Pseudo-patriarhul Bartolomeu îi anunță pe călugării din Athos că unirea cu papistașii este inevitabilă

l2gMwh_5ddbee183afbf0_14579679-tmb-720x411xfill

Patriarhul Constantinopolului consideră că doar diferențele istorice, mai degrabă decât dogmele, sunt cele care separă Ortodoxia de „Catolicism”, deci unitatea lor este inevitabilă. Patriarhul Bartolomeu al Constantinopolului a declarat că există doar controverse istorice și nu dogmatice între Creștinii Ortodocși și Catolici. El a spus acest lucru în timpul ultimei sale vizite în Sfântul Munte Athos.

Este de reținut, potrivit surselor UJO, că  în timpul unei vizite la Mănăstirea Greacă Pantokrator, Patriarhul Bartolomeu, în prezența clerului monahal și a oaspeților mânăstirii, a susținut că unitatea „Bisericii” Ortodoxe cu Romano-Catolicii este inevitabilă.

În opinia sa, separația care există acum între ortodocși și catolici (papistași – n.n) are rădăcini istorice, dar nu se află în domeniul dogmei.

Patriarhul Bartolomeu este convins că papistașii sunt „exact aceiași creștini, asa cum suntem și noi”. El a accentuat, de asemenea, că darul Papei Francisc referitor la sfintele moaște ale Sfântului Apostol Petru, este o mărturie a binecuvântărilor alese ale „Bisericii” Catolice în raport cu Biserica Ortodoxă.

Sursele UJO au menționat că, în timpul discursului Patriarhului Bartolomeu, au fost prezenți Arhimandritul Gabriel, Starețul Mânăstirii Pantokrator, Arhimandritul Alexy, Starețul Mânăstirii Xenophontos, Arhimandritul Efrem, Starețul Mânăstirii Vatoped, clerul monahal din mai multe mânăstiri din Sfântul Munte Athos precum și oaspeți.

După asemenea cuvinte rostite de conducătorul Fanarului,  majoritatea călugărilor din mânăstirile athonite au rămas înmărmuriți, dar niciunul dintre cei prezenți nu a protestat împotriva Patriarhului Bartolomeu. Mai mult, după cuvintele enunțate de conducătorul Fanarului, anume că unitatea cu „catolicii” este inevitabilă, unii dintre călugări au strigat.

Potrivit martorilor oculari, gărzi patriarhale numeroase nu au permis nimănui să înregistreze discursul Patriarhului Bartolomeu.

Cu puțin timp în urmă, UJO a scris că în Belgia, Patriarhul Bartolomeu și Arhimandritul Mănăstirii Xenophontos s-au rugat împreună cu Catolicii.

Head of Phanar in Athos persuades monks to unite with Catholics

Pseudo-patriarhul Bartolomeu îi anunță pe călugării din Athos că unirea cu papistașii este inevitabilă

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

21 de gânduri despre „Pseudo-patriarhul Bartolomeu îi anunță pe călugării din Athos că unirea cu papistașii este inevitabilă”

  1. Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul.
    DOAMNE MILUIESTE
    Inca ne rugam ca Domnul Dumnezeul nostru sa indeparteze de la noi pe toti vrajmasii vazuti si nevazuti, pe toti ecumenistii si slujitorii diavolestii inselaciuni; pe toti diavolii aducatori de pace satanica, pe toate duhurile necurate ce se arata a fi in chip de oi; pe toti ereticii, pe toti minciuno-episcopii, falsii-preoti(papistasi,sectanti, greco- papistasi) si pe toti cei ce impreuna cu dansii se leaga prin falsa si afurisita comuniune , pe acestia si pe cei impreuna cu dansii: sa-i certe pe ei Domnul si Dumnezeul nostru Iisus Hristos; sa-i certe pe dansii PreaSfanta Stapanä de Dumnezeu Nascatoarea si pururea Fecioarä Maria; sa-i certe pe dansii Ceata Sfintilor Apostoli, sa-i certe pe dansii Ceata Sfintilor Ierarhi, sa-i certe pe dansii Ceata Sfintilor Mucenici si Mucenite; sa-i certe pe dansii Ceata Sfintilor Cuviosi si Cuvioase;sa-i certe pe dansii toti Sfintii Parinti a celor sapte Sfinte Sinoade Ecumenice; sa-i certe pe dansii Sfintii Parinti de la Sinodul „1-2” Ecumenic intrunit sub Sf.Ierarh Fotie, Patriarhul Constantinopolului; sa-i certe pe dansii Sfintii Parinti de la Sinodul Ecumenic intrunit de Sf.Ierarh Grigorie Palama, Arhiepiscopul Tesalonicului; sa-i certe pe dansii toti Sfintii Parintii nostri luptatori pentru apararea Sfintei si Dreptei noastre Credinte stramosesti (Ortodoxa), a Sfintei, Una, Soborniceasca,( „Catoliceasca”) si Apostoleasca Biserica (Ortodoxa), Al carei Cap este Insusi Domnul nostru Iisus Hristos, Cel De-O-Fiinta cu Tatal Cel fara de inceput si cu PreaSfantul si Bunul si de Viata Facatorul Duh, acum si pururea si in vecii, vecilor, Amin.
    Doamne miluieste (de 40 de ori)
    Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Ceea ce se intampla acum e un tavalug pe care nu poti sa-l opresti tu.Ca sa se rezolve cu ecumenismul trebuie sa treaca generatia aceasta sau sa dispara intr-un numar foarte mare astfel ca erezia sa stopeze undeva,sa inainteze doar pana la un moment.Sa avem mare atentie in primul rand la coordonatele noastre pentru ca tot ce a fost extrema a fost inghitit de val ori de o parte,ori de cealalta si sa nu traim cu impresia ca oamenii bajbaie in ale ereziei.Eronat.Oamenii stiu foarte bine ce fac.Ei si-au ales o religie care sa nu-i certe in caderea lor.Ceea ce se intampla acum e imposibil sa se mai rezume la sminteala,e plaga cerebrala.Doctorie pentru ea e de neoprit.Ramane ca noi ca persoana sa ramanem statornici.Chiar daca jignim,judecam,urlam,nu avem pe cine schimba.Singurele leacuri sunt ale lui Dumnezeu direct: molimele,uraganele,robia,foametea prelungita,cutremurele planificate si razboiul.Acestea vor termina erezia.Pentru noi e prea evident un fapt istoric cert: unde a fost erezia care a dominat cu putere,acele zone intregi au ramas pustii si nu se mai aminteste de ele decat prin carti.Cum a fost? Indarjirea ereticului era atat de mare incat acolo era permanent un furnicar de agitatie,de uneltiri,de neintelegeri ,de tensiuni sociale interminabile in asa hal incat grija zilei de maine,grija securitatii zonei,grija elementarei organigrame sociale lipseau cu desavarsire,astfel,tarisoara aceea,din vestigiu istoric,cultural si religios devenise o colonie a vesnicelor scandaluri,un „sat fara caini”,” casa fara garduri” usor de praduit chiar de copii de gradinita.Dupa razboaie aproape interminabile,acele locuri au ramas pana astazi pustii,nelocuite nici macar de soareci,dihori sau ulii.Asa lecuieste Dumnezeu ereticii si ereziile.

    Apreciază

    1. „Cand acestia vor tacea,pietrele vor striga”, adica,atunci cand simturile ortodoxe,simturile ortodoxiei vor tacea,pietrele de sub pamant prin cutremur vor striga,” pietrele”atomice „vor striga”,” pietrele” molimelor”vor striga”, „pietrele” crizei”vor striga”.

      Apreciază

  3. In Creta crucile au inceput sa fie date jos depe biserici sursa katanixi.gr
    In Patras arhimandrit Thimoteos Papastavrou este inlaturat din functie fiind fortat sa isi dea demisia fiindca si permis sa fie antischismatic, sursa paterikiparadosi

    Apreciază

    1. Va rog sa intelegeti legalitatea intrunirii din 29 noiembrie 2019 a intai-statatorilor Bisericilor Ortodoxe de la Aman iar daca apar la orizont ierarhi cu foste atitudini ecumeniste dar care au renuntat la ele si incep sa aiba o atitudine PUBLICA spre ortodoxie sa-i pomenim pentru ca ei stiu din ce ies si la ce martiriu se expun.Incepand cu sinaxa de la Aman pe unii dintre ierarhi nu-i mai numim,cred eu ,pseudoierarhi ci ierarhi pentru ca iconomia se indreapta spre ierarhii care vadesc prin pozitie ortodoxa stiind ca pentru Biserica prea putin conteaza cu ce ratiuni opereaza ierarhii in directia ortodoxa.Unii o fac din simpatie fata de patriarhul Moscovei,altii o fac doar pentru ca Patriarhul Teofilos „a spart gheata”, altii o fac pentru ca s-au saturat de pseudopatriarhul Bartolomeu,alti intai-statatori o fac cu scopul de a nu-si pierde tronurile stiind ca Constantinopolul ar putea sa le dicteze abuziv in Bisericile lor .In situatii de genul de mai sus,constiinta Bisericii valideaza in sens pozitiv pe ierarhii sinaxei de la Aman 2019 fara sa se uite la motivatiile personajelor implicate daca au sau nu anumite rationamente omenesti cu care abordeaza subiectele care vor pricinui bucurie pentru obstea crestina ortodoxa.De ce spun ca Biserica va reactiona pozitiv? Pentru ca subiectul de pornire( schismaticii ukraineni) nu e un subiect oarecare ci e schisma in Biserica facuta de pseudopatriarhul Bartolomeu care face jocul unei tari-sua- lucru stiut de toti.Delimitarile care vor avea loc in Biserica nu au caracter de scindare,discordie ci vor fi resetari conjuncturale, vor fi ” peretii despartitori” ,va fi Biserica-avion fara pseudopatriarhul Bartolomeu( cu supusii) la pupitru de sef de nava,ci doar cu cei doi piloti( ierarhii care fac ce trebuie,nu conteaza din ce mediu ecumenist provin) si pasagerii( credinciosii ,clericii si monahii ortodocsi ingraditi de erezie). Ierarhul Teofan,iata ca porneste spre pozitia cea buna in Biserica in problema schismaticilor ukraineni desi o exprimare publica in acest sens i-ar conferi credibilitate,ar valida dezicerea de eretic.Sa nu uitam ca parintele Dionisie Ignat a prevazut din 2003 ca va avea loc un sinod panortodox care va legifera ereziile,ca dupa acesta vor fi mai multe sinoade care vor diseca sinodul panortodox fraza cu fraza si ca vom avea idei ale ierarhilor impartite,ca ierarhii vor avea ” enspe mii „de pareri si ca asa va fi ortodoxia.Ortodoxia credintei nu slabeste in prigoana,nu slabeste in comunism,nu slabeste in timpul ereziei,cat slabeste cand ierarhii vin cu pareri diferite pe subiecte dogmatice,mai precis,smintitul deja de ecumenism nu se pierde de tot,nu se zapaceste irecuperabil mai mult decat cand vede puzderii de opinii pe o ” dilema” dogmatica ce putea fi rezolvata fara taraganari la nesfarsit si puzderie de cuvinte la ierarhii vazuti ca for decizional .Pentru omul ordonat,simplu si nestiutor de teologie va fi greu sa discearna.El e invatat cu coordonate si doar atat.Si cand vede ca cei abilitati sa traseze coordonatele in Biserica au pareri divergente si pluraliste dogmatic se crede ca un copil fara parinti care sa-l indrume in viata.Drept urmare,nu e gresit daca se reiau cat mai des posibil subiectele teologice din primele zile,din primele luni de cand s-a facut ingradirea de erezie pentru ca ajuta mult in privinta multora care nu au facultatea discernamantului.

      Apreciază

      1. Îi vom numi Ierarhi pe arhiereii BOR după ce vor lepăda hotărârile eretice de la Creta. Până atunci rămân pseudoierarhi. Faptul că Întâistătătorii vor merge la Aman pentru a rezolva problema schismei, nu îi arată ca pe niște eroi ai Ortodoxiei, ci ca pe unii care sunt speriați de sălbăticia pseudo-patriarhului Bartolomeu, cu consecințe dezastruoase în întreaga Biserică. Dacă nu vor merge la cauza schismei – EREZIA, nu vor rezolva decât momentan o situație care se va repeta la nesfârșit… până la condamnarea ecumenismului!

        Apreciază

  4. Discursul tinut de ereziarhul Bartolomeu in fata reprezentantilor inmarmuriti ai clerului monahal reuniti la Manastirea Pantokrator din Sfantul Munte Athos, a zguduit temeliile intregii lumi ortodoxe.
    Aparat de „garzile pretoriene”, Bartolomeu a transmis din Sfantul Munte Athos, „Gradina Maicii Domnului”, cu viclenie si nerusinare tipic antihristice, un mesaj Intaistatatorilor Bisericilor Locale, sa faca totul pentru ducerea la indeplinire a pricipalului obiectiv stabilit in urma cu 5 ani, si anume unirea Bisericii Ortodoxe cu ereticii papistasi.
    In discursurile, intalnirile si rugaciunile comune ale celor doi „Papi”, Francisc si Bartolomeu la Ierusalim, la Mormantul Sfant din 2014, s-au enuntat pasii facuti in aceasta directie inca de acum 55 de ani de Papa Paul VI si de Patriarhul mincinos Atenagoras, cand dialogul teologic oficial dintre Biserica Ortodoxa si papistasi a dus la eliminarea neintelegerilor si diferentelor de opinie. In declaratia comuna a mincino patriarhului Bartolomeu si a”fratelui sau iubit”, semnată la Ierusalim pe 25 mai 2014, se specifica „necesitatea atingerii obiectivului comuniunii depline spre unitatea pentru care Hristos, Domnul nostru S-a rugat Tatălui “ca toți să fie una” (Ioan 17 , 21). Citez din declaratie:
    *”Deși conștienți că unitatea este manifestă în iubirea lui Dumnezeu și în iubirea aproapelui, asteptam cu nerabdare acea zi în care, în sfârșit, vom împărtăși împreuna Cina euharistică. Ca și creștini, suntem chemați să ne pregătim pentru a primi acest dar al Împărtășirii euharistice, în conformitate cu învățătura Sf. Irineu din Lyon (Împotriva ereziilor, IV, 18, 5, PG 7, 1028), prin mărturisirea aceleiași credințe, rugăciune stăruitoare, o transformare launtrica, o viața reînnoită și un dialog frățesc. În realizarea acestui obiectiv dorit, vom arăta in lume dragostea lui Dumnezeu prin care suntem recunoscuți ca adevărați ucenici ai lui Iisus Hristos (cf. Ioan 13: 35) …..
    Astfel, afirmăm încă o dată că dialogul teologic nu caută cel mai mic numitor comun prin care să se ajungă la un compromis, ci mai degrabă își propune să aprofundeze înțelegerea adevărului întreg pe care Hristos l-a dat Bisericii Sale, un adevăr pe care nu ne oprim niciodată să-l înțelegem atunci când urmăm îndemnurile Duhului Sfânt. Prin urmare, afirmăm împreună că fidelitatea noastră față de Domnul cere o întâlnire frățească și un dialog adevărat. Această căutare nu ne îndepărtează de adevăr; dimpotrivă, printr-un schimb de daruri, sub călăuzirea Duhului Sfânt, ne va conduce la tot adevărul (cf. Ioan 16 : 13)…..
    …..avem acum datoria de a oferi mărturia comună a dragostei lui Dumnezeu pentru toți, lucrând împreună în serviciul umanității, în special în apărarea demnității persoanei umane în toate etapele vieții și sfințeniei familiei bazate pe căsătorie, în promovarea păcii și a binelui comun, și de a răspunde pentru suferința care continuă să afecteze lumea noastră.
    ….. În mod similar, există o nevoie urgentă pentru o cooperare eficientă și angajamentul creștinilor in vederea salvarii pretutindeni a dreptului de a-și exprima public credința lor, și de a fi tratați corect, atunci când se promovează ceea ce creștinismul continuă să ofere societății și culturii contemporane. În acest sens, invităm toți creștinii să promoveze un dialog veritabil cu iudaismul, islamul și alte tradiții religioase. Indiferența și ignoranța reciprocă poate duce doar la neîncredere, chiar și, din păcate, la conflict.”
    In asteptarea declaratiilor oficiale, Ierarhia BOR s-a cufundandat intr-o tacere lasa si vinovata.
    Pleroma este tinuta cu viclenie in acelasi nor cetos de nestiinta, amortita in somnul de moarte duhovniceasca, pentru a nu opune rezistenta intocmai cum s-a petrecut aprobarea, semnarea si implementarea documentelor ereticului sinod cretan.
    Cercetand izvoarele istorice ale unirii ortodocsilor ardeleni cu romano -catolicii aflam ca Mitropolitul Atanasie Anghel, la 1698 dupa hirotonire, si dupa „mărturisirea de credinţă ortodoxă” în faţa mitropolitului Teodosie al Ungro-Vlahiei şi a patriarhului Dositei al Ierusalimului, **„a căzut în curând în mrejele iezuiţilor şi ale Curţii Imperiale din Viena”.
    Angajamentul său admitea: 1. Recunoaşterea şi subordonarea în faţa autorităţii papale; 2. Împărtăşania se poate face cu pâine nedospită (azima); 3. Principiul Filioque (Duhul Sfânt purcede şi de la Fiu); 4. Existenţa purgatoriului.

    Uniţilor li se garantau privilegiile clerului catolic şi dreptul menţinerii ritualului tradiţional şi a sărbătorilor ortodoxe. Episcopul urma a fi ales de către sinod, dar confirmat de către papă şi împărat.
    Va cadea oare Patriarhul Daniel „in mrejele” iezuitului illuminat Francisc si ale masonului mincino-patriarh Bartolomeu?
    Suntem doar la un pas de aceasta unire antihristica, de data aceasta cu dusmanii de moarte ai Ortodoxiei, pregatita cu miselie de catre illuminatii iezuiti si masoneria sionisto-globalista.
    Asteptam un punct de vedere oficial din partea Patriarhiei BOR asupra declaratiilor blasfemiatoare, hulitoare ale Duhului Sfant, ale pseudopatriarhului Bartolomeu si initiativa de participare la sinodul panortodox care sa ceara anatematizarea conducatorului Fanarului, ale ereticului sinod Kolymbari 2016, si ale panereziei ecumeniste.

    Apreciază

  5. Această mare si vicleană înșelătorie cu „autocefalia” ucraineană, gândită şi pregătită îndelung în laboratoarele forțelor întunericului, a avut drept scop distrugerea Ortodoxiei, destabilizarea relațiilor inter-ortodoxe de pace şi frățietate, creearea unor animozități si tulburări nemaiîntâlnite până acum.
    În acest climat de suspiciune reciprocă, de trădări şi încălcări ale unor relații de prietenie puternice, creat artificial de ereziarhul Bartolomeu, anunțul făcut la adăpostul zidurilor M.Pantokrator din Sfântul Munte Athos, de acest „duşman al Dumnezeului Treimic” , a amuțit intreaga creştinătate(Parintele Rafail Noica susține că creştinii sunt numai ortodocşi, deci afirmația lui Bartolomeu este o rătăcire, o erezie!!!)
    Am selectat un citat edificator despre erezia „Filioque” şi alte rătăciri ale papistaşilor în gândirea
    Mitropolitului Ierotheos Vlachos, după Sfântul Marcu Evghenicul:

    Mitropolitul Ierotheos de Navpaktos şi Sfântul Vlasie:
    SFÂNTUL MARCU EVGHENICUL DESPRE CATOLICI
    Sfântul Marcu Evghenicul, mitropolitul Efesului, a fost un neînfricat mărturisitor al credinţei la Sinodul de la Ferrara-Florenţa, pentru că nu a cedat presiunilor papale şi şantajelor, rămânând până la sfârşit un mărturisitor al credinţei. Nu numai că în timpul acelui Sinod a dovedit rătăcirile latinilor, dar în acelaşi timp a dovedit şi falsurile (mistificările) pe care le-au făcut latinii (catolicii) în textele Părinţilor Bisericii.

    Desigur că la început Sfântul Marcu Evghenicul s-a comportat cu nobleţe, dar mai târziu, când şi-a dat seama de mijloacele necurate la care se pretau pentru a-şi atinge scopul, de presiunile, falsurile, şantajele, constrângerile şi vicleniile latinilor, a devenit un mărturisitor al credinţei. Poziţia sa a fost de la un capăt la altul romană [romeică] , deoarece adevăraţii romei sunt împăraţi ai spiritului, sunt aristocraţi ai duhului, pot să dialogheze cu luciditate şi cumpătare, linişte şi nobleţe. Când însă este vorba de îndepărtarea de la adevărul revelat şi când văd mijloace necurate ale celorlalţi pentru atingerea scopului, atunci devin mărturisitori ai credinţei. Pentru că Hristos nu-şi doreşte doar căutători, ci şi mărturisitori.

    Sfântul Marcu Evghenicul avea o bună cunoaştere a realităţii. Adică, el ştia că noi i-am tăiat pe latini din Trupul Bisericii, deoarece latinii au căzut în erezia Filioque. O expune un text al său care este destul de sugestiv. Scrie Sfântul Marcu:

    „Aşadar, ei ne-au dat pricină de schismă, proclamând pe faţă adaosul la Crez, pe care îl grăiau mai înainte pe ascuns. Şi noi ne-am despărţit primii de ei, ba mai degrabă i-am despărţit şi i-am tăiat de la trupul comun al Bisericii. Spune-mi, de ce i-am despărţit? Oare fiindcă ţin dreapta credinţă sau pentru că au dat la iveală în chip drept adaosul la Crez? Cine ar spune aceasta, fără numai dacă este foarte zdruncinat la creier? Nu, ci pentru că gândesc lucruri absurde şi rău-credincioase şi fiindcă au făcut adaosul fără temei. Aşadar, i-am lepădat ca pe nişte eretici, şi de aceea ne-am despărţit de ei… atunci sunt eretici şi ca pe nişte eretici i-am tăiat”.

    Din acest text putem să extragem câteva adevăruri:

    Întâi, că latinii au scornit erezia Filioque, pe care mai înainte o credeau în ascuns, o spuneau printre dinţi.

    Al doilea, noi ortodocşii ne-am despărţit de bună voie de latini, care e acelaşi lucru cu faptul că i-am tăiat de la Trupul comun al Bisericii, ca pe unii ce cugetă dogme rău-cinstitoare şi pentru că au adăugat cuvântul „Filioque” în Simbolul de Credinţă în chip nelegiuit.

    Al treilea, latinii prin adaosul Filioque sunt eretici şi ca pe nişte eretici i-am tăiat din Biserică. Toţi cei care susţin că latinii cred corect şi exprimă corect dogma despre Filioque, aceştia sunt „puternic zdruncinaţi la creier”. Adică au suferit o comoţie cerebrală.

    Prin urmare, conform învăţăturii Părinţilor Bisericii, precum o exprimă Sfântul Marcu Evghenicul, latinii (catolicii) sunt eretici, despărţiţi de Biserică şi, fireşte, sunt în afara Bisericii şi nu au taine.

    Iunie 2001

    tradus din greacă de ierom. Fotie după „ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ”, ediţie trilunară de învăţătură ortodoxă, anul III, nr. 3, iulie – septembrie 2001

    Apreciază

    1. Sa stiti ca nu numai saracia poate frana elanul ecumenist ci si catastrofele naturale( cutremurele) dar cel mai mult opereaza molimele pentru ca ele curata nu numai de erezie cat mai ales de viclenii eretici.Are Dumnezeu maturi destule.Acum sunt semnale ca au inceput functiunea.S-au semnat in secret acorduri intre partile beligerante pentru debutul marelui conflict militar.Vai de barba lui Bartolomeu.Cat o sa mai patimeasca de la statul Turc … Cand o fi in arest pe acuzatia ca e colaborator al sua contra Turciei cred ca ii va sari ecumenismul,dar conflictul turco-elen din cauza lui va fi.Grecii,din simpatie pentru „patriarhul ” lor vor considera abuz al statului turc si se va incepe conflictul militar turco-elen.Si iata,asa isi vor rasplati sluga stapanii din umbra.

      Apreciază

  6. Miza (întreruperii ) comuniunii

    Acuma când Biserica a legiferat ecumenismul ,cu toate învățăturile și hotărârile lui eretice , semnalate dea lungul timpului , cum poate un creștin ortodox ,membru al Bisericii care a legiferat erezia, să nu fie făcut părtaș la erezie?
    Căci ,la Creta ,spre exemplu , s-a stipulat în documente oficiale , (care angajează pe fiecare membru în parte al acelei instituții, care și-a însușit acele documente oficial) că : ,,Biserica Ortodoxă acceptă …” , toate cele semnate acolo. Iar Biserica Ortodoxă Română, în ansamblul ei , și-a însușit sinodal ,oficial, ,, cu capul descoperit. ” , în numele tuturor membrilor ei ,cele consemnate în documentele cretane.
    Deci acuma , acele hotărâri sunt valabile sau …sunt luate în contul fiecărui membru al Bisericii, fie ecumenist sau nu ,fie cu cuget ecumenist sau nu.
    Acele hotărâri sunt valabile pt. absolut toţi membrii B.O.R. ,căci ele sunt aprobate sinodal ,sunt legiferate ,adică sunt lege a instituției din care facem cu toţii parte.
    Există vreo posibilitate ca vreun membru al B.O.R. să nu fie făcut părtaș la aceste fărădelegi ?
    Să nu fie părtaș la erezie , așa cum a fost legiuit în fapt în Creta ,prin adoptarea /acceptarea ecumenismului la nivel sinodal ?
    Și care este această posibilitate ?
    Singura posibilitate în care un membru al instituţiei (al B.O.R. în cazul nostru) care a legiferat ecumenismul, să nu fie părtaș la erezie, este să nu accepte aceste decizii/hotărâri care au fost puse și pe seama lui, fără acordul lui sau peste voinţa lui.
    Altfel ,cu sau fără acordul lui, acele hotărâri sunt valabile pt. toţi membrii instituţiei /Bisericii.
    Și care este calea de neacceptare a acestor decizii ?
    Singura cale de neacceptare, de delimitare de acele hotărâri legiferate pt. toţi membrii Bisericii, fie ortodocși fie ecumeniști ,este ,în acest moment /context , refuzul lor prin delimitarea de ele ,lucru care se poate face la modul concret ,în acest moment., numai prin întreruperea comuniunii cu ecumeniștii ,numai prin îngrădirea de erezie adică , în care a fost atras fiecare membru al Bisericii.
    Altă cale nu există, la momentul acesta !
    La momentul acesta, cine nu se îngrădește de erezia instituționalizată /legiferată la Creta , nu este îngrădit de ea. Este părtaș la ea. Participă efectiv la manifestarea ei. Cu sau fără acordul /consultarea voinţei lui.
    De ce?
    Pt. că acceptul fiecărui membru al B.O.R. la fărdelegea din Creta este obținut prin păstrarea comuniunii cu ecumeniștii !
    Prin păstrarea comuniunii cu ecumeniștii, aceștia obțin acceptul /participarea fiecărui membru al Bisericii la fărdelegea /erezia lor.
    Pe ecumeniști nu-i interesează cugetul nostru, dictonul lor fiind unitate în diversitate , ci pe ei îi interesează păstrarea comuniunii cu ei. Care comuniune reprezintă pt. ei ,instrumentul prin care ne fac pe noi părtași la erezia lor , împreună participanţi la fărdelegea lor ,indiferent de cugetul nostru ,căci ei au dictonul -unitate în diversitate- , dicton /obiectiv pe care -l pot realiza cu ajutorul comuniunii.
    De aceea pe ei nici nu-i interesează cugetul nostru…
    În zadar strigă cineva că nu-i ecumenist, că urăște erezia ,dar el în faptă conlucrează la dăinuirea ei , la proliferarea ei . În zadar ,dacă nu se îngrădește de ea.
    Cum poate cineva aflat în comuniune cu ecumeniștii /neîngrădit de erezie, să afirme că el nu e părtaș la erezie , că nu e în erezie ?
    Iar a fi în comuniune cu cineva , neînsemnând altceva decât faptul că mărturisești aceeași credinţă cu cel cu care te afli în comuniune.
    Ca să fi îngrădit de erezie, să nu fi în erezie, trebuie să te îngrădești de ea (asta în condițiile în care cei cu care te afli în comuniune sunt ecumeniști sau aflaţi în comuniune cu ecumeniștii ) , altfel cu acceptul tău sau fără acceptul tău, cu cugetul tău ortodox sau fără, ești făcut părtaș la erezie, nu ești îngrădit de ea, ești în erezie, participi la ea..
    Nu pun semnul egal între ecumenist (din convingere ) și cel cu cuget ortodox. Nu asta e problema. Asta o lămurește Sfântul Atanasie cel Mare în Canonul său și alţi Sfinți.
    Spun că și ecumenistul și cel cu cuget ortodox, aflându-se în comuniune, mărturisesc aceeași credinţă, fapt care nu poate fi pus la îndoială și care este dovedit de însăși comuniunea în care se află.
    Dacă cel cu cuget ortodox spune că nu mărturisește aceeași credinţă cu ecumeniștii, trebuie să întrerupă comuniunea cu ei ,altfel cuvintele lui sunt contrazise de faptele lui.
    De aceea spun că toţi cei aflaţi în comuniune cu ecumeniștii sunt făcuţi părtași la erezia lor ,la mărturisirea lor de credință, indiferent de cugetul lor.
    SUNT ÎN COMUNIUNE !
    Asta s-a urmărit la Creta !
    Asta s-a realizat la Creta !
    S-a ,,realizat ” implicarea tuturor membrilor Bisericii aflaţi în comuniune cu ecumeniștii, în ecumenism. S-a ,,realizat ” atragerea tuturor membrilor Bisericii aflaţi în comuniune cu ecumeniștii în ecumenism. Peste voinţa lor. Fără consultarea lor. Aderenţa la ecumenism a acestora, participarea la ecumenism a acestora se realizează prin însăși comuniunea păstrată cu ecumeniștii. Nu prin cugetul lor. Comuniunea este instrumentul prin care sunt atrași în erezie, făcuţi părtași la ea ,după Creta 2016 , toţi care nu întrerup comuniunea cu ecumeniștii, toţi care adică, nu se îngrădesc de erezie.
    Ecumeniștii nu mai au nevoie de convertirea ta ,de schimbarea cugetului tău ,ci ,ei au nevoie doar de păstrarea comuniunii cu ei pt. a-și realiza scopul -implementarea ecumenismului.
    Prin intermediul comuniunii cu ecumeniștii, cu Ierarhii ecumeniști ,aceștia trag întreaga turmă după ei în erezie.
    Nu au nevoie de acceptul nostru pt. învăţătura /erezia lor ,ci au nevoie de comuniunea noastră cu ei ,pt. a realiza același lucru : atragerea în erezie, părtășia la erezie, participarea la religia mondială -Ecumenismul.
    Despre acest lucru au vorbit f. clar și lămurit părinţii georgieni ,atunci când au luat atitudine împotriva ecumenismului (ereziei pătrunsă în Biserica lor ) , în urmă cu câteva decenii.
    Și nimeni nu i-a contrazis. Nimeni nu i-a făcut extremiști sau schismatici (în afară de ecumeniști bineînțeles) ,pt. faptul că au afirmat atunci că B.O.G. se află în erezie, că Biserica atunci când începe în orice grad să accepte învăţături eretice , harul mântuitor slăbește în ea (la noi B.O.R. a legiferat erezia în Creta!!! -n.m.). Odată ce Biserica., luată în întregime ,acceptă erezia, atunci harul mântuitor părăsește comunitatea., deooarece mântuirea pt. membrii ei devine imposibilă , chiar dacă și-ar da viaţa pt. convingerile lor, spun părinţii georgieni.
    Există doar două căi de scăpare din situația care a apărut în BOG (spun părinţii georgieni la acel moment) : fie Biserica renunţă la greșeala sa ,fie cei care își doresc mântuirea părăsesc adunarea celor necredincioși (adică se îngrădesc de ei /de erezia lor ,nu mai au comuniune cu ei -n.m.).
    Respingerea de către Biserică a ereziei ecumenismului trebuie să fie exprimată prin plecarea sa din C M B. Nu există altă cale., spun dânșii.
    Și continuă: așa că ce-i rămâne de făcut unui creștin ortodox care își caută mântuirea, care este sigur că această mântuire nu este posibilă fără o adevărată credinţă, liberă de monstruozitatea ereziei ?
    Și mai departe părinții georgieni invocă folosirea Canonului 15 l-ll Constantinopol, adică întreruperea comuniunii sau …îngrădirea de erezie, ca singura șansă de salvare.

    În concluzie: nu te poţi îngrădi de erezie dacă ești în comuniune cu ecumeniștii !!!
    Fiind în comuniune cu ecumeniștii, ești făcut părtaș la mărturisirea lor de credință. Adică fie că ai cugetul lor fie că nu ,participi la mărturisirea lor de credință /mărturisești ca și ei.
    Dacă nu vrei să fie așa, dacă vrei să te îngrădești de erezia lor, ești obligat să întrerupi comuniunea cu ei.
    Este o datorie a fiecărui creștin pe deoparte și …o obligație a celui care vrea să se îngrădească de erezie, să nu participe la ea. Altă cale nu există în acest moment /context, pt. a te îngrădi de erezie ,pt. a nu fi părtaș la ea (aceasta nu e o acuză adusă cuiva ,ci o stare de fapt existentă ,un semnal de alarmă) .
    Ierarhii au decis în numele nostru, iar menţinerea comuniunii cu ei, nu este altceva decât acceptarea de facto a ceea ce au hotărât ei în numele nostru.
    Dacă spun că nu-s de acord cu ei ,dar menţin legătura cu ei, păstrez comuniunea cu ei, acest lucru nu mă delimitează de erezia lor. Este o mărturisire stearpă sau…o credință fără fapte … .

    Dacă am greșit cu ceva ,vă rog să mă corectaţi.
    Doamne ajută !

    Apreciază

    1. Sa fie oare B.O.B urmatoarea biserica care sa ii recunoasca pe schismatici?
      Ips Nicolae de Plovdiv impreuna cu staretul manastirii Rila aflati in Lagada lau pomenit pe Epifanie Dumenko in diptice

      Apreciază

  7. Miercuri,26 noiembrie ,2019 Mitropolia Pireului a fost atacata cu pietre si sticle dupa ce mitropolitul Serafim de Pireu si mitropolitul Serafim de Kityra au dat comunicate prin care resping acceptarea BOAU.
    Mitropolitul Nicolae al Plovdivului a savarsit Sf.Liturghie in Grecia intr-o mitropolie bifata de Patriarhia Moscovei in scopul ca niciun pelerin rus sa nu mearga acolo.Nicolae l-a pomenit in diptice pe schismaticul Epifanie.
    In Cehia,Mitropolitul Primat Rostislav l-a avertizat pe episcopul sau subordonat Isaia ca daca merge pe 21 noiembrie la Kiev ca sa slujeasca cu schismaticul Epifanie va avea de suferit repercursiuni canonice.

    Apreciază

  8. Constantinopole, Constantinopole, ce ai făcut?

    Mai marii cu cât sunt mai mari, cu atât cad mai rău. Cu cât poziția pe care o au este mai înaltă, cu atât consecințele greșelilor sunt mai puternice. Statutul primatului poate deveni o ispită atunci când cuvântul lui Hristos este uitat:Şi mulţi dintâi vor fi pe urmă, şi cei de pe urmă vor fi întâi. (Matei 19: 30) Fiindcă oricine se înalţă pe sine se va smeri, iar cel ce se smereşte pe sine se va înălţa.(Luca 18:14).

    Constantinopol, Constantinopol! Oraș al marilor sfinți și al marilor eretici, oraș care a cunoscut gloria Imperiului Ortodox, rușinea ruinei și supunerea mizerabilă în fața fiilor otomanilor. Contribuția ta la istorie este de neprețuit: ai transformat națiuni și ai întors imperii către Hristos, te-ai remarcat prin teologi sfinți fără egal, ale căror lucrări sunt un model de credință pentru noi toți. Dar în granițele tale s-au născut erezii, și tot în tine au apărut conflicte.

    Tu, altădată oraș imperial, ai alungat doi dintre cei mai mari ierarhi ai tăi – Grigorie Teologul și Ioan Gură de Aur; amândoi nu au avut loc între zidurile tale binecunocute. Îl aveai pe Nestorie [1] ca Primat și îl cunoșteai pe Eutychie [2] ca egumen influent al unei mănăstiri și îndrumător al unor înalte personalități și slujitori importanți.

    În tine, O Constantinopole, destinele națiunilor s-au împletit, au fost lupte în tine, iar în tine s-au certat asupra celor mai delicate puncte de credință: Împăratul Iustinian a compus imnul „Numai Fiul Unic și Cuvântul” lui Dumnezeu „[3], iar împăratul eretic Anastasie a adăugat în Trisaghion adaosul monofizit” care a fost răstignit pentru noi „.

    În interiorul granițelor imperiului tău, s-au născut erezii vaste care i-au împărțit pe creștini, iar împărații tăi nu au putut depăși aceste confruntări tragice. Ai denunțat erorile catolicismului, apoi, mai târziu, ai condus o Unia cu ei, încercând să-i salvezi de sabia musulmanilor.

    În tine, adevărul cucerit, cu ajutorul lui Dumnezeu, este și opusul care este învins; toate cuvintele tale nu sunt o expresie a adevărului și tot ceea ce spui nu este infailibil și fără greșeli.

    Sabia ta, moștenitoare a gladiusului victorios roman [4], nu a rezistat lui Zulfikar, sabia cu două tăișuri a lui Mohammed [5]. Fiii tăi au mărit umili rândurile ienicerilor și, în locul cupolelor bisericești și maiestuoase ale catedralelor tale, s-au ridicat vârfurile ascuțite ale minaretelor moscheilor.

    Ai fost trădat și dat în mâinile musulmanilor, ai suferit ruina, ți-ai pierdut chiar numele, ai devenit Istanbul, ai pierdut ocazia de a predica clar printre cei de religii diferite, aflați în interiorul frontierelor tale. Acum, turma ta este împrăștiată peste tot în lumea întreagă, ca puii fără cuib, ca copiii fără adăpost.

    Cunoști bine durerea și întristarea despărțirii, durerea de a îndepărta pe copii de mama lor. De ce provoci aceeași durere și altora?

    De ce încerci să îi tai din Biserica Mamă pe copiii care îi sunt dragi? De ce contribui la adunarea norilor de furtună care apasă pe capul fraților și surorilor noastre, a căror credincioșie față de Biserica Canonică este asemănatoare cu cea a mucenicilor, care sunt gata să sufere, dar să nu renunțe, să fie torturați, dar să nu fugă de sub acoperământul iubitei lor Biserici Strămoșești?

    Vremea necazurilor este o probă. În momentul apariției unei probleme, o lovitură din partea celor pe care i-am considerat prieteni, aliați și oameni asemănători nouă este deosebit de dureroasă. Cel care susține un dușman este un trădător. Un trădător te înjunghie întotdeauna în spate, și acest lucru este deosebit de amar.

    Dar cu noi este Cel care nu ne va trăda, care nu ne va înșela și care nu va da greș – Domnul și Mântuitorul nostru. Istoria este un ghem de contradicții, infirmități și păcate umane, dar nu este un proces incontrolabil; nu suntem părăsiți de Pronia lui Dumnezeu.

    Iar când noaptea cade în jurul Sfintei Rusii și păsările de pradă se adună flămânde peste trupurile celor căzuți pe câmpul de luptă, Domnul a oferit ajutorul Său preamilostiv – Îţi este de ajuns harul Meu, căci puterea Mea se desăvârşeşte în slăbiciune. (cf.2 Corinteni 12: 9). În consecintă, Rusia va rămâne în picioare. De ce ar trebui să ne temem de dușmanii noștri dacă Dumnezeu Însuși este cu noi?

    Când cineva vrea să asculte, aude. Setea noastră de unitate, dorința inimii noastre nu este încă auzită. Noi suntem dornici de unitate încă de la începutul anilor 1990, când am fost împărțiți în diferite state. Noi aspirăm la unitatea naturii spirituale – ei încearcă să ne împartă și acum vor să sfâșie trupul viu al Bisericii în bucăți, să vărsăm sânge, pentru că întotdeauna, când un organism viu este disecat, sângele este vărsat, iar durerea pătrunde în întregul corp. Dar vocile inimilor noastre nu s-au făcut încă auzite.

    Dar chiar și atunci când oamenii nu vor să ne audă, Dumnezeu ne aude mereu – Lui Îi vom adresa rugăciunile noastre, pe El Îl vom implora, și Îl vom ruga cu ochii în lacrimi. El ne ajută atunci când nimeni și nimic altcineva nu poate. El învie morții, vindecă pe cei bolnavi, îi află pe cei pierduți și îi salvează pe cei care pier.

    Timpul dăruit nouă are un destin special[7] Viitorul Sfintei Rusii este in curs de împlinire. Acest viitor depinde și de noi, de rugăciunile noastre, de aspirațiile noastre sincere și de participarea noastră activă la Unitate.

    Această împărțire nu prevalează niciodată – acțiunile celui care împarte, pentru a domni asupra celor împărțiți. Fie ca marea rugăciune părintească a Mântuitorului să se împlinească: „ Ca toţi să fie una, după cum Tu, Părinte, întru Mine şi Eu întru Tine, aşa şi aceştia în Noi să fie una, ca lumea să creadă că Tu M-ai trimis.Şi le-am făcut cunoscut numele Tău şi-l voi face cunoscut, ca iubirea cu care M-ai iubit Tu să fie în ei şi Eu în ei.”(Ioan 17:21:26)

    O, Dumnezeule, nu lăsa ca trupul Sfintei tale Biserici să fie sfâșiat [prin schismă]!

    Apără de jefuire, turma Ta!

    Pentru ca Iubirea să nu se împuțineze în inimile noastre, ci să fie un garant al unității cu Tine și al unirii cu aproapele nostru!

    Amin!

    Note:

    1] Celebrul eretic și fondator al nestorianismului.

    [2] Un eretic care, opus lui Nestorie, a intrat în erezie până la extremitatea opusă.

    [3] Rugăciunea / imnul care, în Sfânta Liturghie, urmează / completează cea de-al doilea Antifon, după Slavă … și Acum și pururea.

    4] Una dintre cele mai cunoscute săbii ale Imperiului Roman, emblematică după reformele mariene. O sabie scurtă (în comparație cu săbiile medievale ulterioare) care trebuia să fie folosită împreuna cu un scut mare de protecție. Ulterior, gladius s-a extins în ceea ce se numește Spatha, care pare să fi devenit o sabie a erei migrației, după căderea Imperiului Roman, cunoscută sub mai mulți termeni precum „sabie francă”, „sabia erei vikinge” și așa mai departe.

    [5] Zulfiqar a fost o sabie legendară asociată cu Mahomed, care ar fi avut două lame sau două puncte diferite, într-un model care pare mai degraba fantezist decât istoric. Cunoașterea științifică și istorică a confecționării săbiilor indică faptul că un astfel de concept nu ar fi existat sau probabil nu ar fi fost practic. Dimpotrivă, dacă ar fi existat, nu avea două lame separate unite într-una în reprezentarea artistică tipică.

    6] Soldații elitelor turcești răpiți din familii creștine non-turce.

    7] Cuvântul soartă / destin înseamnă și nenorocire, care înseamnă în sine judecată. Cu alte cuvinte, timpul pe care l-am primit, Dumnezeu l-a insemnat cu un destin special și cu toții vom fi judecați pe baza voinței Sale, și astfel destinul nostru se va împlini, sau tot așa, dacă nu reușim oricum va trebui să ne marturisim pe noi înșine in fata Lui. La sfârșit, El judecă totul.

    https://orthodoxologie.blogspot.com/2019/11/pere-valery-dukhanine-constantinople.html

    Apreciază

    1. Patriarhia/patriarhul de Constantinopol este acuzat/a de booling(ecleziastic) pentru ca impune prin determinare,amenintari,santaj convingeri contrare constiintei religioase personale si de grup in numele unor idei speculative.In termenii adecvati,constiinta religioasa personala si constiinta religioasa de grup reprezinta crezul acelor comunitati crestine vechi care nu vor sa imbratiseze alte convingeri religioase noi si vor sa-si pastreze liber si neingradit( ne-ofensat) de nicio persoana care reprezinta o autoritate publica religioasa si laica sau autoritate privata propriile pareri si convingeri.Prin comunitati vechi crestine ortodoxe se intelege comunitatea Bisericii Ortodoxe care nu accepta credinte religioase noi,inventate,speculative cum este ecumenismul.

      Apreciază

  9. Al 15-lea Canon Constantinopol I-II și principiul potrivit căruia „un om vinovat nu poate condamna o altă persoană”, persecuțiile continue ale călugărilor și clericilor ingraditi de panerezia ecumenista sunt ilegale și nedrepte. Episcopii care îi persecută astăzi pe acei călugări și clerici care încetează să ii pomeneasca in cadrul Sfintelor slujbe al eBisericii nu au niciun temei juridic sau teologic pentru acțiunile lor. În plus, aceștia nu au niciun sprijin în afirmația lor atunci când spun că îngradirea este o acțiune ilegală care provoacă o schismă. Repetând această afirmație incorectă, ei exploatează ignoranța şi naivitatea laicilor cu privire la baza teologică a îngradirii.

    În timpul hirotonirii lor, episcopii promit lui Dumnezeu că vor păstra Sfânta noastră Credință nevătămată și o vor apăra de orice atac mișelesc și viclean al dușmanilor ei. Cu toate acestea, acceptând ecumenismul, epicopii trădează jurământul făcut și ar trebui să se ingrozească ei înșiși, căci nu mai ascultă de Hristos sau de tradiția Sfinților Părinți și de canoanele Bisericii. În consecință, niciun cleric sau laic nu este obligat să le arate ascultare , atunci când trădează, predicând panerezia în Sfânta Biserică. Clericii care au incetat pomenirea au făcut-o din două motive: în primul rând, pentru că nu vor să aiba comuniune cu ereticii; și în al doilea rând, din dragoste pentru episcopul lor, pe care vor să-l ajute să găsească drumul de întoarcere către Ortodoxie. Prin urmare, ei nu se depărtează de Biserică, ci de erezie.

    Ne rugăm ca Domnul să lumineze ierarhii Bisericii , și pe toți ortodocșii din întreaga lume, să condamne ecumenismul, panerezia atotcuprinzătoare și să respingă pseudo-Sinodul din Creta , sancționând ecumenismul și pe propovăduitorii lui.
    „Duh este Dumnezeu, iar cine se închină Lui trebuie să I se închine în duh şi în adevăr” (Ioan IV, 24).
    Am selectat un fragment dintr-un amplu articol care reamintește gravele abateri canonice ale Sinodului mincinos din Creta,2016 concluziile sale antiortodoxe care se aplică cu strădanie și efort comun de toți Intâistătătorii Bisericilor Locale și slujbașii lor, care au semnat documentele eretice ale nefastului Minciuno- Sinod cretan.

    Cuvinte memorabile ale Sfinților care condamnă ecumenismul
    Sfântul Paisie Athonitul († 1994)
    „Ecumenismul și UE formează un stat mare și o religie care să se potrivească scopurilor lor. Totul face parte dintr-un plan satanic: Sioniștii pregătesc venirea unui „Mesia” care va guverna pământul ”.
    „Satana are trei tentacule cu care îi prinde pe oameni [în această lume]: Comunismul ateu pentru săraci; Ecumenismul pentru credincioși [creștini]; și Francmasoneria pentru cei bogați ”.
    „Domnul va smeri pe marii dușmani ai ortodoxiei, adică Islamul și Romano- Catolicismul”.
    „Sioniștii, mai întâi, concep mesajele satanice și, apoi, le transmit Vaticanului care le aplică”.
    „Corfu, Kefalonia și Zakynthos sunt trei insule foarte aproape de Italia, iar grecii de acolo ar putea fi ușor influențați și convertiți la romano-catolicism. Acesta este motivul pentru care Domnul a creat un zid de protecție a trei sfinți cu Sfinte Moaște Intregi: Sf. Spiridon din Corfu, Sf. Gherasim din Kefalonia și Sfântul Dionisie din Zakynthos ”.

    Sfântul Iustin Popovici († 1979), profesor de teologie dogmatică, Universitatea din Belgrad
    „Ecumenismul este numele comun al tuturor pseudo-bisericilor din Europa de Vest. În inima sa se află spiritul umanismului european, în timp ce Papismul îi stă în frunte. Toate aceste religii pseudo-creștine, toate pseudo-Bisericile, nu sunt altceva decât un lanț de erezii, una derivând din cealaltă. Numele lor comun este panerezie ”.
    „Nicio altă erezie nu s-a revoltat împotriva lui Hristos și a Bisericii Sale la fel de complet și total ca Papismul”.
    „Istoria rasei umane a suferit trei căderi mari: cea a lui Adam, a lui Iuda Iscarioteanul și a Papei”.
    „Schisma”, împărțirea Bisericii, este o imposibilitate ontologică. Este imposibil ca Biserica să fie împărțită [deoarece este Trupul lui Hristos]. Prin urmare, „împărțire” înseamnă de fapt desprinderea de Biserică. Gnosticii au fost primii care au căzut departe de Biserică, apoi urmașii lui Arian, apoi ai Monofiziților, ai romano-catolicilor și ai protestanților ”.

    ACȚIUNI ECUMENISTE ALE PATRIARHULUI BARTHOLOMEU

    Groenlanda 2007. Patriarhul Bartolomeu se află la bordul unei nave, rugându-se împreună cu lideri din alte religii (cardinali, imami, budiști, hinduși etc.) în fața unui glob de cristal (un idol al zeiței Gaea) privitor la schimbările climatice.

    Geneva, 2008. Patriarhul a participat la sărbătorirea celor 60 de ani de la înființarea instituției Consiliului Mondial al Bisericilor (CMB) și s-a rugat împreună cu pastorii protestanți bărbați și femei pastor.

    New York, 2009. Patriarhul este onorat de Sinagoga evreească, pe care o numește „binecuvântată” și „lăcașul de cult al lui Dumnezeu”, nesocotind cuvântul Sfântului Ioan Gură de Aur care o numește „locuință a demonilor”.

    Constantinopol, 2011. Patriarhul oferă un Coran în dar muftiilor din Constantinopol.

    Komotini, Grecia, aprilie 2014. Patriarhul Bartolomeu se roagă împreună cu monofiziții din „Biserica” armenească, ignorând complet rezoluțiile celui de-al patrulea Sinod ecumenic care condamnă monofizitismul ca erezie.

    Fanar, Constantinopol, noiembrie 2014. La doxologia în cinstea vizitei Papei, cântăreții i-au urat „mulți ani”, scandând: „Ne rugăm și pentru Preasfințitul Episcop și Papă al Romei, Francisc, și pentru Arhiepiscopul și Patriarhul nostru Bartolomeu, pentru ca Domnul să-i conducă la înfaptuirea a tot lucrul bun. ”

    Assisi, Italia, septembrie 2016. Conducători ai diferitelor religii, inclusiv Patriarhul Bartolomeu, aprind lumânări una după alta la zeul comun al tuturor religiilor. Cu toate acestea, pentru ortodocși, acest „zeu comun” nu poate fi altcineva decât Satana, întrucât se spune în Scripturi că „zeii” altor religii sunt idoli demonici („Să se rușineze toți cei care se închină chipurilor cioplite si se laudă cu idolii lor”, Ps. 96). : 5 NIV).

    Iunie 2017. Patriarhul slujește într-o „biserică” evanghelică din Stuttgart, Germania, în prezența reprezentanților protestanți, care sunt considerați iconoclaștii moderni.

    Apreciază

  10. „Oricine se abate si nu ramane in invatatura lui Hristos nu are pe Dumnezeu; cel ce ramane in invatatura Lui, acela are si pe Tatal si pe Fiul. Daca cineva vine la voi si nu aduce invatatura aceasta, sa nu-l primiti in casa si sa nu-i ziceti: Bun venit! Caci cel ce-i zice: Bun venit! se face partas la faptele lui cele rele.”[Ioan, II, 1:9-11]

    Ecumenismul (o mișcare care promovează o unitate neortodoxă între comunitățile creștine ale lumii) este o panerezie care plagiează Biserica astăzi si pregătește calea Anticristului.

    „….dorim să subliniem câteva coordonate principale ale relaţiilor dintre Biserica Ortodoxă Română şi Cultul Mozaic, relaţii pe care le-aţi încurajat cu multă dragoste, responsabilitate şi înţelepciune. Am admirat totdeauna modul armonios în care Eminenţa Voastră îmbinaţi credinţa profundă cu o cultură academică vastă, evlavia rugăciunii cu înţelepciunea de-a construi relaţii cu oameni diferiţi, fidelitatea faţă de Tradiţia religioasă cu preocuparea pentru problemele actuale.
    …..am apreciat îndeosebi gândirea spirituală împletită cu acţiunea socială, prin care aţi unit spiritualitatea profundă a Psalmilor cu morala socială a Profeţilor.
    …avem o bogăţie spirituală comună izvorâtă din Descoperirea dumnezeiască cuprinsă în Legea dată lui Moise, în Psalmi şi în Profeţi, bogăţie pe care Biserica Ortodoxă o păstrează şi o cultivă permanent în cadrul întregului cult divin.
    ….avem o responsabilitate comună în contextul lumii contemporane, marcată de secularizare şi de îndepărtarea de valorile tradiţionale spirituale iudeo-creştine,
    ……În acest sens, cele două comunităţi religioase trebuie să-şi manifeste activ misiunea profetică, arătând oamenilor care este voia lui Dumnezeu în viaţa popoarelor.”
    Prin urmare, dacă conducătorul BOR adresează unui rabin asemenea cuvinte în care arată că avem
    o bogăţie spirituală comună, o responsabilitate comună, o misiune profetică comună cu evreii, la ce binefaceri să ne asteptăm din partea slujbaşului său cu simbrie, Pseudo Mitropolitul Teofan , bun dansator cu evreii în sinagogă şi frate iubit al ereticului iezuit Francisc?
    A călcat în picioare Credinţa şi Sfintele Canoane, Scriptura, cuvintele marelui si dumnezeescului Hrisostom şi a intrat în comuniune cu evreii, ai căror strămoşi au zis: „Sângele Lui să fie peste noi şi peste copiii noştri.”
    **”De buna seama ca sinagoga este mai putin vrednica de cinste decât oricare han. Nu este numai un salas pentru tâlhari si pungasi ci si pentru draci. Lucrul acesta este adevarat nu numai despre sinagogi ci si despre sufletele iudeilor, ….Aici se aduna laolalta ucigatorii lui Hristos, crucea este scoasa de aici, aici Dumnezeu este hulit, aici Tatal este nesocotit, aici Fiul este ucis, aici Duhul nu este primit. Nu vine din acest loc un rau mai mare fiindca iudeii sunt demoni?”
    Iata ca astfel Teofan, pseudoepiscopul, nesimţitor si rece la suferinţa aproapelui sau, a ajuns sa urasca de moarte fiii Bisericii, trimiţand oameni inarmati sa-i scoata afara din Sfanta Biserica, ca pe niste proscrisi, si raufacatori.
    **”In zilele cele vechi, iudeii erau fara evlavie fata de prooroci; acum ei Il batjocoresc pe Stapânul proorocilor. Spuneti-mi aceasta. Nu va cutremurati sa intrati in acelasi loc cu oameni posedati, care au duhuri atât de necurate, care au fost crescuti printre maceluri si varsari de sânge? Trebuie sa va dati binete si sa schimbati cu ei cuvinte goale? Nu trebuie sa va intoarceti fata de la ei fiindca ei sunt rusinea si stricaciunea obisnuita a intregii lumi? Nu ajung ei la toate chipurile de rautate? Nu s-au jertfit toti proorocii vorbind cuvântari lungi de invinuire impotriva lor? Ce tragedie, ce fel de nelegiuire nu au ascuns ei prin vinovatia de sânge a lor? Ei au jertfit fiii si fiicele lor dracilor. Ei au refuzat sa inteleaga natura, ei au uitat chinurile, au uitat de nastere, ei au calcat in picioare cresterea copiilor lor, ei au distrus din temelii legile de rudenie, ei s-au facut mai nemilosi decât fiarele salbatice.”
    Aceste cuvinte cutremură pe orice crestin ortodox, dar ele nu ajung la inima învârtoşată si cugetul ecumenist dezumanizat a celui care astăzi stăpâneşte moşia sa, falnica Moldovă si dulcea Bucovină prin îngăduinţa Domnului încă o vreme.
    Gândurile noastre bune se împletesc in rugăciune cu cele ale fraţilor nostri din Schit Oraşeni, ale vrednicului şi Cinstitului Părinte Ioan, care urcă cu răbdare şi credinţă tare impreună cu familia si turma sa iubitoare de Hristos, pe Golgota pătimirii şi a mântuirii, mângâiati de adierea Duhului.
    Suntem alături de ei în cumplitul necaz şi greaua suferinţă si Atotmilostivul Dumnezeu să-i aibă in grija Sa!
    Nădăjduiesc ca prin osteneala lor vor câstiga mila si dragostea Stăpânului, bunăvoinţa Domnului nostru Iisus Hristos, căpătând cât de curand BUCURIE MARE.
    Iubirea faţă de Dumnezeu generează iubirea fata de semeni, caci cel care iubeşte pe Dumnezeu trebuie sa iubească şi pe fraţii sai, cu care insuşi Iisus Hristos s-a identificat, (Matei XXV, 35-46).

    *Mesajul Preafericitului Părinte DANIEL, Patriarhul României, adresat participanţilor la Adunarea festivă dedicată încheierii misiunii în România a Marelui Rabin, Menachem Hacohen, Sinagoga Mare, Bucureşti, miercuri, 31 august 2011
    **https://www.ioanguradeaur.ro/349/omilia-i-impotriva-evreilor/

    Apreciază

  11. 7 pasi catre o noua unire !
    Structura schismatică ucrainieană, creeată de Pseudo-patriarhul Bartolomeu, intenționează cu ardoare unirea cu ereticii greco-catolici, aflați sub conducerea lui Sviatoslav Shevchuk.
    În fiecare an, în ziua Triumfului Ortodoxiei, ne rugăm cu smerenie ca Domnul să păstreze Biserica Sa nevătămată și neînvinsă de erezii și schisme și să o protejeze cu pacea Lui. Dar nicăieri în Biserică nu există rugăciuni pentru unirea cu cei care ei înșiși s-au așezat în afara ei.

    Învățătura ortodoxă susține că Biserica lui Hristos este una singură, iar toate entitățile care sunt acum chemate cu toleranță prin acest cuvânt nu sunt Biserica autentică, ci dizidenți și eretici care s-au despărțit de ea, inclusiv catolicii. Ne rugăm pentru întoarcerea la Biserică a celor căzuți din ea – dar nu pentru unirea cu ei.

    Știm sigur că Biserica Ortodoxă este Trupul lui Hristos care ne păstrează mântuirea. Nu condamnăm pe heterodocsi, dar problema mantuirii catolicilor este o problemă de îngrijorare pentru ei.

    Sfântul Teofan Zavoratul a spus: „Nu vreau să cad într-o judecată dacă catolicii vor fi sau nu mântuiți, dar știu un lucru: dacă voi abandona ortodoxia și mă voi alătura latinilor(romano-catolicilor n.n.), voi muri cu siguranță”.

    În timp ce suntem în adevărata Biserică, suntem protejați în mod sigur. Dar ce se va întâmpla cu noi dacă nu mai suntem protejați?

    Apreciază

  12. Cinstitul Părinte Ioan Ungureanu de la Schit Oraşeni scos afară din Biserică , împreună cu turma binecredincioşilor, de către jandarmi şi executorii judecătoreşti, urmând să părăsească biserica şi să predea cheile de la lăcaşul de cult, casa parohială, muzeul, dar şi de la casa de oaspeţi „Sfântul Cuvios Sila”, în prezenţa slujbaşilor MMB.Foto.si video.
    https://www.monitorulbt.ro/prima-pagina/2019/12/03/fost-preot-scos-din-biserica-cu-jandarmii-fotovideo/

    Apreciază

Lasă un comentariu

DISCERNE

Viitorul, o paletă de opţiuni. Alege drumul!

Ortodoxia mărturisitoare

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

ASTRADROM

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Vremuritulburi

ortodoxie, vremurile de pe urma, istorie, sanatate, politica, economie, analize si alte informatii utile

Lumea Ortodoxă

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Blog de Dogmatică Empirică

...adică despre dogmă și experierea ei în Duhul Sfant. Doar în Ortodoxie dogmele Bisericii chiar pot fi verificate prin viața mistagogică!

Sfântul Ioan de Kronstadt

În fiecare zi - gândurile unui om extraordinar

Monahul Teodot - blog oficial

Ortodoxia-singura credinta mantuitoare

SINODUL TÂLHĂRESC

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Bucovina Profundă

“ De mare jele şi de mare minune iaste, o iubite cetitoriu, cându toate faptele ceriului şi a pământului îmblă şi mărgu toate careş la sorocul şi la marginea sa... şi nici puţin nu smintescu, nici greşescu sămnul său. Numai sânguru amărătulu omu... ” Varlaam - Cazania

Cuvântul Ortodox

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Redescoperirea Sfintei Euharistii

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

SACCSIV - blog ortodox

Ortodoxie, analize, documentare, istorie, politica