutată! Grecia este în pericol! Planul pentru realizarea unui Guvern Mondial de atei și șarlatani, care va guverna lumea, este pus în aplicare!” Mitropolitul avertizează în continuare, oferind un studiu suplimentar în limba greacă celor care vor să învețe mai multe despre acest subiect.

„Slavă lui Dumnezeu pentru toate!”, încheie Înalt Prea Sfinția Sa mesajul său catre poporul dreptcredincios grec.

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Moldovenești, din Patriarhia Moscovei, a exprimat îngrijorări similare cu privire la obligativitatea vaccinării și tehnologia 5G în sesiunea sa de la Chișinău, din 19 mai.

Coronavirus is a demonic plan for the dissolution of society—Metropolitan Ambrose of Kalavryta

Trad. Dr. Gabriela Naghi

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

280 de gânduri despre „Mitropolitul Ambrozie de Kalavryta: „Coronavirusul este o construcție a forțelor întunecate ale Antihristului!””

  1. Probabil că ați auzit de pasteurizare. Laptele se pasteurizează pentru a distruge germenii. Sucurile se pasteurizează din acealași motiv. Alimentele se pasteurizează în același scop.

    Pasteurizarea vine de la numele unui faimos biolog, microbiolog și chimist francez din secolul 19 pe nume Dr.Louis Pasteur. Probabil că ai auzit de numele lui, măcar în trecere.

    Însă la fel de probabil este că nu ai auzit de un alt nume, Antoine Bechamp.

    Dr.Bechamp a fost un prestigios om de știință francez care a trăit în aceeași perioadă cu Pasteur și a fost coleg cu el.

    Iar între cei doi a existat o rivalitate academică, dar cu repercusiuni la nivel practic, în viața de fiecare zi a fiecărui om care trăiește astăzi.

    Pasteur a „inventat” teoria germenilor, sau microbilor. Deși nu era o idee nouă, el și-a pus numele pe această idee. Conform acestei teorii. boala este produsă de microbii din afara organismului.

    Prin urmare, bacteriile, virusurile, ciupercile sunt vinovații pentru îmbolnăvire și de aceea eforturile medicilor trebuie îndreptate spre omorârea acestor dușmani.

    Bechamp, în urma cercetărilor sale laborioase, a venit cu o teorie complet opusă, anume că boala se datorează organismului uman, „terenului”, care din cauza alimentației, gândurilor și emoțiilor, stilului de viață ajunge să iasă din echilibrul său și în această stare microbii exteriori , care au un caracter oportunistic (adică profită de o situație favorabilă), se manifestă patogen.

    Așadar, cauza bolii nu este exterioară (microbii), ci interioară, corpul, sau terenul care devine favorabil și invită astfel manifestarea microbilor.

    Aceste două teorii dau naștere la două metode, sau căi, de vindecare. Teoria lui Pasteur te face să te concentrezi asupra microbilor cu scopul de a-i omorî, în timp ce teoria lui Bechamp te conduce la refacerea echilibrului organismului astfel încât acesta să nu mai fie un teren favorabil pentru microbi.

    Teoria lui Pasteur a fost îmbrățișată de știința și industria farmaceutică, iar teoria lui Bechamp a fost dată uitării. De aceea ne aflăm astăzi în această situație.

    Omenirea se bazează în mare majoritate astăzi pe teoria lui Pasteur iar consecințele se văd O lume bolnavă, o lume stăpânită de frica microbilor, o lume în care conceptul iluzoriu de „boală” stăpânește.

    Pe patul său de moarte Pasteur a recunoscut că teoria lui era greșită spunând: „Microbii nu sunt nimic, terenul este totul”. Dar aceasta recunoaștere nu a mai contat. Industria farmaceutică a devenit o industrie de trilioane de dolari.

    Daca ar fi mers pe teoria lui Bechamp, industria farmaceutică, cu medicamentele de sinteză și vaccinurile ei, nu ar fi existat.

    Ori de câte ori punem la încercare teoria lui Bechamp vedem că aceasta se confirmă.

    Dr. Robert Morse a dus mai departe înțelegerea acestor pionieri în știință descoperind importanța esențială a sistemului limfatic in caz de îmbolnăvire și vindecare precum și legătura dintre sistemul limfatic și rinichi, ca principală cale de eliminare a deșeurilor toxice.

    Când organismul, sau terenul, devine acid, din cauza funcționării inadecvate a sistemului limfatic, atunci microbii se manifestă în organism, însă ei sunt utili organismului plin de toxine, de acizi și mucus, în sensul că ei ajută la descompunerea acestor deșeuri care provoacă boala, pregătindu-le să fie eliminate pe căile normale de eliminare ale organismului.

    Căile de eliminare sunt rinichii, pielea (al treilea rinichi), colonul, plămânii (căile respiratorii). Dacă aceste căi de eliminare nu sunt în perfectă stare, atunci pot aparea probleme care pot pune în pericol viața omului.

    Orice dezechilibru apare atunci când computerul central, creierul adică, rulează un program ca urmare a unui conflict emoțional din trecut, care poate a avut loc în urmă cu o oră sau chiar în copilărie, care a rămas nedescoperit și nerezolvat.

    La început poate fi resimțit ca o neliniște, agitație mentală, iar mai târziu ca o stare de anxietate sau depresie. Identifică conflictul, deprogramează-l, apoi rămâi ancorat în prezent.

    Mintea nesupravegheată este cauza tuturor bolilor, nu mai căuta în altă parte, nu mai da vina pe alții.
    Înțelegem și din acest punct de vedere importanța covârșitoare a tainei spovedaniei și Sfintei Împărtășanii precum și efortul susținut al slugilor ocultei de a le dezrădăcina din sufletul Ortodoxiei.

    Apreciază

  2. În România , la ora actuală se fac „Demersuri pentru adoptarea Legii vaccinării, care va cuprinde obligativitatea vaccinării populației, dar și obligația autorităților, în primul rând a Ministerului Sănătății, de a desfășura campanii de informare, de a asigura aprovizionarea cu vaccinuri, de a garanta calitatea și siguranța vaccinării conform standardelor europene. În cadrul legii vaccinării va fi stabilită și obligația Ministerului Sănătății de a elabora și aplica un plan multianual de vaccinări și implicit, un plan multianual de achiziții de vaccinuri”.
    Încălcare gravă a legislației în vigoare, o lege anticonstituțională de o gravitate inestimabilă, pe care o consider drept o gravă încălcare a drepturilor omului.
    Aceasta demonstrează înca o dată folosirea pandemiei de COVID de către păpușarii Noii Ordini Mondiale, ca oportunitate pentru realizarea revoluțiilor la nivelul întregului mapamond, care preced instaurarea Noii Ordini Mondiale ca fiind raiul pe pământ. Protestele aproape zilnice din toate țările premerg revoluțiile si tulburarea vieții națiunilor până la saturație.
    Elitele illuminati si-au luat drept aliați, doctorii, în scopul creearii omului nou adaptat cerințelor noii societați în care supraviețuiește doar cine se supune total și este util. Bătrânii și bolnavii cronici grav trebuie eliminați treptat, chiar dacă se supun , întrucât sunt socotiți rebuturi și mari consumatori de medicamente și bani, de energie care poate fi recanalizată în alte scopuri folositoare societății.
    S-a încercat băgarea lor în lagăre concentraționare, acțiune nereușită, drept care s-a trecut la o nouă fază, folosirea unor mijloace medicale fără cusur, spre deosebire de lobotomia aplicată în spitalele psihiatrice în secolul XX.
    La acestea se adaugă frigul programat din case și spitale, precaritatea mijloacelor de trai asemăntoare metodelor de exterminare din regimul bolșevic-satanist.
    Teroarea comunist bolșevic-masonica țintea trupul materialnic, în timp ce noua teroare masonico-sionisto-sanitară are drept țintă, sufletul nemuritor.
    Asupra copiilor, viitorul de aur al unei nații, se exercită aceeași manipulare satanică de spălarea creierelor, îndoctrinare prin toate mijloacele de terorizare psihică pe care le au la dispoziție, slujbașii leviatanului.

    Oamenii acceptă supuși să se ascundă în bârlogul numit domiciliu, într-o hibernare toxică al cărei sfârșit se îndepărtează de la o zi la alta.
    În rest, zac, agonizează, se sting, bombardați de propaganda otrăvită de toate mijloacele mass media. Înfricoșați, certați, culpabilizați pentru vina de a exista. Vite așteptând abatorul.
    Orice strop de bucurie le este refuzat. Nu au voie și nu au unde să iasă. Teatrele, cinematografele, restaurantele, piscinele, stadioanele stau mai mult închise. Când se deschid, o fac după reguli draconice, care îți taie tot cheful.
    Aparentul hatâr de a menține deschise bisericile s-a transformat în chin. Să-l adori pe Dumnezeu cu masca pe față, să te spovedești și să te împărtășești pe ascuns. Să nu intre gaborii cu bocancii în biserică și să strice Litughia.
    Mii de familii și-au înmormantat persoanele dragi într-un regim de restricții ca în timpul ciumei bubonice.
    Treptat Sfintele Taine sunt cenzurate și modificate pentru a satisface cerințele cezarului.
    Familiile sunt rupte. Prietenii, separați. Aproapele, depărtat. Vizitele sunt drastic restrânse. Sărbătorile, reglementate draconic. Cu masca pe figură, așteptând rândul la masă.
    Plecarea de la locul vizitei trebuie planificată atent. Pentru a nu întârzia după stingere, ca în vremea camuflajului, în război.
    Oamenii sunt recunoscători pentru singurele două privilegii care li se îngăduie fără îngrădire: să muncească și să cumpere de la supermarket. Albine fără suflet, trudind silnic pentru binele stupului.
    Teroarea comunist-bolșevică era una brutală, animalică. După chipul necioplit al lui Stalin.
    Teroarea sanitară sub pretextul virusului fabricat în oficinele diavolului este una perfidă, asiatică. După chipul unsuros al lui Xi Jinping, acuzat de„crime împotriva umanității”.

    Apreciază

  3. Un eveniment cumplit -avertisment pentru toți părinții care acceptă obligativitatea purtării măștii de către copiii lor

    Un elev de clasa a doua, în vârstă de 9 ani, a leșinat marți în timp ce se afla la cursuri, la Școala „Sfânta Vineri” din Ploiești, fiind demarate manevre de resuscitare a acestuia de către asistenta medicală școlară, până la sosirea unui echipaj al SAJ. Copilul a fost transportat, în stop cardio-respitor, la Spitalul de Pediatrie Ploiești, unde au fost continuate manevrele de resuscitare, din păcate fără succes. Medicii au fost nevoiți să constate decesul și cauza lui: infarct. Infarct la 9 ani?
    Conform primelor date, copilașul a acuzat o durere în zona abdominală imediat după ora 11, la ora de religie, iar profesoara a mers rapid să ceară ajutorul cadrului medical de la cabinetul școlar. La revenire au sunat imediat la 112, pentru că micuțul era deja într-o stare de inconștiență.

    Masca ucide?
    Ce deducem? Atacul de cord a avut loc imediat după ora 11, la începutul orei de religie, ceea ce înseamnă că era a patra oră din program. Copilul stătuse cu masca obligatorie pe figură cel puțin 180 – 200 de minute. Se ridică o întrebare: a avut Sport în cele trei ore anterioare? Pentru că, după cum știm, impostorul incompetent Vlad Voiculescu, ministrul fraudulos al Sănătății, i-a impus lui Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, obligativitatea purtării măștii de către elevi până și la orele de Sport, ceea ce, după părerea noastră, poate fi o crimă.

    Nici măcar în pauze nu pot să respire! Dacă mai și aleargă, ca orice copii, în pauză, cum e?
    Însăși Organizația Mondială a Sănătății îl contrazice pe ministrul pasibil de cercetare penală, prin recomandarea sa din iunie 2020 (ilustrație mai jos) în care afirmă că oamenii NU trebuie să poarte mască în timp ce fac exerciții, după cum transmite și Yahoo. Dacă adulților nu le este recomandată masca la sport de ce sunt obligați copiii? Dar de ce ascultă un Ministru al Educației matur – care ar trebui să-și apere copiii oferind exemple din țările lumii încă lucide – de un infatuat imatur fără nici un fel de pregătire? Cine răspunde dacă se dovedește că bietul copil din Ploiești a murit din cauza măștii, respectiv a lipsei de aer? Voiculescu sau Cîmpeanu? Sau mai curând, nu-i așa?… profesoara de religie!
    Chiar dacă copilul are antecedente de suferință cardiacă, aceasta nu are nici o importanță.

    Oroare este și ceea ce se întâmplă acum elevilor, când studii internaționale arată gradul extrem de mic al îmbolnăvirii cu virusul Covid-19 în rândul copiilor, după cum atestă și Ministerul Sănătății din Marea Britanie, iar cercetătorii de la Harvard demonstrează că lipsa oxigenului, prin purtarea măștii, îți afecteză nivelul gândirii, concentrarea, atenția.

    Cele mai frecvente efecte secundare* exprimate au inclus iritabilitate (60%), dureri de cap (53%), dificultăți de concentrare (50%), stare de mai puțină bucurie (49%), antipatie față de școală / grădiniță (44%), stare generală de rău (42%), reducerea învățării (38%), somnolență / oboseală (37%).Alte probleme de sănătate constatate de părinți la copii lor au fost erupții cutanate și fenomene alergice în jurul gurii până la boli fungice în și în jurul gurii, sângerări nazale, anxietatea școlară / refuzul de a merge la școală, transpirație crescută, durere sau buze crăpate și parțial sângeroase, creșterea atacurilor de migrenă în frecvență și severitate, probleme de vedere, afte, vomitare dar și pierderea cunoștinței, dureri abdominale, dureri de piept, înțepături de inimă și tahicardie!
    Dumnezeu să-l odihnească pe copilaș, prima victimă a purtării măștii!

    *Studiu concret, cu privire la probleme generate de mască pentru copii, realizat de Universitatea germană Witten/Herdecke
    https://www.researchsquare.com/article/rs-124394/v2

    Apreciază

  4. Întregul sinod BOR acţionează ca un stat major unitar, o structură indisolubilă, care nu va da înapoi nici măcar un pas de la dezideratul ocultei masonico-sionisto-globaliste impus prin sinodul tâlhăresc de la Creta 2016. Ce rost mai are dialogul cu cei care prin tăcerea lor s-au facut complicii trădării Ortodoxiei, cei care vor tăcea chiar în momentul nu foarte îndepărtat al „potirului comun”? Conform agendei cunoscute, aşa cum a anunţat de curând „papa” de la Constantinopole, într-un interviu acordat ziarului italian Avvenire*, fie că vrem , fie că nu vrem, în 2025, în cinstea Aniversării a 1700 de ani de la Sinodul I Ecumenic de la Niceea, s-ar putea înfăptui unitatea prin unirea cu papistașii. Cei care „sub pretextul” apărării adevăratei Ortodoxii numesc erezie ecumenismul, rup unitatea Bisericii Ortodoxe, a declarat conducătorul Patriarhiei Constantinopolului.

    Îndreptăţirea este o tâlcuire satanică.

    – Am observat că astăzi şi cei mici şi cei mari pe toate le justifică cu o gândire satanică. Diavolul pe toate li le explică în modul său personal şi astfel se află în afara realităţii. Îndreptăţirea (de sine) este o tâlcuire satanică.

    – Şi cum se face, Părinte, că unii la fiecare cuvânt află replică?

    – O, este înfricoşător să discuţi cu un om care s-a obişnuit să se îndreptăţească! Este ca şi cum ai vorbi cu un îndrăcit. Cei care se îndreptăţesc – Dumnezeu să mă ierte – îl au de stareţ pe diavolul. Sunt nişte oameni chinuiţi. Nu au pace înlăuntrul lor. Iar din aceasta au făcut o ştiinţă. Adică precum un hoţ nu doarme toată noaptea şi se gândeşte cum poate reuşi să fure, tot astfel şi aceştia se gândesc mereu cum să-şi îndreptăţească o greşeală sau alta a lor. Sau precum cineva se gândeşte cum să afle ocazia de a face un bine sau cum să se smerească, aceştia, dimpotrivă, se gândesc cum să justifice pe cele ce nu se pot justifica. Se fac avocaţi! N-o poţi scoate la capăt cu unii ca aceştia. Este ca şi cum ai vorbi cu diavolul însuşi. Ce-am păţit cu unul! În timp ce îi spuneam: „Ceea ce faci nu este corect, la cealaltă trebuie să iei aminte, nu mergi bine. Trebuie să faci asta şi asta…”, acela pentru orice afla îndreptăţiri şi la sfârşit îmi spune: „Nu mi-ai spus ce să fac”. „Bre, omule, oare ce vorbim de atâtea ceasuri? Îţi spun greşelile tale, că nu mergi bine şi mereu te îndreptăţeşti. Trei ceasuri m-ai sufocat, m-ai topit! Cum nu ţi-am spus ce să faci?” Să-i spui pilde ca să-i dai să înţeleagă că nu este decât egoism satanic felul cum înfruntă lucrurile, că primeşte influenţe diavoleşti şi că, dacă nu se schimbă, se va pierde, iar el în cele din urmă să spună: „Nu mi-ai spus ce să fac!”. Cum să nu explodezi? Când cineva este nepăsător, le depăşeşte pe toate cu „nu-i nimic”. Dar dacă nu este nepăsător, se sufocă. Eu îi fericesc pe cei nepăsători.

    – Părinte, cred că în niciun caz nu aţi vrea să fiţi nepăsător.

    – Măi copile, cel puţin cel nepăsător nu se consumă aşa, fără rost. Să suferi pentru un îndurerat, aceasta are sens. Dar ca să te topeşti cu acesta, să-i spui atâtea şi atâtea şi în cele din urmă să-ţi spună „Nu mi-ai spus ce să fac”, şi să justifice cele ce nu se pot justifica! În felul acesta din om se face diavol. Înfricoşător! Dacă s-ar gândi numai la osteneala pe care o faci – ca să nu mai vorbim de durere – ca să-l ajuţi, s-ar schimba puţin. Deşi te vede că suferi, te osteneşti, te chinuieşti, nu ia în seamă nimic.

    – Părinte, atunci când cineva se îndreptăţeşte pentru o neorânduială pe care a făcut-o şi-i spui: „Aceasta este îndreptăţire”, dar acela continuă să se îndreptăţească, încercând să demonstreze că aceea nu este îndreptăţire, oare este cu putinţă ca unul ca acesta să se mai îndrepte?

    – Cum să se îndrepte? Îşi dă seama că greşeşte, pentru că se chinuieşte, dar din egoism nu vrea să recunoască. Este foarte înfricoşător!

    – Da, dar acela spune: „Nu mă ajuţi. Vreau să mă ajuţi. Nu m-ai chemat ca să discutăm? Pentru ce mă dispreţuieşti?”.

    – Ei, aceasta tot de la egoism porneşte. Adică este ca şi cum ar spune: „Eu nu sunt vinovat, tu eşti vinovat că nu merg bine”. Acolo ajunge. Lasă-l! Nu trebuie să te preocupi de el, pentru că nu poate fi ajutat. Pentru un astfel de suflet duhovnicul sau stareţul nu are nicio răspundere. Acesta este egoism satanic, nu omenesc. Egoism omenesc are şi acela care nu se va smeri să spună „iartă-mă”, dar cel puţin nu va vorbi ca să se îndreptăţească. Cel care se îndreptăţeşte pe sine atunci când greşeşte îşi schimbă inima sa în refugiu diavolesc. Dacă nu-şi va zdrobi eul său, va continua să greşească mai mult şi se va zdrobi fără folos de însuşi egoismul său. Când cineva nu ştie ce mare rău este îndreptăţirea, are circumstanţe atenuante. Dar când ştie sau i-o spun alţii, atunci nu are circumstanţe atenuante.

    Este trebuinţă de multă atenţie atunci când mergi ca să ajuţi pe cineva care a învăţat să se îndreptăţească, pentru că uneori se întâmplă următorul lucru: dacă se îndreptăţeşte înseamnă că are mult egoism, iar când îi vei spune că ceea ce a făcut nu este corect, va spune alte minciuni şi alte îndreptăţiri, până ce îţi va dovedi şi aceea şi cealaltă, ca să apară nevinovat. Dar în felul acesta tu, care ai mers să-i dovedeşti că greşeşte, te faci pricina să se facă mai egoist, mai mincinos. Din clipa în care vei vedea că îşi continuă îndreptăţirile, nu mai este nevoie să-i dovedeşti nimic. Fă numai rugăciune ca să-l lumineze Dumnezeu.

    Extras din Nevoință duhovnicească – Cuviosul Paisie Aghioritul, Editura Evanghelismos
    *https://spzh.news/en/news/77586-jubilej-nikejskogo-sobora–povod-dlya-obedinenija-khristian–glava-fanara

    Apreciază

  5. “Dumnezeu este scăparea şi puterea noastră, ajutor întru necazurile ce ne împresoară.
    Pentru aceasta nu ne vom teme când se va cutremura pământul şi se vor muta munţii în inima mărilor.
    Tu ești scăparea mea din necazul ce mă cuprinde, bucuria mea; izbăvește‑mă de cei ce m‑au înconjurat. ”[Ps.45; 31,8]

    “Dacă nu ştii, te învăţăm; dacă nu poţi, te ajutăm; iar dacă nu vrei, te obligăm”, sunt cuvintele lui Vladimir Ilici Lenin, pe care dictatura sanitară instaurată sub presedinția Colonel medic dr. Valeriu Gheorghiţă, le-a ales ca deviză pentru binele instaurat cu forța prin vaccinare.
    Ceea ce este foarte trist în toată cavalcada de minciuni și erori grave cu care este suprasaturată populația, este că unii medici le acceptă și le promovează, făcându-se vectorii propagandei sistemului antihristic în dauna salvării sănătății pacienților care acum, și-au pierdut încrederea în ei.
    Toata lumea vaccinată și nevaccinată va purta în continuare masca și în anii următori.Vaccinul făcut are valabilitate 6 luni , deci la sfârșitul anului alte vaccinuri sunt prevăzute în agendă.
    Diavolul iubește haosul și spaima. Omul fricos poate fi stăpânit mai ușor. Frica, folosită prin intermediul portavocilor din media, poliție și guverne, sincronizată și susținută, a fost și este folosită pentru controlarea maselor în același mod în care ciobanul se folosește de câine pentru a ține oile sub control.

    Știu oare oare toate persoanele vaccinate că pot face ulterior boala, că poate va trebui să purtăm 2 măști sau poate mai multe, …ca și clovnii de la circ în următoarea perioadă, asta în ipoteza că nu sunt spitalizați pentru un efect advers sau n-au decedat între timp?
    Strategia că vaccinarea nu este obligatorie pentru că oamenii vor avea reacții de rezistență, a dat roade, conform teoriei manipulării unei colectivități.
    Era clar ca turmele se sperie dacă le iei la fugărit cu seringa prin țarc. Prin urmare, trebuie să le cânți din fluier și ele se vor alinia cuminte la coadă.
    După aceea, pe cele care nu ascultă de cântare, le strângi într-un colț cu un “pașaport al vaccinării”necesar supraviețuirii, similar celor al animalelor și tot le vaccinezi. Lipsa dialogului, lipsa unității de păreri în ceea ce privește tratamentul anti-virus și vaccinarea, se răsfrânge și în rândul doctorilor, cei care se opun vaccinării declarând deschis că vor avea probleme în viitor din partea autorităților pe lângă ostracizarea din partea colegilor de breaslă.
    Fenomenul este asemănător cu cel care avea loc în comunism când orice opinie contrară pcr era discret enunțată de cei fără carnet, cu frică și doar în medii restrânse, care în fapt nu erau niciodată sigure.
    Rușine psihiatrilor și psihologilor care nu trag semnale de alarmă despre purtarea abuzivă a măștilor de către copii, care prin deprivarea senzorială, dar și prin limitarea drastică a contactului social pot duce la alienare psihologică și nenumărate alte probleme psihice.
    Copiii astfel spălați pe creier se transformă pe zi ce trece alături de adulți, în oi tembele, fără rațiune, care ascultă orbește ordinele inchizitorilor medicali, care se supun, și se fac instrumente (idioate) ale impunerii regulilor autorității sanitare chiar și în propria familie.

    Orice dictatură urmărește același scop, astfel că vom asista– Doamne-ferește! – ca în Koreea de Nord, ca oamenilor să le fie frică și să gândească ceva rău împotriva partidului opresiv ( la putere din 1948, cea mai pură formă de totalitarism pe care mintea umană a inventat-o vreodată).

    Mărțișoarele și florile , micile simboluri pe care copiii le ofereau profesoarelor, educatoarelor, simbol al dragostei și recunoștinței la începutul primăverii, au devenit subiect de interdicții, posibili transmițători ai virusului, într-o dictatură absurdă, grosolană, și abjectă. Deputatul psd, Rafilla, încearcă să cosmetizeze, fără succes aberațiile slugilor care au atins absurdul nevisat de tovarășii politruci de la centru.
    „Una este un obiect personal, pe care îl folosești în mod curent, pe care nu ai voie să îl schimbi cu altcineva și altceva este dacă discutăm despre un mărțișor sau o floare, ele sunt ambalate.

    Dacă extrapolăm și considerăm mărțișoarele obiecte personale, florile obiecte personale, atunci o să ne găsim într-o situație paradoxală că nu mai trebuie să desfășurăm niciun fel de activitate pentru că orice obiect, marfă devine obiect personal”, spune Alexandru Rafila.
    El a precizat că este important „să evităm îmbrățișările când oferim un mărțișor sau o floare” și să ne spălăm pe mâini înainte și după aceste gesturi și să folosim un dezinfectant.

    „De aici și până a considera că orice gest înseamnă un schimb de obiecte personale este o exagerare destul de mare, o astfel de abordare nu ține seama de realitate”, a afirmat Alexandru Rafila.
    Un ordin comun al ministerelor educaţiei şi sănătăţii prevede că, în şcoli, este interzis schimbul de obiecte personale, din motive de siguranţă sanitară.

    În această categorie intră atât mărțișoarele oferite profesorilor și colegelor de către elevi, de 1 Martie, cât și florile sau alte cadouri, oferite pe 8 Martie.

    Apreciază

  6. Perspectivele vaccinării anti-covid(implicit ale purtării măștii) se pare că se vor întinde pe durata a mulți ani de acum încolo, iar la un moment dat pașaportul de imunizare va deveni obligatoriu dacă dorești să călătorești în lume.

    Chiar dacă faza cea mai acută a pandemiei de covid-19 ar trebui să se încheie până în vară, vaccinările ar trebui să continue din cauza mutațiilor care apar, a spus Angela Merkel. Cancelarul german a avertizat că țările trebuie să fie pregătite „să efectueze vaccinările anti-coronavirus mulți ani de acum înainte”.
    Uniunea Europeană intenționează să instituie un pașaport pentru vaccinul covid-19 până în vară, cu scopul de a permite călătoria în blocul de 27 de membri, a declarat joi cancelarul german Angela Merkel.
    Și având în vedere capacitatea virusului de a suferi mutații , cancelarul a spus că este probabil ca oamenii să aibă nevoie de un rapel anual Covid-19 în același mod în care primesc acum un vaccin antigripal în fiecare an.
    Cum rămane cu libertățile constituționale flagrant încălcate?
    Se va emite un pașaport pentru fiecare tulpină? Mai este valabilă confidențialitatea datelor de sănătate?
    Variantele aparent mai contagioase detectate în Regatul Unit, Brazilia și Africa de Sud sunt toate prezente în UE, a menționat ea. Opt la sută din populația adultă din UE, 29 de milioane de oameni, au fost vaccinați, potrivit șefei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.
    Grecia și Israelul, două destinații importante pentru creștini, sunt între cele care își doresc un astfel de pașaport. Autoritățile din Țara Sfântă au anunțat de altfel acest lucru printre primele din lume.

    Grecia și Cipru au încheiat acorduri turistice cu Israelul care permit cetățenilor vaccinați să călătorească fără restricții, grație unui „pașaport verde”. Negocieri între Malta și Israel sunt în curs de derulare. Suedia și Danemarca au anunțat crearea de certificate electronice destinate în special călătoriilor în străinătate.

    În Estonia, pasagerii sunt scutiți de carantină dacă pot prezenta o atestare de vaccinare. Același principiu în Polonia, unde o aplicație pentru „Vaccinați”, permite deținătorilor să evite o carantină la intrarea în țară. La rândul său, Islanda a început la sfârșitul lui ianuarie să elibereze documente electronice destinate facilitării circulației între țări, scrie AFP, într-o analiză.
    Ce facem cu libertatea de mișcare, de a circula sau a avea acces oriunde, egalitatea privind prezența într-un anumit spațiu cât și imparțialitatea?
    Express-ul britanic publică azi o LISTĂ cu 17 țări în care ar putea fi nevoie în scurt timp de o dovadă a vaccinării pentru a le putea vizita. Din listă nu lipsește ROMÂNIA.
    Se pare într-adevăr că orice dispoziție legală , orice lege sau orice drept constituțional poate fi de acum încolo încălcat în numele tiranicului zeu -covid(cu literă mică pentru că este doar numele unui simplu virus gripal), într-o dictatură abominabilă, antihristică, în care a face Binele este egal cu a face vaccinul, până cand elitele ocultei masonico-sioniste vor hotărî că a sosit momentul culminant al acestei dictaturi apocaliptice.
    https://www.laprensalatina.com/merkel-says-eu-to-have-covid-19-vaccine-passport-by-summer/

    Apreciază

  7. Pentru pocăinţa adevărata este nevoie nu de zile, nici de ani, ci numai de o clipă.

    Sfântul Ambrozie

    Învierea sufletului se săvârşeşte cu voia lui Dumnezeu şi cu puterea lui Dumnezeu, dar din partea omului se cere bunăvoinţa lui în săvârşirea pocăinţei faţă de Dumnezeu. Termenul pocăinţei, care se cere din partea celui ce a greşit, este ştiut numai de Dumnezeu. Păcătosul care se căieşte, fiind parcă uitat de Dumnezeu, aşa cum i se pare lui, din grija minunată a lui Dumnezeu va dobândi folos sufletesc şi va ajunge la izbandă.

    Sfântul Nicon

    Dumnezeu va judeca cu privire la pocăinţă nu după măsura ostenelilor, ci după măsura smereniei, în ziua aceea Dumnezeu ne va judeca nu în funcţie de psalmii citiţi, nu pentru că am lăsat rugăciunea (şi ne-am făcut pravila când şi când), ci pentru că nu ne-am pocăit!

    Mare bucurie au îngerii în ceruri pentru un păcătos, care se căieşte. Să ne rugăm, aşadar:
    „Doamne, miluieşte-mă. Doamne, dă-mi smerenie şi blândeţe”. Sau aşa:
    „Cu judecăţile pe care le ştii, Doamne, mântuieşte-mă!”. Şi Domnul, după mila Sa, ne va milui şi ne va mântui pe toţi cu harul Său.

    Sfântul Iosif de la Optina

    Din Ne vorbesc stareții de la Optina, Editura Egumenița, p. 137

    Apreciază

  8. SFÂNTUL CUVIOS PAISIE AGHIORITUL
    Părinte, pentru ce Dumnezeu îngăduie diavolului să ne ispitească?

    – Ca să îşi aleagă fiii Săi. „Fă, diavole, orice vrei!” îi spune Dumnezeu, pentru că orice ar face, în cele din urmă îşi va zdrobi mutra sa de Piatra cea din capul unghiului, care este Hristos. Dacă noi credem că Hristos este Piatra cea din capul unghiului, atunci nimic nu ne va înfricoşa.

    Dumnezeu nu îngăduie o încercare dacă nu va ieşi ceva bun din ea. Când Dumnezeu vede că din ea va rezulta un bine mai mare, lasă pe diavol să îşi facă treaba sa. Aţi văzut ce a făcut Irod? A omorât 14.000 de prunci, dar a făcut 14.000 de mucenici îngeri. Unde ai văzut tu mucenici îngeri? Diavolul şi-a dat peste mutră! Diocleţian s-a făcut împreună-lucrătorul diavolului chinuind pe creştini cu asprime, dar fără să vrea a făcut bine Bisericii lui Hristos, pentru că a îmbogăţit-o cu Sfinţi. Credea că va face să dispară toţi creştinii, dar n-a făcut nimic. A lăsat o mulţime de Sfinte Moaşte ca să ne închinăm la ele şi a îmbogăţit Biserica lui Hristos. Dumnezeu putea să-l desfiinţeze pe diavol; doar este Dumnezeu. Dacă ar vrea, chiar şi acum i-ar putea aduna ghem în iad, dar îl lasă spre binele nostru, îl va lăsa să chinuiască făptura Lui? L-a lăsat, însă numai până la un punct şi până la o vreme, ca să ne ajute prin răutatea lui; să ne ispitească şi astfel să alergăm la El.
    Numai dacă vede de mai înainte că va ieşi un bine, Dumnezeu îi îngăduie lui aghiuţă să ne ispitească. Dacă nu iese binele, nu i se îngăduie.

    Toate le îngăduie Dumnezeu pentru binele nostru. Să credem aceasta. Dumnezeu lasă pe diavolul să-l lupte pe om. Fără luptă nu se face nimic. Dacă nu ne-ar ispiti diavolul, am crede poate că suntem chiar şi sfinţi. Aşadar, Dumnezeu îngăduie diavolului să ne lovească cu răutate, pentru că prin lovitura ce ne-o dă, alungă tot praful de pe noi şi ne scutură sufletul nostru cel prăfuit. Sau îl lasă să se repeadă să ne muşte, ca astfel să scăpăm la El. Dumnezeu ne cheamă mereu, dar noi, de obicei, ne îndepărtăm de Dânsul. Numai atunci când se iveşte vreo primejdie, alergăm la El. Când omul se va uni cu Dumnezeu, nu va mai exista loc să mai intre cel viclean, dar nici motiv ca Dumnezeu să îngăduie celui viclean să-l ispitească, ca să fie nevoit omul să scape la Dumnezeu. În tot cazul, oricum ar fi, cel viclean ne face bine; ne ajută să ne sfinţim. De aceea şi Dumnezeu îl îngăduie.

    Dumnezeu a lăsat liberi nu numai pe oameni, ci şi pe diavoli, pentru că nu pot vătăma sufletul omului. Afară numai dacă el însuşi vrea să-şi vatăme sufletul său. Ei pricinuiesc răsplată sufletelor noastre atunci când oamenii răi sau neatenți ne fac nouă rău fără să vrea. De ce oare spune acel avvă: Ridică ispitele şi nu se va mântui nimeni? Pentru că ispitele ajută foarte mult. Nu pentru că diavolul poate face vreodată binele – fiind el rău -, ci Bunul Dumnezeu împiedică piatra ce ne-o aruncă să ne spargă capul şi ne-o dă într-o mână, iar în cealaltă ne dă migdale, ca să le spargem şi să le mâncăm. Adică Dumnezeu îngăduie ispitele nu pentru ca diavolul să ne tiranizeze, ci în felul acesta să dăm „examene” pentru cealaltă viaţă şi să nu avem pretenţii nesăbuite la a Doua Venire. Trebuie să înţelegem bine că ne războim – şi avem să ne războim câtă vreme ne vom afla în viaţa aceasta – cu însuşi diavolul. Câtă vreme trăieşte omul, are multă treabă de făcut pentru îmbunătăţirea sufletului său şi are dreptul să dea examene duhovniceşti.
    Dacă moare şi nu trece, cade. Reexaminare nu există.

    (Cuviosul Paisie Aghioritul, Cuvinte duhovniceşti, Vol. I Cu durere și dragoste pentru omul contemporan, Editura Evanghelismos, București, 2012, pp. 59-60)

    Apreciază

  9. Corifeii apocaliptici ai pandemiei anunță măsurile obligatorii, cinice, contrare minimei rațiuni, prin care îndobitocirea și absurdul ating niveluri paroxistice.

    Col.Dr.Vlad Voiculescu, a răspuns la întrebarea dacă elevii pot duce mărțișoare și flori profesorilor, de 1 martie:
    „O să răspund cu un citat din Biblie: toate îmi sunt permise, nu toate îmi sunt de folos”, a spus el, întrebat de jurnaliștii de la Parlament în legătură cu acest subiect.
    „Poate dacă poartă mănuși, cred că pot să facă gestul ăsta. În principiu sfătuiesc pe toată lumea să se vaccineze, să poarte mască, să fie precaută. ”, a adăugat el.

    Șeful DSU, Raed Arafat, a spus de asemenea că elevii pot duce mărțișoare și flori de 1 martie la școală, dar să respecte distanțarea socială.
    „Trebuie să respectăm legea, așa cum este. Nu cred că cineva va da o derogare de la ordinul comun și să spunem că se interzice schimbul de obiecte persoanele, mai puțin mărțișoare și flori. Știu, o să părem antipatici, dar, în primul rând, noi discutăm despre protecția și sănătatea copiilor”, a declarat secretarul de stat pentru învățământul preuniversitar, Sorin Ion, pentru Europa Liberă.

    Deputatul psd, Alexandru Rafila:
    „să evităm îmbrățișările când oferim un mărțișor sau o floare și să ne spălăm pe mâini înainte și după aceste gesturi și să folosim un dezinfectant.”„N-am înțeles care este utilitatea mănușilor în oferirea mărțișoarelor, dar probabil că sunt oameni care n-au avut ocazia să ofere mărțișoare de prea multe ori și din cauza asta fac astfel de recomandări”, a spus Alexandru Rafila.

    Medicul infecționist Adrian Marinescu de la Institutul „Matei Balș” a explicat pentru Europa Liberă de ce este important ca ordinul comun să fie respectat de părinți și elevi.
    „Trebuie să încercăm în această perioadă să reducem interacțiunile celor mici. E vorba de obiectul în sine, florile, mărțișoarele, când le dăm dintr-o mână în alta. În alt doilea rând, interacțiunile ar fi mai importante. Trebuie să ne apropiem de persoana de lângă noi, nu se păstrează distanțarea. În al treilea rând, în situații de acest gen apar aglomerări.”

    Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a invocat date noi și recente, primite de la Comisia Europeană, referitoare la situația obligativității măștii la orele de educație fizică.
    „În niciun stat (din U.E.) în care se fac ore de educație fizică nu există o astfel de obligație.
    Există reglementări de distanțare, de purtare a măștii de la vestiar până la locul de desfășurare a orei și înapoi, dar nu există stat care să impună obligativitatea măștii de către copii în timpul acțiunilor care presupun efort fizic.
    Pe baza acestor date noi, începând de mâine (luni 1 martie), reluăm discuțiile (cu ministerul Sănătății), referitoare la aceste reglementări”, a declarat Cîmpeanu la Antena 3.

    Medicul Virgil Musta de la Spitalul de Boli Infecțioase „Victor Babeș” din Timișoara trage un puternic semnal de alarmă în privința desfășurării sărbătorilor Pascale din acest an: ”Vă spun sincer, eu cred că, acum, Paștele este, exclusiv, responsabilitatea noastră”.
    „Dacă nu vom respecta regulile de prevenție și, foarte important, dacă se va refuza vaccinarea, Paștele ar putea fi compromis. Vă spun sincer, eu cred că, acum, Paștele este, exclusiv, responsabilitatea noastră. Dacă lucrurile merg așa, mă refer la creșterea infectărilor, mă tem că nu vom avea Sărbătorile pe care ni le dorim. Iar asta înseamnă că Paștele va fi, la fel ca și Crăciunul, unul în care familia extinsă nu se va putea vedea, măcar pentru a ne proteja unii pe ceilalți”, a adăugat Virgil Musta.

    Apreciază

  10. *„Sfinții niciodată n-au cerut să scape de necazuri. Ci să le dea Dumnezeu răbdare! Deoarece în răbdare se dobândește răsplata. În răbdare se primește cununa mucenicească, nu în bucurie. De aceea să nu deznădăjduiască omul.

    Ai o boală? Ai o tristețe? Lasă-L pe Dumnezeu să te conducă așa cum știe El. Ce ține de noi e să facem răbdare și să zicem: „Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă!”.

    Fiecare om are crucea sa. Suntem creștini și-L avem ca model pe Hristos. El a urcat pe Golgota …dacă într-adevăr pătimim împreună cu El, ca împreună cu El să ne și slăvim (Romani 8, 17). Însă o spunem (toți). Dar când trebuie să punem în practică aceste cuvinte, e un pic cam greu, un pic cam greu, am zice.”

    DACĂ NU EXPLICI, TE VA ÎNDREPTĂŢI DUMNEZEU
    **„– Părinte, de multe ori, atunci când mi se face o observaţie, mi se pare că trebuie să dau explicaţii şi spun: „Da, aşa este, dar…”.

    – Ce-ţi trebuie pe „dar”? „Dar” nu are… sare şi pe toate le preschimbă în sensul cel rău. Să spui: „Iartă-mă! Cu rugăciunile Sfinţiei Voastre altă dată voi lua aminte”.

    – Părinte, atunci când cineva trage o concluzie greşită despre o acţiune a mea, trebuie să explic cum am acţionat?

    – Dacă ai putere duhovnicească, adică smerenie, să primeşti cum că tu ai greşit şi să nu vorbeşti. Lasă ca să te îndreptăţească Dumnezeu. Dacă nu vorbeşti tu, va vorbi Dumnezeu după aceea. Vezi, Iosif[1], atunci când fraţii lui l-au vândut, oare a spus: „Sunt fratele lor; nu sunt rob. Tatăl meu mă iubea mai mult decât pe ceilalţi copii ai lui”? Nu a vorbit, dar după aceea a vorbit Dumnezeu şi l-a făcut împărat[2]. Ce crezi? Oare Dumnezeu nu poate descoperi adevărul? Şi dacă Dumnezeu descoperă adevărul pentru folosul tău, bine. Dar dacă nu-l descoperă, tot pentru folosul tău va fi. Când te nedreptăţeşte cineva, să te gândeşti că nu te nedreptăţeşte din răutate, ci pentru că aşa a văzut el lucrurile. Apoi, dacă nu are răutate, Dumnezeu îl va vesti, va înţelege că a nedreptăţit şi se va pocăi. Numai atunci când există răutate, Dumnezeu nu vesteşte, pentru că frecvenţa în care lucrează Dumnezeu, este smerenie-dragoste.

    – Părinte, este bine să cer explicaţii după o rea interpretare?

    – Ţi s-a stricat gândul cel bun?

    – Nu.

    – Dacă nu ţi s-a stricat gândul, nu este nevoie să-ţi explice nimeni. Dacă ţi s-a stricat, atunci este bine să ţi se dea o explicaţie, ca să nu se strice şi mai mult.

    – Părinte, dacă nu explici ca să te îndreptăţeşti pe tine, dar spui cum ai înfruntat o oarecare împrejurare, cum ai acţionat etc.?

    – Nu-i nevoie. Este mai bine să spui: „Iartă-mă” şi să nu explici. Numai dacă ţi se cere să dai explicaţii, atunci cu smerenie să spui cum s-a întâmplat.

    – Părinte, când anume trebuie să explice cineva?

    – Când apare o rea interpretare care îi priveşte pe alţii, atunci se impune o explicaţie ca să fie ajutată situaţia. Sau când cineva este sensibil, are şi puţin egoism şi nu poate suporta învinuirea dacă nu vorbeşte; atunci este mai bine să explice cum a acţionat.

    – Părinte, uneori nu putem deosebi îndreptăţirea de explicaţie.

    – Îndreptăţirea nu aduce odihnă în suflet, în timp ce explicaţia aduce odihnă şi pace.

    [1] Fac. 37, 20 ş.u.

    [2] Fac. 41, 41.

    *Gheorghios S. Kroustalakis, Gheronda Efrem Katunakiotul. Teologul și pedagogul pustiei, Editura Egumenița, p. 297
    **ARTICOLE DUHOVNICEȘTI, CUVIOSUL PAISIE AGHIORITUL – NEVOINȚĂ DUHOVNICEASCĂ

    Apreciază

  11. CÂŞTIGUL CARE VINE DIN NEDREPTATE

    – Părinte, atunci când sunt învinovăţită pentru ceva de vreo soră, deşi nu sunt vinovată, nu pot suporta şi mă răcesc faţă de ea.

    – Ia stai puţin! Ce spune Tipicul Bisericii despre aceasta? Cărui caz aparţine? Tu cum te ajuţi mai bine? Să fie aşa cum spui, că nu eşti vinovată. Dar dacă te-a nedreptăţit, ai câştig. Iar aceea dacă a spus ceva împotriva ta ca să se îndreptăţească, după aceea conştiinţa o împunge, o mustră, se pocăieşte şi te vede cu mai multă dragoste. Două-trei bunătăţi împreună. Astfel ţi se dă prilejul să te îmbogăţeşti şi să devii fiică de boier, iar nu ţigancă. Dacă Dumnezeu îţi dă posibilitatea să te faci fiică de boier şi să poţi da şi tu altuia, de ce vrei să rămâi ţigancă?

    – Gândul insistă să o întreb pe soră cum a înţeles ea purtarea mea de m-a învinovăţit.

    – Desigur, cum poate suferi aghiuţă să vadă că ai pus ceva de-o parte? Te sileşte să-ţi cauţi dreptatea, ca să alungi pe Hristos dinlăuntrul tău.

    – Părinte, aş vrea şi eu câteodată să aflu înţelegere la alţii atunci când greşesc.

    – Ce, vrei să-ţi dea dreptate? Să spunem că îţi dau dreptate. Prin asta câştigi sau te păgubeşti duhovniceşte?

    – Mă păgubesc.

    – Dacă ai avea un magazin, ai vrea să câştigi sau să pierzi?

    – Să câştig.

    – Aşadar, dacă în lucrurile materiale şi deşarte nu dorim să ne păgubim, cu cât mai mult în cele duhovniceşti trebuie să căutăm cum să procedăm ca să nu ne păgubim. Oamenii mireni caută câştig material şi nu-l lasă să se piardă. Oare este corect ca oamenii duhovniceşti să arunce câştigul duhovnicesc? Deşi mirenii cheltuiesc banii pe care îi au, risipesc cel puţin lucruri materiale, în timp ce noi risipim lucruri duhovniceşti, cereşti atunci când nu primim nedreptatea. Le mâncăm pe toate aici. De ce să schimbăm cele cereşti cu cele pământeşti? Apoi sărmanii mireni au şi neştiinţă duhovnicească, în timp ce noi avem cunoştinţă. Ne-am făcut monahi ca să câştigăm cele cereşti, dar am pornit pentru ceva şi mergem spre altceva. Pentru un mirean faptul de a fi executat sau bătut sau şi numai prigonit pe nedrept este un lucru foarte dureros. Noi însă trebuie să le căutăm pe acestea şi să le răbdăm pentru dragostea lui Hristos. Să urmărim necinstea, dispreţul, ocara, pentru că aduc câştig în sufletul nostru. Un familist, de pildă, are nevoi şi caută să i se facă dreptate atunci când îşi pierde numele bun sau falimentează, pentru că se gândeşte cum vor trăi mai apoi el şi sărmanii lui copii. De aceea mirenii au circumstanţe atenuante, în timp ce noi nu avem.

    Când suntem nedreptăţiţi şi primim nedreptatea, atunci noi suntem de fapt primitorii facerii de bine. De pildă sunt clevetit că am făcut o oarecare crimă şi sunt închis în puşcărie pe nedrept? E bine. Am şi conştiinţa împăcată, deoarece nu am făcut eu crima, şi am şi răsplată cerească. Există o mai mare binefacere? Nu cârtesc, ci slavoslovesc pe Dumnezeu: „Cum să-Ţi mulţumesc, Dumnezeul meu, că nu am făcut eu crima? Dacă aş fi făcut-o, n-aş fi suferit mustrările conştiinţei”. Atunci puşcăria se face Rai. M-a lovit cineva pe nedrept? „Slavă, Ţie, Doamne! Poate mi se şterge vreun păcat, căci cândva am lovit şi eu pe cineva”. M-au ocărât pe nedrept? „Slavă Ţie, Doamne! O primesc pentru dragostea Ta, Care ai fost lovit şi ocărât pentru mine”.

    Extras din Nevoință duhovnicească – Cuviosul Paisie Aghioritul, Editura Evanghelismos.

    Apreciază

  12. 116 de ani de la nașterea Mărturisitorului lui Hristos, Radu Gyr,(2 martie 1905- Câmpulung Muscel-29 aprilie 1975 Bucureşti),pseudonimul lui Radu Demetrescu, „poetul temnițelor” bolşevice, „Scara către cer pentru obidiţii veacului”. Toţi copiii şi tinerii neamului românesc ar trebui sa înveţe poezia lui, dar slujitorii antihristici ai leviatanului se opun cu îndârjire şi ură nedisimulată.
    Poetul Martir, „poetul pătimirii noastre, a neamului românesc”, a suferit 20 de ani în puşcăriile comunist-sioniste ale întunecatei oculte, iar*„ lumina poeziei lui a fost liantul care a legat inimă de inimă, suflet de suflet, cu zalele lanţurilor care ne rodeau gleznele. Versul lui se trăia. Era pentru noi, haină şi hrană, apă şi căldură.
    Puteau să îngăduie hoardele tăvălugului roşu şi ciracii lor pe cei care îndrăzneau să le stea în cale? Puteau să admită, cei îngălaţi până la saturaţie cu doctrină duşmănoasă împotriva credinţei în Dumnezeu, ca tineretul entuziast şi credincios să le fie stavilă?

    Curajul vârstei, idealurile înalte puse în slujba Mişcării Legionare au trezit duşmănia celor puşi pe căpătuială în ţara săracă.

    N-au putut să ne ierte. Au îmbulzit puşcăriile cu floarea tineretului studenţesc care călit în cuibul legionar a trecut sub crucea grea a neamului îngenuncheat; şi iată cum în vălmăşagul ciclopic se ridică pârghia de rezistenţă viguroasă şi de neînfrânt, poezia lui Radu Gyr.

    Cine era făuritorul acelor petarde de flăcări, care prin lumina lor au ridicat la luptă o generaţie de tineri, într-un timp atât de scurt, şi mai ales într-o vreme când se simţea nevoia unei transformări radicale în gândirea şi mentalitatea zilei.

    Cine putea să scrie:

    „ Sfântă tinereţe legionară

    Cu piept călit de fier şi sufletul de crin

    acel… iureş neînfricat de primăvară

    cu fruntea ca un iezer carpatin… ”

    Seceta morală şi economică ridica nori negri la orizontul ţării în anii 1930-37.

    El! Acest firav, cu suflet de stâncă şi vifor, acest delicat tânăr, în al cărui condei se vărsase toată bogăţia plaiurilor româneşti cu toată prospeţimea şi neasemănata lor frumuseţe.

    El care purta în cap mii şi mii de versuri repetate încontinuu ca să nu se uite, cum de altfel procedam toţi în acelaşi scop, fiecare fiind o ţandăra de adevăr, ori un pocal de ambrozie pentru robii beznelor, negrelor şi izolărilor fără termen şi margine din jumătatea de secol de îngenunchere naţională. Căci, dacă noi, cei ferecaţi în lanţuri şi ziduri pentru un crez am supravieţuit, numai Dumnezeu ştie cum, celor rămaşi în marea temniţă ale cărei ziduri erau graniţele unei ţări ciuntite, cei rămaşi în aşa-zisa libertate le-a fost mai mică suferinţa? Le-a fost mai dulce chinul?

    Poate cineva să măsoare cantitatea de lacrimi ce s-au vărsat din ochii mamelor, ai fiilor şi fiicelor celor întemniţaţi, al cărui număr nici nu se cunoaşte.

    Poate cineva, ori cine ar fi, să pătrundă în adâncul amărăciunii celor rămaşi fără părinţi, fără adăpost, azvârliţi în stradă în care mila creştină era „Ajutor legionar” şi tratat ca atare.

    Nu-l văd pe acest „cineva” fiindcă suferinţa nu se poate măsura, iar jalea nu are o margine, timp ori spaţiu.

    Dar iată cum spuneam mai înainte, firicelul de nădejde irupe şi creşte, metafora de foc şi petalele lui Gyr, bandajează răni şi usucă lacrimi, încălzeşte şi catifelează lanţuri şi cătuşe:

    „Temniţă, temniţă, turbată căţea

    Cum ţi-ar da foc inima mea.

    Viaţă, viaţă de-afară zăludă

    Cum joci în somnul meu paparudă…”

    Cum de n-a murit în iadul Aiudului Radu Gyr? Cum de n-au murit cei care ani de nopţi am văzut iar soarele?

    Răspunsul îl dă el în „Rugăciunea din celulă”:

    „Doamne păzeşte-mă, Doamne ai milă!

    Sunt ca o scorbură veche-ntr-un tei

    în noaptea mea şi-a lăsat amintirea prăsită

    Toate năpârcile ei!”
    În vremea aceasta, el topit de foame, ros de boală, înconjurat de ură, scria. Scria în cap, în capul pleşuv înainte de vreme, izbit de pereţi, de frig, de mizerie. Memoria lui Radu Gyr? N-am termen de comparaţie. Fremăta celularul şi Zarca de ceea ce Dumnezeu îi dăruise din belşug. Hrană pentru suflete strivite, hrană pentru minţi secătuite de lipsa de informaţie, de posibilitatea de a fi de folos. Doamne! Ce personalităţi de cultură putrezeau acolo!
    Binecuvântatul calorifer era firul de telefon, care lega celulă de celulă, om de om. Era un zumzet ca de stup. Afară de cazul când un nou venit de afară aducea veşti. Se bătea „K” ceea ce însemna eliberarea liniei şi atunci cu sufletul la gură se asculta fiecare cuvânt.

    Scară la cer a fost ţeava caloriferului, pe care circula şuvoiul poetic, ce întrema şi întărea speranţele obidiţilor veacului….Acum, când pe toate drumurile se varsă lăturile unui limbaj de care îţi e ruşine să te apropii, când în paginile unor publicaţii abundă tot ce e mai imund şi în afara firii, scurse din condeie ce se cred valoroase, ce să facă sufletul unui tânăr, dornic de frumos?

    Caută, tinere, şi găseşte, nu-i greu, izvorul dătător de sănătate spirituală de care ai nevoie!

    Curge din belşug în poezia lui Radu Gyr, potoleşte setea de frumos! Pluteşte în ea duhul creştin, patriotismul neamului nostru de care trebuie să fii mândru. E spălat cu sânge, cu durere, cu râuri de lacrimi.”

    Să ne învrednicească Atotmilostivul Domn Hristos să avem parte de sfintele sale rugăciuni în faţa Tronului Atotfăcătorului Dumnezeu!

    *Ilie Tudor, De sub tăvălug, Ediția a III-a, Editura MJM, Constanța, 2010, pp. 124-129

    Apreciază

  13. *De nu cunoşti duhul cel ucigător, nu vei cunoaşte nici Duhul cel dătător de viaţă

    Dacă nu vei cunoaşte din proprie experienţă cum lucrează asupra ta relele uneltiri ale duhurilor răului, nu vei cunoaşte şi nu vei preţui după cuviinţă binefacerile care îţi vin de la Duhul cel bun. De nu cunoşti duhul cel ucigător, nu vei cunoaşte nici Duhul cel dătător de viaţă. Numai în măsura în care ne dăm seama de contrastul dintre bine şi rău, dintre viaţă şi moarte, putem cunoaşte desluşit binele şi răul; dacă n-ai fost supus necazurilor, primejdiei de moarte trupească şi sufletească, inima ta nu-L va cunoaşte pe Mântuitorul, dătătorul-de-viaţă, Cel ce ne poate izbăvi de neca­zuri şi de moartea sufletului. O, Iisuse! Tu eşti mângâierea, viaţa, pacea şi sporirea întru bucurie a inimilor noastre! Slavă lui Dumnezeu Cel Preaînţelept şi Atotbun, Cel ce îngăduie duhului răului şi morţii să ne ispitească şi să ne chinuie! Altminteri cum am mai putea preţui mângâierile harului, ale Duhului mângâietor şi dătător de viaţă?

    **Au nu sămânţă bună ai semănat în ţarina Ta ? De unde, dară, are neghine ? (Mt. 13, 27): erezii, schisme, îngăduirea unor noi dogme, vicii de tot felul, primatul papei în Biserica catolică, strâmbarea dumnezeieştilor slujbe, taine, ritualuri (vezi azime-le) ?
    Domnul răspunde: un om vrăj­maş a făcut aceasta (Mt. 13,28) – trufia şi răutatea omenească; însă Domnul îi lasă pe toţi să crească până la sfâr­şit, iar în veacul cel viitor îl va preţui pe fiecare după faptele lui.

    *Sfântul Ioan de Kronstadt – Viaţa mea în Hristos
    **Sfântul Ioan de Kronstadt – Ultimile însemnări

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s