Noi pe cine urmăm?!

spilled_blood_church8Pseudosinodul din Creta a adus multă confuzie în viața credincioșilor din întreaga Ortodoxie. Mulți încă nu știu nimic despre trădarea ierarhilor participanți la acest ,,sinod” și la cel din octombrie de la București, alții sunt indiferenți, alții sunt vădiți sau declarați ecumeniști înfocați, alții sunt stăpâniți de frică, iar alții, puțini la număr, sunt preocupați cu multă sinceritate de mântuirea lor și a semenilor dispuși să deschidă ochii și urechile la Adevăr.

Nu este simplu să-ți lămurești astăzi cu precizie acrivică locul în Biserică și atitudinea corectă față de ierarhii apostați și următorii acestora, preoți ecumeniști sau indeciși. De aceea, mulți ne întreabă: ce este de făcut? Mai este har în Biserică sau nu? Dacă mai este har, cum lucrează acesta în viața mirenilor fără să fie afectați de molima nimicitoare a panereziei ecumeniste?

Răspunsul nu este unul simplu, deși avem lămuriri scripturistice, canonice și patristice. Însă și acestea sunt folosite de cele mai multe ori într-un mod subiectiv, interesat, după bunul plac sau după propria înțelegere!

Vestea bună este că în Biserica Ortodoxă avem har! Prin iconomie, până la o condamnare sinodală a panereziei ecumenismului, harul lucrează. Sfintele Taine sunt prezente în Biserică, însă ele nu sfințesc decât pe cei care se împotrivesc panereziei ecumenismului și pe cei care, din motive binecuvântate (vârstă, boală, neputință) nu pot reacționa sau nu pot cunoaște starea de apostazie generalizată. E ca sistemul imunitar al organismului care răspunde atunci când apar viruși sau boli. Din nefericire, imunitate organismului bisericesc e foarte scăzută din cauza compromisurilor făcute de-a lungul timpului cu ereziile, reacția preoților, monahilor și poporului ortodox la trădarea ierarhilor și la oficializarea molimei ecumeniste, fiind aproape inexistentă.

Există multă confuzie, fiindcă ne facem vinovați cu toții de trădare până la un punct: cel al legiferării ereziei ecumenismului. Am căutat până acum să ne sfințim viața doar pe planul lumesc, prin slujbe pentru case și mașini, pentru servicii bune, pentru căsătorie și viață pământească binecuvântată, L-am adus pe Dumnezeu în lume pentru a-L păstra în chip egoist în existența noastră, uitând să iubim și să răspundem chemării cerești. Am uitat esențialul: să-L iubim pe Hristos în bucurie și în necaz, în reușite și în eșecuri, în pace și în război, să-L vedem pe Domnul jertfit pe Cruce din dragoste față de toată făptura, dăruindu-Se euharistic în Sfânta Liturghie.

Condamnăm ereziile de două mii de ani și bine facem, dar modul nostru de existență este de multe ori eretic, fără să recunoaștem sau fără să ne dăm seama. Învinuim pe ereticii trinitari însă, modul nostru de raportare la iubirea semenilor nu este după chipul Sfintei Treimi, falsificând virtutea cea mai de preț printr-o viață egocentristă. Osândim arianismul dar, ne comportăm ca unii care Îl avem pe Hristos în existența noastră ca pe un simplu om, cu puteri nelimitate ,,accesate” de noi prin intermediul ,,serviciilor religioase”, pentru binele pământesc. Blamăm milenarismul dar, viața noastră în lume pare de o mie de ani. Uităm de veșnicie, uităm de Împărăția cerurilor! Aducem cerul pe pământ insistând ca realitatea cerească să rămână în aceste hotare, într-o lume fantasmagorică producătoare de plăceri și bucurii inepuizabile.

Suntem puși astăzi, în fața unui fapt fără precedent. Ne întrebăm: noi pe cine urmăm? Unde ne sfințim viața? Cum putem trăi Ortodoxia fără a-L pierde pe Hristos? Este nevoie să ieșim dintre zidurile bisericii pentru a rămâne în Biserică? Dacă ieșim, unde mergem! Este nevoie ca preoții Bisericii să întrerupă pomenirea ierarhilor apostați? Cine sunt cei care ies din Biserică: trădătorii sau cei care refuză să facă ascultare de pseudoepiscopi?

Iată întrebări care se pun în acestă stare de confuzie aruncată peste noi de promotorii ecumenismului și trădătorii de neam și de credință! Răspunsurile, slavă lui Dumnezeu, le-am primit prin purtarea de grijă a unor ierarhi, preoți, teologi, monahi athoniți și credincioși ai Bisericii Ortodoxe Universale. Ecumeniștii în schimb, vorbesc despre dragoste prigonind ortodocșii și preferă dialogul pierzător cu ereticii, în defavoarea vorbirii părintești cu fiii Bisericii.

Închei, amintind de un episod consumat în trecutul Bisericii Ruse, când, din cauza serghianismului, după moartea patriarhului Tihon, credincioșii ruși nu știau unde să primească Sfintele Taine: în Biserica Serghianistă sau în Catacombele Rusiei bolșevice.

,,În această perioadă, Petrogradul (Leningradul – n.n ) devenise centrul protestului Bisericii împotriva lui Serghie și se putea găsi cu greu un suflet ortodox în fosta capitală care să nu fi fost neliniștit de întrebarea pe cine să urmeze. Mulți au refuzat pentru o vreme să primească Euharistia în vreo biserică, nefiind siguri ale cui Taine sunt valide sau unde se găsea Biserica lui Hristos. După semnarea epistolei arhiepiscopilor din Yaroslavl, mitropolitul Iosif a pășit curajos în lupta pentru Biserică și a dat binecuvântare clerului și credincioșilor din Petrograd să-i urmeze exemplu de a se separa de Serghie, oferindu-și îndrumarea duhovnicească și purtarea de grijă față de această mișcare și încredințând conducerea Eparhiei din Petrograd vicarului său, sincer oponent al lui Serghie, episcopul Dimitrie al Gdovului. Binecuvântând ,,buna hotărâre a zeloților pentru adevărul lui Hristos”, el s-a rugat ,,ca Domnul să ne păzească pe toți în unire și sfântă statornicie a duhului în noua încercare la care este supusă Biserica.” (Ivan Andreev – Sfinții Catacombelor Rusiei).

Preot Claudiu Buză

Anunțuri

Autor: Preot Claudiu

pr_claudiubuza@yahoo.com

45 de gânduri despre „Noi pe cine urmăm?!”

    1. Tocmai de aceea trebuie sa luam atitudine, neacceptand ecumenismul condamnat, este adevarat, de ROCOR. Fiindca nu toate Bisericile locale recunosc condamnarea facuta in 1983, desi ea este valabila, e nevoie de un Sinod panortodox care sa condamne atat ecumenismul, cat si ,,sinodul” din Creta cu toata ostirea apostata!

      Apreciază

  1. Sf. Ignatie Briancianinov, Faramiturile Ospatului, pag.55 ,XII. O VIATA DE ASCULTARE PE LANGA UN BATRAN Ceea ce am spus referitor la pustnicie si la recluziune,trebuie sa spunem si referitor la ASCULTAREA FATA DE UN BATRAN, ASA CUM SE FACEA IN MONAHISMUL DE ODINIOARA: O ASEMENEA ASCULTARE NU ESTE DATA SI VREMII NOASTRE.

    Apreciază

  2. Parinte Claudiu, nu prea inteleg. Va rog sa clarificati si pentru mine daca aveti rabdare.
    Spuneti ca mai exista har in BOR , deduc contextual din ceea ce spuneti ca inclusiv la preotii ecumenisti si pomenitori ai ierarhilor ecumenisti? Sau doar la preotii care s-au ingradit? Si care este temeiul canonic care va sustine spusele? Pe acelasi temei, poate si catolicii mai au har, prin iconomie, caci si la ei mai exista credinciosi mai slabi la minte dar bine intentionati care poate inca nu inteleg cum sta treaba cu filiocve si primatul papal?
    Iar daca ierarhiile in marea lor majoritate apostaziate care nu recunosc Sinodul ROCOR din 1983, nu il vor recunoaste pe nici pe urmatorul, preconizat in martie a.c., vor pastra harul in continuare. Deloc nu pricep rationamentul. Ma ajutati?

    Apreciază

    1. Temeiul canonic il avem prin Canonul 15 de la Sinodul I II de la Constantinopol unde se arata ca ingradirea de erezie se face pana la o condamnare sinodala. Pana la acel moment vorbim de prezenta harului prin iconomie. De aceea pana la Sinod, ierarhii, preotii, monahii si mirenii trebuie sa si ,,precizeze” pozitia. Papistasii sunt eretici si schismatici fiind condamnati de Sinoadele 8 si 9 ecumenice (Sf Fotie si Sf Grigorie Palama) nerecunoscute oficial, dar viabile pt pleroma, principiul iconomiei nefiind valabil.
      Sf Teodor Studitul vorbeste in scrierile sale de intinarea prin participarea la Sf Taine a celor nevrednici, afectati de erezie.
      Cat despre ROCOR, atunci cand a fost recunoscuta de Biserica Rusa, s au acceptat si hotararile acesteia fara a putea fi puse in aplicare. Deci, e nevoie de un Sinod panortodox care sa lamureasca aceste aspecte.

      Apreciază

      1. Cunosc canonul 15/Sinodul 1, 2 Constantinopol. Acolo nu se vorbeste de har prin iconomie la preotii si ierarhii cazuti in erezie. Acela nu e temei pentru persistenta harului . Va mai intreb odata.

        Apreciază

      2. Fiindcă sună ca un ultimatum, încerc să vă răspund foarte scurt, sugestiv. Nu știu în canoane să se amintească concret de modul cum lucrează harul. Se amintește însă de condamnarea lui Nestorie și de lucrarea harului la Taina Hirotoniei. Sinodul III ecumenic a recunoscut hirotoniile până la condamnarea Sinodului, deși erezia se propovăduia public de patriarh, iar după condamnarea Sinodului III, nu au mai fost recunoscute ca fiind valide.

        Apreciază

    1. Eu vorbeam despre efectul Sfintelor Taine! Referirea se face la starea duhovnicească a credinciosului, la felul cum se raportează el la Sfintele Taine!
      Mi se pare mie sau incercați să mă prindeți în cuvânt?! Nu știu cât de sincer sunteți în dorința de a afla realitatea! Iertați, poate m-am înșelat eu!

      Apreciază

  3. Si care este folosul unui sinod minoritar daca grosul ierarhilor sunt apostati? acesta nu va fi acceptat/ aplicat, precum nici acela al ROCOR, precum bine ati precizat. Va fi poate doar o marturisire ce va fi intarita dupa razboiul curatitor de un alt Sobor, asa cum spun profetiile.

    Apreciază

    1. Va fi mai mult decât o mărturisire. Va fi manifestarea liberă, în Adevăr a pleromei Bisericii și puterea ei de a condamna pe baze canonice, dogmatice și patristice panerezia ecumenismului. Biserica oficială, sunt convins că nu va recepta pozitiv deciziile și, … mai departe spun profețiile!

      Apreciază

  4. Daca, previzibil, noul sinod din primavara nu va fi acceptat, inseamna ca va mai fi har la Bisericile oficiale , caci acel nou sinod nu va face decat sa repete esentialmente pe cel al ROCOR. Care este noutatea?? De ce nu va mai fi har in viziunea sfintiei voastre dupa acel sinod la ecumenisti??

    Apreciază

    1. Vorbim de participarea întregii Biserici la Sinaxa din primăvară. Diferența este că la Creta s-a oficializat panerezia ecumenismului la nivelul întregii Biserici. Întreaga Biserică va condamna, nu doar o Biserică Locală! Lucrurile sunt foarte încurcate; nu cred că le descurcăm cu mintea noastră acum, în situația confuză în care ne găsim.

      Apreciază

  5. Sa nu primim erezia ecumenismului!
    Mantuitorul Iisus Hristos este Calea, Adevarul si Viata sufletelor
    FARA INTERPRETARILE NOASTRE OMENESTI,
    care nu le ajungem nici macar la degetul mic Sfintilor Parinti.
    Pentru aceea avem datoria a-i urma fara discutii.
    Ei au trasat linia, noi mergem dupa ea, simplu.
    Nu va inselati, preotii eretici ecumenisti nu au Sfintele Taine.
    Fiti siguri ca pe toti ii mustra constiinta.
    Noi trebuie sa ne rugam sa se intoarca.
    La orice lucrare (fie spovedanie, impartasanie, botez, maslu, slujba etc.),
    sa-i rugam intai sa se dezica de erezia ecumenismului inainte ca noi sa o primim
    (adica sa ii cercetam).
    Daca nu, nu participam, pentru ca slujirea Imparatului Hristos nu e mascarada.
    Mergem si ii sustinem numai pe preotii marturisitori,
    la nici unul sa nu ii lipseasca nimic in lucrarea lui
    (ne marturisim la ei, botezam la ei, cununam la ei,
    maslu la ei, pomelnice si dezlegari la ei).
    Nu dati bani la ecumenisti, mai bine dati flamanzilor de pe drumuri,
    ca Domnul asculta rugaciunea lor si aveti plata!
    Preotii marturisitori impotriva ereziei ecumenismului
    sunt adevaratii pastori de suflete, atatia cati sunt!
    Sa nu ii lasam, ca Domnul le-a dat gura sa marturiseasca!

    Nici un pas inapoi!
    Fara voia Domnului nu se misca fir de par!
    Sa folosim timpul pentru a ne intoarce catre Bunul Dumnezeu,
    si sa strigam sa nu ne lase pentru pacatele noastre,

    Cu mai multa rugaciune si nadejde la Maica Domnului!

    Cu drag,
    Tudor

    Apreciază

    1. Nu cred că este bine să ne pronunțăm înaintea unui sinod. Abia după condamnarea ereziei putem vorbi despre inexistența harului! Să mai avem puțină răbdare…

      Apreciază

  6. Cum a s-a adresat PS Longhin Jar acestor pseudoierarhi?
    „Voi, toti cei care ati participat la acest sinod v-ati intors fara har”.
    A gresit episcopul vicar de Cernauti?
    Fara suparare, in duh de adevar, C. M.

    Apreciază

    1. Odată cu venirea părintelui Sava Lavriotul, problema a fost lămurită. Pot greși chiar și oamenii cu viață sfântă! Important este că există smerenie și dorința de a lămuri lucrurile. Ceea ce cred că s-a întâmplat!
      Urmăriți Conferința de la Bânceni. Veți înțelege mult mai bine decât pot eu explica.

      Apreciază

      1. La ora 3:15 min a conferintei PS Longhin isi intareste afirmatiile precedente, repetand ca pseudouierarhii semnatari la Creta NU MAI AU HAR. Va rog ascultati . Sau eu nu mai aud bine?

        Apreciază

      2. Ascultați toată conferința și apoi aruncați cu pietre. Gheron Sava lămurește problema.
        Importantă este însă venirea monahului lavriot la Bânceni pentru a lămuri problema harului. Să vedem urmarile, nu să vânăm greșeli la tot pasul. Problema e lămurită pentru cei ce vor să vadă, să audă și să ia aminte!

        Apreciază

    1. Enoriașii mei și-au făcut timp să asculte conferința; și nu numai pe aceasta, deși nu erau frământați de astfel de probleme! Am explicat după puterea și înțelegerea mea! Îmi pare rău că nu v-am fost pe plac!

      Apreciază

  7. Pentru cei care sustin ca nu ar mai fi har in Biserica. daca nu ne straduim sa iubim si pe aproapele, la ce ne-ar folosi harul doar individual? pare o blasfemie ceea ce am spus dar dragostea nu cauta ale sale. Cine cauta mantuirea individual va ajunge sa se rupa de Biserica, pentru ca inca nu a trait Sfanta Treime in inima sa, in Duhul comuniunii in dragoste si Adevar care este Biserica. NU ne mantuim singuri, iar daca ne iubim pe noi insine cu dragostea lui Dumnezeu, dupa prima porunca a dragostei, atunci cum sa nu il iubim si pe aproapele, cu dragostea suferinetei, Crucii si Invierii?
    cei care trag in dreapta spre schisma, nu sunt diferiti de cei care trag in stanga spre erezie.
    Dragostea nu este separata de Adevar. Lupta este in Biserica, nu in afara.
    Ortodocsii nu fug de Cruce.
    sa ne gandim doar la noi este usor. zicem, mergem la cei nepomenitori. sunt cumva cestia mai sfinti ca ceilalti pt ca Dumnezeu i-a incredintat in marturisire? Nu cred. si atunci pe cei care inca pomenesc sa ii lasam in boala lor, nu?
    sau ganfditi-va la cei care sunt in diaspora!!! dar cei care doresc sa se intoarca la ortodoxie, cand vad la ortodocsi mai multa dezbinare si si ura, nu se vor sminti?
    si cine va plati pentru un singur suflet?
    Nu suntem Dumnezeu! sa judecam drept, insa cu mila cuvenita, pentru ca a vedea in aceste vremuri, inseamna ca unii au primit mila lui Dumnezeu. sa nu o irosim. sa nu socotim pe cei care au cazut vicleni, este judecata lui Dumnezeu, dragostea nu gandeste raul.
    si ce anume ne impiedica pe noi a sta drepti in constiinta in fata lui Dumnezeu?! pacatul altuia???
    in veci nu poate fi asa, noi umblam prin credinta.
    v-ati pus vreodata intrebarea cum este a a purta Crucea in Biserica cand din stanga si din dreapta esti lovit!
    mergeti la slujbe, chiar si unde este pomenit episcopul, marturisiti cu un acatist in duhul blandetii si al dragostei, impartasiti-va, si in timpul slujbei incercati sa ramaneti in smerenie, mai prejos decat ceilalti (daca dragostea nu gandeste raul, nu aveti de ce sa ii judecati ca nu vad,nu?) si incercati sa ramaneti in rugaciune catre Hristos, fara a va face paartsi cu duhul rugaciunii in care sunt ceilalti, care intr-adevar este un duh al necredintei, dar noi negandind raul, nu ii judecam, !! si marturisiti ca doriti sa va impartasiti doar cu Hristos, in fata Sfantului Potir, si veti vedea cata dragoste primiti. veti fi urati de toti, dar iubiti de Dumnezeu, veti lupta impotriva patimilor asa, lumii si diavolului. si asa va doresc sa ca in rabdare sa va mantuiti sufletele! s-ar putea sa murim maine, de aceea sa ne gandim la astazi, daca purtam intr-adevar Crucea sau nu? caci stisti toti, cine se face partas Crucii lui Hristos va si invia impreuna cu El.
    Ma rog sa nu fi smintit pe nimeni!

    Apreciază

    1. Sunt intru totul de de acord ca mantuirea nu se cauta individual! Ar fi contrar iubirii Sfintei Treimi, un mod de existenta egoist, pierzator de suflet. Noi, cei care am intrerupt pomenirea si cei care sunt urmatorii invataturii sanatoase, nu incercam o detasare de Trupul Bisericii, ci o ramanere in Biserica prin marturisirea Adevarului! Nu este o escamotare a harului dumnezeiesc doar pt noi. Ci o responsabilitate asumata pt intreaga suflare ortodoxa. Un ajutor dat tuturor care fac parte din organismul Bisericii lui Hristos.
      Nu este suficient sa te raportezi la slujbele Bisericii ca si cum nu s ar fi intamplat nimic! Tradarea s a facut, infectia se imprastie in tot organismul! Iubire inseamna, in aceste vremuri mai ales, sa strigi din toate puterile sufletesti si trupesti: ,,Pocaiți va ca s a apropiat Imparatia cerurilor!”

      Apreciază

  8. Documentul din Creta, si cititi va rog si cel din Chieti si duhul acestor manifestari aduc necinste Mantuitorului. Nu sunt impotriva celor care au semnat, ci a duhurilor care i-au invrajbit pe pastorii nostri. De aceea sa nu ii mai iubim? Mantuitorul i-a iubit pe toti, asa cum au fost pana la urma, ramanand cu gandul la scopul Sau, ca om si Dumnezeu, acela de a birui pe vrajmasul diavol. nu credeti oare ca prin fiecare din noi traind El, doreste sa faca aceasta pana la sfarsitul veacurilor? de aceea Hristos este fara de sfarsit, in iubirea Sa de oameni. Biserica in veci nu va fi biruita, acolo unde salasluieste Hristos, prin Duhul Sfant, spre cunoasterea Tatalui, si Biserica adevarata este cea din inima, in fiecare madular. iar madularele arata plinatatea Sfintei Treimi pe pamant, fiind toate in acelasi Duh.
    Ramaneti in Biserica, in Duh si in inimile voastre, pana cand veti vedea cu durere ca veti fi dati afara doar dintre ziduri, dar lasati acest lucru in voia lui Dumnezeu, si bucuria voastra nimeni nu o va putea lua.
    Cu durere va spun, ascultati de Parintii care va calauzesc in dragoste si Adevarul de credinta nedespartit.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

    1. Frate nu știu cum te numești, este ft adevărat că Mântuitorul caută îndreptarea păcătosului ci nu pierderea lui, dar ce te faci când păcătosul nu vrea cu nici un chip a se da pe brazda?!, Este că si când ai avea niste copii și i-ai lasa de capul lor să facă ce vrea, așa că pune mîna și mai citește scrierile SF. Părinți și vezi ce zice

      Apreciază

      1. Împotrivirea la erezie se face prin dragoste care Dumnezeu si aproapele. Cine poate sa meargă la părinți nepomenitiri Răspunde corect conștiinței, dar fuga este cea mai ușoară.
        Nu ma înțelegeți greșit, foarte ușor cei care au semna ii vor amăgi pe cei simpli spunându-le ca ceilalți sunt in schisma si se rup de Biserica. Si atunci unde este dragostea?
        Fiecare sa mărturisească dupa putere, in Biserica. De-abia așteaptă sa plecam de lângă ceilalți frați. Mare este responsabilitatea, fiecare sa faca cu luare aminte.

        Apreciază

  9. IAERATI-MA.Parinte spuneti in articol”Sfintele Taine sunt prezente in Biserica insa ele nu sfintesc decat pe cei care se impotrivesc panereziei ecumenismulluisi pe cei care din binecuvantate pricini….”deci asta inseamna ca ne putem duce la Biserica la care este pomenit arhiereul eretic ..si sa ne si impartasim???Eu din tot ce am citit si am ascultat pana acum …am inteles ca cei care sunt constienti de panerezia ecumenismului …ne-am impartasi spre osanda ..si ca nu mai trtebuiesa participam la Sfanta Liturghie in Bisericilein care se pomenesc arhiereii……

    Apreciază

    1. Doamne ajută! Iertați-mă și pe mine că nu am dezvoltat ideea de ,,împotrivire la panerezia ecumenismului”. Scopul articolului a fost mai mult de a ridica câteva probleme, de aceea întrebările sunt binevenite.
      Cei conștienți de panerezia ecumenismului, bineînțeles că nu merg să se împărtășească spre osândă prin participarea la slujbele arhiereilor apostați, ci caută locurile unde ,,molima” nu s-a instalat. A te împotrivi ecumenismului, înseamnă a căuta căile potrivite mântuirii, conforme cu învățăturile patristice și legea iubirii, pentru a nu te lăsa ,,sedus” sau întinat de pseudoînvățăturile eretice.
      Conferințele de la Bânceni și de la Rădeni sunt lămuritoare pentru noi toți!
      Postez link urile pentru cei care încă nu le-au ascultat!

      http://aparam-ortodoxia.ro/2017/01/22/conferinta-banceni-pr-sava-lavriotul-audio/

      Apreciază

  10. Sărut mana părinte. Nu aș vrea să supăr pe nimeni, dar nu mi se pare deloc în regulă ce se întâmplă. Că a fost, este și va fi întotdeauna Har în Biserica Ortodoxă este adevărat. Dar mie mi se pare că se face mai mult referire la ecumenisti. Se insistă atit de mult de către cei care au întrerupt pomenirea să îi asigure pe adepții ecumenismului și pe cei care le sunt alături, că Harul se pogoară oricum la ei, chiar dacă sunt în erezia ereziilor. Iar pe cei care se îndoiesc de acest lucru, pe frații lor de mărturisire îi numesc schismatici. De ce atâta dezbinare între noi? Cred că cel mai înțelept ar fi să nu ne mai pronunțam că este sau nu este Har, dar să se spună lucrurilor pe nume să înțeleagă oamenii, să știe ce să facă. Dacă ecumenismul este erezia ereziilor ce părtășie poate să mai aibă ecumenistul cu Dumnezeu? Pentru mine care nu mai merg unde este părtășie cu ecumenismul,ce veste bună este dacă există Har la ecumenisti? Mai hirotonesc ei pentru mine preoți mărturisitori, sau mă mai pot duce la slujbe la ei? Dar pentru oamenii neștiutori ce bine să fie dacă rămân în părtășie cu erezia care este despărțire de Dumnezeu?

    Apreciază

    1. Trebuie să păstrăm linia de mijloc și să avem o atitudine echilibrată. Este bine să se înțeleagă cu cât mai multă claritate, starea în care ne găsim după marea apostazie și felul cum lucrează harul în viața noastră. Consider că Gheron Sava a fost cât se poate de explicit, cu exemple concrete, practice pentru preoți și credincioși. De aceea, îl iubesc ca pe un apostol, ca pe un trimis al lui Dumnezeu pentru neamul românesc!

      Apreciază

  11. Sa nu ne mai amăgim degeaba, că cei care mărturisim dreapta credință, dacă va fi un sinod care sa să dea anatema ecumenismul vom fi liniștiți pe urmă. Cum a început Biserica în prigoană și suferință așa va și sfârși. Este inceputul durerilor, nu mai este mult până la Parusie. De la înscăunarea antihristului 3 ani si jumatate. Oricum dacă se va reuși să se adune un sinod să se dea anatema nu va fi luat în seama de ecumenisti. Noi să rămânem pe poziția de ortodocși marturisitori curați cum suntem, fără vreo organizație, sau asociație mai ales fără ura și dispreț, în unire și dragoste frățească. Dumnezeu să ne întărească să putem mărturisi până la capăt si în pocăință

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s